Vykruhovanie otvorov pre prepíače v rozvadzači

Ak potrebujete zohnať nejakú vec ohľadom elektroniky, či už len súčiastku alebo, stavebnicu, spreje...

Moderátori: mirosne, Moderátori

Používateľov profilový obrázok
po4433
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 269
Dátum registrácie: 24 Júl 2011, 00:00
Bydlisko: Michalovce
Vek: 29

Vykruhovanie otvorov pre prepíače v rozvadzači

Príspevok od používateľa po4433 » 07 Jún 2022, 10:25

Ahojte, potrebujem vykružiť 15 otvorov do dvierok plechového rozvadzača (klasický sivý Schneider, lakovaný). Úprimne, nechce sa mi to robiť ručne. Je to na zakázku, tak chcem aby to vyzeralo.
Aká by bola alternatíva ? Laser, vodný lúč ?
Má niekto skusenosti s rovnakým alebo podobným problémom ? Ďakujem za rady, tipy.
dvierka.png
0

Ilija
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 217
Dátum registrácie: 25 Máj 2019, 11:59
Bydlisko: Srbsko

Re: Vykruhovanie otvorov pre prepíače v rozvadzači

Príspevok od používateľa Ilija » 07 Jún 2022, 10:41

Dá sa zohnať hydraulyka pre diery, sú čínske za asi 100€, max asi 47mm diera...

https://minor.rs/hidraulicni-alat/alat- ... -8a-1.html
0

Používateľov profilový obrázok
josek
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 998
Dátum registrácie: 10 Jan 2012, 12:12
Bydlisko: PN
Vek: 69

Re: Vykruhovanie otvorov pre prepíače v rozvadzači

Príspevok od používateľa josek » 07 Jún 2022, 11:02

Najlepšia alternatíva asi bude odniesť to do prevádzky, kde režú laserom alebo vodným lúčom.

Ak by priemer dier bol niekde do asi 30 mm, skúsiť stupňovitý vrták. Ja som s obyčajným čínskym vŕtal množstvo dier do Fe plechu 1,5 mm, výsledok nad očakávanie dobrý. Len neviem, čo na to povie použitý lak na dvierkach, ale aj tak diery prídu asi niečím prekryť.
0

Sani1
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 235
Dátum registrácie: 20 Jan 2015, 12:54

Re: Vykruhovanie otvorov pre prepíače v rozvadzači

Príspevok od používateľa Sani1 » 07 Jún 2022, 11:04

Do svojho obľúbeného vyhľadávača napíš "dierovač do plechu" a vyber si ručný, hydraulický, elektrický, ..., podľa svojich predstáv. Ale keď to nechceš sám robiť, tak ti nič iné neostáva, len pohľadať firmu, ktorá sa s tým zaoberá a potom ti je jedno či laser, voda, alebo niečo iné.
0

Používateľov profilový obrázok
zdeno6505
Zaslúžilý člen
Zaslúžilý člen
Príspevky: 1393
Dátum registrácie: 04 Aug 2010, 00:00
Bydlisko: TO

Re: Vykruhovanie otvorov pre prepíače v rozvadzači

Príspevok od používateľa zdeno6505 » 07 Jún 2022, 11:07

0
Amatéri postavili Noemovu archu, profesionáli Titanic.

Používateľov profilový obrázok
po4433
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 269
Dátum registrácie: 24 Júl 2011, 00:00
Bydlisko: Michalovce
Vek: 29

Re: Vykruhovanie otvorov pre prepíače v rozvadzači

Príspevok od používateľa po4433 » 07 Jún 2022, 12:48

od používateľa Sani1 » 07 Jún 2022, 10:04

Do svojho obľúbeného vyhľadávača napíš "dierovač do plechu" a vyber si ručný, hydraulický, elektrický, ...,
Ďakujem, bohová rada, ako vždy.

od používateľa zdeno6505 » 07 Jún 2022, 10:07

https://www.boukal.sk/dierovace-plechu/1222/kategorie
Toto mám, ale treba tomu predvrtať diery pre skrutku. Mne robi obavy to ze hoci si to aj najamkujem, tak ze mi ten vrtak trocha sklzne. A mohlo by sa stať ze na 5 vypinačoch v rade by sa ukazal nejaky ten skok. Btw na predvrtanie treba 9,5 vrtak.
od používateľa josek » 07 Jún 2022, 10:02

Najlepšia alternatíva asi bude odniesť to do prevádzky, kde režú laserom alebo vodným lúčom.
Áno, toto bola moja prvá myslienka. Hneď po napisani prispevku som zacal oslovovat firmy v okolí.

