Svetelektro.com

Svetelektro.com

Meno:
Heslo:
SVETELEKTRO • Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Kecajte o čom chcete...

Moderátori: mirosne, Moderátori

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Odoslaťod joži » 04 Sep 2018, 09:02

alebo auta pred rokom ako sa nariadila smernica o použivaní bezolovnateho cinu.
Raz darmo Automotive je miesto kde sú najvačšie vykyvy teplot a skratka tam ta pružnosť spajky ktorú jej davalo olovo chyba....
joži
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 291
Založený: 06.07.2014
Bydlisko: Lazany
Karma: 4

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Odoslaťod hpeter » 08 Sep 2018, 19:10

https://hornyzemplin.korzar.sme.sk/c/20908130/kontrola-originality-stocene-kilometre-ani-havariu-auta-neskuma.html
ludia kupujte tie stocene, vykotulane, vygitovane a prestriekane mrochty :applause:
podla opisu to bude krska "autosalon" banovce, kseftuje s autami najma z talianska..
hpeter
Obrázok používateľa
Zaslúžilý člen
Zaslúžilý člen
Príspevky: 1340
Vek: 35.06
Založený: 16.06.2013
Bydlisko: IL
Paragraf: 22

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Odoslaťod Milos66 » 08 Sep 2018, 19:25

Ak v meste tak Krška.
Ja som od neho chcel kúpiť pred cca 10 rokmi ojazdené trochu buchnuté BMW320.
Na otázku ako to bude so zárukou mi bolo povedané, že zo zákona. Keď som to skúmal ako je to u neho konkrétne, tak som zistil, že on jazdenky predáva ako súkromná osoba. Nie ako podnikateľ. Teda nič moc. Z obchodu som vycúval.
PC = Foobar2k = TEAC UD-H01 = Willi HA v.2.1 = Beyerdynamic T1 2g.
Gramo Rega Planar 3 = Audio-technica AT440Mlb = Actidamp MK3 v.2 = AKAI AM59 = Shan Aztec 100
Milos66
Obrázok používateľa
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 3969
Vek: 52.66
Založený: 28.09.2013
Bydlisko: Turčianska kotlina
Karma: 37

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Odoslaťod Samanko » 08 Sep 2018, 19:46

Krška je známy po celom Slovensku a blízkom okolí, opravuje na šrot rozbité auta a predáva. (sám som bol svedkom kúpy časti auta kde odrezali strechu s časťou karosérie a navarili na rozbité auto. Ááá je to :)
“Strong people don't put others down... They lift them up.“ Michal P. Watson.
„Pravda musí čelit více zkoumajícím pohledům !"
„We cannot choose our external circumstances, but we can always choose how we respond to them'' Epiktetos
Samanko
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 954
Založený: 03.05.2013
Bydlisko: Deep In Nature
Karma: 8

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Odoslaťod hpeter » 09 Sep 2018, 12:21

super, a v pripade tvojej havarie uz deformacne zony /pevnost kasne/ nebudu vobec sediet, a ty pojdes rovno do ciernej sanitky.. :applause:
(alebo este aj zaslepka namiesto streleneho airbagu ta nepodrzi)
hpeter
Obrázok používateľa
Zaslúžilý člen
Zaslúžilý člen
Príspevky: 1340
Vek: 35.06
Založený: 16.06.2013
Bydlisko: IL
Paragraf: 22

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Odoslaťod hpeter » 13 Sep 2018, 21:30

hpeter
Obrázok používateľa
Zaslúžilý člen
Zaslúžilý člen
Príspevky: 1340
Vek: 35.06
Založený: 16.06.2013
Bydlisko: IL
Paragraf: 22

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Odoslaťod muziker » 02 Okt 2018, 13:26

