Kvalitná LP platňa

Neviete si rady so zosilovačom a pod.?

Moderátori: Drakoush, Moderátori

JanoP

Re: Kvalitná LP platňa

Príspevok od používateľa JanoP » 07 Sep 2015, 19:42

cico1976 napísal:"metalové" mi sedia aj žánrovo, ale ak je niečo dobré, tak si rád vypočujem aj rock, pop, jezz, ......
Mám toto vydanie http://www.discogs.com/Deep-Purple-Deep ... se/1345091 kúpené VG+/VG.
V prvej časti Child In Time sa dajú počuť rozdiely v komponentoch audio reťazca.

Používateľov profilový obrázok
E001
Zaslúžilý člen
Zaslúžilý člen
Príspevky: 1213
Dátum registrácie: 18 Nov 2012, 19:05
Vek: 66

Re: Kvalitná LP platňa

Príspevok od používateľa E001 » 07 Sep 2015, 22:03

Jano pozeral som ten odkaz, ale pokiaľ viem má Child In Time cez 14 min./na DEEP Made in Japan/ na tej kompilácii 10 min. Je to dáka špeci štúdiovka?
pardon za OT.
0

Používateľov profilový obrázok
zdenoeddie
Power user
Power user
Príspevky: 4083
Dátum registrácie: 25 Júl 2009, 00:00
Bydlisko: ked kus ta Presov 15km na vychod
Vek: 23

Re: Kvalitná LP platňa

Príspevok od používateľa zdenoeddie » 07 Sep 2015, 22:49

Na albume In Rock ma 10:19. Nazivo to asi natiahli trosku :)
0

Používateľov profilový obrázok
E001
Zaslúžilý člen
Zaslúžilý člen
Príspevky: 1213
Dátum registrácie: 18 Nov 2012, 19:05
Vek: 66

Re: Kvalitná LP platňa

Príspevok od používateľa E001 » 07 Sep 2015, 23:40

Aby som tu nebol len OT, na mojom Dual 505-3 mám Shure M 92 E. Podľa môjho ucha je to slušná stredná trieda. Vyrába sa už desaťročia, prešla mnohými vylepšeniami. Vzhľadovo určite nepatrí k extravagantným modelom, ale svoju prácu si odvedie poctivo. Cenovo u nás 50-60 evri.
0

JanoP

Re: Kvalitná LP platňa

Príspevok od používateľa JanoP » 08 Sep 2015, 18:31

Teraz som po dlhšej dobe trochu popočúval platne... cico1976 - to "WAW" som našiel aj teraz, napríklad
Dievča Amerika na http://www.discogs.com/Pavol-Habera-Pav ... se/6071957
Sultans Of Swing na http://www.discogs.com/Dire-Straits-Dir ... se/7270727
a z novších platní - Na Moey Zemle na http://www.discogs.com/%D0%90%D1%80%D0% ... se/3136483
Tak že si nemyslím že to musia byť iba platne za 50E.

Používateľov profilový obrázok
E001
Zaslúžilý člen
Zaslúžilý člen
Príspevky: 1213
Dátum registrácie: 18 Nov 2012, 19:05
Vek: 66

Re: Kvalitná LP platňa

Príspevok od používateľa E001 » 08 Sep 2015, 19:50

Z domácej produkcie bola zaujímavá Lučeničova platňa Bodliak na plavkách. Nahraná bola v novučičom digitálnom štúdiu Opusu a zvukári sa na tej vtedy najmodernejšej technike od Sony vyšantili.
0

Používateľov profilový obrázok
Milos66
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 4728
Dátum registrácie: 28 Sep 2013, 11:31
Bydlisko: Turčianska kotlina
Vek: 57