1. Laserom sa reže iba surový materiál, nelakovaný, nefarbený. Toto bol zaujimavy poznatok, budem vediet do buducna.
2. Ostal uz iba vodny luč, tam nehrozí nijake poškodenie v okolí diery, hlavne laku.

čakam uz iba za CP ;) takze sám som zvedavy čo stojí takato sranda :D ci predsalen nevezmem 9,5 vrtak a ručne budem predvrtavat a potom vyrezavakom lisovať otvor :crying:
0

Používateľov profilový obrázok
po4433
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 269
Dátum registrácie: 24 Júl 2011, 00:00
Bydlisko: Michalovce
Vek: 29

Re: Vykruhovanie otvorov pre prepíače v rozvadzači

Príspevok od používateľa po4433 » 07 Jún 2022, 12:56

od používateľa josek » 07 Jún 2022, 10:02

Ak by priemer dier bol niekde do asi 30 mm, skúsiť stupňovitý vrták. Ja som s obyčajným čínskym vŕtal množstvo dier do Fe plechu 1,5 mm, výsledok nad očakávanie dobrý. Len neviem, čo na to povie použitý lak na dvierkach, ale aj tak diery prídu asi niečím prekryť.
Kriiste, vrtal som to tej skrine 10x PG9, 5xPG11, 2x PG16, 1xPG21 a mal som dosť :crying: preto sa chcem silou mocou vyhnuť rucnemu vrtaniu :D

Prepinač ma priemer 22mm :confused:
0

Používateľov profilový obrázok
zdeno6505
Zaslúžilý člen
Zaslúžilý člen
Príspevky: 1393
Dátum registrácie: 04 Aug 2010, 00:00
Bydlisko: TO

Re: Vykruhovanie otvorov pre prepíače v rozvadzači

Príspevok od používateľa zdeno6505 » 07 Jún 2022, 13:49

po4433 napísal:
07 Jún 2022, 12:48
Toto mám, ale treba tomu predvrtať diery pre skrutku. Mne robi obavy to ze hoci si to aj najamkujem, tak ze mi ten vrtak trocha sklzne. A mohlo by sa stať ze na 5 vypinačoch v rade by sa ukazal nejaky ten skok. Btw na predvrtanie treba 9,5 vrtak.
Ja som to používal na diery pre vývodky na káble. Tam s presnosťou nebol problém.
0
Amatéri postavili Noemovu archu, profesionáli Titanic.

solec
Nový člen
Nový člen
Príspevky: 97
Dátum registrácie: 12 Máj 2016, 14:41
Bydlisko: Prešov

Re: Vykruhovanie otvorov pre prepíače v rozvadzači

Príspevok od používateľa solec » 07 Jún 2022, 21:10

po4433 napísal:
07 Jún 2022, 12:48
čakam uz iba za CP ;) takze sám som zvedavy čo stojí takato sranda :D ci predsalen nevezmem 9,5 vrtak a ručne budem predvrtavat a potom vyrezavakom lisovať otvor :crying:
pri tom počte dier jedine vodný lúč - pred 3-4 rokmi by to bolo cca okolo 30E
0

Používateľov profilový obrázok
kapor
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 208
Dátum registrácie: 08 Nov 2012, 08:09

Re: Vykruhovanie otvorov pre prepíače v rozvadzači

Príspevok od používateľa kapor » 08 Jún 2022, 08:12

Vodný lúč - minulý týžden 17 dier 60€ bez DPH.
Ak sa jedná o prepínače, nezabudni na tie fixačné výčnelky na nich, lebo budeš nadávať. A dvere treba z rozvádzača demontovať, kľučku tiež.....
0
Pochopený omyl je cennejší, ako vlastná pravda vedúca do slepej uličky.........