Všetci vieme aký názor je dnes na dieslové motory áut. Aj preto asi mnohých prekvapí najnovší test niektorých "dieslov" ktorý vykonal nemecký autoklub ADAC - pretože naftovým autám hrozia v Nemecku zákazy vjazdu do veľkých miest.
Takže ADAC otestoval diesle na NOx a výsledkom testu je, že tie nové sú extrémne čisté! Celkom porovnali 243 dieselových modelov od r. 2012 až dodnes, ktoré prešli realistickým Ecotestom. Zameral sa pritom na jedovaté oxidy dusíka NOx.
Pri testovaní áut v reálnej premávke boli lepšie na tom tie s emisnou normou Euro 5, Euro 6, Euro 6b aj najnovšie s Euro 6c/6d TEMP. Výsledky testov ADAC-u prekvapili, najmä čistota nových dieslov, zväčša vybavených systémom selektívnej katalytickej redukcie SCR, teda systémom vstrekovania močoviny AdBlue. Ukázalo sa, že emitujú priemerne o 76 % menej NOx ako autá s Euro 6b a až o 85 % menej ako autá s Euro 5. Tie najlepšie sa dokonca zlepšili o 95 - 99 %! Naopak, najhoršie výsledky dosiahli tie s Euro 5, a ADAC ich otestoval spolu 149. Priemerne mali emisie 528 mg/km (povolený limit bol len 180 mg). Normu podliezol paradoxne len VW Golf VII 1,6 TDI - pričom patril k tým, čo odštartovali kauzu Dieselgate.
Lepšie to bolo medzi 69 autami s emisnou triedou Euro 6b. Tie mali priemer 341 mg/km, lenže s povoleným limitom 80 g/km. Kým teda norma bola o 56 % prísnejšia, emisie NOx klesli v reálnych podmienkach o 35 %. Najväčší hriešnik podľa ADAC je Subaru Forester 2,0 D s viac ako 2 000 mg NOx / km. Povolený limit tak prekročil 25x! Za ním nasledujú ďaľší hriešnici Renault Grand Scénic 1,6 dCi 160 (900 mg/km) a Dacia Sandero Stepway 1,5 dCi 90 (889 mg/km).
No v tejto skupine boli aj čisté autá a normu podliezli napr. VW T6 Multivan (50 mg/km), Land Rover Discovery Td6 (61 mg/km) a BMW 118d (69 mg/km).
Najlepšie dopadlo podľa ADAC 25 dieselových modelov, homologizovaných podľa normy Euro 6c a 6d TEMP. Výsledok - až 52 % vozidiel podliezlo limit 80 g/km a z tých podľa najprísnejšej Euro 6d TEMP, až na Hondu Civic Diesel, splnili všetky autá aj normu 168 g NOx, ktorá je povolená pri teste RDE (test v reálnej premávke). Vo všetkých cykloch Ecotestu pod hranicou 80 g a dokonca aj v diaľničnom režime bolo 9 áut. Absolútne najčistejší diesel je BMW X1 sDrive18d, má emisie len 8 mg/ km, čo je 1/10 povolenej normy, a to aj napriek náročnejším podmienkam v Ecoteste. Takže v skupine Euro 6d TEMP sa nezaznamenali žiadne zlé výsledky. Otázne je ako sa k výsledkom postavia potencionálni zákazníci ...
muziker
muziker
Obrázok používateľa
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 5885
Vek: 70.23
Založený: 10.03.2009
Bydlisko: BA, KE, RV, Praha, Toronto,
Karma: 44

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Odoslaťod muziker » 02 Okt 2018, 15:32

Že to nebude až také zlé s dízlákmi v Nemecku (a tým zrejme aj v EU), napovedá aj toto:
Nemecká vláda schválila plán, ktorého cieľom je pomôcť pri redukcii znečisťovania dieselovými vozidlami a zároveň zmierniť záťaž spotrebiteľov. Vyzýva výrobcov áut, aby ponúkali veľkorysé zľavy pri výmenách starších dieselových modelov za nové autá. Minister dopravy Andreas Scheuer a ministerka životného prostredia Svenja Schulzeová novinárom povedali, že koncepcia ráta s udržaním moderných, menej znečisťujúcich dieselových áut na cestách a s modernizáciou alebo vyradením starších modelov.
muziker
muziker
Obrázok používateľa
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 5885
Vek: 70.23
Založený: 10.03.2009
Bydlisko: BA, KE, RV, Praha, Toronto,
Karma: 44

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Odoslaťod hpeter » 02 Okt 2018, 16:37

muziker napísal: Takže ADAC otestoval diesle na NOx a výsledkom testu je, že tie nové sú extrémne čisté!
Celkom porovnali 243 dieselových modelov od r. 2012 až dodnes, ktoré prešli realistickým Ecotestom. Zameral sa pritom na jedovaté oxidy dusíka NOx.
trosku ti to nesedi, lebo 2012 je z obdobia, ked prebiehal celosvetovy skandal dieselgate... :ignore:

a ak by to aj sedelo, tak to mohli byt "vyberane" auta na ktorych bol vykonany softverovy zasah. (vid zvolavacky tykajuce sa aj starsich aut)
vec druha, ze ludia majuci auto po zasahu sa stazuju na zhorsenie vlastnosti auta. v zahranici sa ludia zgrupuju do hromadnych zalob.
tento clanok smrdi vyrazom "damage control" .
necudujem sa, ved vw teraz pouziva sluzby pravnickej firmy, ktora sa zaobera "zehlenim pruserov velkych rozmerov".