Re: Kvalitná LP platňa

Príspevok od používateľa Milos66 » 08 Sep 2015, 20:00

Nejdem sa do toho moc paprať, ale aj tak si myslím, že audiofilne platne sú najlepšie na posudzovanie reťazca. Stačí jedna LP napr: Diana Krall, Eva Cassidy, Karol Kidd atd. Tam sú ženské vokály, klavír, gitara atd. Proste akustické nástroje a ženské hlasy, ktoré sú najľahšie rozpoznateľné v nahrávkach
Naopak na komerčných LP je mastering robený z rôznych efektov.
Pri posudzovaní komponentov môže zadávateľ témy iba porovnať, ktorá aparatúra sa mu javí asi najlepšia. No vernosť reprodukcie z metalového mišmašu a umelých sinťákov asi ťažko rozozná.
To len tak na okraj a vlastne OT.
0
PC = Foobar2k = TEAC UD-H01 = Willi HA v.2.1 = Beyerdynamic T1 2g.
Gramo Rega Planar 3 = Audio-technica AT440Mlb = Actidamp MK3 v.2 = AKAI AM59 = Shan Aztec 100
The Mandalorian fan

JanoP

Re: Kvalitná LP platňa

Príspevok od používateľa JanoP » 08 Sep 2015, 20:28

Hej, ale chce porovnávať nie ani komponenty, ale rôzne lampy v nich, to bude kúsok ďalej od verného prednesu :)

Používateľov profilový obrázok
cico1976
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 310
Dátum registrácie: 02 Mar 2012, 15:32
Bydlisko: PB,GA
Kontaktovať používateľa:

Re: Kvalitná LP platňa

Príspevok od používateľa cico1976 » 08 Sep 2015, 20:34

Milos66 napísal:Nejdem sa do toho moc paprať, ale aj tak si myslím, že audiofilne platne sú najlepšie na posudzovanie reťazca. Stačí jedna LP napr: Diana Krall, Eva Cassidy, Karol Kidd atd. Tam sú ženské vokály, klavír, gitara atd. Proste akustické nástroje a ženské hlasy, ktoré sú najľahšie rozpoznateľné v nahrávkach
Naopak na komerčných LP je mastering robený z rôznych efektov.
Pri posudzovaní komponentov môže zadávateľ témy iba porovnať, ktorá aparatúra sa mu javí asi najlepšia. No vernosť reprodukcie z metalového mišmašu a umelých sinťákov asi ťažko rozozná.
To len tak na okraj a vlastne OT.
....ďakujem za názory a postrehy

....je tu spomenutá Diana Krall. Trochu som už po "nej" pokukoval, je to taká pohodovka hudba.

Našiel som niečo na DVD best

https://www.dvdbest.sk/index.cfm?module ... 6&x=12&y=3

.....samozrejme tie naj budú asi 200g, ale teraz ďalšia otázka. Ísť radšej do "štúdiovky" alebo "live" ? .....ešte si to "preklepnem"

-- Spojený príspevok 08 Sep 2015, 20:37 --
JanoP napísal:Hej, ale chce porovnávať nie ani komponenty, ale rôzne lampy v nich, to bude kúsok ďalej od verného prednesu :)
......však samozrejme že aj lampy, aj to je "komponent" .....a trochu sa možno pohrať aj so zapojeniami, zaťažovacími priamkami a tak :finga:
0
......nikdy nieje neskoro!!!

Používateľov profilový obrázok
Milos66
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 4728
Dátum registrácie: 28 Sep 2013, 11:31
Bydlisko: Turčianska kotlina
Vek: 57

Re: Kvalitná LP platňa

Príspevok od používateľa Milos66 » 08 Sep 2015, 20:57

Diana Krall : Live in Paris. Je to fakt božské. Na OTL lampáčiku so slúchadlami je to mňam mňam.
0
PC = Foobar2k = TEAC UD-H01 = Willi HA v.2.1 = Beyerdynamic T1 2g.
Gramo Rega Planar 3 = Audio-technica AT440Mlb = Actidamp MK3 v.2 = AKAI AM59 = Shan Aztec 100
The Mandalorian fan

Používateľov profilový obrázok
muziker
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 6267
Dátum registrácie: 10 Mar 2009, 00:00
Bydlisko: BA, KE, RV, Praha, Toronto,
Vek: 75

Re: Kvalitná LP platňa

Príspevok od používateľa muziker » 10 Sep 2015, 10:40

Dovolím si využiť túto tému keďže to súvisí so spracovaním signálov z magnetodynamickej prenosky gramca :)

Chcem upriamiť pozornosť tých ktorí potrebujú nejaké materiály ohľadne riešení spracovania signálov z magnetodynamickej prenosky svojho gramca na knižku, ktorá ponúka cca 424 strán materiálov. Je dostupná aj v PDF formáte (súbor má veľkosť 15 MB). Ide o titul:
Burkhard Vogel: Balanced Phono-Amps ( An Extension to the ‘The Sound
of Silence’ Editions ), vydané Burkhard Vogel, Lab 6-11, Stuttgart, Germany, vydané v marci 2015
Je tu na túto tému dostatok textu (v AJ), aj nejaké výpočty, charakteristiky, schémy rôznych riešení (elektrónkové s ECC88 aj polovodičové s OZ). 

