Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Kecajte o čom chcete...

Moderátori: mirosne, Moderátori

Používateľov profilový obrázok
hpeter
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 1782
Dátum registrácie: 16 Jún 2013, 10:32
Vek: 40

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Príspevok od používateľa hpeter » 19 Júl 2019, 08:58

asi tak, kazdy predavac svoj tovar chvali :finga: (jeho cielom je predat, tak urobi vsetko preto :lol: )
0

Používateľov profilový obrázok
pablox
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 1735
Dátum registrácie: 19 Júl 2006, 00:00
Bydlisko: Ruzomberok
Vek: 32
Kontaktovať používateľa:

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Príspevok od používateľa pablox » 19 Júl 2019, 09:22

Porovnávať elektromobil a nejaký Mercedes (zase lobby) so spaľovacím motorom je ako porovnávať ekológiu bicykla a babety...
0
Meranie radiačného pozadia https://radmon.pablox.net/
Moja osobná webstránka http://www.pablox.net
Moja meteostanica http://www.teplomer.pablox.net

Používateľov profilový obrázok
Juroo
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 698
Dátum registrácie: 24 Feb 2007, 00:00
Bydlisko: Bratislava/Prievidza
Vek: 34

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Príspevok od používateľa Juroo » 19 Júl 2019, 10:30

@Muziker, čakal by som že profesor "Indra" bude máť lepší prehľad keď je profesor
Ako príklad uvádza motor „Prince“, ktorý vznikol v spolupráci PSA s BMW. Francúzi pri tomto motore vynechali systém variabilného časovania ventilov, a tým podľa Indru ušetrili obrovské peniaze
Motor Prince má motorové technológie ktoré PSA a BMW dovtedy používalo, teda BMW VANOS čo je plne variabilný zdvih ventilov (nahrádza škrtiacu klapku a odstraňuje pneumatické straty) ako aj variabilné časovanie minimálne na sacej vačke. Alebo sa to dá povedať aj tak, že blok je PSA a hlava BMW ... V silnejších motorizáciach pribudlo turbo a tiež priame vstrekovanie vysokým tlakom ... blok je samozrejme hliníkový. Neviem teda na čom ušetrili, vyhrali s tým "súťaž" motor roka. Škoda že spolahlivosť je taká aká je ... sú dobré ale len pokiaľ idú.
Len v skratke : https://en.wikipedia.org/wiki/Prince_engine
0
SOMETHING WILL NEVER CHANGE !!
Takto to vyzerá keď sa Stavbár montuje do elektra ...

Používateľov profilový obrázok
muziker
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 6267
Dátum registrácie: 10 Mar 2009, 00:00
Bydlisko: BA, KE, RV, Praha, Toronto,
Vek: 75

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Príspevok od používateľa muziker » 20 Júl 2019, 13:32

... a tak je tu ďalšia malá úvaha z toho čo ma práve napadlo k tejto problematike ...

