Meranie input lagu od mysi az po herny monitor (cez Arduino aktualne).
Moderátori: psichac, Moderátori
Meranie input lagu od mysi az po herny monitor (cez Arduino aktualne).
Viete doporucit nejaky merac pre meranie input lagu v milisekundach od kliknutia mysi az pozobrazenie vizualnej zmeny na hernom monitore ?
Popripade nejake milisekundove DIY stopky kde jednoducho pripojim tlacidlo mysi a nejaky nastavitelny fotosenzor ktory prilepim na obrazovku monitoru ?
Popripade nejake milisekundove DIY stopky kde jednoducho pripojim tlacidlo mysi a nejaky nastavitelny fotosenzor ktory prilepim na obrazovku monitoru ?
0
Naposledy upravil/-a BK v 10 Aug 2024, 13:50, upravené celkom 1 krát.
Re: Meranie input lagu od mysi az po herny monitor.
Asi kupim tento Arduino starter kit pre lamy
https://www.elecom.sk/arduino-starter-kit-original-2/
K tomu tento svetelny snimac s digitalnym vystupom a hadam to zbastlim nejako
https://www.elecom.sk/4pin-modul-svetel ... pberry-pi/
Len neviem aky rychli LDR je pouzity, aby sa to dlho nezobudzalo po vystrele
https://www.elecom.sk/arduino-starter-kit-original-2/
K tomu tento svetelny snimac s digitalnym vystupom a hadam to zbastlim nejako
https://www.elecom.sk/4pin-modul-svetel ... pberry-pi/
Len neviem aky rychli LDR je pouzity, aby sa to dlho nezobudzalo po vystrele
0
-
- Ultimate člen
- Príspevky: 2348
- Dátum registrácie: 25 Jún 2013, 21:06
- Bydlisko: Krajné
- Vek: 57
- Kontaktovať používateľa:
Re: Meranie input lagu od mysi az po herny monitor.
Ako senzor je tam fotoodpor a to je pomalá vec. Hľadaj nejaký s fotodiódou. Svojho času som meral niečo fotosenzorom z televízora ktorý je tam na snímanie intenzity osvetlenia. Ale ten pre teba tiež nieje vhodný tam to zase brzdí I2C komunikácia.
0
Ukáž múdremu chybu a on sa ti poďakuje. Ukáž chybu hlupákovi a on sa urazí.
-
- Ultimate člen
- Príspevky: 2348
- Dátum registrácie: 25 Jún 2013, 21:06
- Bydlisko: Krajné
- Vek: 57
- Kontaktovať používateľa:
Re: Meranie input lagu od mysi az po herny monitor.
Ešte jeden komentár. Na toto ani tak nepotrebuješ MCU, aj keď sa to dá. Stací na to osciloskop. Ale ten asi tiež nemáš. Musí byť aspoň dvojkánál. Na prvý kanál dás napätie z tlačítka. Nastavíš spúšťanie na dobežnú hranu a na druhý kanál dáš signál z fotodiody. Pri dostatočne veľkej zmene jasu nemusíš mať ani zosilňovač a môžeš dať fotodiodu priamo na druhý vstup osciloskopu. Nastaviť citlivosť tak 5mV na dielik a už by si tam nejaké impulzy vidieť mohol. S MCU to pôjde tiež ale aj tak musíš nejako vytvarovať signál z toho snímača a tam sa myslím zase bez osciloskopu nepohneš. A tiež znalostí ohladom OZ.
0
Ukáž múdremu chybu a on sa ti poďakuje. Ukáž chybu hlupákovi a on sa urazí.
Re: Meranie input lagu od mysi az po herny monitor.
ked to bude pomale dam tam fototranzistor.
len zas hladanie-nastavenie toho pracovneho bodu bude morda
tento senzor co som postol nejde cez I2C, je to priamo vystup 0-1 z komparatora LM393, preto som ho vybral.
ale su digitalne aj take ako pises ty tj cez I2C, tento dolu ma dokonca volbu svetelneho spektra:
https://store.arduino.cc/products/grove ... =undefined
len zas hladanie-nastavenie toho pracovneho bodu bude morda
tento senzor co som postol nejde cez I2C, je to priamo vystup 0-1 z komparatora LM393, preto som ho vybral.
ale su digitalne aj take ako pises ty tj cez I2C, tento dolu ma dokonca volbu svetelneho spektra:
https://store.arduino.cc/products/grove ... =undefined
0
Re: Meranie input lagu od mysi az po herny monitor.
osciloskop nemam a to by asi musel byt pamatovy alebo ako sa to vola aby som vedel odcitat oneskorenie.
potrebujem tento udaj oneskorenia mat ihned k dispozicii po stlaceni mysi aj niekolko krat za sebou aby som mohol zdedukovat hned nejaky priemer a potom menit nastavenie PC.