Additional material to this book can be downloaded from http://extras.springer.com.
ISBN 978-3-319-18523-1 ISBN 978-3-319-18524-8 (eBook)
DOI 10.1007/978-3-319-18524-8
Library of Congress Control Number: 2015940724
Springer Cham Heidelberg New York Dordrecht London
© Springer International Publishing Switzerland 2016
This work is subject to copyright. All rights are reserved by the Publisher, whether the whole or part
of the material is concerned, specifically the rights of translation, reprinting, reuse of illustrations,
recitation, broadcasting, reproduction on microfilms or in any other physical way, and transmission
or information storage and retrieval, electronic adaptation, computer software, or by similar or dissimilar
methodology now known or hereafter developed.
The use of general descriptive names, registered names, trademarks, service marks, etc. in this
publication does not imply, even in the absence of a specific statement, that such names are exempt from
the relevant protective laws and regulations and therefore free for general use.
The publisher, the authors and the editors are safe to assume that the advice and information in this
book are believed to be true and accurate at the date of publication. Neither the publisher nor the
authors or the editors give a warranty, express or implied, with respect to the material contained herein or
for any errors or omissions that may have been made.
Printed on acid-free paper
Springer International Publishing AG Switzerland is part of Springer Science+Business Media
(http://www.springer.com)

