Komponentné repro do auta
Moderátori: Drakoush, Moderátori
- Juroo
- Pokročilý člen
- Príspevky: 698
- Dátum registrácie: 24 Feb 2007, 00:00
- Bydlisko: Bratislava/Prievidza
- Vek: 34
Komponentné repro do auta
Zdravím,
keď že tu je pár znalých členov, chcel by som sa poradiť s výberom vhodných komponentoných reproduktorov do auta ako aj celej audio zostavy.
Mám špecifické auto, Citroen C4 Coupe, špecifické v tom že dvere majú ďaleko cez meter dĺžky (možno aj dva metre), teda majú pomerne veľký objem ... auto je naopak vnútri veľkosťou menšieho hatchbacku. Zadné reproduktory sú viac menej len do počtu na bokoch zadného plata (sériové). Všade sú 6,5 palce ...
Viem pracovať s TS a pozrieť čo by sa mi viac hodilo /objem by som skúsil odhadnúť/ ... problém je, že v tejto autohifi sfére TSka, česť výnimkám, nik neuvádza. Žánrovo bude na tom hrať všetko, viac ale inklinujem k rockovej hudbe. Preto hľadám niečo neutrálne hrajúce, schopné zahrať všetky pásma. I keď, mám rád zdôraznené spodné pásmo, nie však za cenu zlého stredného pásma.
Pár predpokladov :
-> Samozrejmosťou je vytlmenie dverí asfaltovými pásmi, zaplátanie dier v dverách odnímateľným hliníkovým plechom, teda úplne utesnenie dverí ... mdf podložky atď ...
-> Sériová zostava vie čo to aj zabasovať (i keď nijak extra konkrétne), ale stredné pásmo je typicky ukričané a výšky hrajúce do predného skla nemajú žiadnu lokalizáciu ... pre výškové reproduktory plánujem spraviť nové domčeky v A stĺpikoch ...
-> Ak sa nerozhodnem inak, repro pôjde na sériové rádio /vie USB, MP3, BT/ (pri výmene za aftermarketové je problém s informačným displejom, jeho ovládaním a nastavovaním parametrov auta ako aj parkovacími senzormi, použiteľný adaptér za cenu >100€)
K úvahe ... kvôli dolnému pásmu, bolo by lepšie kúpiť radšej drahšie / lepšie repro a prípadne ako upgrade ich napojiť na externý zosilňovač ? ... alebo dorobiť linkové výstupy na rádiu (prípadne dorobiť bežné HPF filtre pre ostatné kanály) a dať do kufra menší uzavretý 8-10 palcový subwoofer ? Treba povedať že sa nevyžívam vo vysokých hlasitostiach, veľa cestujem (2h cesty) a nechcem chodiť ohučaný domov , teda celkom mi stačí aj hlasitosť stávajúceho rádia, teda ide mi hlavne o kvalitu zvuku ...
Rozpočet cca 100€ iba za komp.repro, prípadne viem prihodiť ak by to malo stáť za to ... prípadný zosilňovač by išiel mimo tento rozpočet ...
Ďakujem
keď že tu je pár znalých členov, chcel by som sa poradiť s výberom vhodných komponentoných reproduktorov do auta ako aj celej audio zostavy.
Mám špecifické auto, Citroen C4 Coupe, špecifické v tom že dvere majú ďaleko cez meter dĺžky (možno aj dva metre), teda majú pomerne veľký objem ... auto je naopak vnútri veľkosťou menšieho hatchbacku. Zadné reproduktory sú viac menej len do počtu na bokoch zadného plata (sériové). Všade sú 6,5 palce ...
Viem pracovať s TS a pozrieť čo by sa mi viac hodilo /objem by som skúsil odhadnúť/ ... problém je, že v tejto autohifi sfére TSka, česť výnimkám, nik neuvádza. Žánrovo bude na tom hrať všetko, viac ale inklinujem k rockovej hudbe. Preto hľadám niečo neutrálne hrajúce, schopné zahrať všetky pásma. I keď, mám rád zdôraznené spodné pásmo, nie však za cenu zlého stredného pásma.
