Svetelektro.com

Svetelektro.com

Meno:
Heslo:
SVETELEKTRO • Ako je to s tým olejom do klímy?

Ako je to s tým olejom do klímy?

Kecajte o čom chcete...

Moderátori: mirosne, Moderátori

Re: Ako je to s tým olejom do klímy?

Odoslaťod zdenko4017 » 19 Júl 2018, 21:45

Detmi nazyvaj deti.. obaja sme dospelí. Mozes nazyvat idiotom, pretoze okrem prekrucania inych a konstatovania zjavneho do tejto diskusie nepridal nic, okrem spamu. Asi preto pred rokom zabalil svestky, ked uz ho mal kazdy pokrk a dal mu to na javo. :biggrin:
zdenko4017
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 487
Vek: 27.16
Založený: 28.06.2008
Bydlisko: Prievidza
Karma: 5

Re: Ako je to s tým olejom do klímy?

Odoslaťod Robio » 19 Júl 2018, 23:09

:D vidim ze tu treba trocha iny pristup k niektorym ludom, taky opatrny ako v ustave :D
Ponukam: 3D tlac, CNC frezovanie, Kalibracia teplotnych cidiel, pre viac info SS.
Robio
Obrázok používateľa
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 5389
Vek: 29.72
Založený: 11.09.2007
Bydlisko: Bratislava
Karma: 4

Re: Ako je to s tým olejom do klímy?

Odoslaťod Drakoush » 19 Júl 2018, 23:59

Dvaja členovia si začali merať pipíky...
No čo, aký je stav? Kto si kúpi VW Golf s dutým výfukom na podvihnutie ega?
Ponúkame: výkup, predaj, servis meracích prístrojov rôznych značiek, overenie presnosti meradiel kalibrátorom - do 5,5 miest. Pozri aj našu FB stránku (ikonka webu v profile), kde nájdeš zaujímavé fotky a videá z opráv, review nových merákov a pod.
Drakoush
Obrázok používateľa
Moderator
Moderator
Príspevky: 9689
Vek: 24.25
Založený: 08.02.2012
Bydlisko: Nitra
Paragraf: 22
Karma: 47

Re: Ako je to s tým olejom do klímy?

Odoslaťod AEdison » 20 Júl 2018, 01:27

Pred mesiacom som menil klimakompresor. Keďže bol na odpis, tak som ho zvedavosti rozmontoval a zrecykloval. Vytieklo z neho asi za pol štamperlíka zeleného oleja. Klima sa vyprázdňovala asi 20 minút. Cena za "odsatie" starého chladiva a naplnenie novým, ma vyšla na 80€. pred rokom som doplňoval prázdnu klímu za dvacku. Keďže cena bola "priateľská", netuším koľko by to stálo z papierikom.

Nejdem nikomu nadržovať, len tu padali nejaké dohady tak vám ponúkam čerstvé informácie.
Cena za kompresor 220€, komplet 340€ (s výmenou alternátora, ale mal som vlastný), ešte teraz mi je smutno. :cry:
AEdison
Obrázok používateľa
Zaslúžilý člen
Zaslúžilý člen
Príspevky: 1105
Vek: 24.24
Založený: 13.07.2009
Bydlisko: Drienov
Karma: 26

Re: Ako je to s tým olejom do klímy?

Odoslaťod hpeter » 20 Júl 2018, 08:18

matoh napísal:V aute ide o to že pri veľkých otáčkach motora (diaľnica) a pri ventilátore zapnutom na slabé fúkanie sa vytvára na sacej strane kompresora až podtlak ktorý cez všetky drobňučké netesnosti pomáličky prisáva vzduch aj vlhkosť. Preto tam je taký veľký dehydrátor. Na výtlaku kompresora sa zase kvôli malému toku zmes prehrieva na teké teploty že degraduje aj olej aj chladivo.
A to sú presne tie nepriaznivé podmienky ktoré sú len v autoklíme. .
som sice laik na klimu,zda sa mi to blbost.
ventilacia nema vplyv na kompresor klimy. pri slabom vetrani mozno sa obali ladom ten vyparnik.
remenica kompresora sa toci stale podla motora, kompresor ma spojku, ktorou sa zapina klima.
kompresor netlaci stale, ale je zapinany v intervaloch (urcite na novom aute). dehydrator ma funkciu filtracie necistot, nie len vody.
ak cosi unika, treba vziat uv lampu. aditivum by asi malo byt v systeme, ak nie, tak v servise vedia doplnit.
hpeter
Obrázok používateľa
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 1545
Vek: 35.64
Založený: 16.06.2013
Bydlisko: IL
Paragraf: 22

Re: Ako je to s tým olejom do klímy?

