Audio v Mitsubishi ASX - subwoofer - "zemná" slučka

Neviete si rady so zosilovačom a pod.?

Moderátori: Drakoush, Moderátori

Používateľov profilový obrázok
mr.dred
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 5646
Dátum registrácie: 17 Aug 2011, 00:00
Bydlisko: Handlová
Vek: 58

Audio v Mitsubishi ASX - subwoofer - "zemná" slučka

Príspevok od používateľa mr.dred » 22 Sep 2023, 22:25

Len tak na okraj...
Pred pár rokmi si kamarát/kolega zakúpil nové vozidlo daného typu a hneď pri kúpe si dal vymeniť pôvodné autorádio za "sofistikovanešie" PIONIER + doplniť subbasom v kufri... Pár rokov (asi 3) všetko fungovalo podľa predstáv, keď zrazu ten subbas začal pri väčšom výkone "bublať" - membrána sa rozkmitala do "nepríčetna" a pri zapínaní bolo počuť nepríjemné bzučanie/škvŕkanie a čvrlikanie.. Bol s tým v origo servise - no závadu nenašli... Vyriešili sme to potom oddelovacími trasformátorčekmi v signálovej ceste a zas boli 2 roky OK... Pred pár dňami však prišiel, že sub - nehrá.... teda zapol sa, ale nehral...
Premerali sme napájanie, "aktiváciu", signálové káble, ukostrenie - všetko OK..
Uchytenie samotného rádia - demontáž rámika+iné sme radšej zverili odborníkovi, lebo nemal som chuť niečo oblámať - a urobili sme dobre - lebo bol na to úplne iný postup, ako by sa zdalo...
Odskrutkovali sme rádio od šasi "auta" a začalo to hrať tak ako predtým- normálne .. Vyradil som oddelovače - všetko OK.. Napojil som teda A-meter medzi kostru autorádia a šasi auta v mieste skrutiek - a prúd, ktorý tadiaľ tiekol bol rozmedzí 0,2 až 1 A !!! pri trochu zvýšenej hlasitosti... Som len oči otváral...
Podľa všetkého - základné ukostrenie vozidla - motorová časť - batéria - riadiace jednotky - príslušenstvo... niekde došlo k degradácii spojov na šasi vozidla a tým k úbytkom napätí.... a následnom prejave nepriaznivých javov na ten subbass v kufri...
Hlavne že zvolávajú na výmenu komponentov na teleskopoch zadných dverí (kufra) či výmenu zadného stieračového mechanizmu (lebo môže zahrdzavieť) či niečo okolo snímania otáčiek kolies, ale takú základnú vec, ako ukostrenie celej kasne s agregátom ešte zrejme v rámci závad nemali :finga:
Zrejme ich na to bude musieť kolega upozorniť a nech zjednajú nápravu...
Zatiaľ sme to vyriešili izolačnými podložkami na uchytení autorádia.... ale aj tak!!! Niekde je tam v podstate vážna závada....
Ešte nejaká "vyčítavka" k prekáblovaniu pôvodného autorádia na ten Pionier.... Chce se mi zvracet!!! Kábliky z "eurokonektora" na prechodník prierezu 0-nič - napájanie, kostra...signálové - tenké - budiš... ale také isté drôty idú aj z útrob auta - káblového zväzku - červený, žltý, čierny :rolleyes: :rolleyes:
Snažia sa ušetriť na všetkom... U starších typov áut boli evidentne iné prierezy vodičov tých troch farieb.... Teda aspoň priemer izolácie :lol: :lol:

Tento príspevok som ozaj len tak...keby ste náhodou hľadali závadu... Najprv nehľadajte nedokonalosť v spojoch či montáži podobných zariadení.... skontrolujte najprv "ukostrenie kasne" v motorovom priestore...
1
Obrázok 1
Čo ťa nezabije... to sa vráti a skúsi to znova !!!

  • Podobné témy
    Odpovedí
    Zobrazení
    Posledný príspevok