Svetelektro.com

Svetelektro.com

Meno:
Heslo:

Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou

Kategória: Návody a teória | 19.02.2009 | Autor: Split 

Úvodom len toľko že po objavení tejto metódy sa výroba plošných spojov pre mňa stala hračkou. Samozrejme rýchlosťou sa gravírovaniu a fixke nevyrovná (v naozajstnej nutnosti) ale výsledná kvalita je zrovnateľná s foto metódou. Záleží od skúseností tvorcu.
Ako papier ja osobne používam originál čistý kriedový papier z tlačiarní ( firiem). S katalógovými listami som to neskúšal ale sú veľmi podobné tým originálnym. Čo sa týka spôsobu vytlačenia, často sa doporučuje laserová tlačiareň s nastavením max toner. Toto môžem len doporučiť pretože pri Toner save móde som mal zlé skúsenosti s výrobou a úspešnosť bola asi tak 50 %. V prípade nutnosti ale možno použiť aj fotokopírku. Mám to osvedčené a v začiatkoch som používal práve tento spôsob.

Ak sa dá tak tlačte predlohy priamo z Eaglu alebo podobného programu. Ja totiž vždy vytlačím najprv na vrch stránky jednu predlohu a potom nastavím v Eagli center (alebo naopak) a použijem ten istý papier. Dôvody sú dve: 1.Ušetríte si papier 2. Ušetríte si čas v prípade ak ste niečo zbabrali. Avšak poriadne si skontrolujte či ste nespravili chybu pri návrhu pretože inak ste zbytočne minuli toner aj papier aj váš čas.

Plošný spoj doporučujem očistiť čistiacou pastou na umývanie sporákov alebo dačo také (Solvina atď.). Nažehlovanie a jeho spôsob určí výslednú kvalitu plošáku. Z priložených obrázkov vidíte moju zostavu: mäkká podložka, tvrdá podložka a nakoniec plošák s predlohou. V začiatkoch doporučujem vystrihnúť väčší kus papiera a obaliť ním plošák aby sa vám nezošmykla predloha. Uchytiť si ho nemusíte, ja v jednej ruke držím žehličku a s druhou (na ktorej mám kvalitnú rukavicu) si plošák pridŕžam. Osvedčený čas žehlenia nemám. Na začiatku doporučujem opatrne z kraju prejsť žehličkou po celej ploche dosky aby sa papier akotak prichytil. Nasleduje normálne žehlenie. Hlavne netreba zanedbať kraje plošákov a postupne ísť do stredu. Papier by vám mal trochu sčernieť a predloha by mala byť čiastočne viditeľná.

Po nažehlení môžte ale nemusíte počkať kým vychladne a dajte ho do misky s teplou vodou. Počkajte kým sa neodmočí a potom z neho pomaly zošúchajte papier. Hlavne si všímajte priestory medzi cestičkami, pretože kyselina by vám ich nemusela vyleptať. Ak pri zošúchavaní zbadáte že sa cestičky odtŕhajú, máte na výber dve možnosti. Ak je to iba malý kúsok, môžte ho buď dokresliť liehovou fixkou alebo po vyleptaní precínovať. Ak vám odpadne celá cesta (poprípadne viac), radšej zoberte riedidlo a zmyte predlohu dolu a začnite znovu.

Po usušení je doska pripravená k leptaniu. Osobne používam chlorid železitý. Je to rýchle, bezproblémové a hlavne relatívne bezpečné. Po vyleptaní dosku opláchnite pod vodou a toner očistite riedidlom. Potom už iba trápenie s vŕtačkou a heuréka, plošák je na svete.