Odoslaťod joži » 20 Júl 2018, 10:03

neviem ako u iných aut ale fiat ma na vystupe tlakovy spínač 3 urovnový, resp. 3 snimače v jednom.
Jeden sníma tlak systemu aby sa zamedzil pri uniku chod na prazdno kompresora. druhy pri tlaku nad 10Bar ovlada spínanie ventilatoro chladenia kondenzatora, a tretí vypína chod kompresora pri tlaku nad 16bar.

Ciže ak by som šiel po dialnici vo vysokých otačkach a znižoval by sa prietok ako to niekto tvrdil čili kompresor viac stlača chladivo , tým aj vzrasie tlak, ten snimač ho vyradí z činoosti dovtedy pokial neklesne tlak na normalnu prevadzkovu hodnotu, takže toto je ošetrene.
Druhy stav bol chladenie vyparnika pri nizkej hodnote prietoku ventilatora. Tu je namrazový snímač, ktorý takisto úpri teplote pod 4stupne vypne kompresor klimy takže nehrozí to čo sa popisovalo vyššie.

ak už "sprostý" fiat ma v 20 ročných autach takto ošetrenú klimu neverim že by v dnešnej dobe mala hociaky automobil s týmto problem (možno dacia...)
joži
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 299
Založený: 06.07.2014
Bydlisko: Lazany
Karma: 4

Re: Ako je to s tým olejom do klímy?

Odoslaťod midnight_man » 20 Júl 2018, 10:28

chladivo nehorázne zdrazelo ;) preto tie ceny plnenia...

Záleží od servisu, pretože niektorí vám vytiahnu chladivo...doplnia k nemu 5% a naučtujú ako keby plnili 100%.

Je rozdiel plniť prázdnu klímu a plniť klímu v ktorej len chýba.

Plnička to vytiahne, vyčistí a k tomu čo ona pridá automaticky nadávkuje olej.

Samozrejmosťou musí byť otlakovanie, čeknutie únikov atd...
midnight_man
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 144
Založený: 30.07.2013
Bydlisko: Ružomberok
Karma: 1

Re: Ako je to s tým olejom do klímy?

Odoslaťod Robio » 20 Júl 2018, 10:32

hpeter, nie kazde auto to ma riesenie el. mag spojkou, niektore tocia kompresorom nonstop a len ventilom reguluju vykon.
Ponukam: 3D tlac, CNC frezovanie, Kalibracia teplotnych cidiel, pre viac info SS.
Robio
Obrázok používateľa
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 5389
Vek: 29.72
Založený: 11.09.2007
Bydlisko: Bratislava
Karma: 4

Re: Ako je to s tým olejom do klímy?

Odoslaťod hpeter » 20 Júl 2018, 11:21

hpeter
Obrázok používateľa
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 1545
Vek: 35.64
Založený: 16.06.2013
Bydlisko: IL
Paragraf: 22

Re: Ako je to s tým olejom do klímy?

Odoslaťod matoh » 20 Júl 2018, 12:25

Tiež je pravda že ak je toto ošetrené presostatom tak podtlak na saní je blbosť.
každopádne sa dá ale tvrdiť že jazda z vysokými otáčkami neprospieva klíme.
matoh
Obrázok používateľa
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 325
Vek: 23.69
Založený: 05.11.2011
Bydlisko: Bytča
Karma: -8

Re: Ako je to s tým olejom do klímy?

Odoslaťod joži » 20 Júl 2018, 13:27

Robio napísal:hpeter, nie kazde auto to ma riesenie el. mag spojkou, niektore tocia kompresorom nonstop a len ventilom reguluju vykon.


zaujímave, lebo taký kompresor zaťažuje motor na remenici výkonom odhadom 2-3kW a auto ktoré by ho malo neustale pripojený na klukovej remenici by muselo mať na to dimenzovaný štarter/baterku....

zatial som sa teda s týmto nestretol. ten kompresor by musel mať ventily aby dokazal chodiť naprazdrno, k tomu ked primerny kompresor ma 3-5 piestikov.....
joži
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 299
Založený: 06.07.2014
Bydlisko: Lazany
Karma: 4

Re: Ako je to s tým olejom do klímy?

