Projekt "Electico"
Moderátori: mirosne, Moderátori
-
- Ultimate člen
- Príspevky: 1639
- Dátum registrácie: 23 Jan 2008, 00:00
- Bydlisko: Trenčianska Turná
- Vek: 33
- Kontaktovať používateľa:
Re: Project Electico
Nebolo by lepšie namiesto slabého elektroauta z autovraku postaviť nejakú elektromotorku ? Elektroskútre jazdia už 2 aj po našej dedine.
0
http://mkbci.com
FEL UNIZA 2015, Ing.
ľudstvo je vírus ktorý napadol Zem
nerobme si ťažkú hlavu z debilov čo nám ani po členky nesiahajú, buďme radi že my dačo dokážeme a smejme sa im akí sú sprostí
FEL UNIZA 2015, Ing.
ľudstvo je vírus ktorý napadol Zem
nerobme si ťažkú hlavu z debilov čo nám ani po členky nesiahajú, buďme radi že my dačo dokážeme a smejme sa im akí sú sprostí
Re: Project Electico
nebolaDrakoush napísal:Reč bola o vozíkoch na propán bután - so spaľovacím motorom
Milos66 pise o elektrikach a Ty ho este aj citujes
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
zamerne som aj ja vo svojom prispevku zdoraznil elektro, u spalovakov mas samozrejme pravdu, tam je to najlepsie rieseni (hydraulika / hydromotor)
0
- Drakoush
- Ultimate člen
- Príspevky: 10964
- Dátum registrácie: 07 Feb 2012, 23:22
- Bydlisko: Nitra
- Vek: 28
- Kontaktovať používateľa:
Re: Project Electico
Nebudeme sa chytať za slovíčka, prečítaj si prvú vetuMilos66 napísal:Moderné mašinky na PB majú automat. Elektriky, čo máme v robote - Jungy a Toyoty majú motory priamo na osách kolies. Tie malé majú zabudovaný motor do zadného hnacieho kolesa.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
0
Odkupujem zaujímavé meracie prístroje. Ponuky mailom alebo SS.
- Milos66
- Ultimate člen
- Príspevky: 4730
- Dátum registrácie: 28 Sep 2013, 11:31
- Bydlisko: Turčianska kotlina
- Vek: 57
Re: Project Electico
Písal som to z môjho pohľadu. V práci máme aj PB a aj elektriky. Či zo zadným pohonom, alebo predným. Ani jedna nie je totožná s druhou. Chodia k nám servisáci ako na husle, ale na 99% môžem tvrdiť, že tam je olej iba na hydrauliku ramien a lyžín. To 1% som si nie celkom istý, ale môžem to zistiť, poprípade nafotiť.
A stvrdením, že motor zo zdvyžky nepotiahne autíčko sa nestotožňujem. Zase príklad z roboty. Máme tam Toyotu so zadným náhonom v náboji kolesa. Tá mašinka má skoro dve tony a ked na ňu dupneš tak to celkom slušne akceleruje. Netuším, čo by to urobilo v 500-600kg aute, ale asi by sa to rozbehol aj tam.
No ale ako tu bolo spomenuté, akumulátory do toho stoja od 8-10k €.
A stvrdením, že motor zo zdvyžky nepotiahne autíčko sa nestotožňujem. Zase príklad z roboty. Máme tam Toyotu so zadným náhonom v náboji kolesa. Tá mašinka má skoro dve tony a ked na ňu dupneš tak to celkom slušne akceleruje. Netuším, čo by to urobilo v 500-600kg aute, ale asi by sa to rozbehol aj tam.
No ale ako tu bolo spomenuté, akumulátory do toho stoja od 8-10k €.
0
PC = Foobar2k = TEAC UD-H01 = Willi HA v.2.1 = Beyerdynamic T1 2g.
