Svetelektro.com

Svetelektro.com

Meno:
Heslo:
SVETELEKTRO • Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Kecajte o čom chcete...

Moderátori: mirosne, Moderátori

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Odoslaťod Drakoush » 26 Okt 2018, 19:38

Presne na to som narážal, nafta je ešte čistejšia. Samozrejme daňou za to je AdBlue, ale to je len zvyk. AdBlue nie je až také drahé, ja s ním hnojím trávniky :D
Poruchovosť je polemická, záleží, kto to vyrába, osádza a koľko to stojí. V priemyselnej sfére je systém AdBlue takmer bezporuchový a nepamätám si, že by sa menilo niečo zo systému, okrem jemného filtra na čerpadle šťaniek. Ale to je spotrebák.
Drakoush
Obrázok používateľa
Moderator
Moderator
Príspevky: 9172
Vek: 23.68
Založený: 08.02.2012
Bydlisko: Nitra
Paragraf: 22
Karma: 47

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Odoslaťod AndiCibula » 26 Okt 2018, 19:54

Benzín nesmrdí. Benzín vonia. (Slovami petrolheada)
Performance in nanospace.
AndiCibula
Obrázok používateľa
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 2493
Vek: 28.01
Založený: 29.11.2009
Bydlisko: Brno
Karma: 42

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Odoslaťod Drakoush » 26 Okt 2018, 20:07

Niekomu vonia aj toluén...
Drakoush
Obrázok používateľa
Moderator
Moderator
Príspevky: 9172
Vek: 23.68
Založený: 08.02.2012
Bydlisko: Nitra
Paragraf: 22
Karma: 47

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Odoslaťod hpeter » 26 Okt 2018, 20:49

...hovorim o spolahlivosti dizlu, adblue je len dalsia diera na peniaze.
jediny dizel ktory som schopny akceptovat -stare komorkove s mechanickym cerpadlom. to islo aj na fritak. zivotnost vysoka.
common raily sa splhaju az k 2000bar vstrek.tlakom. to je masaker, napr delphi mali dost problem s bezsirnou ekonaftou, ktora akosi nemasti. a bolo zadieranie kovovych dielov. ono je to aj dnes, nafta nema take parametre, a vifovat je povinnost.
potom tu mame kombinacie ekokurvitok (ktore kedysi neboli) , v podobe riedkych lowsaps eko olejov a dlhe intervaly vymeny (zivotnost motora), vypalovanie dfp striekanim nafty pocas vyfuk cyklu.. (riedenie oleja naftou) , startstop, zasieranie egr, bionafta (osobitna kapitola problemov) a ine ekochutovky ktore maju zly vplyv na zivotnost. :potlesk:
v tieni dizelgate udalosti, niektore automobilky uz stopli investicie do vyvoja dizlu, proste zaujem klesa, uz sa im to neoplati. dneska benzin ma dobru aj spotrebu, nielen dynamiku jazdy.
hpeter
Obrázok používateľa
Zaslúžilý člen
Zaslúžilý člen
Príspevky: 1340
Vek: 35.06
Založený: 16.06.2013
Bydlisko: IL
Paragraf: 22

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Odoslaťod Drakoush » 26 Okt 2018, 20:57

Dobre si to zhrnul. Všetko to závisí od výrobcu...
Common Rail je dnes najrozšírenejší, ja už ani neviem, či sa dízel pumpa ešte používa. A v priemysle tie motory ťahajú neskutočne dlho aj pri common rail. A nemajú problém ani s podradnejšou naftou, veď do tých strojov tankujú pod 1€/l... Čo to musí byť za brečku?

Vývoj dízlov sa nezastaví, stále sú tu úžitkové vozidlá, kde je benzín nežiadúci. Akurát to bude tak, že sa tieto motory budú pchať kade-tade. Alebo sa budú dávať návrhy spracovávať výrobcom dízlov ako Deutz, Hatz, Cummins, Scania a pod. HATZ je k nízkoobjemovým (2l) najbližšie.
Drakoush
Obrázok používateľa
Moderator
Moderator
Príspevky: 9172
Vek: 23.68
Založený: 08.02.2012
Bydlisko: Nitra
Paragraf: 22
Karma: 47

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Odoslaťod lh » 26 Okt 2018, 21:43

Drakoush napísal:Presne na to som narážal, nafta je ešte čistejšia. Samozrejme daňou za to je AdBlue....