Pár predpokladov :
-> Samozrejmosťou je vytlmenie dverí asfaltovými pásmi, zaplátanie dier v dverách odnímateľným hliníkovým plechom, teda úplne utesnenie dverí ... mdf podložky atď ...
-> Sériová zostava vie čo to aj zabasovať (i keď nijak extra konkrétne), ale stredné pásmo je typicky ukričané a výšky hrajúce do predného skla nemajú žiadnu lokalizáciu ... pre výškové reproduktory plánujem spraviť nové domčeky v A stĺpikoch ...
-> Ak sa nerozhodnem inak, repro pôjde na sériové rádio /vie USB, MP3, BT/ (pri výmene za aftermarketové je problém s informačným displejom, jeho ovládaním a nastavovaním parametrov auta ako aj parkovacími senzormi, použiteľný adaptér za cenu >100€)
K úvahe ... kvôli dolnému pásmu, bolo by lepšie kúpiť radšej drahšie / lepšie repro a prípadne ako upgrade ich napojiť na externý zosilňovač ? ... alebo dorobiť linkové výstupy na rádiu (prípadne dorobiť bežné HPF filtre pre ostatné kanály) a dať do kufra menší uzavretý 8-10 palcový subwoofer ? Treba povedať že sa nevyžívam vo vysokých hlasitostiach, veľa cestujem (2h cesty) a nechcem chodiť ohučaný domov , teda celkom mi stačí aj hlasitosť stávajúceho rádia, teda ide mi hlavne o kvalitu zvuku ...
Rozpočet cca 100€ iba za komp.repro, prípadne viem prihodiť ak by to malo stáť za to ... prípadný zosilňovač by išiel mimo tento rozpočet ...
Ďakujem
0
SOMETHING WILL NEVER CHANGE !!
Takto to vyzerá keď sa Stavbár montuje do elektra ...
Takto to vyzerá keď sa Stavbár montuje do elektra ...
- Juroo
- Pokročilý člen
- Príspevky: 698
- Dátum registrácie: 24 Feb 2007, 00:00
- Bydlisko: Bratislava/Prievidza
- Vek: 34
Re: Komponentné repro do auta
Up
0
SOMETHING WILL NEVER CHANGE !!
Takto to vyzerá keď sa Stavbár montuje do elektra ...
Takto to vyzerá keď sa Stavbár montuje do elektra ...
- Juroo
- Pokročilý člen
- Príspevky: 698
- Dátum registrácie: 24 Feb 2007, 00:00
- Bydlisko: Bratislava/Prievidza
- Vek: 34
Re: Komponentné repro do auta
Asi sa odpovede nedočkám
Nakoniec som svoj rozpočet ztrojnásobil na 300 až 400€, za predné kompá (~200€) + zadné koaxy + zosilňovač. Subu sa chcem vyhnúť ...
Boli mi odporučené komponentné reproduktory German Maestro Concept CS6508 alebo Morel Tempo 6 ... k svetu vyzerajú aj Focal Performance PS165 alebo Gladen RS165, tiež sa mi zapáčili Kicx PRO 62D za takmer polovičnú cenu a možno aj x ďalších ...
Nikto neuvádza TS, frekvenčky ... iba nič nehovoriace všeobecné veci ... takmer nič podľa čoho sa rozhodnúť ktoré sú lepšie ...
Zvyknutý z domáceho hi-fi sa mi na všetkých nepáči vysoké delenie výhybok ... ale asi to je u auto-hifi zvykom ... koniec koncov začínam zvažovať dvojpásmoví aktív vpredu ...
No uvidím s čím skončím ...
Nakoniec som svoj rozpočet ztrojnásobil na 300 až 400€, za predné kompá (~200€) + zadné koaxy + zosilňovač. Subu sa chcem vyhnúť ...
Boli mi odporučené komponentné reproduktory German Maestro Concept CS6508 alebo Morel Tempo 6 ... k svetu vyzerajú aj Focal Performance PS165 alebo Gladen RS165, tiež sa mi zapáčili Kicx PRO 62D za takmer polovičnú cenu a možno aj x ďalších ...
Nikto neuvádza TS, frekvenčky ... iba nič nehovoriace všeobecné veci ... takmer nič podľa čoho sa rozhodnúť ktoré sú lepšie ...
