To, že sú len dve "jamky" - mohla to byť dvojnápravová lokomotíva, ale aj u viac nápravových je na každej náprave samostatný motor a sú zapojené do série ( samozrejme je u niektorých aj paralelne alebo kombináciou podľa požadovaného výkonu a rýchlosti) - jeden motor s vyššou adhéziou kolies ostane stáť a druhý bude šmýkať. Pri paralelnom spojení, alebo ak je na dvojnáprave mechanický prevod vzniknie niečo takéto
Koleso lokomotívy/vagóna má presne svoj špecifický tvar a vôbec nie je "NATESNO" medzi koľajami. Okolesník / okolok /špulgranc - má len prídržný charakter a nemá byť v stálom styku s koľajnicou.Takže tá vôľa tam musí byť a je fakt dosť veľká a v zákrutách je ešte väčšia. Podrobnosti napr.tucool-zool napísal:A posledná vec : každé železničné koleso je za tepla zlisované s tzv obručou ktorá má vnútorný priemer väčší ako vonkajší - ten čo beží po hlavách koľajníc aby z vnútornej hrany koľajnice obruče udržiavali dvojkolesie na koľajnici a to dosť natesno od vnútorných hrán hláv koľajníc - takže takéto vybrúsenie ako je na obrázku nie je možné , nakoľko ak by to nejakým zázrakom spôsobil rušeň nemohla by byť zbrúsená plocha dovnútra koľajnice , iba do vonka (zvnútra by to obruč odrezala) . . .