Ak by mal niekto záujem o dvojvrstvový, menšia rada: vytlačte obe predlohy a na zvlášť papier (stačí obyčajný) vytlačte jednu z tých dvoch predlôh ale zrkadlovo. Položte ju na plošák tak aby ste videli cesty (kvôli tomu sa tlačí zrkadlovo). Zvoľte si 3-4 body na plošáku (najlepšie nejaké normálne diery, ktoré sú súčasťou plošného spoja) a cez ne prevŕtajte plošák. Tieto body by nemali byť blízko seba. Zoberte prvú predlohu (teda tú ktorú ste pred chvíľou použili ale teraz berete tú ktorá sa má nažehliť čiže nezrkadlená) a na papieri prepichnite špendlíkom tie isté body. Špendlíky nechajte zapichnuté v papieri a pomocou nich priložte predlohu na plošák. Toto umiestnenie dočasne zaistite lepiacou páskou a nažehlite túto predlohu ale nehoďte plošák do vody. Potom podobne spravte aj s predlohou na druhej strane plošáku. Až potom hoďte plošák do vody a pokračujte ako pri jednostrannom plošáku.

Toto nie je profesionálny návod pretože to nie je profesionálna výroba ale keďže mnohí na nete sa pýtali ako, prečo, čo, kde tak som toto spísal. Ak to niekomu pomôže budem rád. Kriedové papiere nezasielam pretože momentálne na to nemám čas a je to neekonomické. Inšpirujte sa obrázkami ktoré som nafotil pri výrobe jedného z mnoha plošákov. Mnohokrát obrázky napovedia viac ako písmená.

Obrázky ku clánku:

Príprava na prežehlenie:


Uloženie DPS a predlohy na prežehlenie:


Preželenie DPS:


Hodenie do teplej vody:


Hotovo, DPS možeme vybrať z vody:


Strhnutie prvej vrsty papiera:


Zmývanie papiera s DPS:


DPS pripravený na leptanie:


DPS s SMD vyrobený touto metodou:


Spísal a zdokumentoval: Split
 

05.10.2012

NE555

 32062   16  Hodnotenie: 4.2777777777778Hodnotenie: 4.2777777777778Hodnotenie: 4.2777777777778Hodnotenie: 4.2777777777778Hodnotenie: 4.2777777777778

11.07.2012

Amatérska robotika - časť 3.

 9750   12  Hodnotenie: 4.2857142857143Hodnotenie: 4.2857142857143Hodnotenie: 4.2857142857143Hodnotenie: 4.2857142857143Hodnotenie: 4.2857142857143

27.06.2012

Amatérska robotika - časť 2.

 7781   9  Hodnotenie: 4Hodnotenie: 4Hodnotenie: 4Hodnotenie: 4Hodnotenie: 4

17.04.2014

Úprava osciloskopu KŘIŽÍK T565

 7318   3  Hodnotenie: 4.5Hodnotenie: 4.5Hodnotenie: 4.5Hodnotenie: 4.5Hodnotenie: 4.5

Priemerné hodnotenie: 4.41
Hlasov: 58

Veľmi dobrý

Zvoľte počet hviezdičiek:
Vynikajúci
Veľmi dobrý
Dobrý
Priemerný
Zlý



Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.

Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: alexandr - 19.02.2009
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
Vďaka za popis postupu. Kdesi som čítal , že veľmi dobré a stabilné výsledky sa dosahujú pri použití nažehlovania laminovacím zariadením .Neskúšal si to náhodou ? K návodu bol aj opísaný upravený regulátor teploty pre laminátor ...ak by bol záujem , tak o tu UP-nem ...Ahoj !
Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: tommos - 19.02.2009
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
 
ten laminator som videl na jednom videu,neviete kde sa ten laminator da zohnat?alebo este lepsie,vyrobit?
Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: Ado_PO - 19.02.2009
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
 
Laminator som naposledy pred tyzdnom videl v supermarkete a myslim ze sa da zohnat v kazdom papiernictve a kancelarskych potrebach.
Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: tommos - 20.02.2009
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
 
ok dik,a prizbliznu cenu nevies?
Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: andrewwwww - 21.02.2009
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
 
ja som kupil laminator za 10€ :))
Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: andrewwwww - 21.02.2009
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
 
ja som kupil laminator za 10€ :))
Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: martin63 - 17.11.2009
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
 
Aka kvalita sa dosiahne ak pouzijem laminator??bude taka ista ako keby ze pouzijem zehlicku??

Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: dorko20 - 19.02.2009
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu) http://www.dorko20.ic.cz
Čauko, aký je rozdiel medzi kriedovým a normálnym kancelárskym papierom? A keď už by som mal ten kriedový, dalo by sa to vytlačiť aj na atramentovej tlačiarni?
Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: Robio - 19.02.2009
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
 
Nie, atramentovou to nejde.
Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: Split - 21.02.2009
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
 
kancelarsky ti toner vsiakne skoro cely..kriedovy ho nevsiakne naopak drzi sa na jeho povrchu..takze pri zehleni sa lahko toner prenese z papiera na plošák
Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: brandy46% - 03.05.2009
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu) http://sk.iq-test.eu/#411178
 
Tkaze na kancelarsky to laserovkou moc dobre neide ?
Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: staffy - 13.03.2010
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
 
ja to robím na normálny papier a ide to...ale viac použivam tzn."pauzák", tam sa lepšie prenesie toner ale nevyhoda je ž je tvrdší...
Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: om3bc - 15.01.2016
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
 
Ja som dosiahol najlepší výsledok s fotopapierom HP Professional paper 120 - Laser Glossy 120g/m2. Bežne robím čiary so šírkou 10 mil. (0,25 mm)

Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: Kado - 19.02.2009
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
vsetko je to pekne, len fotocesta je len predsa lepsia na "jemnejsiu" robotu. Som zvedavy ci tato metoda zvladne dps s smd v puzdre napr TQFP80???(po 20 vyvodov na kazdej strane, rozostup vyvodov 0,65mm)
Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: Split - 19.02.2009
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
 
mal som moznost robit plosak na ktorom bola ATMEGA 64 v smd...ak zawin dovoli tak mu poslem obrazok nech to da k clanku ako dokaz..jedinou nevyhodou bolo ze tam boli niektore cesticky velmi uzke a nezbadal som paiper ktory sa medzi nimi este zachytil tak to trebalo trocha preskrabat..
Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: Split - 19.02.2009
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
 
tak teda nie ATMEGA64 ale ATMEGA8...ale ide o puzdro

Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: marktomark - 21.02.2009
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
ja pouzivam tento sposob uz asi rok. pouzivam na to farebne lepiace papiere....take pre deti za 1E asi. vysledok celkom dobry, skoro vzdy sa to podari na prvy krat.

Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: ferrari10 - 21.02.2009
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu) http://www.farnostsp-boksa.wbl.sk
Da sa to normalne tak urobiť????? vytlačim si vykres z Eaglu nažehlim na plošak a je to???? nepodlepta mi to????
Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: Split - 21.02.2009
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
 
zalezi od toho jak dobre sa ti to podari nazehlit..minule som predlohu vytlacil kamosovi a povedal som mu ze nech to zehli kym mu to nebude presvitat a potom nech sunda papier dolu pomocou vody..a spravil na prvykrat plosak bez chyby..a pritom to predtym nikdy nerobil...

Fotopapir (Hodnotenie: 1)
Od: rteppp - 22.02.2009
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
Uz nekolik patku pouzivam pro tuto metodu leskly fotograficky papir do inkoustovych tiskaren. Velmi dobre vysledky i treba s USB/serial prevodniky FTDI. Hlavni vyhoda - zustava minimum chlupu - presny vysledek. Je treba pockat delsi dobu az papir nasakne a pak lze velmi lehce oddelit a treba zubnim kartackem docistit... PetrP
Re: Fotopapir (Hodnotenie: 1)
Od: seman11 - 26.02.2009
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
 
caw......myslis ako ze normalne na atramentovej tlaciarni si vytlacim predlohu na fotograficky papier?? alebo ako
Re: Fotopapir (Hodnotenie: 1)
Od: tommos - 28.02.2009
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
 
ja som to skusal,nefunguje to musi to byt proste laserovka....
Re: Fotopapir (Hodnotenie: 1)
Od: mikkipp - 02.03.2009
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu) http://www.mikrotel.sk
 
ja robim fotocestou, vysledok je nadhera... ale tato metoda vyzera velmi zaujimavo..
Re: Fotopapir (Hodnotenie: 1)
Od: 19850125 - 02.02.2011
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
 
mne sa paci tato metoda. vyskusal som a dobry vysledok :)

Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: alexandr - 06.03.2009
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
Ešte jedna fintička : po odstranení papieru z plošáku, keď ostane len toner , je vhodné opäť použiť žehličku , a dosku ešte raz zahriať od strany textitu .Získate tým lepšie pripečenie toneru k CU vrstve - prevencia proti podleptaniu
Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: Split - 11.03.2009
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
 
ja som to nikdy nemusel a nikdy mi nepodleptalo..iba ak bola slaba vrstva toneru

Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: misina - 09.03.2009
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
v pohode navod uz som to vyskusal a da sa to celkom dobre aj s normalnym kancelarskym papierom
Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: mucha - 17.03.2009
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
 
na ypsiho stránke je tiež aj popísane ako dava papier aj do acetónového výparu popis ma už on , no a ja zase viem že , roby sa to kvôli toneru ... že vraj je odobratý o dajakú zložku
Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: sx-studio - 21.03.2009
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
 
ja to zehlim na fotopapier s atramentovych tlaciarni a je to fajne ziadne dokreslovanie setky cesticky kompletne a nepodleptava mi to a zehli m ito asi na maxime asi 3 minuty a nemusim sa hrat s foto vrstvou ani osvecovanim a visledok je rovnaky
Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: martin130w - 22.03.2009
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
 
ja som tuto metodu skusal s priesvitnymi plastovimi kancelarskimi foliami...a vysledok bol uspokojujuci..ale samozrejme som to tlacil na laserovej tlaciarni
Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: thompson - 14.04.2009
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu) http://david.svetelektro.com
 
ked chytis foto papier tak citis ze sa nan lepi ruka tak som ho dal do tlaciarne toner pekne nan vytlacil idem nazehlovat a nie a nie dat toner dole z foto pap

Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: cartmantt - 03.04.2009
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
ked na to pouzijem kancelarsky papier ,tak kolko dlho asi tak bude trvat kym ten mokry papier zlezie z toho plosaku?
Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: staffy - 13.03.2010
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
 
asi 5min...to zbadáš že sa na nom robia také bublinky ako sa voda dostala medzi papier a dps

Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: milan081 - 03.06.2009
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
Moje skúsenosti s nažehlovacou metódou cca 2 roky. Najlepší papier je zo samolepiek. Mám od kamaráta z reklamnej firmy . V podstate je to pre neho odpad. Po nažehlení ho netreba ani močiť, odskakuje sám. Leptám v roztoku HCL + H2O2 + H2O. S podleptaním žiadne problémy. Ešte finta z netu (stránku už neviem). Pri leptaní prelepiť plošák lepiacou páskou zo strany textitu, pásku nechať prečnievať z každej strany toľko aby sa pomocou nej dal položiť na leptací roztok a uchytiť o boky misky.

Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: martens - 30.06.2009
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
Super článek který mi moc pomohl při mé výrobě....Teť si fakt říkám že s tím fixem to je staromódní...:) Díky AHoj

Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: sprt - 29.07.2009
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
Aky vplyv ma na kvalitu plosaku hustota kridoveho papiera? Za odpoved dakujem.

Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: merlin - 05.09.2009
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
Nazehlovanie pouzivam uz asi 6 rokov, vystriedal som mnoho typov papiera, najjednoduchsie je pouzivat klasicku podlozku samolepiacich folii, ktory vznika ako odpad, po odlepeni folie z tohoto podkladu v pismomaliarskych firmach. Netreba nic odmacat, zehlenie je bezproblemove, po prenose sa da ta folia pouzit aj viac krat, ale nieje to dobre. na prenos je dobre pouzivat vyradeny laminanovaci stroj z upravenou regulaciou teploty. Samotna laserovka pokial sapouziva len na tento ucel, sa da upravit tiez tak, ze sa znizi teplota zapekacieho valca pomocou regulatora, alebo diody vradenej k vykurovacej ziarovke. Toner je mozne pouzit akykolvek, ale musi dobre kryt. Niektore repasovane naplne nemaju potrebnu hustotu. Uplne najlepsie sa mi osvedcila uz neboha tlaciaren minolta z cervenym tonerom. Pokial sa pracuje zo zehlickou je idealne ked prezehlujeme este cez jeden papier. Pokial zehlime z obycajneho kriedoveho, alebo fotopapiera je dobre zehlit na konci "parou" netreba potom odmacat vobec pomocou vody, papier sa rozmoci a da sa zlupnut bez poskodenia predlohy.

Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: Dj-XxX - 30.12.2009
Robil som to presne podla navodu a ani len ciarka sa nezachytila na tom DPS :(
Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: pinky141 - 30.12.2009
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
 
žehličku daj na najväčšiu teplotu, a samozrejme vypni naparovanie. Mne to spravilo ale mám tam pár chýb :-( ktoré vznikli pri zmývaní papiera
Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: jaNEk555 - 07.02.2010
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
 
tak tato metoda je asi sen. ked som ju vyskusal bol som uzasnuty kvalitou vysledneho produktu, vyborna metoda, super, fixku uz v zivote nechytim do ruky,
Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: staffy - 13.03.2010
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
 
pozor na najvyššiu teplotu! keď som to spravil, toner sa začal roztekať a niektoré cesty sa spojili...ja používam nastavenie "na dve bodky" alebo o milimeter viac...treba si to aj skúsiť...

Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: matisek413 - 04.05.2010
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
Čawko, ked mám aramnetovu tlaačiaren dasa s tým robiť spoje???

Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: Gumeny - 03.11.2010
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
Dnes som to prvykrát vyskúšal. Vyšlo mi to na prvý pokus, len by som chcel ešte poznamenať že aby sa papier pred leptanim dobre odlepil tak je dobre prebehnuť DPS handrou namočenou v liehu. Lieh odstráni papier ale nepoškodí toner. Som s tím spokojný, vďaka Split.

Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: michalvajdik - 31.01.2011
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
Asi som nepozorne čítal, ale nikde som nevidel aspoň približný čas nažehľovania. Koľko to tak asi je? Vopred ďakujem.
Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: djuso9 - 05.03.2012
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
 
Odporúčam určiť experimentálne, je to dosť individuálne. Ja osobne väčšinou nažehľujem cca 3 minúty, ale to je na druhú stranu dosky, ako osadzovací predpis. Na medenú stranu som žehlil už dávno, ale ak si dobre spomínam, tak to bolo asi 4 minúty.

Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: smotek7 - 08.08.2011
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
Ahojte, neskusali ste niekto prerobit laminator na nazehlovanie? Aka je potrebna teplota ....

Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: marek181818 - 10.08.2011
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu) http://elektronic.cekuj.net/
Konecne mam laser tlaciaren ,skusal som tuto metodu vsetko ide ako ma az mensi problem z odlepovanim papiera,nejde mi vsetok dole ,ale ako som si precital komentare zistil som ze vo vode asi 40C mam DPS malo ,prve vrstvy idu v pohode ale uz tie priesvitne vrstvy papiera nie a ked uschne ten papier tak na dps ostane biely,pouzivam FOTO papier asi ako dlho to mavate vy v tej vode ?diky

Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: jagro - 20.08.2011
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
Je to veľmi diskutovaná a rozporuplná metóda, na ktorú niekto nedá dopustiť a druhý o nej ani nechce počuť. Ja osobne som ju skúsil už dávno. Hneď prvý pokus bol super ale potom, ako keby uťal, aj keď som dodržal všetky podmienky rovnaké ako pri prvom pokuse. Skušal som potom rôzne papiere, rôzne teploty žehličky, požičal som si laminátor ale potom som to vzdal. Problém je v tom, že človek nikdy nevie, či sa spoje na doske prilepia, alebo sa vo vode odstránia aj s papierom. Kolega sa mi vysmial, lebo vraj tú metódu používa bežne ale keď mi to u seba chcel predviesť, tak sa mu spoje čiatočne poodtŕhali z podkladu a skončil.

Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: foow - 01.01.2012
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
ti kokso vole som tak rád ze sa to dá spravit aj takto konecne to bude ozaj hračka
Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: enigma - 01.01.2012
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
 
ja túto metodu používam už roky , s tým rozdielom , že nepoužívam papier ale termo foliu ( kedysi sa používala na grafoskope ) .... a doteraz sa mi podarili všetky DPS .... ale laserka musí biť nastavená na MAX ....

Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: djuso9 - 05.03.2012
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
Pekný článok. Túto metódu som tiež používal, kým som neprešiel na fotocestu. Ale stále ju používam na nažehlenie osadzovacieho predpisu na druhú stranu DPS. (Ak to nieje náhodou obojstranná doska). Medzi výhody by som zaradil jednoduchosť, cenovú nenáročnosť. Asi najväčšou nevýhodou, ktorú tu zrejme nikto nespomenul, (alebo som to prehliadol) je prehrievanie DPS. To môže spôsobiť odlepenie celej cesty, resp. narušiť lepidlo medzi kuprextitim a medenou fóliou. To sa stáva hlavne u lacnejších dosiek. Mne sa to stalo keď som používal kuprexkart. Odporúćam používať všetkým, ktorý nechcú pracovať s fotocestou, alebo na to nemajú vybavenie. A ešte ľudia: nepýtajte sa furt, či to pôjde nejako na atramentovej tlačiarni. NEPôJDE TO, lebo atrament sa nezapeká. Ak nemáte laserovku, kúpte si kriedový papier, pomocou programu PDF creator vytlačte DPS do PDF formátu a chodte do nejakej internetovej tlačiarne, tam majú laserovky extra kvalitné (a väčšinou nemajú problém tlačiť aj na špeciálny druh papiera).

Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: veneamin1984 - 13.04.2012
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
agent ńęŕ÷ŕňü [mail-agent.com]

Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: homodel - 02.05.2012
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
Veľmi dobrá technika. Ja osobne ju používam , len používam fólie do laserových tlačiarní a je to úplne skvelé aj pri zložitom plošáku nie je potrebné nič dokreslovať.

Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: LedDiode - 02.10.2012
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu)
Ahoj velmi ma zaujal tento clanok, hned ako to bolo mozne som vyskusal. Moj osvedceny cas je prilozit 3 krat po 15 sekundach, medzi prikladanim 5 sekundove prestavky... hodim sem aj foto mojho blikaca (zo se), vyrobeny PRESNE touto metodou vysie popisanou, fakt diki moc https://lh4.googleusercontent.com/-nx51g2khXco/UGsGj7GZYVI/AAAAAAAAABk/bBE_DRzx18c/s512/IMG20121002_001.jpg https://lh4.googleusercontent.com/-P1TmgafBOio/UGsGrbVXIUI/AAAAAAAAABs/o03R2yTugHk/s640/IMG20121002_002.jpg

Re: Výroba plošných spojov nažehlovacou metódou (Hodnotenie: 1)
Od: Martin008 - 18.12.2012
(O užívateľovi | Poslať súkromú správu) http://balajka.company
Ja som si nedávno kúpil materiál na výrobu dps nažehlovaciou metódou . V obchode radioamatér som si kúpil špeciálnu fóliu a chlorid železnatý . Moje skúsenosti s nažehlovaním sú také že tu žehličku treba nechať položenú na dps a mať žehličku nastavenú na slabšie a sem tam kuknuť či sa obrazec začne zviditeľňovať a potom na koniec nechať vychladnúť DPS až potom strhnuť fóliu a vyleptať v chloridu železitom . Potom očistiť v acetóne alebo lakom na nechty . Vela šťastia !
Autor stránky je Ondrej Závodský(zawin), o graficky design sa stará Ľuboš Fabo(BUFU).

TOPlist

Powered by Copyright © UNITED-NUKE CMS. All Rights Reserved.
Čas potrebný k spracovaniu stránky 0.08 sekúnd