test .... ktorý vykonal nemecký autoklub ADAC
zacinam byt; - uz som alergicky na nemecke kktiny, pretoze krasny priklad je ich kazdorocny test pneu.. ktory ma vypovednu hodnotu o hovne.
daju tam xy-predrazenych pneu, a potom cinu, aby ludi oblbli ze je nutne kupovat tie drahe sracky. :butthead:

cuduj sa svete, ze nemecke pneu nevyhravaju, ak je test urobeny hocikym inym; napr v anglicku. :butthead:
hpeter
Obrázok používateľa
Zaslúžilý člen
Zaslúžilý člen
Príspevky: 1340
Vek: 35.06
Založený: 16.06.2013
Bydlisko: IL
Paragraf: 22

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Odoslaťod AndiCibula » 18 Okt 2018, 18:16

Moj nový povoz.
R.v. 1996, "iba" 4valec, 1.9i, DOHC, 103kW.

Takto nehrdzavú E36 som nikdy predtým ešte nevidel, čo ma presvedčilo, že tento kúsok musím mať. :applause:
Prílohy
pastik.jpg
pastik_int.jpg
Performance in nanospace.
AndiCibula
Obrázok používateľa
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 2493
Vek: 28.01
Založený: 29.11.2009
Bydlisko: Brno
Karma: 42

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Odoslaťod muziker » 25 Okt 2018, 15:11

Dnes som narazil na článok ktorý do istej miery spochybňuje nekritické nadšenie pre zavedenie elektromobilov ako "čístých áut".
Článok má názov: BSA: Sú elektromobily čistejšie ako diesely? Isté to nie je
(Tomáš Andrejčák - 25.10.2018 12:00).
Konzultačná spoločnosť Berylls Strategy Advisors tvrdí, že ekologická stopa elektrických áut je taká veľká, že ich prínos pre životné prostredie sa môže dostaviť až po desiatich rokoch používania.
Elektromobilita hýbe automobilovým svetom. Hlavným argumentom je ekológia. Je jasné, že elektrické autá nevypúšťajú žiadne emisie. To však platí, len ak sa na vec pozrieme lokálne. Nemecká konzultačná spoločnosť Berylls Strategy Advisors (BSA), ktorá pracuje výhradne pre automobilový priemysel, však tvrdí, že elektromobily nie sú zďaleka také čisté, ako sa snažia prezentovať.
BSA upozorňuje na ekologickú hrozbu elektrických áut pre ich lítium-iontové batérie. Tie zanechávajú pri výrobe vysokú uhlíkovú stopu. A to takú vysokú, že ich ekologický prínos v porovnaní s vozidlom poháňaným naftovým motorom sa môže dostaviť až po desiatich rokoch bezemisnej prevádzky. Podľa BSA znamená totiž výroba 500 kg ťažkého akumulátora pre elektromobil v krajine, ktorá využíva energie z fosílnych palív, až o 74 % vyššie emisie uhlíka ako výroba bežného auta.
BSA to dokumentuje na Nissane Leaf, ktorý vyrovná uhlíkovú stopu v porovnaní s autom so spaľovacím motorom po 3,5 roku, a to z dôvodu tamojších uhoľných elektrární. Leaf má však kapacitu batérií len 30 kWh, kým taká Tesla S až 100, čo opäť odďaľuje čas, keď začne byť elektromobil ekologickejší ako vozidlá so spaľovacími motormi.
„Elektrické autá sa zdajú všeliekom znižujúcim emisie o 35 %, počas jazdy nevypúšťajú totiž žiadne škodlivé splodiny. Keď však vezmeme do úvahy všetko od výroby až po prevádzku, situáciu nezlepšujú. Výroba elektriny vrátane tej pre elektromobily je v mnohých krajinách silne závislá od fosílnych palív. A prírode je jedno, či emisie oxidu uhličitého pochádzajú z výfuku auta, alebo pri spaľovaní uhlia pri výrobe elektriny, prípadne pri energeticky náročnej produkcii batérií,“ komentuje štúdiu Jan Burgard z BSA.
Vyzerá to teda tak, že aj keď elektrické autá znižujú lokálne emisie, napríklad v mestách, pri komplexnom pohľade sú pre životné prostredie rovnako zaťažujúce.
Samozrejme, táto rovnica sa mení podľa štruktúry výroby elektrickej energie v jednotlivých krajinách. A nie je isté, či BSA brala do úvahy aj emisie vznikajúce pri ťažbe ropy, výrobe konvenčných palív a ich doprave ku koncovému zákazníkovi.
muziker
muziker
Obrázok používateľa
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 5885
Vek: 70.23
Založený: 10.03.2009
Bydlisko: BA, KE, RV, Praha, Toronto,
Karma: 44

