Tyristorové zapaľovanie do pioniera

Ak máte problém s elektronikou v aute a motorke, alebo proste chcete do auta a motorky niečo zapojiť

Moderátori: mirosne, Moderátori

Používateľov profilový obrázok
Yuri
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 182
Dátum registrácie: 08 Jún 2008, 00:00
Vek: 32
Kontaktovať používateľa:

Tyristorové zapaľovanie do pioniera

Príspevok od používateľa Yuri » 29 Jan 2009, 17:48

Nazdar robím si tyristorové zapaľovanie do pioniera je to prevzate z babetty a chcem to napájať z batérie 6V/4Ah no a tyristore som sa dočital (použijem KT 504 klasika musí byť :wink: )
Igt max proud elektrody spínanací 10mA
Ifg proud ridicej elektrody v propustnem smeru 100mA
U (bo) spínaci napäti v propustnem smeru 360V

no a teraz otázka znie :oops: znie či tam treba odpor ako je to u tranzistorou ale asi nie no neviem tak sa pítam, tu je schéma ešte
http://pandatron.cz/elektronika2/babeta207_2.gif
http://schemata.misto.cz/_MAIL_/images/B207100.jpg
lebo v babette je to spínane osobitnou cievkou a ja to budem cez kladivko z baterie

! Upravený názov témy pre v budúcnosti lepšie vyhľadávanie.upravil: 8.11.2014 mirosne !
0
Niesom si istí ale asi to bude skrat.
Milujem veci na ktorých je napísane Сделано в СССР

Dolfi
Power user
Power user
Príspevky: 11656
Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
Bydlisko: Prešporok (BA)
Vek: 71

Príspevok od používateľa Dolfi » 29 Jan 2009, 18:03

A máš niekde zbytok tej schémy. Takto sa ti asi nikto nedokáže vyjadriť ...
0
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.

Používateľov profilový obrázok
Yuri
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 182
Dátum registrácie: 08 Jún 2008, 00:00
Vek: 32
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Yuri » 29 Jan 2009, 18:08

Ide len o to či riadiaca elektroda tyristora potrebuje odpor?
0
Niesom si istí ale asi to bude skrat.
Milujem veci na ktorých je napísane Сделано в СССР

Používateľov profilový obrázok
datam
Power user
Power user
Príspevky: 2360
Dátum registrácie: 24 Apr 2008, 00:00
Bydlisko: SVK
Vek: 41

Príspevok od používateľa datam » 29 Jan 2009, 18:08

URČITE tam je treba odpor ale jeho dodnotu budeš musieť zistiť metódou pokusov. Ak bude veľký tak ti neotvorí tyristor a ak bude malý tak ti prevalý PN prechod G-K.
0

Používateľov profilový obrázok
Yuri
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 182
Dátum registrácie: 08 Jún 2008, 00:00
Vek: 32
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Yuri » 29 Jan 2009, 18:11

Pokus to snaď nie nechcem poslať tyristor do večných lovíšt
Igt max proud elektrody spínanací 10mA
Ifg proud ridicej elektrody v propustnem smeru 100mA
U (bo) spínaci napäti v propustnem smeru 360V
napajánie bateria 6V/4Ah čo ešte ktomu treba ide o to že neviem aký prúd a napätie dosadiť do ohmoveho zákona a ešte koľko má mať watov?
0
Niesom si istí ale asi to bude skrat.
Milujem veci na ktorých je napísane Сделано в СССР

Dolfi
Power user
Power user
Príspevky: 11656
Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
Bydlisko: Prešporok (BA)
Vek: 71

Príspevok od používateľa Dolfi » 29 Jan 2009, 19:05

A to ani nemôžeš napísať, kam idú tie svorky G, I, 1 a 15 ?

A ber do úvahy, že ak "zapáliš" tyristor na zapojení s DC napätím, tak jeho "zhasnutie" je dosť problematické ...
0
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.

Používateľov profilový obrázok
addo1
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 597
Dátum registrácie: 27 Nov 2007, 00:00
Bydlisko: Turčianske Teplice
Vek: 34
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa addo1 » 29 Jan 2009, 19:22

AHOJ skus toto mozno sa o tom dozvies viac..... PE 2006/3 23 strana...mozno ti to pomoze :D
0

Dolfi
Power user
Power user
Príspevky: 11656
Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
Bydlisko: Prešporok (BA)
Vek: 71

Príspevok od používateľa Dolfi » 29 Jan 2009, 21:22

addo1 napísal:AHOJ skus toto mozno sa o tom dozvies viac..... PE 2006/3 23 strana...mozno ti to pomoze :D
To je "iné kafé" ... (Ale to je niečo úplne iné, ako tu prezentoval Yuri. A hlavne to neide zo 6 V baterky !!!).

Autor síce miestami "trepe nezmysly", (viď. napr. dôvod "zhasnutia" tyristora), no určite je to zapojenie v poriadku a funkčné ...