Zvyknutý z domáceho hi-fi sa mi na všetkých nepáči vysoké delenie výhybok ... ale asi to je u auto-hifi zvykom ... koniec koncov začínam zvažovať dvojpásmoví aktív vpredu ...
No uvidím s čím skončím ...
0
SOMETHING WILL NEVER CHANGE !!
Takto to vyzerá keď sa Stavbár montuje do elektra ...
Takto to vyzerá keď sa Stavbár montuje do elektra ...
Re: Komponentné repro do auta
Manželka má C4 ale 5dv. Chystám sa v nej tiež na výmenu repro (aspoň predných), ale hlavne na poriadne vytlmenie - zo zadu/kufra mam pocit že ide dosť hluku + samozrejme dvere komplet vytlmiť a uzavrieť.
Nemyslím si, že C4 je auto, do ktorého sa oplatí kupovať repro za viac ako 100€. Tiež, ak sa to nechystáš robiť ako nejaký showcar, riešiť TS reprákov je k ničomu, keďže za jazdy je v aute kopec vibrácií, hluku a pod. Takže riešiť ideálnu ozvučnicu k reprákom nemá zmysel.
Nemyslím si, že C4 je auto, do ktorého sa oplatí kupovať repro za viac ako 100€. Tiež, ak sa to nechystáš robiť ako nejaký showcar, riešiť TS reprákov je k ničomu, keďže za jazdy je v aute kopec vibrácií, hluku a pod. Takže riešiť ideálnu ozvučnicu k reprákom nemá zmysel.
0
-
- Pokročilý člen
- Príspevky: 916
- Dátum registrácie: 18 Nov 2007, 00:00
- Bydlisko: Pod Dubňom
- Vek: 35
Re: Komponentné repro do auta
C4 sa robili aj v nejakej "Loeb" edicii. Ta okrem nalepiek a strasneho kridla obsahovala aj nejake lepsie audio. Skus si to pohladat na nete a inspirovat sa tym, pripadne si to nahadzat do svojho auta a mas to ako orignal.
0
- Juroo
- Pokročilý člen
- Príspevky: 698
- Dátum registrácie: 24 Feb 2007, 00:00
- Bydlisko: Bratislava/Prievidza
- Vek: 34
Re: Komponentné repro do auta
Strašné krídlo nekomentujem, mám ho tiež
Loeb edicia je ale len marketingova vec ... ine sedacky, par dizajnovych prvkov a carovne poradove cislo na dverach, inak to je vybavou bezna 1.6tka ... Ja mam najvyssiu VTS verziu, ale nemam priplatkove veci ako panoramu a navigaciu. S odhlucnenim, no je to klasicke auto nizsej strednej triedy ... prahy aj kufor takmer vobec odhlucnene. Na druhu stranu, takto "sportovo" ladene auto je same o sebe hlucne.
Este bolo priplatkove ozvucenie od JBL, ktory zahrnal vykonnejsi zosilnovac a 6,5 alebo 8palcovy subwoofer v kufri.
Zohnat to je ale vseobecne problem, a ked, tak ceny su porovnatelne s aftermarketom.
Tiez od toho nechcem zazraky, uz seria nehra vyslovene zle. Ale pocut ze stredobas ide na cele pasmo a vyskac to len jemne doplna. Inymi slovami, ked sa to da co i len trosicku hlasnejsie (pre predstavu hlasitost 10 z 30tich) pocut ze stredne pasmo je jednoducho skreslene, agresivne a ukricane. A tym ze pocuvam casto zlozitejsiu symfonicko-rockovu az metalovu hudbu, je to pocut o to viac.
Preto rozmyslam nad aktivom, pretoze prave v tom vysokom deleni aj pri uz pomerme drahsich reproduktorov stale vidim problem.
No ako som vyssie napisal, v autohifi svete sa nic neuvadza, okrem toho ako to vyzera, aku impedanciu maju a aky vykon zvladnu sa nic nedozviem. Potom je tazko nieco vybrat ... cesta by mohla byt aj samostatne kupit kvalitne vyskace (na nich to stoji a cele pada) a k nim bezny stredobas, delit to pri normalnych 2-2,5kHz aby to tolko stredobas neskresloval ...