Gramo Rega Planar 3 = Audio-technica AT440Mlb = Actidamp MK3 v.2 = AKAI AM59 = Shan Aztec 100
The Mandalorian fan
Gramo Rega Planar 3 = Audio-technica AT440Mlb = Actidamp MK3 v.2 = AKAI AM59 = Shan Aztec 100
The Mandalorian fan
- lh
- Pokročilý člen
- Príspevky: 715
- Dátum registrácie: 23 Mar 2013, 14:02
- Bydlisko: z južnej strany Poľany
- Vek: 46
Re: Project Electico
Nerozumiem, prečo sa ho snažia niektorí členovia fóra odradiť od myšlienky skúsiť prerobiť TICO na elektro. Aj podľa mňa je to síce projekt, ktorý vyžaduje viac vedomostí, peňazí a času, ako má priemerný (možno aj nadpriemerný) študent SŠ, ale prečo to neskúsiť. Prinajmenšom zistí, aký náročný problém si vybral a pri riešení čiastkových komplikácií sa veľa naučí. Ak má dobrého učiteľa, tak to bude pre neho jednoznačne pozitívna skúsenosť. Ak ho nemá, prečo by to nemohol skúsiť vlastnými silami, a prečo mu radšej nepomôcť radami, ako ho hneď odradiť. Ako to tu sledujem, je tu dosť machrov, ktorí by mu vedeli pomôcť, čo i len správnym usmernením.
Autor témy sa síce nič nepýta, ale dovolím si poznámku k motoru: 2x6kW motor kľudne potiahne aj tank. Ale bude mu to trvať dlho, kým sa rozbehne, a konečná rýchlosť bude nízka. Takže na začiatok si určite zožeň momentovú charakteristiku tých motorov. Ak je to z VZV, v dokumentácii by to mohlo byť. Potom budeš vedieť, akým spôsobom pripojiť motory ku kolesám. Pôvodná prevodovka určite nie, je navrhnutá na prácu so spaľovacím motorom.
A ako tu už písal MrLama, bolo by asi lepšie preradiť tému do sekcie "Na čom zrovna pracujem..."
Autor témy sa síce nič nepýta, ale dovolím si poznámku k motoru: 2x6kW motor kľudne potiahne aj tank. Ale bude mu to trvať dlho, kým sa rozbehne, a konečná rýchlosť bude nízka. Takže na začiatok si určite zožeň momentovú charakteristiku tých motorov. Ak je to z VZV, v dokumentácii by to mohlo byť. Potom budeš vedieť, akým spôsobom pripojiť motory ku kolesám. Pôvodná prevodovka určite nie, je navrhnutá na prácu so spaľovacím motorom.
A ako tu už písal MrLama, bolo by asi lepšie preradiť tému do sekcie "Na čom zrovna pracujem..."
0
Re: Project Electico
I kdyby nebylo, tak si ten motor snad umí přeměřit. Slyšel sem, že kdejaká průmka dynamometr má...
0
- lh
- Pokročilý člen
- Príspevky: 715
- Dátum registrácie: 23 Mar 2013, 14:02
- Bydlisko: z južnej strany Poľany
- Vek: 46
Re: Project Electico
O vybavení jeho školy nemám ani potuchy ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ale ak ho majú (a dovolia mu ho použiť), tak má ďalšiu možnosť rozšíriť si obzor. Je lepšie keď rieši reálny problém, a pri ňom zistí, že na čo je taký dynamometer vlastne dobrý, a že ho vie využiť. Nie len na labákoch.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ale ak ho majú (a dovolia mu ho použiť), tak má ďalšiu možnosť rozšíriť si obzor. Je lepšie keď rieši reálny problém, a pri ňom zistí, že na čo je taký dynamometer vlastne dobrý, a že ho vie využiť. Nie len na labákoch.
0
Re: Project Electico
To neni odrádzanie, ale rada a o tú žiadal. Alebo sa počítajú len kladné rady ?
Je to všetko len fantasmagória dvoch chalanov, ak by do toho bola zapojená priemyslovka, tak to pojde úplne iným smerom.
Je to všetko len fantasmagória dvoch chalanov, ak by do toho bola zapojená priemyslovka, tak to pojde úplne iným smerom.
0
osvitka: http://tinyurl.com/7e58nul
pec: http://tinyurl.com/zr3gw8t
maska: http://tinyurl.com/hodwv79
leptanie: http://tinyurl.com/gpsgq6g
prekovy: http://tinyurl.com/zr48jn2
pec: http://tinyurl.com/zr3gw8t
maska: http://tinyurl.com/hodwv79
leptanie: http://tinyurl.com/gpsgq6g
prekovy: http://tinyurl.com/zr48jn2
- dxr
- Ultimate člen
- Príspevky: 3968
- Dátum registrácie: 05 Aug 2013, 20:21
- Bydlisko: V strede nicoho
- Kontaktovať používateľa:
Re: Project Electico
co tak sa ist inspirovat a porozpravat sem http://www.edison.uniza.sk/elektromobil
aj v BA su minimalne 2 teamy ktore sa venuju zase elektro formulke a pomerne profesionalne.
aj v BA su minimalne 2 teamy ktore sa venuju zase elektro formulke a pomerne profesionalne.