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Odoslaťod martin knocik » 25 Okt 2018, 16:18

Výsledky analýz rôznych nemeckých konzultačných spoločností by som nebral moc vážne z dôvodu že pravdepodobne budu študie platené nemeckými automobilkami (==hlavny propagator smardlavych otravných prekomplikovaných turbodieselov) alebo nemeckými ekoteroristami (==atomové elektrarne fuj, individualna automobilova doprava fuj)

Najvtipnejšie bolo ked lamentoval nejaky vysogý manažér VW že elektromobily su jednoduchšie na vyrobu a museli by prepúštať. Dufam že nástup elektromobility prinesie revoluciu v autopriemysle a pošle obrovské nemecké koncerny do histórie.
http://mkbci.com

FEL UNIZA 2015, Ing.

ľudstvo je vírus ktorý napadol Zem

nerobme si ťažkú hlavu z debilov čo nám ani po členky nesiahajú, buďme radi že my dačo dokážeme a smejme sa im akí sú sprostí
martin knocik
Zaslúžilý člen
Zaslúžilý člen
Príspevky: 1475
Vek: 27.99
Založený: 23.01.2008
Bydlisko: Trenčianska Turná
Karma: 6

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Odoslaťod jára » 25 Okt 2018, 16:44

Na návšteve v Nemecku už cca 30rokov nazad sa vyjadrovali o nafťákoch v zmysle-že šajze-a to by si do garáže nedali....som si spomenul.
jára
Obrázok používateľa
Nový člen
Nový člen
Príspevky: 64
Vek: 56.58
Založený: 09.09.2008
Bydlisko: MT
Karma: 0

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Odoslaťod mato3000 » 25 Okt 2018, 17:38

Najvtipnejšie bolo ked lamentoval nejaky vysogý manažér VW že elektromobily su jednoduchšie na vyrobu a museli by prepúštať. Dufam že nástup elektromobility prinesie revoluciu v autopriemysle a pošle obrovské nemecké koncerny do histórie.


Prinesú akurát tak zdraženie elektriny pre všetkých a zvýšenie celkových emisií ... a keď si nájdem čas, tak ti ukážem na akej BOMBE to sedia vodiči elektroautomobilov, keďže sa zaoberám aj ich recykláciou.
mato3000
Obrázok používateľa
Power user
Power user
Príspevky: 9553
Založený: 04.01.2009
Bydlisko: BA
Karma: 121

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Odoslaťod muziker » 26 Okt 2018, 16:57