Celkom by ma zaujímalo, z akých informácií vychádzaš.
lh
Obrázok používateľa
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 667
Vek: 40.8
Založený: 23.03.2013
Bydlisko: z južnej strany Poľany
Karma: 2

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Odoslaťod muziker » 26 Okt 2018, 21:45

Len tak na okraj, Mercedes Benz sa do budúcnosti vôbec nemieni vzdať výroby osobných áut s dízlákmi.
Pripúšťajú však uhnúť k hybridom typu dízel /elektrina. Uvidíme čo z toho nakoniec reálne aj bude.
muziker
muziker
Obrázok používateľa
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 5885
Vek: 70.23
Založený: 10.03.2009
Bydlisko: BA, KE, RV, Praha, Toronto,
Karma: 44

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Odoslaťod hpeter » 27 Okt 2018, 07:41

Drakoush napísal:Dobre si to zhrnul. Všetko to závisí od výrobcu...
Common Rail je dnes najrozšírenejší, ja už ani neviem, či sa dízel pumpa ešte používa. A v priemysle tie motory ťahajú neskutočne dlho aj pri common rail. A nemajú problém ani s podradnejšou naftou, veď do tých strojov tankujú pod 1€/l... Čo to musí byť za brečku?

Vývoj dízlov sa nezastaví, stále sú tu úžitkové vozidlá, kde je benzín nežiadúci. Akurát to bude tak, že sa tieto motory budú pchať kade-tade. Alebo sa budú dávať návrhy spracovávať výrobcom dízlov ako Deutz, Hatz, Cummins, Scania a pod. HATZ je k nízkoobjemovým (2l) najbližšie.

v lodiach spaluju zohriaty sirnaty mazut, vo valcoch vznika kyselina sirova no urcite to maju konstrukcne poriesene. napr aj olejom ktory bude mat vysoke tbn, aby stihal neutralizovat kyseliny. takze asi tak. tam eko nikomu zily netrha.
v kamionoch je logicke ze nafta musi zostat, tam mi to nevadi, pretoze stare plecky nebehaju a nove maju osetrene emisie. kamiony som nevidel vykuchane. no proste na osobakoch je casty jav s vykuchanych dizlom, to je rakovinomet.
pd-"pycha" vag skocila kvoli technickym problemom. tlak na eko a tym padom aj na lowsaps olej (lebo dfp) mal vplyv na zadieranie vaciek. preto maju osobitnu vw olej normu.
olej neni iba o tom ze je mastny, hlavnu rolu ma aditivovy balik. "zdp"funguje ako zvysovac tbn a protioderove aditivum. s bezaditivovym olejom by si daleko nedosiel.
"bezpopolove" oleje-lowsaps musia skrtat aditiva ktore po zhoreni tvoria nespalitelny popol - upchavanie dpf. co je dobre pre eko, neni dobre pre motor. :lol: napr viacvalcove bmw motory a zadieranie vaciek, kluky.
aby to nevyznelo ze benzin je bezporuchovy (je, ak nie su ekokurvitka), fenomen modernej doby - male turbobenziny a lspi..
"kovacska dielna pod kapotou" moze skoncit ulomenym, prasknutym piestom. to je ked clovek poslucha radcu radenia, ide na 5 po meste a tehla na pedal, ~1500ot... motor protestuje, hluchy sofer nepocuje, katastrofa na spadnutie. benzin sa musi krasne tocit, 3-4000ot pre benzin neni problem. na anglickom fore som sa dozvedel ze servis "opravuje" problem tak, ze stojace auto vytaca desiatky minut v roznych rezimoch. cize taliansky servis alebo vypalovanie pavukov. je lacnejsie si pavuky vypalit sam, a nedusit nepodtacat motor.
hpeter
Obrázok používateľa
Zaslúžilý člen
Zaslúžilý člen
Príspevky: 1340
Vek: 35.06
Založený: 16.06.2013
Bydlisko: IL
Paragraf: 22

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Odoslaťod muziker » 28 Okt 2018, 22:42

Aj keď sa to navonok s "elektrizáciou" áut a "odstavením" dízlov zdá byť ako hotová vec, reálne to asi až také "hot" ako sa zdá nebude - aspoň nie v najbližších 5 rokoch ... a to bez ohľadu na môj (alebo niekoho iného z tohto fóra) názor :)

Na otázku: „Plánujete v příštích pěti letech přejít k autu na alternativní pohon?“, 47 % dotázaných odpovídá, že neplánuje. 14 % plánuje a zbytek neví. Co z toho plyne? Konec spalovacích motorů ani omylem během pěti let nepřijde, ačkoliv Evropský parlament se tváří, jako by končily už teď.