Loeb edicia je ale len marketingova vec ... ine sedacky, par dizajnovych prvkov a carovne poradove cislo na dverach, inak to je vybavou bezna 1.6tka ... Ja mam najvyssiu VTS verziu, ale nemam priplatkove veci ako panoramu a navigaciu. S odhlucnenim, no je to klasicke auto nizsej strednej triedy ... prahy aj kufor takmer vobec odhlucnene. Na druhu stranu, takto "sportovo" ladene auto je same o sebe hlucne.
Este bolo priplatkove ozvucenie od JBL, ktory zahrnal vykonnejsi zosilnovac a 6,5 alebo 8palcovy subwoofer v kufri.
Zohnat to je ale vseobecne problem, a ked, tak ceny su porovnatelne s aftermarketom.
Tiez od toho nechcem zazraky, uz seria nehra vyslovene zle. Ale pocut ze stredobas ide na cele pasmo a vyskac to len jemne doplna. Inymi slovami, ked sa to da co i len trosicku hlasnejsie (pre predstavu hlasitost 10 z 30tich) pocut ze stredne pasmo je jednoducho skreslene, agresivne a ukricane. A tym ze pocuvam casto zlozitejsiu symfonicko-rockovu az metalovu hudbu, je to pocut o to viac.
Preto rozmyslam nad aktivom, pretoze prave v tom vysokom deleni aj pri uz pomerme drahsich reproduktorov stale vidim problem.
No ako som vyssie napisal, v autohifi svete sa nic neuvadza, okrem toho ako to vyzera, aku impedanciu maju a aky vykon zvladnu sa nic nedozviem. Potom je tazko nieco vybrat ... cesta by mohla byt aj samostatne kupit kvalitne vyskace (na nich to stoji a cele pada) a k nim bezny stredobas, delit to pri normalnych 2-2,5kHz aby to tolko stredobas neskresloval ...
0
SOMETHING WILL NEVER CHANGE !!
Takto to vyzerá keď sa Stavbár montuje do elektra ...
Takto to vyzerá keď sa Stavbár montuje do elektra ...
- TomKocuR
- Stály člen
- Príspevky: 397
- Dátum registrácie: 20 Máj 2009, 00:00
- Bydlisko: Stropkov, Košice
- Vek: 37
- Kontaktovať používateľa:
Re: Komponentné repro do auta
Ked to repro budes davat do dveri, naco su ti TS parametre? Pozeraj v prvom rade skusenosti s danymi repro.
Prakticky vsetky komponentne/koaxialne autorepro maju vyssie Q aby vedeli fungovat velkom viacmenejuzavretom objeme. Velkost dveri hra len malu rolu
Dolezitejsie je ci to ma plnohodnotnu vyhybku s moznostou utlmenia vyskaca, idealne bez elektrolytov vo vyskovej sekcii.
Aktiv je draha vec (jedine zeby si si sam vedel spravit crossover na mieru)
Prakticky vsetky komponentne/koaxialne autorepro maju vyssie Q aby vedeli fungovat velkom viacmenejuzavretom objeme. Velkost dveri hra len malu rolu
Dolezitejsie je ci to ma plnohodnotnu vyhybku s moznostou utlmenia vyskaca, idealne bez elektrolytov vo vyskovej sekcii.
Aktiv je draha vec (jedine zeby si si sam vedel spravit crossover na mieru)
0
- Juroo
- Pokročilý člen
- Príspevky: 698
- Dátum registrácie: 24 Feb 2007, 00:00
- Bydlisko: Bratislava/Prievidza
- Vek: 34
Re: Komponentné repro do auta
No, a kto mi tie skúsenosti dá ?
Už nejaký piatok sledujem rôzne fóra a nikam som nedošiel. Neostalo nič iné a opýtal som sa priamo jedného nemenovaného obchodu s najväčším demo-panelom na odporúčanie ... tu ale nastáva otázka či sa snažia skôr poradiť alebo skôr predať, dúfam v prvé ...
k TSkám ... možno sa to zdá nezaujímavé, niktoré stredobasy/kickbasy či ako to kto nazýva, majú práve nízke Qčko okolo 0,3-0,4 ... čo je vyslovene do malého objemu s BR, niektoré ako ty hovoríš okolo 0,7 čo práve hladám, tie lacné kľudne cez 1celú ... ale ako to vyselektovať keď sa také niečo neuvádza ? ...