Contents (obsah na ilustráciu toho o čo v knižke ide):
I The RIAA Phono-Amp Engine II
1 The Complete Engine II—Overview . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3
1.1 Intro and Goals. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3
1.2 General Concept . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5
1.3 Basic Considerations . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6
1.4 Pictures of Cases and PCBs . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11
1.4.1 Cases . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11
1.4.2 Printed Circuit Boards . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12
1.4.3 Front and Rear of the Engine . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
1.5 Power Supplies. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
1.6 Mainboard . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20
2 The Triode Driven Central Amplifier Amp3 . . . . . . . . . . . . . . . . 21
2.1 General Design of Amp3 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21
2.2 Gain and Noise Calculations . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25
2.2.1 Gain of a DIF Followed by Two CFs . . . . . . . . . . . . 25
2.2.2 RIAA Transfer Function . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26
2.2.3 Noise and SN Calculations According to Fig. 1.2 . . . . 27
2.2.4 A Look into the Content of MCD-WS 3.1 . . . . . . . . . 29
3 Mathcad Worksheets Amp3 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31
3.1 MCD-WS: The Triode Gain Stage Amp3
with RIAA Networks . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32
4 The Solid-State (Op-Amp) Driven Central Amplifier Amp4 . . . . . 49
4.1 General Design of Amp4 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49
4.2 Gain and CMRR. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
4.2.1 Gain . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
4.2.2 RIAA Transfer Function . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54
4.2.3 CMRR . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55
4.3 Noise Calculations . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56
4.3.1 Output Noise Voltage of the Amp4 Input Gain Stage
(2nd in Figs. 1.2 + 4.1) with OPs 3 & 4 . . . . . . . . . . 58
ix
4.3.2 Output Noise Voltage of the Amp4 Output Gain
Stage (3rd in Figs. 1.2 + 4.1) with OPs 5 & 6 . . . . . . 59
4.3.3 Total Input and Output Noise Voltages of Amp4 . . . . 60
4.3.4 Noise and SN Calculations According to Fig. 1.2 . . . 60
4.3.5 A Look into the Content of MCD-WS 5.1 . . . . . . . . . 61
4.3.6 100 % Correlated Noise Voltages of Amp4 . . . . . . . . 62
5 Mathcad Worksheets Amp4 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 65
5.1 MCD-WS: The Solid-State Gain Stage Amp4
with RIAA Networks . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66
6 The Op-Amp and Transformer Driven Output Stage Amp5 . . . . . 83
6.1 General Design and Gain of Amp5 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 83
6.2 Power Supply. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84
6.3 CMRR and Noise . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86
6.3.1 CMRR . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86
6.3.2 Noise and SNs . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86
6.4 Additional Remarks . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89
7 Mathcad Worksheets Amp5 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 91
7.1 MCD-WS: The Op-Amp + Transformer Driven
Output Stage Amp5 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 92
8 The Op-Amp and Transformer Driven Input Stage Amp1 . . . . . . 101
8.1 General Design and Gain of Amp1 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101
8.2 CMRR and Noise . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103
8.2.1 CMRR . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103
8.2.2 Noise and SNs . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 104
8.3 Measurement Results. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105
8.4 Additional Remarks . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108
8.4.1 DC Servo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108
8.4.2 Wild Oscillation . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 109
9 Mathcad Worksheets Amp1 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 111
9.1 MCD-WS: The Transformer + Op-Amp Driven Amp1
(Real Data) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 112
9.2 MCD-WS: The Transformer + Op-Amp Driven Amp1
(Data Sheet Data) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 119
10 The BJT and Op-Amp Driven Input Amp2 . . . . . . . . . . . . . . . . . 125
10.1 General Design and Gain of Amp2 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 125
10.2 CMRR . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127
x Contents
10.3 Noise . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127
10.3.1 General Noise Aspects. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127
10.3.2 The BJT Noise Model Reloaded . . . . . . . . . . . . . . . . 128
10.3.3 In Search of the Slope Figures ‘x’ (2SC3329)
and ‘y’ (2SA1316) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 132
10.3.4 The SN Calculation Process . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 137
10.3.5 Results . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 140
10.4 Additional Remarks . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 141
10.4.1 Input Resistors R2, R3, R4 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 141
10.4.2 Wild Oscillation . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 141
11 Mathcad Worksheets Amp2 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 143
11.1 MCD-WS: Evaluation of the 1/f-Noise Corner Frequency
of a 2SA1316 BJT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 144
11.2 MCD-WS: Evaluation of the 1/f-Noise Corner Frequency
of a 2SC3329 BJT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 148
11.3 MCD-WS: Amp2 SN and Gain Calculations—1/f-Noise
Based Version . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 152
12 Engine II Performance . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 165
12.1 Visible and Audible Effects . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 165
12.1.1 Visible Effects . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 165