Odoslaťod midnight_man » 20 Júl 2018, 13:44

ventilom regulovany vykon znamena ze jednotka vie regulovať záťaž a teda pri vypnutej klíme ide kompresor viac menej volno ;) Samozrejme je somarina aby to stálo tlačilo...kompresor je dosť vysoká záťaž na motor.
midnight_man
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 144
Založený: 30.07.2013
Bydlisko: Ružomberok
Karma: 1

Re: Ako je to s tým olejom do klímy?

Odoslaťod joži » 20 Júl 2018, 13:52

ale zasa dalsie starosti navyše keď sa to stale vrtí....
joži
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 299
Založený: 06.07.2014
Bydlisko: Lazany
Karma: 4

Re: Ako je to s tým olejom do klímy?

Odoslaťod Samanko » 20 Júl 2018, 14:51

Podla toho co viem, tak je to koli odstraneniu poruch z minulosti = ludia nepouzivali klimu po dlhy cas (v zime, alebo 3/4 roka, ked nesla tak aj viac) a po tom case pokial zapli kuzelne tlacidlo "AC" tak zatuhnuty kompresor zaspieval naposledy.

Inak, s tym plenenim rsp dokonca "vymienanim" chladiva kazdy rok neblaznite. Klimatizacia je uzavreta a prebieha iba akoby stlacanie a rozprasovanie tohto chladiva v tomto absolutne uzavretom systeme. To chladivo sa nimak nemina a ani sa nespotrebuva.
v klasickej pevnej, ci uz priemyselnej alebo domacej klimatizacii sa chladivo nemina prakticky vobec. AUTO JE LEN JEDEN ROZDIEL - auto sa pohybuje, chodi po dierach, vibruje, obrovsky strieda teploty (v -30 nastartujes, zahrejes motor na 20 a potom zase vypnes a schladis na -20 (aj viac) - rozdiel +-110 stupnov, vela roznych spojov na potrubi. V pripadoch poruch na potrubi, malickej netesnosti, velkej diery na ceste atd sa moze stat, ze vam unikne z tohto inak velmi tesne uzavreteho systemu nejaky ten gram chladiva. Tuto cast teda mate doplnit - ziadne opotrebovane chladivo, zapachajuce a podobne neexistuje (uz som pocul naozaj vselico.)
Pre predstavu, dnes vecer v mojom 9 rocnom aute (Cierna honda accord, cize chladit musim naozaj vela) budem doplnat chladivo PRVY KRAT. Klimatizacia sice chladi ale uz nie som spokojny s vykonom klimatizacie v momentoch ked mi poriadne pecie na auto a ja stojim niekde v kolone alebo sa pomaly pohybujem.
// Pokial v aute treba kazdy rok doplnat chladivo, treba hladat netesnost. (aj ked, uz zo spominanych dovodov to naozaj mnoho krat nieje jednoduche..)
Ked sa chladivo vypusta z AKEJKOLVEK klimatizace ci chladiaceho zariadenia, ma sa odsat do tl. nadoby - to by to vsak muselo trvat 3 sekundy aj s pracou aby sa to retardovanemu ludstvu chcelo robit - skutocnost je taka, ze sam viem o velkych systemoch (rozumej obrovskych priemyselnych klimatizaciach kde sa chladia obchodne centra, priemyselne objekty, ...) vypustenych "len tak" - bud zrovna technik nemal pri sebe vakuovacku, nadobu, alebo len cas.. (chamtivost je silna vlastnost slovakov - dlho to trva a cas su peniaze) ..
Naposledy upravil Samanko dňa 20 Júl 2018, 22:43, celkovo upravené 1 krát.
“Strong people don't put others down... They lift them up.“ Michal P. Watson.
„Pravda musí čelit více zkoumajícím pohledům !"
„We cannot choose our external circumstances, but we can always choose how we respond to them'' Epiktetos
Samanko
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 996
Založený: 03.05.2013
Bydlisko: Deep In Nature
Karma: 9

Re: Ako je to s tým olejom do klímy?

Odoslaťod miroja » 20 Júl 2018, 20:54

joži napísal:neviem ako u iných aut ale fiat ma na vystupe tlakovy spínač 3 urovnový, resp. 3 snimače v jednom...

Ani ja neviem ako je to na vsetkych autach, ale na mojom P306/2001 je to to tak isto, ako popisal jozi.
miroja
Obrázok používateľa
Power user
Power user
Príspevky: 2024
Vek: 57.35
Založený: 01.02.2010
Bydlisko: Liptov (občas Tekov)
Karma: 15

Re: Ako je to s tým olejom do klímy?