K aktivu, či vlastnému pasivu ... mám mikrofón, holm, artu a čo to za sebou odladené ... len, ladiť v aute s veľkým množstvom odrazov nie je sranda a rád by som sa tomu vyhol ...
No, niečo si snáď už vyberiem a špekulovať budem až potom ak by to nebolo ono ...
Už nejaký piatok sledujem rôzne fóra a nikam som nedošiel. Neostalo nič iné a opýtal som sa priamo jedného nemenovaného obchodu s najväčším demo-panelom na odporúčanie ... tu ale nastáva otázka či sa snažia skôr poradiť alebo skôr predať, dúfam v prvé ...
k TSkám ... možno sa to zdá nezaujímavé, niktoré stredobasy/kickbasy či ako to kto nazýva, majú práve nízke Qčko okolo 0,3-0,4 ... čo je vyslovene do malého objemu s BR, niektoré ako ty hovoríš okolo 0,7 čo práve hladám, tie lacné kľudne cez 1celú ... ale ako to vyselektovať keď sa také niečo neuvádza ? ...
K aktivu, či vlastnému pasivu ... mám mikrofón, holm, artu a čo to za sebou odladené ... len, ladiť v aute s veľkým množstvom odrazov nie je sranda a rád by som sa tomu vyhol ...
No, niečo si snáď už vyberiem a špekulovať budem až potom ak by to nebolo ono ...
0
SOMETHING WILL NEVER CHANGE !!
Takto to vyzerá keď sa Stavbár montuje do elektra ...
Takto to vyzerá keď sa Stavbár montuje do elektra ...
Re: Komponentné repro do auta
Dopracoval si sa k niečomu?
Dnes mi prišli repro - Audio System M 165 EVO (drahšie, ako som pôvodne chcel, ale zas som dostal celkom dobrú zľavu ), mám objednaný tlmiaci materiál a budúci týždeň sa chcem do toho pustiť - vytlmiť predné dvere, vymeniť repro a ak ostane materiál, vytlmiť veko kufra. Uvidím, koľko to pomôže a potom sa rozhodnem ako a či budem tlmiť aj zadné dvere a celý kufor.
Pridám potom fotky a ak nezabudnem, skúsim odmerať hluk pred a po úprave (nejakou appkou v mobile, nemám merák).
Dnes mi prišli repro - Audio System M 165 EVO (drahšie, ako som pôvodne chcel, ale zas som dostal celkom dobrú zľavu ), mám objednaný tlmiaci materiál a budúci týždeň sa chcem do toho pustiť - vytlmiť predné dvere, vymeniť repro a ak ostane materiál, vytlmiť veko kufra. Uvidím, koľko to pomôže a potom sa rozhodnem ako a či budem tlmiť aj zadné dvere a celý kufor.
Pridám potom fotky a ak nezabudnem, skúsim odmerať hluk pred a po úprave (nejakou appkou v mobile, nemám merák).
0
Re: Komponentné repro do auta
Tak v prvom rade musis vediet ci repra pôjdu cez radio alebo zosilovac radio ma realny vykon 15w RMS aj to ak beriem nejaky Pioneer 7 rada. 16 kompa maju bezne 100Wrms . Ak na radio je poctatna citlivost. Morel je dobra znacka ale na radio asi nie skôr zosilovac. Na radio Hertz,Sinus Live ak nechces subwoofer SL-240 https://elektro.bazos.sk/inzerat/747280 ... SL-240.php a ak vies pouzit rozmer 6x9. Su aj zosilovace ktore len napojis na pôvodne radio maju asi 4x45rRMS ale na kompa to staci napriklad http://www.fusion.sk/katalog/product/173905 na bazoos.sk sa sem tam daju kupit 80-110e. A ten zosilovac len vlozis do pôvodnej kabelaze. Trebarz tu https://auto.bazos.sk/inzerat/74532691/ ... ilovac.php nato sa uz daju pripojit nejake lepsie kompa. Ak to ma mat aj bysy mozno od znacky Ground zero Radioactive. Taktiez musis vediet aku hlbku reproduktorov mozes pouzit napr do fabie max hlbka repra 63mm.