Ďalší "pesimistický výlev" nad elektromobilmi ? Zaujímavé argumenty a záver asi bude taký, že nič nie je jednoznačné. Všetko má svoje pre ako aj proti :)
Nové elektromobily majú problém: Pri nich sú ekologickejšie aj naftové autá!
Čím väčšie má elektromobil batérie, tým horší je pre životné prostredie, lebo musí jazdiť dlhé roky aby bol ekologickejší než auto s dízlovým motorom.
Čím väčšie batérie elektromobily majú, tým je ich uhlíková stopa väčšia. Nová štúdia tvrdí, že niektorí vodiči budú vypúšťať do ovzdušia menej CO2 (a ďalších škodlivín), ak namiesto elektromobilu zvolia naftový motor.
Problém nových elektromobilov je, že záťaž výroby batérií je väčšia než prínos fungovania elektromobilu bez lokálnych emisií. Elektromobil s batériami veľkých kapacít musí jazdiť roky, ak chce dohnať iba záťaž spôsobenú výrobou samotných batérií - hovorí záver analýzy Bloomberg New Energy Finance (zaujímavé, ak vezmeme do úvahy ich pozitívny vzťah k elektromobilom).
Hodnotenie pritom vôbec nerieši ekologický dopad ťažby drahých kovov potrebných pre výrobu batérií. Rovnako neberie do úvahy presuny komponentov na výrobu áut po svete, ako ani náročnosť recyklácie, a pod. Ide „len“ o samotnú výrobu batérií a zdroje energií, ktoré sa pri tejto výrobe využívajú.
Batérie pre nové elektromobily sa vyrábajú zväčša tam, kde sú zdrojom energie najmä fosílne palivá, uhlie a pod. Napr. v Thajsku, Číne, ale aj v Nemecku, či Poľsku. Ale aj keď také Nemecko má najrýchlejšie rastúce odvetvie energetiky z udržateľných zdrojov, väčšinu el. energie dnes ešte získava z uhlia (o Poľsku ani nehovorím), podobne je na tom aj Thajsko či Čína. Súčasné ale aj budúce (plánované) závody na výrobu lítium-iónových batérií sú totiž v krajinách (oblastiach), ktorých energetický mix patrí k najhorším na svete.
Analytici pritom tvrdia, že veľké automobilky aktuálne sa vo veľkom púšťajúce do výroby elektromobilov by si mali brať príklad z Tesly (USA) a jej Gigafactory v Nevade. Tesla tam využíva na výrobu batérií iba vlastné solárne panely. Preto sú elektromobily Tesla s vlastnými batériami podstatne ekologickejšie než alternatívy od iných výrobcov. Podobný prístup zvolila aj nová fabrika Northvolt (aktuálne sa stavia vo Švédsku), ale tá pre svoj chod plánuje využívať vodnú elektráreň. Ďalšia možnosť je výroba hybridných (plug in) áut. Tie síce jazdia na elektrinu, ale majú menšie batérie a ich spaľovacie motory sú mimoriadne efektívne.
Pre svoju štúdiu si Bloomberg New Energy Finance zvolil elektromobil s kapacitou 60 kWh. Teda auto s batériou akú má napr. Chevrolet Bolt, Hyundai Kona, či Kia Niro EV. V Nemecku by pri ročnom nájazde 15 000 km trvalo elektromobilu s takouto batériou vyše 10 rokov, aby sa dostal na rovnakú úroveň ako auto s novým efektívnym spaľovacím motorom. Teda elektromobil jazdiaci v Nemecku prvých 10 rokov (resp. 150 000 km) by vyprodukoval viac emisií CO2 než auto s dízlovým motorom.
Aj auto s 1/2-nou kapacitou batérie – napr. starší Nissan Leaf 30 kWh musí v Nemecku jazdiť minimálne 3 roky a viac, aby dohnal emisný dlh, ktorý spôsobila výroba jeho batérií.
Alebo inak - ak porovnáme CO2 iba pri výrobe batérií do nového elektromobilu typu SUV – napr. veľkého luxusného auta ako Audi eTron, či Mercedes EQC, s výrobou celého nového efektívneho vozidla, tak zistíme, že už samotná výroba batérií do elektrického SUV má o 74% väčšiu uhlíkovú stopu ako výroba celého nového auta so spaľovacím motorom. Jednoducho tu platí - čím väčšia batéria, tým horšia prognóza.
Otázka z toho vyvstávajúca je: Má vôbec zmysel kupovať elektromobil, ak bude prvých 150 000 km väčším znečisťovateľom ako výrazne lacnejšie auto so spaľovacím motorom? Vydrží plná kapacita batérií tak dlho, aby elektromobil vôbec začal byť ekologický? Koľko bude trvať majiteľovi elektromobilu najazdiť také množstvo kilometrov, najmä ak má dojazd na 1 nabitie len asi 300 km?
Na záver treba dodať, že aj tento faktor je možné odstrániť. Živiť závod z obnoviteľných zdrojov je jednoduchšie než živiť celé mestá, či celú sieť zaťažovanú nielen stále väčším množstvom spotrebičov, ale tiež stále väčším množstvom hladných elektromobilov. Na druhej strane na to ale treba myslieť - nielen pri kúpe elektromobilu, ale aj pri tvorbe nových noriem a emisných limitov.
Energetický mix krajín je niečo, čo treba všeobecne brať do úvahy. Ďalší nárast spotreby elektrickej energie (aj vďaka rozšíreniu elektromobilov) musí byť v symbióze s budovaním nových obnoviteľných zdrojov energie. V opačnom prípade to bude len presúvanie emisií tam, kde to menej vidno (od okrajov miest až po tretie krajiny na iné kontinenty), čo sa už aktuálne deje a bude sa diať aj v budúcnosti. Automobilky budú čoraz viac tlačené nereálnymi emisnými normami do výroby väčšieho množstva elektromobilov. Z globálneho pohľadu však vôbec žiadne emisie neznížia, len ich presunú tam, kde ich bude menej cítiť.
Elektromobil ako taký však v princípe nie je horší ako súčasné naftové a benzínové autá. Myšlienka je dobrá, len ich prevedenie (česť výnimkám) zatiaľ riadne pokrivkáva. Elektromobily dokážu byť ekologickejšie než autá so spaľovacím motorom, ale ich ekologický prínos i záťaž treba hodnotiť od ťažby surovín cez reálnu výrobu a prevádzku až po ich likvidáciu (recykláciu). To isté však treba uplatňovať aj pri ďalších alternatívach a tiež pri autách so spaľovacími motormi. Inak sa k reálnemu porovnaniu ľudstvo nikdy nedostane a prakticky sa nikdy nedostane zo začarovaného kruhu (vytváranie emisií, ich premiestňovanie inam).
muziker
muziker
Obrázok používateľa
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 5885
Vek: 70.23
Založený: 10.03.2009
Bydlisko: BA, KE, RV, Praha, Toronto,
Karma: 44