A co diesely a omezování vjezdu do měst? Hodně lidí se přeci dieselů bojí právě kvůli rostoucí šikaně a omezováním vjezdu. Tak tedy tady také průzkum poskytnul jasnou odpověď. Respondentům byl položen dotaz: „Nakolik souhlasíte s následujícím výrokem? - Do města s více než 50 tisíci obyvateli by měl být zakázán vjezd dieselovým autům starším 5 let.“ A na tento dotaz rozhodně kladně odpovědělo jen (!) 11 % lidí. Spíš souhlasí 30 % lidí, spíš nesouhlasí 39 % lidí a rozhodně nesouhlasí 20 %. Nesouhlas tedy převažuje u 59 % lidí alias voličů. Lidí, kterým návrh hodně vadí, je skoro dvakrát tolik než těch, kterým se hodně líbí. Neboli zákaz je až moc nepopulární.
muziker
muziker
Obrázok používateľa
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 5885
Vek: 70.23
Založený: 10.03.2009
Bydlisko: BA, KE, RV, Praha, Toronto,
Karma: 44

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Odoslaťod hpeter » 29 Okt 2018, 00:19

odpovede nemohli byt objektivne, ved kto by hlasoval proti sebe? 8) ako asi hlasovali ludia co maju stare auto?
som za pojazdne emisky,stk. nech sa to riesi. beha prilis vela dymicov.
dnes v radiu bola informacia ze u nas su caste respiracne choroby a umrtia sposobene znecistenym vzduchom.
v meste zahuli vajčiak na vykuchanom tdi; a na dedine zahuli sused s plast bordelom v kachliach..

donedavna iba od toyoty sa dal zohnat hybrid, zvyseny tlak eu na emisie donutil eu automobilky sa zamysliet. aby cisla splnili, nevyhnu sa (plugin)hybridnym pohonom. konkurencny boj stlaci ceny dole,zakaznik z toho profituje.
hpeter
Obrázok používateľa
Zaslúžilý člen
Zaslúžilý člen
Príspevky: 1340
Vek: 35.06
Založený: 16.06.2013
Bydlisko: IL
Paragraf: 22

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Odoslaťod Wili » 29 Okt 2018, 12:59

dizel ako taky v sucasnej dobe produkuje relativne ciste emisie, teda vacsina euro5+ aut, ak nie je vykuchanych, je dost cistych a teda podla mojho nazoru uplny zakaz vjazdu takym autam do mesta je blud, skor maju vyznam emisne plakety, ze napr. do total centra moze len euro6+ sirsi okruh 4+ a podobne... pripadne pojazdne merania ako pise hpeter inak sa vykuchaju po emisnej/stk a nikto na nic nikdy nepride... (a to pisem ako petrolhead) problem je ze do centra stale chodia storocne autobusy ktore hulia tak ze amen a hulia priamo do ludi co stoja na zastavke. (v amerike aspon maju vyfuky hore pri streche) ale u nas vyfuk dole a priamo nadymi do ludi to je fajnotka sama o sebe, kym cela nakladna a autobusova doprava nebude cistejsia, ci uz hybridna alebo elektrifikovana bude tu problem s dizlovym dymom vzdy, staci ze sa taky bus zacne driet hore kopcom a uz fici ze aj keby bol euro milion emisna norma tak to smrdi. Tu narazam na dalsi problem ze meranie emisii je tiez dost velka fraska z ktorej som sa minule dost smial... kedysi davnejsie som mal vysookootackove auto (limiter pri 9k rpm) a na merani emisii emrali emisie na volnobeh a "zvysene otacky" boli pri 2.700 ot. ked som to videl pomyslel som si v hlave svoje, ked ten motor pri 5000ot sa este len zacinal prebudzat a vtedy tie emisie su o niecom uplne inom ako pri ich "certifikovanych" meraniach :roll: :ANAL: :rolleyes:

hybridy su podla mna najlepsou variantou z hladiska kompromisu emissi a velkeho dojazdu... idem na dovolenku a nemam problem spravit 1000km na jeden zatah ale ak sa motam v meste tych zopar desiatok km pripadne statie v kolone prejdes na elektrinu to je si myslim uplne top, kedze hrozne neefektivne vyuzitych mnozstva emissi je prave z mega kolon kde auta len stoja a dymia.
Wili
Obrázok používateľa
Zaslúžilý člen
Zaslúžilý člen
Príspevky: 1428
Vek: 29.67
Založený: 13.09.2010
Bydlisko: Praha - CR
Karma: 140

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Odoslaťod Milos66 » 29 Okt 2018, 13:28

Ani Nemci si nezakazu sami pre seba dizle.
Audi, BMW, Mercedes stale vyrabaju ropne 6valce. A pochybujem, ze sa ich vzdaju. Neviem si predstavit Nemca, co kupi Audi A6 v plnke za cca 100k Eur a nebude s nim moct jazdit v meste. Takisto aj ostatne Nemecke automobilky.
Dalej Svedske Volvo. Pred nedavnom investovali do ich motorov D3,D4 aD5 mnoho 10tok milionov eur. Pochybujem, ze sa toho zbavia len tak smahnutim ruky.
PC = Foobar2k = TEAC UD-H01 = Willi HA v.2.1 = Beyerdynamic T1 2g.
Gramo Rega Planar 3 = Audio-technica AT440Mlb = Actidamp MK3 v.2 = AKAI AM59 = Shan Aztec 100
Milos66
Obrázok používateľa
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 3969
Vek: 52.66
Založený: 28.09.2013
Bydlisko: Turčianska kotlina
Karma: 37

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Odoslaťod hpeter » 29 Okt 2018, 17:57

Wili napísal:dizel ako taky v sucasnej dobe produkuje relativne ciste emisie, teda vacsina euro5+ aut, ak nie je vykuchanych,

v tom je ironia.
euro5 -2009; euro6 - 2014. cuduj sa svete, datumovo zapada do dieselgate. :mrgreen: na papieri auta urcite su ciste , len akosi na cestach uz moc nie 8) nech je dizel akokolvek novy, citim z neho bordel jak ked zapnes generator ozonu alebo vn-ko. doporucujem precitat skodlivost prizemneho ozonu, spolu s nox je to smog.

milos, nemaj strachy co si nemec kupi, nie su vsetci bohati. predavaju sa aj dacie.
hpeter
Obrázok používateľa
Zaslúžilý člen
Zaslúžilý člen
Príspevky: 1340
Vek: 35.06
Založený: 16.06.2013
Bydlisko: IL
Paragraf: 22

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Odoslaťod muziker » 29 Okt 2018, 18:40

Je zaujímavé čítať všetky názory na "autodopravu" so všetkými jej kladmi aj zápormi - a paradoxne aj tie plne protikladné.
Ale pozor - zdravý rozum už od nepamäti hovorí, že nikdy sa nejedla kaša taká horúca ako sa navaril.
Preto si myslím, že každá strana má v niečom tak trocha pravdy a myslím že v najbližších 5-6 rokoch nepríde k žiadnemu radikálnemu rezu, pretože v automobilovom priemysle ide o príliš veľké prachy. Ropnú loby nevynímajúc. Samozrejme každému je asi jasné, že klasické spaľovacie motory sa v dlhodobom výhľade neudržia.
Problém je v tom, že tzv. emisné stopy u žiadneho navrhovaného riešenia nie sú celkom "čisté" ako aj skutočnosť, že počet ľudí a samozrejme aj automobilov na Zemi pribúda kvadraticky. To Zem jednoducho nemôže predýchať.
Nakoniec ani vodíkové pohony ešte nepovedali posledné slovo, takže elektromobilita výhru zatiaľ ani výhľadovo nemá "vo vrecku".
Pre zachovanie objektivity však treba uznať, že ak by z ciest zmizli všetky autá vyrobené pred rokom 2014-15 (t.j. emis. triedy EURO 1 - 5), určite by to ľudstvu pomohlo v snahe znížiť emisie, aj keď toto je skôr snom ako riešením na najbližšie 3-4 roky aj keď by si to väčšina priala. Všetci vieme že takto radikálne to zmeniť nejde, lebo ...
Tu by ale ruka v ruke malo ísť aj obmedzenie prevádzky uhoľných elektrární, ako aj kúrenie uhlím a drevom v domácnostiach, obmedzenie prevádzky nevyhovujúcich lokomotív, lodí, kamiónov a nákladných áut všeobecne, ...
Nakoniec len suché skonštatovanie - problém vidím v tom, že politické rozhodnutia vždy predbiehajú technické možnosti riešení danej situácie. Zaujímavé bude možno aj to, ako to dopadne s automobilovýcm priemyslom v EU (aj z pohľadu Slovenska) za takých 20-30 rokov, keď možno už nebude u nás žiadny ... a možno ani žiadne autá so spaľovacími motormi. :)
muziker
muziker
Obrázok používateľa
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 5885
Vek: 70.23
Založený: 10.03.2009
Bydlisko: BA, KE, RV, Praha, Toronto,
Karma: 44