12.1.2 Audible Effects. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 167
12.1.3 Test Records . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 168
12.1.4 Test Noise and Source Equipment. . . . . . . . . . . . . . . 168
12.1.5 Loudspeaker Situation and Headphones . . . . . . . . . . . 169
12.1.6 Listening Tests . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 169
12.2 Measurement Results. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 170
12.2.1 Noise . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 170
12.2.2 THD and IMD Matters, Left Channel . . . . . . . . . . . . 171
12.2.3 THD and IMD Matters, Right Channel . . . . . . . . . . . 175
12.2.4 General THD and IMD Matters . . . . . . . . . . . . . . . . 176
12.2.5 Summary Tables and Graphs . . . . . . . . . . . . . . . . . . 176
12.3 Conclusions and Final Remarks . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 180
Part II Knowledge Transfer
13 Selection of Draft Designs of Other Input Stages . . . . . . . . . . . . . 187
13.1 Intro . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 187
13.2 BJT/Op-Amps Driven MC Input Stage with Un-balanced
Input and Balanced Output. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 188
13.3 BJT/Op-Amps Driven MC Input Stage with Balanced
Transformer Input and Balanced Output. . . . . . . . . . . . . . . . . 189
Contents xi
xii Contents
13.4 Fully Triode Driven MC/MM Pre-Amp with Transformer
MC-Input and Balanced Output . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 191
13.5 Other Development Examples. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 195
13.5.1 The Joachim Gerhard Approach . . . . . . . . . . . . . . . . 195
13.5.2 The Ovidiu Popa Approach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 197
13.5.3 The Bob Cordell Approach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 199
13.6 The Output Stage . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 200
13.7 Summary of Results . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 201
14 Mathcad Worksheets Draft Designs. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 205
14.1 MCD-WS: BJT/Op-Amp Driven MC Input Stage
with Un-Balanced Input and Balanced Output . . . . . . . . . . . . 206
14.2 MCD-WS: BJT/Op-Amp Driven MC Input Stage
with Balanced Transformer Input and Balanced Output . . . . . . 215
14.3 MCD-WS: Fully Triode Driven MC/MM Pre-Amp
with Transformer MC-Input and Balanced Output . . . . . . . . . . 222
15 Measurement Tools and Trimming . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 233
15.1 Computer Test Equipment . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 233
15.1.1 Intro . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 233
15.1.2 Signal-to-Noise Ratio . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 234
15.1.3 Distortion (THD) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 236
15.1.4 IMD . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 237
15.2 The Un-Balanced to Balanced Converter UBC . . . . . . . . . . . . 239
15.2.1 Circuit. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 239
15.2.2 F & P and SN Performance . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 239
15.2.3 THD Performance. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 241
15.2.4 Output Resistances . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 243
15.3 RIAA Encoder and Trimming . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 244
15.3.1 Encoder . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 244
15.3.2 Trimming Actions. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 244
16 The Very Low-Noise Balanced Measurement Amp PMMA. . . . . . 247
16.1 Intro . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 247
16.2 The Input Noise Voltage Density Question . . . . . . . . . . . . . . 249
16.3 The Roles of the MA Input Resistance and Input Noise
Current Density . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 251
16.3.1 Influence of the DUT Output Resistance . . . . . . . . . . 251
16.3.2 The Input Noise Current Density Question. . . . . . . . . 252
16.3.3 Conclusions . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 254
16.4 The Final PMMA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 256
16.4.1 Principal Circuit Approach. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 256
16.4.2 Gain Calculations . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 258
16.4.3 Noise Calculations—Rule-of-Thumb
SN Calculation Approach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 260
16.4.4 Noise Calculations—Detailed
SN Calculation Approach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 261
16.5 The Complete PMMA Circuit . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 264
16.6 PMMA Performance . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 266
16.7 Practical Issues . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 268
16.7.1 Ground Loop Avoidance and CMRR
of a Following Amp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 268
16.7.2 Enclosure. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 269
16.7.3 Room for Improvements . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 269
16.8 Recommendations . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 271
16.8.1 DUT Output Resistance ≤10 Ω. . . . . . . . . . . . . . . . . 272
16.8.2 DUT Output Resistance >10 Ω. . . . . . . . . . . . . . . . . 272
16.8.3 Summary of Recommendations. . . . . . . . . . . . . . . . . 273
16.9 Final Notes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 273
17 The Galvanically Isolated Measurement Amp PFMA . . . . . . . . . . 275
17.1 Intro . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 275
17.2 Ground Loop Avoidance . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 275
17.3 Additional PFMA Data . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 277
17.4 Gain and SN Calculations . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 278
17.4.1 Gains . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 278
17.4.2 Evaluation of Noise Voltages and SNs . . . . . . . . . . . 279
17.5 Enclosure. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 281
18 Mathcad Worksheets of Measurement Tools . . . . . . . . . . . . . . . . 283
18.1 MCD-WS: The UBC. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 284
