Tyristorové zapaľovanie do pioniera
Moderátori: mirosne, Moderátori
- Yuri
- Stály člen
- Príspevky: 182
- Dátum registrácie: 08 Jún 2008, 00:00
- Vek: 32
- Kontaktovať používateľa:
Tyristorové zapaľovanie do pioniera
Nazdar robím si tyristorové zapaľovanie do pioniera je to prevzate z babetty a chcem to napájať z batérie 6V/4Ah no a tyristore som sa dočital (použijem KT 504 klasika musí byť )
Igt max proud elektrody spínanací 10mA
Ifg proud ridicej elektrody v propustnem smeru 100mA
U (bo) spínaci napäti v propustnem smeru 360V
no a teraz otázka znie znie či tam treba odpor ako je to u tranzistorou ale asi nie no neviem tak sa pítam, tu je schéma ešte
http://pandatron.cz/elektronika2/babeta207_2.gif
http://schemata.misto.cz/_MAIL_/images/B207100.jpg
lebo v babette je to spínane osobitnou cievkou a ja to budem cez kladivko z baterie
! Upravený názov témy pre v budúcnosti lepšie vyhľadávanie.upravil: 8.11.2014 mirosne !
Igt max proud elektrody spínanací 10mA
Ifg proud ridicej elektrody v propustnem smeru 100mA
U (bo) spínaci napäti v propustnem smeru 360V
no a teraz otázka znie znie či tam treba odpor ako je to u tranzistorou ale asi nie no neviem tak sa pítam, tu je schéma ešte
http://pandatron.cz/elektronika2/babeta207_2.gif
http://schemata.misto.cz/_MAIL_/images/B207100.jpg
lebo v babette je to spínane osobitnou cievkou a ja to budem cez kladivko z baterie
! Upravený názov témy pre v budúcnosti lepšie vyhľadávanie.upravil: 8.11.2014 mirosne !
0
Niesom si istí ale asi to bude skrat.
Milujem veci na ktorých je napísane Сделано в СССР
Milujem veci na ktorých je napísane Сделано в СССР
- Yuri
- Stály člen
- Príspevky: 182
- Dátum registrácie: 08 Jún 2008, 00:00
- Vek: 32
- Kontaktovať používateľa:
Pokus to snaď nie nechcem poslať tyristor do večných lovíšt
Igt max proud elektrody spínanací 10mA
Ifg proud ridicej elektrody v propustnem smeru 100mA
U (bo) spínaci napäti v propustnem smeru 360V
napajánie bateria 6V/4Ah čo ešte ktomu treba ide o to že neviem aký prúd a napätie dosadiť do ohmoveho zákona a ešte koľko má mať watov?
Igt max proud elektrody spínanací 10mA
Ifg proud ridicej elektrody v propustnem smeru 100mA
U (bo) spínaci napäti v propustnem smeru 360V
napajánie bateria 6V/4Ah čo ešte ktomu treba ide o to že neviem aký prúd a napätie dosadiť do ohmoveho zákona a ešte koľko má mať watov?
0
Niesom si istí ale asi to bude skrat.
Milujem veci na ktorých je napísane Сделано в СССР
Milujem veci na ktorých je napísane Сделано в СССР
-
- Power user
- Príspevky: 11656
- Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
- Bydlisko: Prešporok (BA)
- Vek: 71
To je "iné kafé" ... (Ale to je niečo úplne iné, ako tu prezentoval Yuri. A hlavne to neide zo 6 V baterky !!!).addo1 napísal:AHOJ skus toto mozno sa o tom dozvies viac..... PE 2006/3 23 strana...mozno ti to pomoze
Autor síce miestami "trepe nezmysly", (viď. napr. dôvod "zhasnutia" tyristora), no určite je to zapojenie v poriadku a funkčné ...
Jediná pripomienka: Radšej v zapojení treba použiť transformátor 1 x 6 V/ 230V/ 16 VA, ako spájať paralelne dve sekundárne vinutia !