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Odoslaťod Wili » 26 Okt 2018, 17:22

Ked uz sa neriesia auta ale poslednu dobu dost emisie... napisem svoj nazor ku ktoremu som dochadzal dost dlhu dobu kym mi to doslo. Dlho som sa zaoberal vymyslanim kam dnesny svet speje a ako ho zachranit ci uz v zmysle emisii, znecistenia ako takeho, automatizacie a celkovo vsetkeho. Problem nie je efektivita alebo emisivita dopravy, ani spracovavanie fosilnych paliv ale udrzatelnost a ta je absolutne mimo pripustnu medz uz desiatky rokov a sposobuje ju hlavne preludnenost. Ak by v sucasnom fungujucom stave na zemi bolo tak 3-4x menej ludi, vsetko by bolo udrzatelne (z hladiska ekologie. Ekonomicky by to zrejme bolo nerealne a boli by potrebne zasadne zmeny) a priroda by sa dokazala obnovovat bez nasledkov ci uz z hladiska emisii, znecistovania a mnoheho ineho, s tym suvisi aj problem spojeny so zmenou zamestnani, ci ich ubytkom a automatizaciou.

Kedysi davno (pocas studijnych casov) som sa kdesi ucil ze zem je schopna zhruba udrzat 12-13 miliard ludi, to je totalny blud, lebo uz teraz je to sakramentsky na hrane. Ak k tomu pridame sucasny extremny nastup a vyvojovy trend automatizacie, zmensovanie polnohospodarskej a lesnej plochy a zmensovanie plochy zeme zvysovanim hladiny oceanov tak to speje ku katastrofalnemu nasledku kt. vyriesi len bud nejaka sialena vojna kt. preriedi sucasny stav populacie na polovicu alebo nejaka katastrofalna pohroma nevidanych rozmerov, ak nic take nepride ludia sa znicia sami takze v konecnom dosledku sa priroda postara sama o seba.

Stacilo by uzakonit aby na celom svete bol povoleny maximalne jeden potomok aby doslo k znizujucemu trendu populacie ako takej, ale to je absolutne nerealne a neuskutocnitelne z mnohych dovodov, v cine kde ich je jak nasrano im to uz pomaly zacina dochadzat.