Viem ze najvacsi problem pri FPS strielackach je medzi klavesnicou a stolickou ale preco HW neodladit na max ked sa da
potrebujem tento udaj oneskorenia mat ihned k dispozicii po stlaceni mysi aj niekolko krat za sebou aby som mohol zdedukovat hned nejaky priemer a potom menit nastavenie PC.
Viem ze najvacsi problem pri FPS strielackach je medzi klavesnicou a stolickou ale preco HW neodladit na max ked sa da
0
- Mek
- Zaslúžilý člen
- Príspevky: 1304
- Dátum registrácie: 15 Okt 2015, 20:49
- Bydlisko: Žilina
- Vek: 37
- Kontaktovať používateľa:
Re: Meranie input lagu od mysi az po herny monitor.
Samotny mozog ma defaultny lag, medzi udalostou ked sa stane, a kym ju mozog zaregistruje a spracuje - desiatky ms. Ma teda zmysel to takto hrotit?
0
... byvaly spravca Hospudky u amplionu, Martinekk-ov brat. Nemam vystudovane elektro, je to len moje hobby. Povolanim som SW inzinier.
Moja databaza suciastok: ELPARTS
Moj velky elektro projekt: MEGA TRANSISTOR CLOCK
Moja databaza suciastok: ELPARTS
Moj velky elektro projekt: MEGA TRANSISTOR CLOCK
Re: Meranie input lagu od mysi az po herny monitor.
Ono záleží od typu hry. Keď je to nejaká RPG tak tam to nemá nejaký extra zmysel.
Keď ide ale o online FPS strielacku ako CS-ko alebo PUBG tak tam to už zmysel má.
Ja už hrám len PUBG a tam sa prepočítava aj dĺžka drahy strely, balistická krivka strely a tým padom aj čas dopadu na ciel. V tomto prípade ide aj o milisekundy v niektorých prípadoch, PUPG sa bežne nehrá na respawn takže ideš od znova keď ťa killnu čo znamená že sa naozaj snažíš.
Stal sa mi už taký prípad že sme sa zabili navzájom
Tj vystrelili sme približne rovnako a každému bol zarátaný výstrel keďže guľky ešte leteli vzduchom PO našich vystreloch.
Keď stlačíte spúšť aj tesne po do dopade guľky na vás tak váš výstrel už logicky nezarata.
Keď ide ale o online FPS strielacku ako CS-ko alebo PUBG tak tam to už zmysel má.
Ja už hrám len PUBG a tam sa prepočítava aj dĺžka drahy strely, balistická krivka strely a tým padom aj čas dopadu na ciel. V tomto prípade ide aj o milisekundy v niektorých prípadoch, PUPG sa bežne nehrá na respawn takže ideš od znova keď ťa killnu čo znamená že sa naozaj snažíš.
Stal sa mi už taký prípad že sme sa zabili navzájom
Tj vystrelili sme približne rovnako a každému bol zarátaný výstrel keďže guľky ešte leteli vzduchom PO našich vystreloch.
Keď stlačíte spúšť aj tesne po do dopade guľky na vás tak váš výstrel už logicky nezarata.
0
Naposledy upravil/-a BK v 10 Aug 2024, 13:51, upravené celkom 1 krát.
Re: Meranie input lagu od mysi az po herny monitor.
Uz som objednal ten Arduino Starter Kit
Ste mi niekto ochotni napisat jednoduchy program aby som nemusel bojovat so syntaxou programovacieho jazyka atd. ? Som v tom fakt lama
Princip je relativne jednoduchy:
Jeden digitalny vstup nacita stlacenie tlacidla mysi a druhy digitalny vstup nacita digitalnu skokovu zmenu stavu fototranzistora (nie analog, 0-1 iba, fototranzistor bude napojeny na vstup komparatora a az jeho vystup bude napojeny do digitalneho vstupu arduina)
Casovy rozdiel zmeny tychto dvoch digitalnych vstupov bude celkove oneskorenie herneho PC
A tento casovy rozdiel treba este poslat na 16x2 znakovy displej aby som vedel aky je teda
Typ displeja bude: JHD659 M10 1.1
Ste mi niekto ochotni napisat jednoduchy program aby som nemusel bojovat so syntaxou programovacieho jazyka atd. ? Som v tom fakt lama
Princip je relativne jednoduchy:
Jeden digitalny vstup nacita stlacenie tlacidla mysi a druhy digitalny vstup nacita digitalnu skokovu zmenu stavu fototranzistora (nie analog, 0-1 iba, fototranzistor bude napojeny na vstup komparatora a az jeho vystup bude napojeny do digitalneho vstupu arduina)
Casovy rozdiel zmeny tychto dvoch digitalnych vstupov bude celkove oneskorenie herneho PC
A tento casovy rozdiel treba este poslat na 16x2 znakovy displej aby som vedel aky je teda
Typ displeja bude: JHD659 M10 1.1
0
-
- Power user
- Príspevky: 11751
- Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
- Bydlisko: Prešporok (BA)
- Vek: 71
Re: Meranie input lagu od mysi az po herny monitor.