0
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.
- 00martinko
- Nový člen
- Príspevky: 55
- Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
- Bydlisko: Beluša
- Vek: 36
Zdravím taktiež mám doma motorku s tyristorovým zapaľovaním - Gilera 500. Nedávno mi odišlo zapaľovanie, tak som tú krabičku otvoril, že zistím čo sa stalo. Na fotkách je vidieť kvalitné domáce spracovanie DPS (podotýkam, že nie moje) Ale už k veci: urobil som podľa dosky schému a hneď k nej mám zopár otázok...podľa mojej teórie je funkcia takáto: cievka pripojená na svorky 1 a 2 je zdroj energie, kostra na 3 - spoločný bod, snímač medzi 3 a 4 generuje impulzy na zapnutie tyristora, indukčná cievka...to je hádam jasné...teraz moja otázka: všimnime si vodič paralelne ku D3...na fotkách červený...aký je jeho význam???...ďalej, na čo je napríklad D5? kvôli ochrane tyristorového prechodu GK pred záverným napätím? Mimochodom...vadný bol tyristor BT151 800R...na fotkách už je druhý...
Vopred sa ospravedlňujem za otázky typu LAMA, nuž ale, človek sa učí...
diiik za Vaše reakcie
Vopred sa ospravedlňujem za otázky typu LAMA, nuž ale, človek sa učí...
diiik za Vaše reakcie
0
- 00martinko
- Nový člen
- Príspevky: 55
- Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
- Bydlisko: Beluša
- Vek: 36
Nebo je to "kurvítko".servisman napísal:Tá drôtová prepojka môže mať za úlohu:
1. nahrádza prepálený spoj na DPS
2. zvyšuje prúdové zaťaženie spoja
3. nemá tam čo robiť
Znáte u vás tento pojem?
info na
http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Kurv%C3%ADtko
0
- 00martinko
- Nový člen
- Príspevky: 55
- Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
- Bydlisko: Beluša
- Vek: 36
ked je uz rec o spustacich impulzoch pre tyristor...nasiel som schemu zapojenia motora Gilera 500 a: (opravte moje uvahy, ak sa mylim)
-cievka, z ktorej ide GREEN je napajanie zapalovania
-cievka, z ktorej ide RED a WHITE je generator impulzov pre tyristor
v zapalovani je ale dvojcestny usmernovac, takze potom jeden pol cievky nemoze byt natrvalo pripojeny na kostru, ci hej??....z motora trcia z oboch tychto cievok po dva kable, meranim som zistil, ze ani jedna nie je uz vnutri spojena s kostrou....preto som ich pripojil podla schemy zapalovania....
ide o to, ze sviecka nedava iskru....vymenil som tyristor (BT151), ale nic...cievka - generator impulzov dava okolo +5V a -5V impulzy podla otacania klukaca....takze D5 pusti iba +5V na otvorenie Ty....a R1 je na znizenie napatia?? je tam 1kOhm
-cievka, z ktorej ide GREEN je napajanie zapalovania
-cievka, z ktorej ide RED a WHITE je generator impulzov pre tyristor
v zapalovani je ale dvojcestny usmernovac, takze potom jeden pol cievky nemoze byt natrvalo pripojeny na kostru, ci hej??....z motora trcia z oboch tychto cievok po dva kable, meranim som zistil, ze ani jedna nie je uz vnutri spojena s kostrou....preto som ich pripojil podla schemy zapalovania....
ide o to, ze sviecka nedava iskru....vymenil som tyristor (BT151), ale nic...cievka - generator impulzov dava okolo +5V a -5V impulzy podla otacania klukaca....takze D5 pusti iba +5V na otvorenie Ty....a R1 je na znizenie napatia?? je tam 1kOhm
0
Kde mas zapojenou zapalovaci civku [nebo zapalovaci trafo], ja ji nikde nevidim. Z ceho ti ta jiskra ma preskocit? Je v te krabici CDI/coil? A jak je pripojena k tomu vyhorelemu tistaku?