Este k emisiam... nie je to len o emisnych plynoch ale o teple celkovo, problem je ze akakolvek energia ci uz fosilna alebo "ekologicka" stale v konecnom dosledku vyraba odpadove teplo, ak takto "kuri" miliarda aut na zemi plus kopec elektrarni a domacnosti a vsetkeho okolo, sami si ohrievame atmosferu tymto odpadovym teplom, emisne plyny k tomu len prispievaju a drzia toto teplo na zemi a uryhcluju tento proces, ale to teplo tu budeme vyrabat a dodavat stale viac a viac bez ohladu na emisie... :roll:
Wili
Obrázok používateľa
Zaslúžilý člen
Zaslúžilý člen
Príspevky: 1428
Vek: 29.67
Založený: 13.09.2010
Bydlisko: Praha - CR
Karma: 140

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Odoslaťod budvar10 » 26 Okt 2018, 17:33

Veľmi vyčerpavajúce príspevky a nedá sa nesúhlasiť. Čo sa týka áut, EU rieši len CO2 a len v rámci jazdenia. Ekologickú stopu treba brať od zrodu, po zánik. Od ťažby surovín, až po likvidáciu, a ni je to len CO2.
budvar10
Obrázok používateľa
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 427
Založený: 15.12.2014
Bydlisko: Košice
Karma: 7

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Odoslaťod hpeter » 26 Okt 2018, 18:37

mato3000 napísal:
Najvtipnejšie bolo ked lamentoval nejaky vysogý manažér VW že elektromobily su jednoduchšie na vyrobu a museli by prepúštať. Dufam že nástup elektromobility prinesie revoluciu v autopriemysle a pošle obrovské nemecké koncerny do histórie.


Prinesú akurát tak zdraženie elektriny pre všetkých a zvýšenie celkových emisií ... a keď si nájdem čas, tak ti ukážem na akej BOMBE to sedia vodiči elektroautomobilov, keďže sa zaoberám aj ich recykláciou.

by som (ne)chcel vidiet ked niekto omota emobil okolo stromu, co na to povie akupak.
skratovy prud jak svina. :finga: potom jeden za druhym clanky zacnu strielat jak petardy-kobercek.

-- Spojený príspevok 26 Okt 2018, 17:42 --

musim uznat ze busy na cng to je znacne zlepsenie v meste, ten smrad kedysi bol otras.
takze tie dizlaky treba rozumne zoskrtat.

na obranu elektro, len tolko ze jeden hlavny komin (elektraren) je ustriehnutelnejsi ako miliony malych. vid dneska, tupelo na tdi golfe- vyfuk vykuchany 100% rakovinova dymovnica jak vysita.. :evil:

na margo elektrarni asi tolko ze pokial politici-fico budu neustale lobovat za uhlie (v tych baniach aj tak robia rumuni.. :roll: ) tak emobilita z hladiska cistoty nema ziadny zmysel.

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/smutne-konce-norske-elektricke-pohadky-vecer-na-ulicich-pres-kabely-neni-k-hnuti/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetuObrázok
hpeter
Obrázok používateľa
Zaslúžilý člen
Zaslúžilý člen
Príspevky: 1340
Vek: 35.06
Založený: 16.06.2013
Bydlisko: IL
Paragraf: 22

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Odoslaťod Drakoush » 26 Okt 2018, 18:56

Ako to, že benzín nikomu nevadí? Ten smrdí ešte viac :D
Ale chápem, to je niečo ako Apple. Benzín sa toľko nemedializuje a názor si už nikto netvorí sám, iba sa preberá z netu a tento tam proste chýba, tak akoby ani nebol.
Drakoush
Obrázok používateľa
Moderator
Moderator
Príspevky: 9172
Vek: 23.67
Založený: 08.02.2012
Bydlisko: Nitra
Paragraf: 22
Karma: 47

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Odoslaťod hpeter » 26 Okt 2018, 19:24

Ako to, že benzín nikomu nevadí? Ten smrdí ešte viac
pokial sa nebavime o 20r benzinovej mrochte s katom po smrti a spotrebou oleja...
moj dlhodoby blockovy priemer je 5,5l plynu na sto. nafta je mi k nicomu..
nove dizle sice su cistejsie, ale treba nalievat adblue a to predrazi prevadzku. vseobecne vyssia kazivost a patricne drahsi servis. nevycucal som si to z hrubeho creva, su to verejne dostupne informacie.
hpeter
Obrázok používateľa
Zaslúžilý člen
Zaslúžilý člen
Príspevky: 1340
Vek: 35.06
Založený: 16.06.2013
Bydlisko: IL
Paragraf: 22

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Voľná téma

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.

Forums ©
Autor stránky je Ondrej Závodský(zawin), o graficky design sa stará Ľuboš Fabo(BUFU).

TOPlist

Powered by Copyright © UNITED-NUKE CMS. All Rights Reserved.
Čas potrebný k spracovaniu stránky 0.75 sekúnd