18.2 MCD-WS: The PMMA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 290
18.3 MCD-WS: The PFMA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 302
19 A Unique MM Phono-Amp Noise Reduction Method . . . . . . . . . . 307
19.1 Intro . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 307
19.2 The Un-Balanced Noise Reduction Approach . . . . . . . . . . . . . 307
19.2.1 Basics . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 307
19.2.2 The M1 ELS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 310
19.2.3 The M2 ELS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 312
19.2.4 Results . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 313
19.2.5 Consequences. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 313
19.3 The Balanced Noise Reduction Approach . . . . . . . . . . . . . . . 314
19.3.1 Basics . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 314
19.3.2 Results . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 317
19.3.3 Consequences. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 317
19.4 SN Calculations . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 317
Contents xiii
20 Mathcad Worksheets of the MM Noise Reduction . . . . . . . . . . . . 319
20.1 MCD-WS: The Un-Balanced Version . . . . . . . . . . . . . . . . . . 320
20.2 MCD-WS: The Balanced Version . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 332
21 BJT Circuits in CE Configuration. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 341
21.1 Intro . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 341
21.2 BJT—Bipolar Junction Transistor—Basics. . . . . . . . . . . . . . . 341
21.2.1 Equations for Low Frequency Small
Signal Calculations . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 341
21.2.2 Circuit Parameter Based Formulae . . . . . . . . . . . . . . 343
21.2.3 Noise of a BJT—Frequency Independent Version . . . . 343
21.2.4 Noise of a BJT—Frequency Dependent Version . . . . . 344
21.2.5 Noise of a Resistor R . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 345
21.2.6 Noise Factor & Noise Figure . . . . . . . . . . . . . . . . . . 345
21.2.7 Signal-to-Noise Ratios SN . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 346
21.3 Basic (b) CEb Circuit. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 346
21.3.1 Idle Gains Gb and Gb.rot. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 347
21.3.2 Gb(RL) = RL Dependent Gain Gb. . . . . . . . . . . . . . . 347
21.3.3 Input Resistance ri (O/P Open) . . . . . . . . . . . . . . . . . 347
21.3.4 Output Resistance ro.o (I/P = Open). . . . . . . . . . . . . . 347
21.3.5 Output Resistances ro.s and ro.s.rot (I/P = Shorted) . . . . 348
21.3.6 Operating Gains Gop(R0, RL) and Gops(f, R0, RL) . . . 348
21.3.7 Noise—Frequency Independent Version. . . . . . . . . . . 349
21.3.8 Noise—Frequency Dependent Version. . . . . . . . . . . . 351
21.4 CE Circuit CEcf with Current Feedback . . . . . . . . . . . . . . . . . 351
21.4.1 Gains Gcf and Gcf.rot . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 351
21.4.2 Input Resistances ri and ri.rot (O/P Open) . . . . . . . . . . 352
21.4.3 Output Resistances ro.o and ro.o.rot (I/P = Open) . . . . . 353
21.4.4 Output Resistances ro.s and ro.s.rot
(I/P = Shorted) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 353
21.4.5 Operating Gains Gop(R0, RL) and Gops(f, R0, RL) . . . 353
21.4.6 Noise and SN. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 355
21.5 CE Type 2 Circuit CEvcf2 with Voltage Feedback
and Current Feedback . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 356
21.5.1 Gain Gvcf2 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 356
21.5.2 Input Resistance ri (O/P Open) . . . . . . . . . . . . . . . . . 357
21.5.3 Output Resistance ro.s (I/P Shorted) . . . . . . . . . . . . . . 357
21.5.4 Output Resistance ro.o (I/P Open) . . . . . . . . . . . . . . . 358
21.5.5 Other Equations . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 358
21.5.6 Noise and SN. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 358
21.6 Correction of a TSOS-1 and TSOS-2 Gain Result . . . . . . . . . . 359
21.7 The CE in Series Configuration with an Op-Amp . . . . . . . . . . 360
21.7.1 Basics . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 360
21.7.2 Noise and SN. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 361
xiv Contents
22 Differential (DIF) Amps . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 365
22.1 Intro . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 365
22.2 The DIFA-OPA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 366
22.2.1 Basics . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 366
22.2.2 Noise Calculations Version 1 . . . . . . . . . . . . . . . . . . 367
22.2.3 Noise Calculations Version 2 . . . . . . . . . . . . . . . . . . 368
22.2.4 Noise Calculations Version with One Input
Lead Grounded. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 370
22.3 The DIFA-IC . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 370
22.3.1 Basics . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 370
22.3.2 Noise Calculations Version 1 . . . . . . . . . . . . . . . . . . 371
22.3.3 Noise Calculations Version 2 . . . . . . . . . . . . . . . . . . 372
23 Mathcad Worksheets of DIF Amps . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 375
23.1 MCD-WS: DIFA-OPA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 376
23.2 MCD-WS: DIFA-IC . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 380
24 Old Stuff? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 385
24.1 Intro . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 385
24.2 The BRAUN Tracking Force Measurement Instrument . . . . . . 387
24.3 Professional Test and Calibration Records . . . . . . . . . . . . . . . 387
24.4 Final Note . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 390
Appendix 1: List of Mathcad Worksheets . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 391
Appendix 2: Useful Literature and Web Sites . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 393
Index TSOS-1 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 397
Index TSOS-2 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 403
Index TSOS-E. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 415
0
Naposledy upravil/-a muziker v 10 Sep 2015, 21:47, upravené celkom 1 krát.
muziker