Zkousku proved tak, ze odpojis drat RED [zapalovaci impulzy] a seslapni starter- na C se musi objevit cca 200 az 400V.
V konecnem dusledku to musi byt zapojene takto:
Zkousku proved tak, ze odpojis drat RED [zapalovaci impulzy] a seslapni starter- na C se musi objevit cca 200 az 400V.
V konecnem dusledku to musi byt zapojene takto:
0
- 00martinko
- Nový člen
- Príspevky: 55
- Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
- Bydlisko: Beluša
- Vek: 36
Zdravim nechcem zakladat novu temu tak napisem sem... Mam motorku VOR EN450 je to ostre enduro a ma nasledovne zapalovanie... ako stator su cievky zaliate v plaste a ako rotor su magnety okolo... su zvlast cievky na zapalovanie motora a zvlast pre chod svetiel... niesu nijako spojene do kopy... so zapalovanim nieje problem... idu zneho este dva kable ktore vyrabaju elektriku pre svetla (su napojene na tie cievky)... vyrabaju striedave napätie... pri volnobehu je to 12V striedavych ale pri pridani vyleti az na 20-30V (v tom momente mam po ziarovkach =D)... a to je presne ta chyba co ma trapy... elektroinstalacie funguje na striedave napatie takze okrem stabilizatora tam nic neni... a problem je so stabilizatorom... je paralelne pripojeny na tieto dva kable co idu zo zapalovanie... jeden kabel sa kostry a druhy je ako zivi takze zivi kablik ide do toho stabilizatora a potom z neho vychadza druhy a ten sa tiez ukostry... stabilizator ma len dva kabliki... takte podla mna to funguje tak ze akonahle sa objavy na kabliku viac ako je 12 ci14 V tak krabicka toto zbytkove napatie odvadza do kostry... moze to tak fungovat? Preco sa to nespali ked mam vytocene na plne otacky v kuse a stabilizator vsetko zbytkove napatie musi davat do kostry? Ja ho mam pokazeny a po rozrobeni som tam objavil tyristor BT151 a este par suciastok ako maly mostik usmernocai a jeden tranzistor a par odporikov... Otazka je ako toto zariadenie funguje a navod na jeho opravu... dakujem
//Automatické spojenie príspevkov. Pridané po 22 minútach:
Takze takato je schema velmi zjednodusena toho co mam na motorke... ta ziarovka predstavuje vsetky spotrebice na motorke... stabilizator je zapojeny nasledovne... ked nieje pripojeny napatie lieta od 12 V pri volnobehu az po 30V v otackach... ked je tam stabilizator ma drzat napetie 12 az 14 V...
//Automatické spojenie príspevkov. Pridané po 22 minútach:
Takze takato je schema velmi zjednodusena toho co mam na motorke... ta ziarovka predstavuje vsetky spotrebice na motorke... stabilizator je zapojeny nasledovne... ked nieje pripojeny napatie lieta od 12 V pri volnobehu az po 30V v otackach... ked je tam stabilizator ma drzat napetie 12 az 14 V...
0
- Yuri
- Stály člen
- Príspevky: 182
- Dátum registrácie: 08 Jún 2008, 00:00
- Vek: 32
- Kontaktovať používateľa:
no návod ti nedám ale aspoň premeraj odpory či davajú nejaký odpor čo by sa približoval radám odporov ktoré sa vyrábajú pokiaľ nejaký spálený a prinajmenšom by som vymenil tyristor a tranzistor ak vieš aké sú to typy a skus hľadať na fórach čo sa venujú crosskam alebo kúp nový stabilizátor
PS: bacha merať odpory spájkované na DPS nieje príliš objektívne
PS: bacha merať odpory spájkované na DPS nieje príliš objektívne
0
Niesom si istí ale asi to bude skrat.
Milujem veci na ktorých je napísane Сделано в СССР
Milujem veci na ktorých je napísane Сделано в СССР