Nechcem sa moc miešať do vašej odbornej debaty, no mám za to, že aj obyčajná myš má oneskorenie, najmä tá "bezdrátová". Predpokladám, že máš tú naj-naj pre hráčov, no aj tak, skús nejako analyzovať aj prínos k oneskoreniu od rôznych myší ...
0
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.
Re: Meranie input lagu od mysi az po herny monitor.
Viem že bezdrotovu staršiu myš som na hranie hier ihneď zavrhol. To bolo tak na tanky, nie Warzone. Aj teraz mám kablovu, trochu hernu...
0
Re: Meranie input lagu od mysi az po herny monitor.
Ja mám Razer DeathAdder Elite a tá má 1 ms odozvu takže pohoda
0
Re: Meranie input lagu od mysi az po herny monitor.
Tak pripojil som kabliky na NC kontakt mikrospinaca mysi aby to zapocitalo aj jeho oneskorenie pri stlaceni
Ci myslite ze by tam mohol byt nejaky vacsi casovy sklz ?
Budem vyuzivat tuto funkciu:
https://www.arduino.cc/reference/en/lan ... o/pulsein/
Fototranzistor (nabeh-dobeh, 2+2 mikrosekundy):
https://wiki-content.arduino.cc/documen ... HW5P-1.pdf
Komparator LM358, Slew rate (typ) = 0.3(V/µs) takze do nejakych 20 µs by sa mal isto preklopit aj pri 5V napajani
Oneskorenie meracej sustavy by malo byt s prehladom do 1 ms tak to nebudem riesit.Ci myslite ze by tam mohol byt nejaky vacsi casovy sklz ?
Budem vyuzivat tuto funkciu:
https://www.arduino.cc/reference/en/lan ... o/pulsein/
Fototranzistor (nabeh-dobeh, 2+2 mikrosekundy):
https://wiki-content.arduino.cc/documen ... HW5P-1.pdf
Komparator LM358, Slew rate (typ) = 0.3(V/µs) takze do nejakych 20 µs by sa mal isto preklopit aj pri 5V napajani
0
-
- Pokročilý člen
- Príspevky: 674
- Dátum registrácie: 06 Dec 2020, 11:46
- Bydlisko: Banska Stiavnica
- Vek: 39
Re: Meranie input lagu od mysi az po herny monitor (cez Arduino aktualne).
Kvalitne tlacitka “zvonia” asi 1ms, menej kvalitne aj 10ms.
Budes musiet spravit jeho debounce, da sa softwarovo priamo v arduine (netreba extra hardware).
Inak sa ti timer v arduine ktorym budes merat oneskorenie moze spustit aj viac krat.
Software treba napisat tak, aby sa timer spustil hned pri prvej hrane od tlacitka, a nasledovne zakmitania ignorovat.
Stav tlacitka mozes citat v slucke alebo v preruseni.
V preruseni mas mensie oneskorenie, avsak ak arduino nic ine nerobi a teda mozes si dovolit velmi rychlu slucku, tak rychlost bude podobna.
Budes musiet spravit jeho debounce, da sa softwarovo priamo v arduine (netreba extra hardware).
Inak sa ti timer v arduine ktorym budes merat oneskorenie moze spustit aj viac krat.
Software treba napisat tak, aby sa timer spustil hned pri prvej hrane od tlacitka, a nasledovne zakmitania ignorovat.
Stav tlacitka mozes citat v slucke alebo v preruseni.
V preruseni mas mensie oneskorenie, avsak ak arduino nic ine nerobi a teda mozes si dovolit velmi rychlu slucku, tak rychlost bude podobna.
0
"No pain, no gain." (KC238)
Re: Meranie input lagu od mysi az po herny monitor (cez Arduino aktualne).