0
- Juroo
- Pokročilý člen
- Príspevky: 698
- Dátum registrácie: 24 Feb 2007, 00:00
- Bydlisko: Bratislava/Prievidza
- Vek: 34
Re: Komponentné repro do auta
Ahoj, pomaly postupujem, ale porobil som niekoľko kompromisov ... dvere už mám vytlmené, od hliníkového plechu som ale upustil ... dvere sú pomerne dosť tvarované a bolo by problém (bez lepšieho vybavenia) to vytvarovať a uchytiť, možno to niekedy prekopem, no nateraz pochybujem ... dal som namiesto toho cez diery vo dverách dve vrstvy asfaltového plátu, medzi vrstvy som dával ešte textilnú pásku nech to aj pri vyšších teplotách drží tvar (keď bude asfalt poddajnejší) ... samozrejme tomu predchádzalo oblepenie vonkajšieho plechu jednou vrstvou asfaltu všade tam, kam som sa dostal /mimo odtokov samozrejme/... celkovo som na obe dvere minul cca 2m²/3kg asfaltu ... na dvere som potom nalepil pod tapec 2cm akustickú penu ... dúfam že sa nebudem musieť niekedy dostať pod to k zámku
Reproduktory som nakoniec na základe odporúčaní kúpil Kicx Pro 62D (cca 90€), pri skúšaní doma hrali po rozohraní celkom obstojne .. zatiaľ mám osadené len stredobasy vo dverách ... výškové reproduktory osadím do pôvodných miest (čiže nazatiaľ som upustil aj od nových domčekov pre výškače, tie v sade boli ako päsť na oko, lacný plast) ... výhybky pôjdu pod rádio za ovládanie klími, je tam pomerne dosť voľného miesta ... toto plánujem dokončiť tento víkend ...
Dozadu som kúpil od rovnakej značky Kicx GFQ 165, konštrukčne reproduktory celkom fajn (vzhľadom na cenu 40€ za pár), i keď ten mylarový výškač :/ ... pri skúške doma to síce nebol zázrak, ale dalo sa to počúvať ... každopádne po výmene v aute, som ich aj tak vypol
Tam je problém ako to je celé osadené ... že to není uzavreté, hrá to do akustického "skratu", nehovoriac že ja v aute nemám zadné plato ... tak že bas žiadny, stredy tlmené a výšky dominantné ... inými slovami, druhý krát by som tie repro nemenil, len stíšil nech ich nie je počuť, na ten zvuk parkovacích senzorov stačia bohato ...
Pár poznatkov ktoré sa ti zídu :
-> musel som upravovať plastový úchyt pre reproduktor, tak ako vpredu tak aj vzadu, moje repro malo o 1mm väčší montážny priemer ako bol reálne v plaste, taktiež hneď pod úchytom na 16cm reproduktor sú úchyty na 13cm reproduktor ... samozrejme to zavadzalo a musel som to z tade kompletne vypíliť, možno bude u teba problém a možno nie ...
-> ak by si chcel výhybku vo dverách, zmestí sa pod úchyt madla dverí, je tam dosť miesta ...
-> káble majú každý inú farbu, ešte pred odcvaknutím konektoru si označ ktorý bol na ktorej strane ... nech po zapojení repráky hrajú v rovnakej fáze
Ak niečo kľudne sa pýtaj ...
Poznatok zo zámeny repro vpredu ... basy podstatne viac kopú, není ich síce nejak významne viac ako pred tým, ale sú konkrétnejšie, popravde som na korekciách dosť ubral (pred tým boli basy "vypeckované" naplno aby ich bolo počuť) ... osobne plánujem predok pripojiť na zosilňovač, preto aj umiestňujem výhybky pri rádio ... ztade budem stredovým tunelom ťahať káble k zosilňovaču ktorý bude v kufri ...
S hlukom, pri prvej jazde, špeciálne diaľnica, som mal pocit že mám otvorený kufor alebo okno, pri tom mám kupé a tam sa zadné okná otvárať nedajú ...