Na budúcnosť elektroáut už vsadila väčšina veľkých svetových automobiliek (aj u nás dlhodobo populárna česká Škodovka, ale rovnako aj naši - slovenskí producenti áut sa pomaly adaptujú na produkciu elektroáut).
Ale skúsme sa zamyslieť, či to majú automobilky dobre zrátané, keď z fyziky je známe, že 1 kg hmoty batérie dnes poskytne cca 0,2 kWh energiu. Preto napr. pri takej 100 kWh Tesle musí mať batéria hmotnosť aspoň cca 100/0,2 = 500 kg čo je celkom slušná hmotnosť naviac a elektromotor (všeobecne pohonný mechanizmus) sa s tým bude musieť popasovať pri uvádzaní auta do pohybu (to sa však možno časom zlepší a tento problém sa zmenší, aj keď do istej miery tu vždy ostane).
Pokračujme ale v úvahách ďalej. Do batérií elektroáut je potrebné energiu pravidelne dopĺňať, čo nemusí byť práve jednoduchá záležitosť najmä pri masívnom rozšírení elektroáut v prevádzke. Energiu do nich „natankujeme“ rôznymi typmi nabíjačiek, v lepšom prípade cez tzv. supercharger 300 kW - čo už ale tvorí približne reálny príkon asi 50 rodinných domov (v panelákových bytoch ešte väčší počet - odhadom možno aj 150). To by mal byť dajme tomu akýsi štandard, ale čo ale v takom prípade, ak by si majiteľ (-ia) elektroáut chceli batériu svojho elektrického tátoša „natankovať“ za podobný časový úsek ako pri natankovaní auta so spaľovacím motorom (dajme tomu za 3 minúty). V takom prípade by to ale chcelo pre spomenutú 100 kWh Teslu nabíjať (za dajme tomu spomenuté 3 minúty) už potrebným výkonom 2 MW. V takom prípade by ale potom už veľmi úsmevne nevyzerá počet reálne nabíjaných áut napr. na Slovensku takýmto výkonom napr. len takou jadrovou elektrárňou (Jaslovské Bohunice , či Mochovce) najmä ak si predstavíme to množstvo elektroáut ktoré nám naplánovali politici ... alebo plánujú presvedčiť napr. takých „zelených“ v Rakúsku o potrebe výstavby stovák jadrových elektrární ? ... alebo odkiaľ sa vlastne vezmú tie potrebné výkony el. energie pre elektroautá ? ... alebo začneme svietiť petrolejkami, či sa celkom zbavíme elektrospotrebičov v domácnostiach, alebo dokonca presvedčíme (v našich podmienkach slovenský) priemysel že sa zaobíde pri svojej činnosti aj bez elektriny? ... alebo (tu by sa dalo uviesť veľmi mnoho z toho čo potrebujeme k svojmu životu a to všetko "žije" z elektriny).
Pozrime sa teda na možnosti, ktoré sa nám núkajú. Veterné a solárne elektrárne majú žalostne nízku účinnosť a vyžadujú veľké plochy a značné náklady. Najhoršie na tomto druhu výroby el. energie ale je, že zvyčajne neprodukujú el. energiu v tom čase, kedy bude najpotrebnejšia (v noci, kedy asi väčšina majiteľov elektroáut bude chcieť dobíjať batérie v nich) ... a hádam na poliach nebudú len solárne panely namiesto pestovania poľnohospodárskych plodín, no a tepelné elektrárne sú zas pre ochrancov životného prostredia prakticky neprijateľné. O jadrovej energetike tiež pochybujú, aj keď sa zdá, že by to mohla byť azda najschodnejšia cesta k energetickej sebestačnosti. No aj tu je pomerne dosť tých povestných "ale" ...
Z toho mi akosi vychádza len jedno, a síce že keby sa počet elektroáut rozšíril až tak masívne ako o tom snívajú politici, a ľudia by si ich batérie nabíjali tak ako by chceli a potrebovali, celá energetická sieť by jednoducho „ľahla“. Z toho vyplýva dnešná realita (tá sa až tak rýchlo meniť určite nebude), že ľudstvo je skrátka odkázané na jestvujúce výrobné kapacity el. energie, ale rovnako aj na distribučné kapacity v podobe rozvodní, vedení, transformátorov a pod. To všetko iba preto, že zatiaľ nikto nevymyslel „fungujúce veľkosklady el. energie“.
Aj preto som dosť skeptický k dodržaniu termínov, ktoré ohlásili politici (myslím, že to skôr potrvá viac desiatok rokov a naviac aj neskutočne vysoké náklady – len netuším ako sa s tým vysporiadajú slabšie ekonomiky ktorých nie je vôbec málo). Nestačí len povedať „A“ a vyrobiť elektroautá, prípadne aj stanoviť pre ne nejaké „lukratívne“ cenníky, ale bude si to vyžadovať povedať aj povestné „B“ a od základu „prekopať“ celú politiku energetickej dostatočnosti (teda zabezpečiť dostatočnú výrobu el. energie v požadovaných výkonoch, ako aj jej distribúciu do požadovaných lokalít v dostatočných výkonoch) a aby toho nebolo málo, tak to všetko v globálnom ponímaní ak sa majú naplniť sny politikov o elektrifikácii dopravy s cieľom zlepšiť životné prostredie – ale znova globálne.