Používateľov profilový obrázok
tom666
Zaslúžilý člen
Zaslúžilý člen
Príspevky: 1344
Dátum registrácie: 05 Máj 2009, 00:00
Bydlisko: NR

Re: Kvalitná LP platňa

Príspevok od používateľa tom666 » 10 Sep 2015, 11:37

@Muziker
Zaujimava informacia, ale hrozne hrozne dlha, pretoze si ju zduploval :rolleyes:
Pre ilustraciu stacilo pripnut textovu prilohu s prislusnym obsahom.

Napr.:
Prílohy
Contents.txt
obsah na ilustráciu toho o čo v knižke ide
(38.85 KiB) 52 stiahnutí
0

Používateľov profilový obrázok
muziker
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 6267
Dátum registrácie: 10 Mar 2009, 00:00
Bydlisko: BA, KE, RV, Praha, Toronto,
Vek: 75

Re: Kvalitná LP platňa

Príspevok od používateľa muziker » 10 Sep 2015, 21:49

Sorry nevšimol som si zdupľovanie - napravil som to :)
0
muziker

Používateľov profilový obrázok
zdenoeddie
Power user
Power user
Príspevky: 4083
Dátum registrácie: 25 Júl 2009, 00:00
Bydlisko: ked kus ta Presov 15km na vychod
Vek: 23

Re: Kvalitná LP platňa

Príspevok od používateľa zdenoeddie » 10 Sep 2015, 22:19

Mam dokonale napocuvanu jednu skladbu, s ktorou testujem vsekto co sa da, ak ma to zaujima. Podla toho viem, co a ako hraje, a ci by mi to pasovalo aj na ine veci, alebo nie. Radsej sa zamerat na menej, ale kvalitne, ako kvantita, ale clovek potom ma z toho misung.

Kto to znesie, odporucam vypocut cele, je tam vsetko. A hlavne detaily v pozadi, na ktorych sa toho da vela spoznat :ignore: YT len pre ochutnavku.
https://www.youtube.com/watch?v=dwPvZ-eQ8fk
https://www.youtube.com/watch?v=dwPvZ-eQ8fk[/youtube]
0

elmoto
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 3154
Dátum registrácie: 15 Aug 2011, 00:00
Bydlisko: Žilina
Vek: 44

Re: Kvalitná LP platňa

Príspevok od používateľa elmoto » 11 Sep 2015, 20:22

mňam :applause: :thumbup:
0
nie som tu

Používateľov profilový obrázok
Napster050
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 3048
Dátum registrácie: 01 Jan 2007, 00:00
Bydlisko: Turčianske Teplice
Vek: 33
Kontaktovať používateľa:

Re: Kvalitná LP platňa

Príspevok od používateľa Napster050 » 11 Sep 2015, 23:38

Andrej152 napísal:je tu este jedna moznos , ak mas 3D tlaciaren https://www.youtube.com/watch?v=IQi8FUsZ8OY
no radšej by som tú slečnu ako ten huhlajúci singel :P
0
Navštívte nový web o audiotechnike a podeľte sa s nami !
http://www.vintageaudio.tk/
môj YouTube kanál

Používateľov profilový obrázok
zdenoeddie
Power user
Power user
Príspevky: 4083
Dátum registrácie: 25 Júl 2009, 00:00
Bydlisko: ked kus ta Presov 15km na vychod
Vek: 23

Re: Kvalitná LP platňa

Príspevok od používateľa zdenoeddie » 12 Sep 2015, 10:01

elmoto napísal:mňam :applause: :thumbup:
Odporucam celu dosku Oceans of Time, podla mna najlepsi album od nich, je tam vela klenotov, prave na takyto posluch :) (Ashes from the Oath, titulna skladba, ci vyssie spomenuta The Gates...).
0

Používateľov profilový obrázok
tom666
Zaslúžilý člen
Zaslúžilý člen
Príspevky: 1344
Dátum registrácie: 05 Máj 2009, 00:00
Bydlisko: NR