Reproduktory som nakoniec na základe odporúčaní kúpil Kicx Pro 62D (cca 90€), pri skúšaní doma hrali po rozohraní celkom obstojne .. zatiaľ mám osadené len stredobasy vo dverách ... výškové reproduktory osadím do pôvodných miest (čiže nazatiaľ som upustil aj od nových domčekov pre výškače, tie v sade boli ako päsť na oko, lacný plast) ... výhybky pôjdu pod rádio za ovládanie klími, je tam pomerne dosť voľného miesta ... toto plánujem dokončiť tento víkend ...
Dozadu som kúpil od rovnakej značky Kicx GFQ 165, konštrukčne reproduktory celkom fajn (vzhľadom na cenu 40€ za pár), i keď ten mylarový výškač :/ ... pri skúške doma to síce nebol zázrak, ale dalo sa to počúvať ... každopádne po výmene v aute, som ich aj tak vypol
Tam je problém ako to je celé osadené ... že to není uzavreté, hrá to do akustického "skratu", nehovoriac že ja v aute nemám zadné plato ... tak že bas žiadny, stredy tlmené a výšky dominantné ... inými slovami, druhý krát by som tie repro nemenil, len stíšil nech ich nie je počuť, na ten zvuk parkovacích senzorov stačia bohato ...
Pár poznatkov ktoré sa ti zídu :
-> musel som upravovať plastový úchyt pre reproduktor, tak ako vpredu tak aj vzadu, moje repro malo o 1mm väčší montážny priemer ako bol reálne v plaste, taktiež hneď pod úchytom na 16cm reproduktor sú úchyty na 13cm reproduktor ... samozrejme to zavadzalo a musel som to z tade kompletne vypíliť, možno bude u teba problém a možno nie ...
-> ak by si chcel výhybku vo dverách, zmestí sa pod úchyt madla dverí, je tam dosť miesta ...
-> káble majú každý inú farbu, ešte pred odcvaknutím konektoru si označ ktorý bol na ktorej strane ... nech po zapojení repráky hrajú v rovnakej fáze
Ak niečo kľudne sa pýtaj ...
Poznatok zo zámeny repro vpredu ... basy podstatne viac kopú, není ich síce nejak významne viac ako pred tým, ale sú konkrétnejšie, popravde som na korekciách dosť ubral (pred tým boli basy "vypeckované" naplno aby ich bolo počuť) ... osobne plánujem predok pripojiť na zosilňovač, preto aj umiestňujem výhybky pri rádio ... ztade budem stredovým tunelom ťahať káble k zosilňovaču ktorý bude v kufri ...
S hlukom, pri prvej jazde, špeciálne diaľnica, som mal pocit že mám otvorený kufor alebo okno, pri tom mám kupé a tam sa zadné okná otvárať nedajú ...
0
SOMETHING WILL NEVER CHANGE !!
Takto to vyzerá keď sa Stavbár montuje do elektra ...
Takto to vyzerá keď sa Stavbár montuje do elektra ...
Re: Komponentné repro do auta
Ako sú zapojené originál repráky? Je na výškáč použitá nejaká výhybka, alebo ide full range? Nechce sa mi moc ťahať novú kabeláž a nie som si istý, či môžem pred tweeter hodiť pribalenú "výhybku". Tajne dúfam že originálne zapojenie je napriamo z autorádia bez výhybiek
0
- Juroo
- Pokročilý člen
- Príspevky: 698
- Dátum registrácie: 24 Feb 2007, 00:00
- Bydlisko: Bratislava/Prievidza
- Vek: 34
Re: Komponentné repro do auta
Výhybka (jeden kondenzátor) je priamo na výškovom reproduktore. Kábel je paralelne zapojený s tým čo ide do dverí, resp do rádia ... tak že ak máš miesto, kľudne využi pôvodnú inštaláciu. Len pozor, veľa miesta tam není, aby tam ta výhybka vôbec vošla ... ale to si vieš skontrolovať, stačí vylúpnuť výškač tenkým hodinárskym šrobovákom.
0
SOMETHING WILL NEVER CHANGE !!