... a na záver ešte malá pikoška do budúcna: Záujemci o elektromobil Tesla Roadster 2 (zatiaľ sa ešte ani nevyrába, do predaja by mal prísť budúci rok) dostanú príležitosť dodatočne si ho vylepšiť. To spočíva v zlepšení akcelerácie. Ponúkajú tak dokúpenie dodatočného prúdového pohonu, ktorý citeľne zlepší akceleráciu. Elektromobil Tesla Roadster 2 by mal vďaka tomu zrýchliť z 0 na 100 km / h za necelých 1,9 sekundy (wau - to je akcelerácia, len dúfam že to bude aj reálne).
Elektromotorom v Tesla Roadster 2 pomôže s rozbehnutím asistenčný pohon naviac (bez vytvárania akéhokoľvek spaľovacieho procesu, lebo ťah vzniká prudkým uvolnením stlačeného vzduchu zo špeciálnej nádrže). Odborný názov to má COPV a tvorí aj súčasť výbavy Muskovej nosnej rakety Falcon 9. Pritom tento prúdový pohon nebude vôbec vidno (zakamuflujú ho za poznávaciu značku auta).
0
muziker

Používateľov profilový obrázok
Wili
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 1699
Dátum registrácie: 13 Sep 2010, 00:00
Bydlisko: Praha - CR
Vek: 34

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Príspevok od používateľa Wili » 20 Júl 2019, 14:17

muziker elektromobily su blud to je jasne, ale vidis to az prilis cierne, spomenul si vsetko o com sa pise na internete (solary, vietor...)a na com sa najlepsie ryzuju dotacie a ocividne medialna masaz funguje najlepsie. Nespomenul si totiz asi ten najcistejsi a zaroven najvykonnejsi zdroj "zelenej" elektrickej energie, ktory paradoxne funguje aj v noci = vodne elektrarne.

Poloz si otazku kolko vodnych nadrzi v nasich okolitych krajinach sa postavilo v 20. storoci a kolko v 21.? a preco to tak je? A to nehovorim o tom ze raz nasej krajiny je pre toto vyuzitie dokonaly a ponuka neuveritelne moznosti, to ze ich ludia nevyuzivaju je ich blbost. Ale ked na to nieje dotacia tak na to kaslu.

A takym velkoskladom elektriny, ktory popisujes ze neexistuje, je napr. precerpavacia elektraten. Je to ta najlepsia forma "kondenzatoru" s gigantickym vykonom, a funguje presne tak ako treba, cez den ked nikto nenabija tak prebytok elektriny v rozvodnej sieti vyuzijes na cerpanie vody hore a zase ked ju potrebujes v noci alebo pokryt spicky tak spustis vodu dole. Keby sa takych postavilo viac...
0

devilstar
Nový člen
Nový člen
Príspevky: 69
Dátum registrácie: 31 Máj 2017, 17:09

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Príspevok od používateľa devilstar » 20 Júl 2019, 15:55

"cez den ked nikto nenabija tak prebytok elektriny v rozvodnej sieti vyuzijes na cerpanie vody hore a zase ked ju potrebujes v noci alebo pokryt spicky tak spustis vodu dole."
Cierny Vah. Funguje presne opacne, to precerpavanie ;)

Odoslané z Mi A2 Lite pomocou Tapatalku
0

Používateľov profilový obrázok
Wili
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 1699
Dátum registrácie: 13 Sep 2010, 00:00
Bydlisko: Praha - CR
Vek: 34

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Príspevok od používateľa Wili » 20 Júl 2019, 16:35

ja viem ze funguje opacne, len popisujem ako by to vedelo riesit problem ktory hore nacrtol muziker, keby v buducnosti bol nahodou vecer vyssi odber ako cez den.
0

Používateľov profilový obrázok
muziker
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 6267
Dátum registrácie: 10 Mar 2009, 00:00
Bydlisko: BA, KE, RV, Praha, Toronto,
Vek: 75

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Príspevok od používateľa muziker » 20 Júl 2019, 17:10