Používateľov profilový obrázok
po4433
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 269
Dátum registrácie: 24 Júl 2011, 00:00
Bydlisko: Michalovce
Vek: 29

Re: Vykruhovanie otvorov pre prepíače v rozvadzači

Príspevok od používateľa po4433 » 08 Jún 2022, 09:19

od používateľa kapor » 08 Jún 2022, 07:12

Ak sa jedná o prepínače, nezabudni na tie fixačné výčnelky na nich, lebo budeš nadávať.
Fajn postreh ;) Ď.
od používateľa kapor » 08 Jún 2022, 07:12

Vodný lúč - minulý týžden 17 dier 60€ bez DPH.
Jedna CP dosla a cena 120€ s DPH :D podla mna druhu ktoru čakam, nebude daleko od tejto. Ja to vidim na vrtak a lis na diery :crying:
0

Používateľov profilový obrázok
Jirka84
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 2370
Dátum registrácie: 21 Mar 2012, 20:30
Bydlisko: kousek na sever od Olomouce
Vek: 71

Re: Vykruhovanie otvorov pre prepíače v rozvadzači

Príspevok od používateľa Jirka84 » 08 Jún 2022, 14:41

Pokud to vidíš pouze na lis a díry, pak mám :idea: :
kup si kvalitní jehlový pilník na zmíněné výčnělky...
0

solec
Nový člen
Nový člen
Príspevky: 97
Dátum registrácie: 12 Máj 2016, 14:41
Bydlisko: Prešov

Re: Vykruhovanie otvorov pre prepíače v rozvadzači

Príspevok od používateľa solec » 08 Jún 2022, 15:38

po4433 napísal:
08 Jún 2022, 09:19
Jedna CP dosla a cena 120€ s DPH :D podla mna druhu ktoru čakam, nebude daleko od tejto. Ja to vidim na vrtak a lis na diery :crying:
ručným lisom som to robil v pohode, najhoršie asi bude presne navŕtať 10mm diery a rozoberať matricu a razník. Ja som mal taký, že výlisok ostal v matrici a dosť problematicky išiel von ... ináč nárast tej ceny po 4 rokoch ma dosť prekvapil ... :crying: (tie rozobraté dvere som zaniesol peši cca 100m do firmy a za cca 2dni som si ich vyzdvihol)
0

Používateľov profilový obrázok
straciam
Zaslúžilý člen
Zaslúžilý člen
Príspevky: 1261
Dátum registrácie: 06 Jan 2009, 00:00
Bydlisko: Podbrezova
Vek: 36

Re: Vykruhovanie otvorov pre prepíače v rozvadzači

Príspevok od používateľa straciam » 09 Jún 2022, 16:29

napr siemens nema tie vycnelky na zafixovanie tlacidla.
ja to robim rucnym dierovacom (kluc 17) a ide to celkom lahko. aj tie vyseky idu z matrice dobre von.
ani s presnostou nie je problem. ked si dam zalezat, tak su pekne rovno a osadzam podla pravitka.
male plechy som robil na freze, frezkou 22mm a vycnelky frezkou 3mm. velke plechy rucnym dierovacom znacky Ruko a vycnelky uz nerobim ako pouzivame siemens tlacidla. predtym len ihlovym pilnikom a tam uz je to s presnostou horsie.
0
Ponukam vysokokvalitnu 3D tlac na SLA tlaciarni Anycubic Photon.
No password, no problem.
Ins-piration

Používateľov profilový obrázok
OHAJ
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 734
Dátum registrácie: 01 Máj 2010, 00:00
Bydlisko: OHAJ
Vek: 43

Re: Vykruhovanie otvorov pre prepíače v rozvadzači

Príspevok od používateľa OHAJ » 10 Jún 2022, 17:36

po4433 napísal:
07 Jún 2022, 12:48
Toto mám, ale treba tomu predvrtať diery pre skrutku. Mne robi obavy to ze hoci si to aj najamkujem, tak ze mi ten vrtak trocha sklzne. A mohlo by sa stať ze na 5 vypinačoch v rade by sa ukazal nejaky ten skok. Btw na predvrtanie treba 9,5 vrtak.
To je problém navŕtať i bez jamkovania trebárs 3mm vrtáčikom, potom až 10mm vrtákom a až potom vložiť mechanický alebo elektricko-hydraulický dierovač ? By som Ti vložil video, keby je to tu možné, ale vypadá to v podstate takto a vyreze to za cca 3 sec.: Obrázok
Obrázok
0