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Odoslaťod hpeter » 30 Okt 2018, 13:04

sprisnovanie noriem sa berie ako buzeracia :pain: . ale podla jednej studie, v rokoch minulych ked bol olovnaty benzin bezny, tak kriminalita bola priamoumerna rozvoju automobilizmu a hlavne poctu jazdiacich aut.
dneska su v rodine aj >2 auta.
hpeter
Obrázok používateľa
Zaslúžilý člen
Zaslúžilý člen
Príspevky: 1340
Vek: 35.06
Založený: 16.06.2013
Bydlisko: IL
Paragraf: 22

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Odoslaťod muziker » 30 Okt 2018, 14:00

Aby sme boli v obraze, všetky normy berú ľudia ako buzeráciu, emisné nevynímajúc. Na Slovensku určite nie je kritické množstvo "dvojautových" rodín, ale v najľudnatejších krajinách (Čína, India, ...) možno áno ... hm, lenže pravdou je aj to, že rodín nám akosi v posledných rokoch ubúda a o to viac je "single" pričom každý túži po vlastnom aute - a tí "movitejší" aj po dvoch či viacerých :D
Schodnejšia cesta sa mi vidí pritlačiť na stanice technickej kontroly a nepustíť na cesty dízle "staré ťmudiace šunky" - ako som povedal už prv tak všetko od Euro 1 až po Euro 5 a k tomu aj všetky staré nebziňáky adekvátne staré. Chce to ale aj "vychovať" národy aby nepoužívali staré kotly v ktorých spaľujú hádam všetko čo horí. Rovnako potrebné je skončiť prevádzku všetkých uhoľných elektrární a prejsť na "čistejšie" jadrové ktoré síce majú tiež nedostatky ale sú čistejšie a hlavne efektívnejšie ako tie "slnečné srandy" na našich poliach.
Elektrifikácia (aj v doprave) je síce na jednej strane pekná vec, ale jej klady zabíja nedostatok dostupnej a najmä "čistej" elektriny.
Veď nakoniec v súčasnej neradostnej situácii sa preberú všetci "elektrouprednostňovači" keď od januára budúceho roku (2019) zaplatíme všetci o cca 10 % viac za spotrebovanú elektrinu - ato je len prvý krok pričom ďalšie budú nasledovať a nebude ich málo. Technický pokrok musí byť v symbióze s politickými rozhodnutiami. Ak to nebude, výsledok bude žalostný a ľudstvo za to bude platiť v konečnom dôsledku podstatne viac.
Naposledy upravil muziker dňa 30 Okt 2018, 14:33, celkovo upravené 1 krát.
muziker
muziker
Obrázok používateľa
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 5885
Vek: 70.23
Založený: 10.03.2009
Bydlisko: BA, KE, RV, Praha, Toronto,
Karma: 44

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Odoslaťod kamilko » 30 Okt 2018, 14:31