... ešte pár poznámok k tomu čo som uviedol (myslel som to len ako úvahu bežného občana, ktorý chodí po svete s otvorenými očami a na mnohé veci okolo seba má nejaký - ale svoj - názor. Netvrdím že musí byť vždy a vo všetkom správny)...
Prečerpávacie diela samozrejme poznám (okrem Čierneho Váhu napr. aj taká hnilecká priehrada "Dedinky" nad Dobšinou a ďalšie iné takto pracujú, ale večne je hriech z toho koľko vody púšťajú do rieky Slaná - proste prítoky vody akosi časom klesajú), a uznávam že čiastočne suplujú akési "skladište" na uchovanie energie, ale v existujúcich podmienkach sú to len maličké kvapôčky v mori. So zmenou klímy to ale do budúcna nevyzerá veľmi povzbudivo, a bude treba lepšie hospodáriť s vodou na našom území. Dnes sa už dokonca polemizuje v odborných kruhoch o výhodnosti či nevýhodnosti regulácie riek ktoré sa vykonali pred 30 -40 rokmi ako ochrany proti povodniam.
Také vodné diela (prečerpávacie vodné elektrárne) som videl v Alpách - áno tam je to opodstatnené, ale u nás (možno za istých podmienok až na Váh) asi veľmi nie. Na malých tokoch aj preto, že spád je pomerne malý a množstvo vody tiež.
0
muziker

Používateľov profilový obrázok
hpeter
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 1782
Dátum registrácie: 16 Jún 2013, 10:32
Vek: 40

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Príspevok od používateľa hpeter » 20 Júl 2019, 19:40

Juroo napísal:@Muziker, čakal by som že profesor "Indra" bude máť lepší prehľad keď je profesor
Ako príklad uvádza motor „Prince“, ktorý vznikol v spolupráci PSA s BMW. Francúzi pri tomto motore vynechali systém variabilného časovania ventilov, a tým podľa Indru ušetrili obrovské peniaze
Motor Prince má motorové technológie ktoré PSA a BMW dovtedy používalo, teda BMW VANOS čo je plne variabilný zdvih ventilov (nahrádza škrtiacu klapku a odstraňuje pneumatické straty) ako aj variabilné časovanie minimálne na sacej vačke. Alebo sa to dá povedať aj tak, že blok je PSA a hlava BMW ... V silnejších motorizáciach pribudlo turbo a tiež priame vstrekovanie vysokým tlakom ... blok je samozrejme hliníkový. Neviem teda na čom ušetrili, vyhrali s tým "súťaž" motor roka. Škoda že spolahlivosť je taká aká je ... sú dobré ale len pokiaľ idú.
Len v skratke : https://en.wikipedia.org/wiki/Prince_engine
vanos je len casovanie, nie zdvih. ten motor ma skrtiacu klapku.
0

Používateľov profilový obrázok
misocko
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 4317
Dátum registrácie: 14 Jún 2009, 00:00
Vek: 47

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Príspevok od používateľa misocko » 20 Júl 2019, 22:02

z poslednych hluposti ktore pustaju konstruktery do obehu v spolupraci s maticku EU ma najviac zaujal variabilny kompresny pomer. Sice som na nieco podobne myslel uz na strednej, ale dalej ako do mojho zosita "co zlepsit" sa to nedostalo (a to tam boli aj napady typu variabilna dlzka sacieho potrubia, zdvih ventilov epektronicky / hydraulicky, zotrvacnik s meniacim sa priemerom, comon rail (vtedy som este nevedel ze uz existuje- internet nebol) , digitalne vysielanie TV sme vtedy so spoluziakom zavrhli ze take rychlosti sa predsa nedaju vysielat :) , a podobne vychytavky). Zosit som minule nahodou nasiel a cumel som ze este niesom "za vodou :lol: "
0

Používateľov profilový obrázok
Juroo
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 698
Dátum registrácie: 24 Feb 2007, 00:00
Bydlisko: Bratislava/Prievidza
Vek: 34

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Príspevok od používateľa Juroo » 22 Júl 2019, 09:28

vanos je len casovanie, nie zdvih. ten motor ma skrtiacu klapku.
Možno som to poplietol,neviem ako presne to BMW označuje ... VANOS alebo Valvetronic. Každopádne "Prince" variabilný zdvih ventilov má, škrtiaca je tam len ako záloha v prípade poruchy systému.
0
SOMETHING WILL NEVER CHANGE !!
Takto to vyzerá keď sa Stavbár montuje do elektra ...