Používateľov profilový obrázok
po4433
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 269
Dátum registrácie: 24 Júl 2011, 00:00
Bydlisko: Michalovce
Vek: 29

Re: Vykruhovanie otvorov pre prepíače v rozvadzači

Príspevok od používateľa po4433 » 14 Jún 2022, 07:17

Takze nakoniec to slo vsetko rucne :D nebolo to az take hrozné. Po nakresleni mriezky, jamkár, 3mm vrtak ako navadzací, potom stupnovitý po 10mm a nakoniec rucnym lisom na PG16 (17tka kľuč).
1.jpg
2.jpg
3.jpg
od používateľa solec » 08 Jún 2022, 14:38

ručným lisom som to robil v pohode, najhoršie asi bude presne navŕtať 10mm diery a rozoberať matricu a razník. Ja som mal taký, že výlisok ostal v matrici a dosť problematicky išiel von
Rovnaky problem :D ale malá finta pre rozoberanie :P napadlo ma to po 3. diere
4.jpg
1
Obrázok 1

solec
Nový člen
Nový člen
Príspevky: 97
Dátum registrácie: 12 Máj 2016, 14:41
Bydlisko: Prešov

Re: Vykruhovanie otvorov pre prepíače v rozvadzači

Príspevok od používateľa solec » 14 Jún 2022, 08:40

ok, dík - ale neviem, či to v takom rozsahu ešte využijem :D
0

Používateľov profilový obrázok
OHAJ
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 734
Dátum registrácie: 01 Máj 2010, 00:00
Bydlisko: OHAJ
Vek: 43

Re: Vykruhovanie otvorov pre prepíače v rozvadzači

Príspevok od používateľa OHAJ » 15 Jún 2022, 20:28

s tým zverákom to nieje moc dobrý nápad, teda ak si nechceš prasknúť vykruhovák - myslím , že je to krehké ... ja mám obyčajný kus dosky, v ňej vyhĺbení dieru o malinko väčšiu ako 22,5, aby neprepadol vyhružovák, ale aby do nej vypadol iba ten odpadový plechený krúžok vyrazením zhora šikmo trebárs jamkárom ...
0

milan.za
Okoloidúci
Okoloidúci
Príspevky: 46
Dátum registrácie: 25 Sep 2021, 16:10

Re: Vykruhovanie otvorov pre prepíače v rozvadzači

Príspevok od používateľa milan.za » 15 Jún 2022, 21:41

Ja by to do buducna riesil vykruzovakmi vhodnymi na kov a hlinik ja som si takto vyrezal do ALu jokla otvory pre panel zasuvky. Tiez som mal dilemu aby to bolo pekne a nakoniec sa to aj podarilo a ked som zohnal kde to frezuju CNC tak strah ta cena :oops:
Prílohy
_vyrp11_45882.jpg
0

solec
Nový člen
Nový člen
Príspevky: 97
Dátum registrácie: 12 Máj 2016, 14:41
Bydlisko: Prešov

Re: Vykruhovanie otvorov pre prepíače v rozvadzači

Príspevok od používateľa solec » 16 Jún 2022, 13:17

OHAJ napísal:
15 Jún 2022, 20:28
s tým zverákom to nieje moc dobrý nápad, teda ak si nechceš prasknúť vykruhovák - myslím , že je to krehké ... ja mám obyčajný kus dosky, v ňej vyhĺbení dieru o malinko väčšiu ako 22,5, aby neprepadol vyhružovák, ale aby do nej vypadol iba ten odpadový plechený krúžok vyrazením zhora šikmo trebárs jamkárom ...
videl som aj razníky s hydraulickým pohonom a tam výlisok sa rozpadal na tri kúsky - to bola ale verzia v iných cenách
0

Napísať odpoveď
  • Podobné témy
    Odpovedí
    Zobrazení
    Posledný príspevok