Jediná pripomienka: Radšej v zapojení treba použiť transformátor 1 x 6 V/ 230V/ 16 VA, ako spájať paralelne dve sekundárne vinutia !
0
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.

Používateľov profilový obrázok
00martinko
Nový člen
Nový člen
Príspevky: 55
Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
Bydlisko: Beluša
Vek: 36

Príspevok od používateľa 00martinko » 20 Mar 2009, 20:17

Zdravím :) taktiež mám doma motorku s tyristorovým zapaľovaním - Gilera 500. Nedávno mi odišlo zapaľovanie, tak som tú krabičku otvoril, že zistím čo sa stalo. Na fotkách je vidieť kvalitné domáce spracovanie DPS (podotýkam, že nie moje) :D Ale už k veci: urobil som podľa dosky schému a hneď k nej mám zopár otázok...podľa mojej teórie je funkcia takáto: cievka pripojená na svorky 1 a 2 je zdroj energie, kostra na 3 - spoločný bod, snímač medzi 3 a 4 generuje impulzy na zapnutie tyristora, indukčná cievka...to je hádam jasné...teraz moja otázka: všimnime si vodič paralelne ku D3...na fotkách červený...aký je jeho význam???...ďalej, na čo je napríklad D5? kvôli ochrane tyristorového prechodu GK pred záverným napätím? Mimochodom...vadný bol tyristor BT151 800R...na fotkách už je druhý...

Vopred sa ospravedlňujem za otázky typu LAMA, nuž ale, človek sa učí...

diiik za Vaše reakcie :wink:
Prílohy
zapalovanie.JPG
Sn?mek1.JPG
Prezentace2.jpg
Prezentace1.jpg
0

Používateľov profilový obrázok
33zuli
Zaslúžilý člen
Zaslúžilý člen
Príspevky: 1424
Dátum registrácie: 23 Nov 2008, 00:00
Bydlisko: Blava, né??
Vek: 29

Príspevok od používateľa 33zuli » 20 Mar 2009, 20:54

nechces to spravit cele odznova?? pri pohlade na prevedenie sa mi chce :vom: :x
0

Používateľov profilový obrázok
00martinko
Nový člen
Nový člen
Príspevky: 55
Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
Bydlisko: Beluša
Vek: 36

Príspevok od používateľa 00martinko » 20 Mar 2009, 21:08

jasne, ze idem urobit DPS novu...okrem toho, toto bolo zaliate v plastovej krabicke, takze preto su tie suciastky cele sede....len chcem vediet co ta schema a pripojenie k motoru??
0

breta1
Power user
Power user
Príspevky: 9330
Dátum registrácie: 06 Feb 2009, 00:00
Bydlisko: brno

Príspevok od používateľa breta1 » 20 Mar 2009, 22:27

Spravne jsi pochopil a popsal funkci toho zapalovani, dioda D5 pousti jen kladne pulzy do tyristoru. Ta dratova propojka je samozrejme nesmysl a nepatri tam.
0

Používateľov profilový obrázok
servisman
Power user
Power user
Príspevky: 1763
Dátum registrácie: 15 Dec 2006, 00:00
Bydlisko: skoro PN

Príspevok od používateľa servisman » 21 Mar 2009, 19:03

Tá drôtová prepojka môže mať za úlohu:

1. nahrádza prepálený spoj na DPS
2. zvyšuje prúdové zaťaženie spoja
3. nemá tam čo robiť
0
Nič sa nedeje náhodne!

breta1
Power user
Power user
Príspevky: 9330
Dátum registrácie: 06 Feb 2009, 00:00
Bydlisko: brno

Príspevok od používateľa breta1 » 21 Mar 2009, 19:19

servisman napísal:Tá drôtová prepojka môže mať za úlohu:

1. nahrádza prepálený spoj na DPS
2. zvyšuje prúdové zaťaženie spoja
3. nemá tam čo robiť
Nebo je to "kurvítko".
Znáte u vás tento pojem?
info na
http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Kurv%C3%ADtko
0

miroL
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 489
Dátum registrácie: 28 Máj 2008, 00:00
Bydlisko: TRNAVA
Vek: 53

Príspevok od používateľa miroL » 22 Mar 2009, 13:48

to Yuri
To zapojenie z Pandatronu sedi, tak to je u Babety. Nie je mi ale jasne, ako to chces napajat zo 6V baterky. Babeta ma alternator, v nom dve cievky, jedna napaja svetla a druha riadi toto zapalovanie, takze tam idu len nejake impulzy, ktore spustaju tyristor.
0

Používateľov profilový obrázok
00martinko
Nový člen
Nový člen
Príspevky: 55
Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
Bydlisko: Beluša
Vek: 36

Príspevok od používateľa 00martinko » 02 Apr 2009, 14:26

ked je uz rec o spustacich impulzoch pre tyristor...nasiel som schemu zapojenia motora Gilera 500 a: (opravte moje uvahy, ak sa mylim)
-cievka, z ktorej ide GREEN je napajanie zapalovania
-cievka, z ktorej ide RED a WHITE je generator impulzov pre tyristor

v zapalovani je ale dvojcestny usmernovac, takze potom jeden pol cievky nemoze byt natrvalo pripojeny na kostru, ci hej??....z motora trcia z oboch tychto cievok po dva kable, meranim som zistil, ze ani jedna nie je uz vnutri spojena s kostrou....preto som ich pripojil podla schemy zapalovania....