Re: Kvalitná LP platňa

Príspevok od používateľa tom666 » 12 Sep 2015, 12:01

zdenoeddie napísal:Mam dokonale napocuvanu jednu skladbu, s ktorou testujem vsekto co sa da, ak ma to zaujima. Podla toho viem, co a ako hraje, a ci by mi to pasovalo aj na ine veci, alebo nie. Radsej sa zamerat na menej, ale kvalitne, ako kvantita, ale clovek potom ma z toho misung. Kto to znesie, odporucam vypocut cele, je tam vsetko. A hlavne detaily v pozadi, na ktorych sa toho da vela spoznat :ignore: YT len pre ochutnavku.
Celkom zaujimava hudba, avsak podla mojho skromneho nazoru su vhodnejsie pre testovanie zvukoveho retazca audiofilske nahravky vaznej hudby, alebo jazzu. Hlavnym dovodom su realne znejuce a zosnimane hudobne nastroje bez akychkolvek skreslovacov signalu (booster a ine serepeticky) a hlavne prirodzeny spevacky prejav (nie chraptavy). Dalsim plusom takychto audiofilskych nahravok je aj ich vacsi dynamicky rozsah, pretoze naproti tomu rockove skladby a to plati vo vseobecnosti aj pre pop a ine zanre stredneho prudu su v prevaznej miere v jednej dynamickej urovni. Rad si vypocujem aj kvalitne rockove nahravky a urcite medzi ne patri aj nemecky gitarista Axel Rudi Pell, koreho si uviedol, ale skutocne si myslim, ze to nie je ten najvhodnejsi sposob na otestovanie kvalitneho audio retazca.
0

Používateľov profilový obrázok
muziker
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 6267
Dátum registrácie: 10 Mar 2009, 00:00
Bydlisko: BA, KE, RV, Praha, Toronto,
Vek: 75

Re: Kvalitná LP platňa

Príspevok od používateľa muziker » 12 Sep 2015, 12:27

Na jednej strane nikomu neberiem jeho názor, ale s údivom sledujem túto debatu o testovaní kvality audioreťazca - predpokladám prednes čistý, bez prikrášlen, skreslenia a s rozsahu aspoň 30 Hz až 18 kHz čo je reálne požadovateľné i ke´d sa uvádza 20 Hz až 20 kHz. V komunite "hifistov" alebo ak chcete vyznávačov verného zvuku od dávnych čias vždy prevládal názor, že na otestovanie audioreťazca je najvhodnejší jazz resp. vážna hudba. Je to vzhľadom na frekvenčný rozsah nástrojov hudby týchto žánrov, čistý zvuk nástrojov a ďalšie aspekty. Dosť sa tomu v minulosti venoval priestor v takých časopisoch ako napríklad u nás známy Hudba a Zvuk a ďalšie. Rocková hudba z tohto pohľadu je na testovanie kvality audioreťazca nevyhovujúca a metalová muzika už absolútne nie (neberte to ako útok na metalistov :) ) vzhľadom na "stredové" charaktery zvuku elektrických gitár (ich frekvenčný rozsah vyžaduje aparatúru cca 80 Hz až 5 kHz), ktoré v tomto žánri naviac pracujú so silne skresleným zvukom.
0
Naposledy upravil/-a muziker v 12 Sep 2015, 12:32, upravené celkom 1 krát.
muziker

Používateľov profilový obrázok
zdenoeddie
Power user
Power user
Príspevky: 4083
Dátum registrácie: 25 Júl 2009, 00:00
Bydlisko: ked kus ta Presov 15km na vychod
Vek: 23

Re: Kvalitná LP platňa

Príspevok od používateľa zdenoeddie » 12 Sep 2015, 12:30

Ono kazdy si pod pojmom testovanie audio retazca predstavuje nieco ine. Niekto ci to hra verne, niekto ci to hra tak aby sa mu to pacilo, a niekto zase ci to bude hrat dobre s danym zanrom. Pre mna zaujimavy tento zaner, tak sa vacsinou orientujem na taketo "testy". Samozrejme, o klasike ziadne reci, ked chcem spravit to ci to hraje "ako ma", tak ide Vivaldi, Smetana apod. Tych mam na LP aj CD, prip uz aj HR.
0

Napísať odpoveď