1. Stlaci sa tlacidlo mysi a na vystupe LM358 sa objavi 5 Voltov tj logicka 1 lebo na plus+ vstupe bude 2,5V
a na minus- vstupe bude menej ako 2,5V (fototrazistor este nie je zopnuty svetlom)
2. Fototranzistor zaznamena svetlo, zopne sa a nakolko minus- vstup LM358 bude mat teraz viac ako 2,5 Voltu tak na vystupe LM358 bude 0 voltov tj logicka 0.
Takto vznikne na PIN2 arduina prvy impulz.
Vidite tam nejaku vec preco by to nemuselo fungovat ?
0
-
- Pokročilý člen
- Príspevky: 674
- Dátum registrácie: 06 Dec 2020, 11:46
- Bydlisko: Banska Stiavnica
- Vek: 39
Re: Meranie input lagu od mysi az po herny monitor (cez Arduino aktualne).
Ako chces na monitore vytvorit ostru skokovu zmenu svetlo-tma (biela/cierna)?
Je v tej hre na to nejaky nastroj?
Napada ma ked prepnes na dalekohlad na AWP tak tie okraje okolo su cierne.
Inak tlacitko mysi mozes priviest aj priamo na pin arduina (nie na komparator).
Potom tym V/2 delicom na vstupe komparatoru si mozes pohodlne nastavit trip-point kedy komparator preklopi (a nie biasom fototranzistoru).
Je v tej hre na to nejaky nastroj?
Napada ma ked prepnes na dalekohlad na AWP tak tie okraje okolo su cierne.
Inak tlacitko mysi mozes priviest aj priamo na pin arduina (nie na komparator).
Potom tym V/2 delicom na vstupe komparatoru si mozes pohodlne nastavit trip-point kedy komparator preklopi (a nie biasom fototranzistoru).
0
"No pain, no gain." (KC238)
Re: Meranie input lagu od mysi az po herny monitor (cez Arduino aktualne).
Ta packa zaveru na Beryl M762 v kruzku vyzera ze skace ako prva dolu a je dost tmava tak mozno to bude fungovat.
Lepsiu alternativu som zatial nenasiel
Fototranzistor planujem dat ciastocne malinko uz na biele aby reagoval okamzite.
Obalim ho do ciernej trubky aby nebral svetlo z okolia.
Lepsiu alternativu som zatial nenasiel
Fototranzistor planujem dat ciastocne malinko uz na biele aby reagoval okamzite.
Obalim ho do ciernej trubky aby nebral svetlo z okolia.
0
Naposledy upravil/-a BK v 10 Aug 2024, 22:06, upravené celkom 1 krát.
Re: Meranie input lagu od mysi az po herny monitor (cez Arduino aktualne).
mikrospinac mysi zatial neplanujem priniest priamo na pin arduina.
A vedu ma k tomu dva zakladne dovody:
1. Ked privediem mikrospinac aj fototranzistor na vstupy komparatora tak ciastocne vylucim chybu z oneskorenia komparatora na vystupe lebo aj nabeh aj dobeh bude rovnaho oneskoreny takze sa same od seba v case odrataju.
2. Nasiel som tu funkciu "pulsein" aj s kompletnym programom.
Tato funkcia ale meria len cas trvania impulzu iba na jednom pine a nie oneskorenie medzi dvoma nezavislymi pinmi ktore zmenia svoj stav v case.
Kedze som v arduine este lama tak neviem ako jednoducho spustit casovac jednym pinom a zastavit druhym
Ak vies cez aku funkciu to zrealizujem tak napis
A vedu ma k tomu dva zakladne dovody:
1. Ked privediem mikrospinac aj fototranzistor na vstupy komparatora tak ciastocne vylucim chybu z oneskorenia komparatora na vystupe lebo aj nabeh aj dobeh bude rovnaho oneskoreny takze sa same od seba v case odrataju.
2. Nasiel som tu funkciu "pulsein" aj s kompletnym programom.
Tato funkcia ale meria len cas trvania impulzu iba na jednom pine a nie oneskorenie medzi dvoma nezavislymi pinmi ktore zmenia svoj stav v case.
Kedze som v arduine este lama tak neviem ako jednoducho spustit casovac jednym pinom a zastavit druhym
Ak vies cez aku funkciu to zrealizujem tak napis
0
-
- Pokročilý člen
- Príspevky: 674
- Dátum registrácie: 06 Dec 2020, 11:46
- Bydlisko: Banska Stiavnica
- Vek: 39
Re: Meranie input lagu od mysi az po herny monitor (cez Arduino aktualne).