Takto to vyzerá keď sa Stavbár montuje do elektra ...
Takto to vyzerá keď sa Stavbár montuje do elektra ...
- Juroo
- Pokročilý člen
- Príspevky: 698
- Dátum registrácie: 24 Feb 2007, 00:00
- Bydlisko: Bratislava/Prievidza
- Vek: 34
Re: Komponentné repro do auta
Ahojte, vyzná sa tu niekto v autorádiach ? To sériové je bohužiaľ horšie než som si myslel že je, BT audio praská, žužle ... ani na USB alebo CD nie je zvuk o moc lepší ... o príjme tuneru ani nehovorím ... mať to od nova za príplatok, tak to dealerovi auta oplieskam o hlavu
Hľadám rovno také, ktoré umožňuje 3 pásmové aktívne zapojenie (t.j. predné stredobasy a výšky zapojené priamo bez výhybok na zosilňovač v rádiu, subwoofer cez RCA výstupy, zadné repro tým pádom nezapojené) a má pokročilejší EQ ... BT a USB ... cena do 200€ ...
Odporučený mi bol Kenwood KDC X5100BT ... vzhľadom na cenu len 130€ má všetko čo treba, len keby vyzeralo elegantnejšie ...
Do ceny sa zmestí aj Alpine CDE-195BT ... vie niekto ešte o iných konkrétnych rádiach čo spomínané veci vedia ? Pioneer má v dnešnej dobe vraj slabé /lacné/ spracovanie ...
Hľadám rovno také, ktoré umožňuje 3 pásmové aktívne zapojenie (t.j. predné stredobasy a výšky zapojené priamo bez výhybok na zosilňovač v rádiu, subwoofer cez RCA výstupy, zadné repro tým pádom nezapojené) a má pokročilejší EQ ... BT a USB ... cena do 200€ ...
Odporučený mi bol Kenwood KDC X5100BT ... vzhľadom na cenu len 130€ má všetko čo treba, len keby vyzeralo elegantnejšie ...
Do ceny sa zmestí aj Alpine CDE-195BT ... vie niekto ešte o iných konkrétnych rádiach čo spomínané veci vedia ? Pioneer má v dnešnej dobe vraj slabé /lacné/ spracovanie ...
0
SOMETHING WILL NEVER CHANGE !!
Takto to vyzerá keď sa Stavbár montuje do elektra ...
Takto to vyzerá keď sa Stavbár montuje do elektra ...
Re: Komponentné repro do auta
Ten Kenwood vyzerá dobre. Volakedy som mal Sony, boli fajn, pozrel by som napr. Sony MEX-N5200BT a ani Pioneer by som nevylúčil bez vyskúšania. Skús obehať nejaké elektrá, čo majú demo panely a "ošahať" si ich naživo.
0
- Juroo
- Pokročilý člen
- Príspevky: 698
- Dátum registrácie: 24 Feb 2007, 00:00
- Bydlisko: Bratislava/Prievidza
- Vek: 34
Re: Komponentné repro do auta
Jj, ten Kenwood mám zatiaľ vybratý. Pozerám aj iné, škoda že model BT53u od Kenwoodu (http://www.kenwood.eu/car/receivers/all/KDC-BT53U/) nemá 3 pásmovú výhybku, inak by bol favorit
Od Pioneeru som našiel zatiaľ len model 80PRS, ale ten už je cez rozpočet a práve na to spracovanie sa veľa ľudí sťažuje, každopádne zvuk má vraj super ...
Od Pioneeru som našiel zatiaľ len model 80PRS, ale ten už je cez rozpočet a práve na to spracovanie sa veľa ľudí sťažuje, každopádne zvuk má vraj super ...
0
SOMETHING WILL NEVER CHANGE !!
Takto to vyzerá keď sa Stavbár montuje do elektra ...
Takto to vyzerá keď sa Stavbár montuje do elektra ...
-
- Podobné témy
- Odpovedí
- Zobrazení
- Posledný príspevok
-
- 7 Odpovedí
- 656 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa TheLastUnicorn
-
- 2 Odpovedí
- 1109 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa pedrork
-
- 4 Odpovedí
- 841 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa Rafi87