0
- Robio
- Ultimate člen
- Príspevky: 5398
- Dátum registrácie: 11 Sep 2007, 00:00
- Bydlisko: Bratislava
- Vek: 34
- Kontaktovať používateľa:
Re: Project Electico
Suhlasim s vacsinou...casovo ani financne to nespravite, realne sa na to pozerajte...
Radsej si postavte nejaku elektro karu alebo bicykel.
Radsej si postavte nejaku elektro karu alebo bicykel.
0
Ponukam: 3D tlac, CNC frezovanie, Kalibracia teplotnych cidiel, pre viac info SS.
Re: Project Electico
"elektro káru casovo ani financne nespravite, radsej si postavte nejaku elektro karu" - Asi jsem blbý, ale nějak jsem tohle nepobral.
0
- lh
- Pokročilý člen
- Príspevky: 715
- Dátum registrácie: 23 Mar 2013, 14:02
- Bydlisko: z južnej strany Poľany
- Vek: 46
Re: Project Electico
No dobre, tak to preformulujem...
Projekt nie neuskutočniteľný za predpokladu, že to bude podporované školou, príp. nejakým mecenášom, a práca viacerých ročníkov maturantov, možno v spojení so strojárskou priemyslovkou kvôli mechanike, ekonomickou školou, kt. vybaví lóve z EU
- takže nie dvaja urobiť celú prestavbu, ale projekt na viac rokov, pre viac ľudí. No to je samozrejme hlavne v rukách pedagógov. Kto už má viac času ako žiaci SŠ na takéto fantazmagórie? V zmysle hesla zober pájkovačku, nie drogu
to vidím ako parádne vyplnenie času. A keď to nevyjde, zavezú to do šrotu, a získajú nejaké korunky späť.
Konkrétne podmienky, v akých to chcú robiť nepoznám, takže to zatracovať nebudem. Ale ak to dobre zorganizujú, rozmyslia a zrealizujú, tak držím palce.
Tak asi toľko k tomu.
Projekt nie neuskutočniteľný za predpokladu, že to bude podporované školou, príp. nejakým mecenášom, a práca viacerých ročníkov maturantov, možno v spojení so strojárskou priemyslovkou kvôli mechanike, ekonomickou školou, kt. vybaví lóve z EU
![Agree :agree:](./images/smilies/icon_agree.gif)
![Biggrin :biggrin:](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Konkrétne podmienky, v akých to chcú robiť nepoznám, takže to zatracovať nebudem. Ale ak to dobre zorganizujú, rozmyslia a zrealizujú, tak držím palce.
Tak asi toľko k tomu.
0
-
- Okoloidúci
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 21 Júl 2014, 08:54
- Bydlisko: Morava
Re: Project Electico
Stihnou to půjde. Vyhazíjou z auta všechno co má něco společnýho se spalováním. Do zadu přivařijou motory a dají je napřímo na kola, řízení předních kol a brzdy tam nechají. Jen by to chtělo aspoň na pár dní autodílnu. K sériovému elektromobilu se to moc blížit, ale pro demontrativní účely by to stačilo.
Mimochodem, dotaz na autora, proč si myslíš že musíš na průmyslovce smrdět čtyři roky ?
Čistě ze zkušenosti právě stavba takových megalomanii zabere ty tři/čtyři člověkoroky.
*K příloze, z dlouhodobého hlediska je investice času do toho stvoření vlevo lepší než se čtyři roky zabývat něčím, nad čím budoucí zaměstnavatel jen mávne rukou.
Mimochodem, dotaz na autora, proč si myslíš že musíš na průmyslovce smrdět čtyři roky ?
Čistě ze zkušenosti právě stavba takových megalomanii zabere ty tři/čtyři člověkoroky.
*K příloze, z dlouhodobého hlediska je investice času do toho stvoření vlevo lepší než se čtyři roky zabývat něčím, nad čím budoucí zaměstnavatel jen mávne rukou.