ide o to, ze sviecka nedava iskru....vymenil som tyristor (BT151), ale nic...cievka - generator impulzov dava okolo +5V a -5V impulzy podla otacania klukaca....takze D5 pusti iba +5V na otvorenie Ty....a R1 je na znizenie napatia?? je tam 1kOhm
Prílohy
motor.JPG
zapalovanie
zapalovanie
0

breta1
Power user
Power user
Príspevky: 9330
Dátum registrácie: 06 Feb 2009, 00:00
Bydlisko: brno

Príspevok od používateľa breta1 » 02 Apr 2009, 16:09

Kde mas zapojenou zapalovaci civku [nebo zapalovaci trafo], ja ji nikde nevidim. Z ceho ti ta jiskra ma preskocit? Je v te krabici CDI/coil? A jak je pripojena k tomu vyhorelemu tistaku?
Zkousku proved tak, ze odpojis drat RED [zapalovaci impulzy] a seslapni starter- na C se musi objevit cca 200 az 400V.
V konecnem dusledku to musi byt zapojene takto:
Prílohy
z2.JPG
0

Používateľov profilový obrázok
00martinko
Nový člen
Nový člen
Príspevky: 55
Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
Bydlisko: Beluša
Vek: 36

Príspevok od používateľa 00martinko » 02 Apr 2009, 18:13

na scheme by cievka mala byt spolu so zapalovanim v krabici CDI/COIL...neviem preco je to nakreslene spolu, ale fyzicky mam tu cievku a zapalovaci obvod zvlast...
dik za zapojenie :)
0

mildo123
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 154
Dátum registrácie: 20 Mar 2008, 00:00
Bydlisko: Rybany
Vek: 33

Príspevok od používateľa mildo123 » 03 Máj 2011, 18:44

Zdravim nechcem zakladat novu temu tak napisem sem... Mam motorku VOR EN450 je to ostre enduro a ma nasledovne zapalovanie... ako stator su cievky zaliate v plaste a ako rotor su magnety okolo... su zvlast cievky na zapalovanie motora a zvlast pre chod svetiel... niesu nijako spojene do kopy... so zapalovanim nieje problem... idu zneho este dva kable ktore vyrabaju elektriku pre svetla (su napojene na tie cievky)... vyrabaju striedave napätie... pri volnobehu je to 12V striedavych ale pri pridani vyleti az na 20-30V (v tom momente mam po ziarovkach =D)... a to je presne ta chyba co ma trapy... elektroinstalacie funguje na striedave napatie takze okrem stabilizatora tam nic neni... a problem je so stabilizatorom... je paralelne pripojeny na tieto dva kable co idu zo zapalovanie... jeden kabel sa kostry a druhy je ako zivi takze zivi kablik ide do toho stabilizatora a potom z neho vychadza druhy a ten sa tiez ukostry... stabilizator ma len dva kabliki... takte podla mna to funguje tak ze akonahle sa objavy na kabliku viac ako je 12 ci14 V tak krabicka toto zbytkove napatie odvadza do kostry... moze to tak fungovat? Preco sa to nespali ked mam vytocene na plne otacky v kuse a stabilizator vsetko zbytkove napatie musi davat do kostry? Ja ho mam pokazeny a po rozrobeni som tam objavil tyristor BT151 a este par suciastok ako maly mostik usmernocai a jeden tranzistor a par odporikov... Otazka je ako toto zariadenie funguje a navod na jeho opravu... dakujem :)

//Automatické spojenie príspevkov. Pridané po 22 minútach:

Obrázok

Takze takato je schema velmi zjednodusena toho co mam na motorke... ta ziarovka predstavuje vsetky spotrebice na motorke... stabilizator je zapojeny nasledovne... ked nieje pripojeny napatie lieta od 12 V pri volnobehu az po 30V v otackach... ked je tam stabilizator ma drzat napetie 12 az 14 V...
0

Používateľov profilový obrázok
Yuri
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 182
Dátum registrácie: 08 Jún 2008, 00:00
Vek: 32
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Yuri » 03 Máj 2011, 19:27

no návod ti nedám ale aspoň premeraj odpory či davajú nejaký odpor čo by sa približoval radám odporov ktoré sa vyrábajú pokiaľ nejaký spálený a prinajmenšom by som vymenil tyristor a tranzistor ak vieš aké sú to typy a skus hľadať na fórach čo sa venujú crosskam alebo kúp nový stabilizátor
PS: bacha merať odpory spájkované na DPS nieje príliš objektívne
0
Niesom si istí ale asi to bude skrat.
Milujem veci na ktorých je napísane Сделано в СССР

Napísať odpoveď