A vies co je najlepsie ze najviac vraj skodia sazde z najnovsieho dizla. Cim vysi vstrekovaci tlak cim,lepsie prehorenie nafty tym jemnejsie sadze ktore pluca nezachytia a ide to az do krvi.
Tak ze je otazne ci motor z 1 rebubliky neskodi menej na zdravie.....
Naposledy upravil mirosne dňa 30 Okt 2018, 19:27, celkovo upravené 1 krát.
Dôvod: Zmazanie duplicity príspevku.
kamilko
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 256
Založený: 21.10.2017
Bydlisko: kosice
Karma: 1

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Odoslaťod muziker » 30 Okt 2018, 14:56

... k tomu len toľko, jedna pani tiež povedala, že vraj z najnovších dízlov sadze nelietajú,
takže čomu viac veriť?
Chce to relevantné tvrdenia a údaje na základe nejakých meraní. Staré benziňáky tiež
mnohé riadne čmudia, takže ako to vlastne je kamilko?
Je asi úplne jasné každému, že dízláky nikdy nebudú "bezemisné", ale rovnako to platí aj
o benzíňákoch.
Ak by "sadzili" nové dízláky ako vravíš, prečo by sa investovalo toľko prachov do vývoja
"čistejších" motorov?
Celé by to potom nemalo absolútne žiadny zmysel, preto myslím že nové dízle musia byť
podstatne čistejšie aj keď úplne čisté asi nebudú nikdy, ako tie staré ktoré (možno nechtiac)
obhajuješ - viď Tak ze je otazne ci motor z 1 rebubliky neskodi menej na zdravie.
Z elektroáut sadze tiež žiadne nelietajú, ale batérie si nabíjajú elektrinou vyrobenou v
uhoľných elektrárňach spaľujúcich hornonitrianske "akože uhlie" a z tých už sadze zrejme "lietajú" :)

Z toho mi vyplýva pre život len to, že nič nie je len čierne alebo len biele - v živote prevláda viac šedej a to v rôznych odtieňoch.
muziker
muziker
Obrázok používateľa
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 5885
Vek: 70.23
Založený: 10.03.2009
Bydlisko: BA, KE, RV, Praha, Toronto,
Karma: 44

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Odoslaťod Drakoush » 30 Okt 2018, 20:20

Keď niečo dobre horí, tak nevznikajú sadze. Väčšie častice sú zachytávané v DPF a NOx (Oxid dusíka) je v SCR redukovaný na H2O a N2 (+max. 10% NOx).
Drakoush
Obrázok používateľa
Moderator
Moderator
Príspevky: 9172
Vek: 23.68
Založený: 08.02.2012
Bydlisko: Nitra
Paragraf: 22
Karma: 47

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Odoslaťod hpeter » 31 Okt 2018, 09:29

muziker napísal:... k tomu len toľko, jedna pani tiež povedala, že vraj z najnovších dízlov sadze nelietajú,
takže čomu viac veriť?

cordierit, umela keramika, z toho su tie filtre urobene. dam ti priklad, predstav si ze mas v pohari blatovu vodu a chces ju prefiltrovat cez spongiu.
ta je porovita a dobre prepusta vodu. zemina urcite bude zachytena, ale na konci snazenia bude hnedasta voda . cize nefiltruje najmensie castice, ale ma dobry prietok.
naproti tomu osmoticke filtre potrebuju vysoky tlak vody a predfiltraciu aby si dostal uplne cistu vodu.

tym som chcel naznacit ze filtracia nemoze byt prilis dobra, lebo motor by filter nepretlacil. ako ked zapchas vyfuk a zdochne motor.
Keď niečo dobre horí, tak nevznikajú sadze.
ironia1 je ze dizel pracuje s prebytkom vzduchu (chudobna zmes) a napriek tomu musime riesit sadze...
ironia2 priamovstrek benzin tiez vie zahulit pri dupnuti.. jedine nepriamovstrek nema problem.
hpeter
Obrázok používateľa
Zaslúžilý člen
Zaslúžilý člen
Príspevky: 1340
Vek: 35.06
Založený: 16.06.2013
Bydlisko: IL
Paragraf: 22

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Voľná téma

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.

Forums ©
Autor stránky je Ondrej Závodský(zawin), o graficky design sa stará Ľuboš Fabo(BUFU).

TOPlist

Powered by Copyright © UNITED-NUKE CMS. All Rights Reserved.
Čas potrebný k spracovaniu stránky 0.75 sekúnd