Predpokladám, že máš vlastnú inteligenciu a k tomu aj nejaký merák. A ak budeš pripájať externú baterku cez zásuvku v kufri, tak si dokážeš kuknúť napätie na tej baterke. A neteš sa, odpor prívodných drôtov k zásuvke v kufri je taký veľký a rozdiel v napätí taký malý, že baterka sa ti nabije vyrovnávacím prúdom nula-nula nič.
Trochu lepšie to bude pri bežiacom motore. No určite tú 120 Ah baterku ani vtedy moc nenabiješ, aj keby si jazdil aj pár hodín.
Poďme len tak trochu zameditovať: "Odstáta", plne nabitá baterka, má cca 12,6 V. Ak na ňu zapojíš aj totálne vybitú baterku, (nie vyskratovanú), tak za pár sekúnd ti vyletí napätie na nej na zhruba 12 V, prúd bude rádovo v jednotkách A, (vybitá baterka má veľký vnútorný odpor) a potom pri diferencii napätia 0,6 V nepotečie takmer žiadny vyrovnávací/ nabíjací prúd.
Pomery sa mierne zlepšia, ak začne pracovať alternátor a hlavná baterka je plne nabitá a palubné napätie vylezie povedzme na 14,4 V. Na tej sekundárnej baterke vylezie napätie tesne pod 13 V, (čím je baterka staršia a "hnilšia", tým vyššie) a začne sa nabíjací proces. Pri rozdiele napätia 1,4 V, prúd 14 A dosiahneme pri 0,1 Ohm, (odpor káblov + prechodové odpory + vnútorný odpor baterky). Len podotýkam ešte, že 1 m Cu drôtu prierezu 1 mm2 má odpor cca 20 mOhm. A že paralelná spolupráca dvoch (dobrých) bateriek s rovnakým napätím je možná bez akýchkoľvek ďalších "serepetičiek", (dióda, tranzistor, a pod.).
Ak by si neveril hore prezentovanému názoru, zapoj do série povedzme jednu takúto žiarovku:
https://ziarovky.heureka.sk/osram-24v-2 ... -sv-zdroj/# , a budeš mať perfektnú vratnú poistku na 10 A a uvidíš, že snáď sa ani vlákno nenažeraví pri dobíjaní sekundárnej baterky pri bežiacom motore.
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.