Používateľov profilový obrázok
vosa
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 103
Dátum registrácie: 24 Okt 2012, 09:34
Bydlisko: Bratislava

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Príspevok od používateľa vosa » 22 Júl 2019, 10:24

Mam par slov k tym elektro autam. Uz hadam pred 10 rokmi som kdesi cital rozne koncepty, ktore by sa dali pouzit na problem dobijania baterii v elektroautach. Moznost pevnej baterie zabudovanej priamo v aute a nabijanie pomaly doma, alebo rychlo v nejakom obchodaku, bol len jeden z nich. Ma to svoje vyhody aj nevyhody - problemy s velkymi nocnymi odbermi, doma velky istic, nutnost zakupit si nabijacku a ked sa bateria ojazdi, auto ide do srotu. Vsetky tieto neduhy boli preberane uz vtedy a riesenie mali tusim frantici s odoberatelnou bateriou v podvozku auta. Tu by si vymienal za inu, pri prichode na cerpaciu stanicu. A o par minut ides prec. Zaplatil by si za energiu v nej, za jej prenajom, jej recyklaciu a dalsie naklady, ktore s tym cerpacka ma. Ta by baterie nabijala vtedy, kedy a cim by sa jej to oplatilo. Zaroven by bola kontrola nad odpadom z nich. System cerpacich stanic by mohol byt regulovany osobitne od beznych domacnosti. Stat by tam vedel nasadit ine dane a tam je asi ten kamen urazu. Nakupcovia elektro aut by stratili pocit, ze su mimo systemu. Ze uz niesu taki slobodni anarchisti, ktori si pichnu auto do zasuvky ako mobilny telefon kdesi na stanici. A tak sme svedkami, podla mna, nezmyselnej evolucie rychlo nabijaciek do domacnosti. Tato anarchia nas ale dobehne hned s prvym elektro autom vyhodenym spolu s bateriou za dedinou do potoka. Spolu s prvymi otravami tazkymi kovmi. Niektore rozhodnutia netreba nechavat na korporatnych egocentrikov, ci jednoduchych spotrebitelov rozhodujucich sa len penazenkou...
0

Používateľov profilový obrázok
muziker
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 6267
Dátum registrácie: 10 Mar 2009, 00:00
Bydlisko: BA, KE, RV, Praha, Toronto,
Vek: 75

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Príspevok od používateľa muziker » 22 Júl 2019, 14:59

... amíci si vysúkali rukávy a pustili sa do roboty :)
Výrobca elektroáut Tesla v Las Vegas (USA) dal do prevádzky novú nabíjaciu stanicu plne vybavenú najnovšími nabíjačkami V3 Supercharger. Stanica sa napája energiou z kombinácie solárne panely + batérie. Solárne panely na streche stanice cez jasné dni energiu zo slnečných lúčov zachytávajú a „skladujú ju“ v batériách Powerpack. Stanica tak funguje aj v noci.
Na stanici je spolu 24 nabíjačiek s výkonom 250 kW. Tesla Model 3 tak môže prejsť 180 míľ (289 km) už po 15 minútach nabíjania, pre prémiové modely S a X je nižší max. výkon - 200 kW. Infraštruktúra firmy Elona Muska v Las Vegas doteraz stíhala obslúžiť vyše 6 500 elektroáut za 1 mesiac, ale táto nová stanica by mala podľa odhadov nabiť batérie 1 500 elektroáut za 1 deň.
0
muziker

mato3000
Power user
Power user
Príspevky: 9767
Dátum registrácie: 04 Jan 2009, 00:00
Bydlisko: BA