Kod pre meranie oneskorenia cez dva piny:
Tlacitko mysi je na pine 12 a vystup komparatoru fototranzistoru na pine 13.
LCD 16x2 na pinoch 2,3,4,5,6,7
Maximalne cakanie na hranu od fototranzistoru (komparatoru) po kliknuti je 100ms.
Meranie je mozne opat spustit po 1 sekunde opatovnym kliknutim mysi.
Vysledny lag je v premennej oneskorenie, ktora sa za kazdym kliknutim vypise na LCD.
Pozn.: Kod je napisany pre tlacitko active Low aj komparator active Low. V kode je to mozne zmenit v tych dvoch whiloch.
Btw, rychlostou komparatoru sa netrap. Dokonca stary Lm393 ma prechod High to Low okolo 500ns ak je zmena na vstupnom pine dostatocne vyrazna.
Nehovoriac, ze ho bude preklapat uz zaroven so zmenou napatia na fototranzistore.
Tlacitko mysi je na pine 12 a vystup komparatoru fototranzistoru na pine 13.
LCD 16x2 na pinoch 2,3,4,5,6,7
Maximalne cakanie na hranu od fototranzistoru (komparatoru) po kliknuti je 100ms.
Meranie je mozne opat spustit po 1 sekunde opatovnym kliknutim mysi.
Vysledny lag je v premennej oneskorenie, ktora sa za kazdym kliknutim vypise na LCD.
Pozn.: Kod je napisany pre tlacitko active Low aj komparator active Low. V kode je to mozne zmenit v tych dvoch whiloch.
Kód: Vybrať všetko
const int rs = 7, en = 6, d4 = 5, d5 = 4, d6 = 3, d7 = 2; //piny na ktorych je LCD
LiquidCrystal lcd(rs, en, d4, d5, d6, d7);
int mys = 12; // mys na pine 12
int foto = 13; //fototranzistor na pine 13
unsigned long cas_stlacenia_mysi = 0; //cas kedy bola stlacena mys
unsigned long cas_fototranz_max = 0; //maximalna doba cakania na hranu fototranzistoru (maximalne 100ms)
unsigned long cas_spustenia_noveho_merania = 0; //cas kedy je mozne opat spustit nove meranie (po 1 sekunde)
unsigned long oneskorenie = 0; //vysledne oneskorenie
void setup() {
pinMode(mys, INPUT);
pinMode(foto, INPUT);
lcd.begin(16, 2);
}
void loop() {
while(digitalRead(mys)==HIGH); //cakaj az bude mys LOW
cas_stlacenia_mysi = millis(); //zaznamenaj cas stlacenia mysi
cas_fototranz_max = cas_stlacenia_mysi + 100; //vypocitaj maximalny cas cakania na hranu fototranzistoru (100 milisekund)
cas_spustenia_noveho_merania = cas_stlacenia_mysi + 1000; //vypocitaj kedy spustit nove meranie (1 sekunda)
while( (digitalRead(foto)==HIGH) && (millis()<cas_fototranz_max)); //cakaj az bude fototranzistor LOW alebo uplynie maximalna doba cakania na hranu fototranzistoru
oneskorenie = millis() - cas_stlacenia_mysi; //vypocitaj oneskorenie ako dobu od stlacenia mysi po teraz
lcd.clear();
lcd.setCursor(0, 0);
lcd.print((int)oneskorenie); //pretypuj long na int a vypis na LCD
while(millis()<cas_spustenia_noveho_merania); //cakaj kym bude mozne spustit nove meranie (po 1sek)
}
Nehovoriac, ze ho bude preklapat uz zaroven so zmenou napatia na fototranzistore.
0
Naposledy upravil/-a miso156 v 11 Aug 2024, 06:26, upravené celkom 1 krát.
"No pain, no gain." (KC238)
Re: Meranie input lagu od mysi az po herny monitor (cez Arduino aktualne).
Super. Veľká vdaka
Zajtra keď to kuriér prinesie tak to hned vyskúšam, teda dúfam že sa to podarí rýchlo rozbehať
Zajtra keď to kuriér prinesie tak to hned vyskúšam, teda dúfam že sa to podarí rýchlo rozbehať
0
-
- Podobné témy
- Odpovedí
- Zobrazení
- Posledný príspevok
-
- 6 Odpovedí
- 1474 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa pocitujlasku
-
- 4 Odpovedí
- 1741 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa lucky62
-
- 17 Odpovedí
- 1696 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa Victorio
-
- 28 Odpovedí
- 3847 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa Victorio
-
- 6 Odpovedí
- 1995 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa milan209