Odoslaťod kamilko » 20 Júl 2018, 22:16

Somarina napr chladnicka ma zvarane trubky preto mozeme tvrdit ze "ziaden" unik

Na aute ma milion spojov zagumickovanych, teploty tam lietaju hore dole.
Ale hlavne cerpadlo mas istene guferom, a to ma od tesnosti na mile daleko.
Navyse fabie od 2005 ma klimakompresor ktory sa toci nonstop,
Regulacia prebieha elek ventilom a naklapanim dosiek kompresora, tj chladi len kolko potrebuje.
A po 10r a 200tkm zabudni ze to gufero bude 100% tesnit.
Tak ze nejake doplnenie napr 10% kazde 2 roky bude potrebne......
kamilko
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 269
Založený: 21.10.2017
Bydlisko: kosice
Karma: 1

Re: Ako je to s tým olejom do klímy?

Odoslaťod deepspace » 20 Júl 2018, 23:02

V tomto sa valne nevyznam, ale mam dve osemrocne auta a na obidvoch ide klima bez akehokolvek zasahu doteraz..
deepspace
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 426
Založený: 18.05.2017
Bydlisko: Bratislava
Karma: 2

Re: Ako je to s tým olejom do klímy?

Odoslaťod pin » 20 Júl 2018, 23:40

Tiež som s klímou v servise nikdy nebol. A používam ju prakticky celý rok. V lete chladí, v zime suší vzduch, aby sa nehmlili obloky. Možno mám šťastie. :wink:
pin
Obrázok používateľa
Power user
Power user
Príspevky: 2261
Založený: 09.05.2009

Re: Ako je to s tým olejom do klímy?

Odoslaťod Juroo » 09 Aug 2018, 13:40

Ahojte, nechcem zakladať novú tému tak sa skúsim spýtať tu ... stretol sa už niekto s tým, že klíma v aute ide raz lepšie a raz horšie ? Tým myslím tak, že raz fúka cca 8 stupňov z výduchov (v interiéri cca 22 tak ako je aj nadstavené) a niekedy ani nie 24-25 z výduchov a v aute sauna ... rovnaké podmienky, rovnaká cesta ... vonku ako teraz cez 34 stupňov.

Pár technických info. Kompresor je s elmag. spojkou a reguláciou elektroventilom medzi saním a výtlakom. Spojka funguje, ten ventil zatiaľ neviem ako vyskúšať (pravdepodobne by mal byť riadený PWM). Tlak v ustálenom vypnutom stave 6-8bar (vzhľadom na to aká je vonku zrovna teplota). Pri zapnutom je tlak vo výtlaku rôzny, cca 8bar do 15-16barov. Tým myslím že jeden deň sa to ledva dostane cez 10, iný to naopak nepadne pod 12 ... budúci týždeň zmeriam aj saciu stranu.

Btw v klíma výparníku syčí, ako keby tam bolo málo chladiva ... nižší tlak -> syčí viac, vyšší tlak tak syčí menej ...
Ale aj po servise (štandartné vysatie, vakuovanie, naplnenie atď.) sa tento "symptóm" nezmenil ...

Chcel by som sa spýtať, či nemá niekto skúsenosť alebo tip ako vylúčiť alebo potvrdiť chybu expanzného ventilu alebo el.ventilu regulácie kompresoru.
SOMETHING WILL NEVER CHANGE !!
Takto to vyzerá keď sa Stavbár montuje do elektra ...
Juroo
Obrázok používateľa
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 670
Vek: 29.79
Založený: 24.02.2007
Bydlisko: Bratislava/Prievidza
Karma: 5

Re: Ako je to s tým olejom do klímy?

Odoslaťod rudko » 09 Aug 2018, 14:20

o ake auto sa jedna?
Drink coffee. Do stupid things faster with more energy...
Na predaj...
rudko
Obrázok používateľa
Power user
Power user
Príspevky: 2055
Vek: 33.2
Založený: 28.12.2012
Bydlisko: Stupava
Paragraf: 24

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Voľná téma

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci si toto fórum: mr.dred a 3 hostí.

cron
Forums ©
Autor stránky je Ondrej Závodský(zawin), o graficky design sa stará Ľuboš Fabo(BUFU).

TOPlist

Powered by Copyright © UNITED-NUKE CMS. All Rights Reserved.
Čas potrebný k spracovaniu stránky 0.87 sekúnd