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Príspevok od používateľa mato3000 » 22 Júl 2019, 22:10

by ma zaujímalo, ako na tie čísla prišli ... tak to vyzerá, že si na strechu dáš turbínku a pár solárov a budeš zásobovať celú ulicu ...
0

Používateľov profilový obrázok
Drakoush
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 10964
Dátum registrácie: 07 Feb 2012, 23:22
Bydlisko: Nitra
Vek: 28
Kontaktovať používateľa:

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Príspevok od používateľa Drakoush » 22 Júl 2019, 22:45

Vytiahli ich z riti. A predsa tomu ľudia veria. Ľudia sa dajú opiť rožkom.
Tak ako minule mal Lidl reklamu, že predajne zásobuje prvý ich kamión na CNG, lebo neprodukuje emisie. A tá zmeska to žrala.
0
Odkupujem zaujímavé meracie prístroje. Ponuky mailom alebo SS.

Používateľov profilový obrázok
hpeter
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 1782
Dátum registrácie: 16 Jún 2013, 10:32
Vek: 40

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Príspevok od používateľa hpeter » 23 Júl 2019, 16:50

Juroo napísal: Možno som to poplietol,neviem ako presne to BMW označuje ... VANOS alebo Valvetronic. Každopádne "Prince" variabilný zdvih ventilov má, škrtiaca je tam len ako záloha v prípade poruchy systému.
mna pobavili informacie z diskus.for, ze tie bawa stoja za hovno. kazovost beznych veci taka, ze z toho rozum stoji. este k tomu drahota. pred 30rokmi "made in germany" bola pochvala, teraz je to vulgarizmus..
psa puretech 3 valce su konstrukcne dobre, v par clankoch ich uprednostnovali pred "prince" 4v ..(vyber jazdeniek).
0

Používateľov profilový obrázok
hpeter
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 1782
Dátum registrácie: 16 Jún 2013, 10:32
Vek: 40

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Príspevok od používateľa hpeter » 26 Júl 2019, 18:35

Nyní už je tu dokonce nabídka na jednu ze součástí VW Group.

Tou je MAN Energy Solutions, v Německu sídlící společnost zabývající se primárně výrobou velkých dieselových agregátů a turbín, které se využívají v lodích nebo v elektrárnách.
https://www.auto.cz/volkswagen-chysta-r ... ins-130261
vsetci co nadavate ze lode 1000x viac smrdia, pozrite kto za tym je.
zase ten zadymeny folcvagen :ignore: :mrgreen:
0

Používateľov profilový obrázok
5ko
Power user
Power user
Príspevky: 10144
Dátum registrácie: 18 Feb 2010, 00:00
Vek: 68

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Príspevok od používateľa 5ko » 02 Aug 2019, 12:30

Chlapi, žiadne emisie z motorov či lietadiel alebo lodí či tovární nie sú na vine.... ja som prišiel na to, že za Globálne oteplovanie je zodpovedná LGBTI komunita. :D :thanks:
0
Lenivosť je matka pokroku.Lenivý človek rozmýšla,ako by si robotu uľahčil a tak niečo vynájde.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.

Používateľov profilový obrázok
muziker
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 6267
Dátum registrácie: 10 Mar 2009, 00:00
Bydlisko: BA, KE, RV, Praha, Toronto,
Vek: 75

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Príspevok od používateľa muziker » 02 Aug 2019, 14:32

5ko .... že by "teplí" vyžarovali do ovzdušia príliš veľa tepla, alebo aj emisie od fazule ? :thumbup:
0
muziker

Používateľov profilový obrázok
5ko
Power user
Power user
Príspevky: 10144
Dátum registrácie: 18 Feb 2010, 00:00
Vek: 68

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Príspevok od používateľa 5ko » 02 Aug 2019, 14:34

No volajako sa namnožili, len mi nie je celkom jasné -ako? Iba ak vegetatívne. :D
0
Lenivosť je matka pokroku.Lenivý človek rozmýšla,ako by si robotu uľahčil a tak niečo vynájde.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.

Napísať odpoveď
  • Podobné témy
    Odpovedí
    Zobrazení
    Posledný príspevok