0
-
- Stály člen
- Príspevky: 386
- Dátum registrácie: 21 Apr 2013, 19:38
- Bydlisko: Michalovce
- Kontaktovať používateľa:
Re: Project Electico
Na tomto fóre sa už o elektromobiloch rozprávalo. Možno by si mohli chalani prečítať aj toto:
http://svetelektro.com/Forum/elektromobil-t14948.html
http://svetelektro.com/Forum/elektromobil-t14948.html
0
Re: Project Electico
onlyvikastar napísal:Stihnou to půjde. Vyhazíjou z auta všechno co má něco společnýho se spalováním. Do zadu přivařijou motory a dají je napřímo na kola, řízení předních kol a brzdy tam nechají. Jen by to chtělo aspoň na pár dní autodílnu. K sériovému elektromobilu se to moc blížit, ale pro demontrativní účely by to stačilo.
Mimochodem, dotaz na autora, proč si myslíš že musíš na průmyslovce smrdět čtyři roky ?
Čistě ze zkušenosti právě stavba takových megalomanii zabere ty tři/čtyři člověkoroky.
*K příloze, z dlouhodobého hlediska je investice času do toho stvoření vlevo lepší než se čtyři roky zabývat něčím, nad čím budoucí zaměstnavatel jen mávne rukou.
to nalavo to co za cudo pozliepane
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
inak ku teme mna by taujímalo ake naroky sa kladu najmä na pohon takeho elektroauta( baterky teraz neriesim) hlavne vyber motora jednosmerny? bldc ? asynchroony+ menic? rozsah otacok ? moment? prevodovka stratyv medzi výstupom z bateríí az po kolesa (v motore, prevodoch) celkova ucinnost systemu ,dynamika a ci sa to vyplatí oproti spalovaciemu motoru pri montazi a zlozitosti celeho systemu
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
0
Re: Project Electico
lh napísal:Nerozumiem, prečo sa ho snažia niektorí členovia fóra odradiť od myšlienky skúsiť prerobiť TICO na elektro. Aj podľa mňa je to síce projekt, ktorý vyžaduje viac vedomostí, peňazí a času, ako má priemerný (možno aj nadpriemerný) študent SŠ, ale prečo to neskúsiť. Prinajmenšom zistí, aký náročný problém si vybral a pri riešení čiastkových komplikácií sa veľa naučí. Ak má dobrého učiteľa, tak to bude pre neho jednoznačne pozitívna skúsenosť. Ak ho nemá, prečo by to nemohol skúsiť vlastnými silami, a prečo mu radšej nepomôcť radami, ako ho hneď odradiť. Ako to tu sledujem, je tu dosť machrov, ktorí by mu vedeli pomôcť, čo i len správnym usmernením.
Autor témy sa síce nič nepýta, ale dovolím si poznámku k motoru: 2x6kW motor kľudne potiahne aj tank. Ale bude mu to trvať dlho, kým sa rozbehne, a konečná rýchlosť bude nízka. Takže na začiatok si určite zožeň momentovú charakteristiku tých motorov. Ak je to z VZV, v dokumentácii by to mohlo byť. Potom budeš vedieť, akým spôsobom pripojiť motory ku kolesám. Pôvodná prevodovka určite nie, je navrhnutá na prácu so spaľovacím motorom.
A ako tu už písal MrLama, bolo by asi lepšie preradiť tému do sekcie "Na čom zrovna pracujem..."
O vedomosti nudza nieje , v nasom teame je aj jeden z profesorov ktory doplna chybajuce skusenosti...
Cenova kategoria nieje problem , akurat si nemozme dovolit ten top luxus. Treba ratat s tym ze to ma posluzit (minimalne) na SOCku a Maturitu. Prevodovku budeme riesit az za chodu , momentalne sa sustredime na vybratie stareho motora a napasovanie elektromotorov. Mozno to nakoniec bude tak , ze motory budu napriamo pohanat kolesa bez prevodovky.
Regulacia samozrejme cez PWM , na plynovom pedali by mal byt potenciometer ktoreho vystup budeme snimat Arduinom a podla toho sa bude spravat aj PWM.
Mam na vas ale otazku , s cim je najefektivnejsie (malo tepla vela muziky
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Uvazovali sme na IGBT trandami, alebo triakom , popripade tyristorom.
Dakujem za kritiku aj za napady , posuva nas to vpred
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Este dodatok : Baterie budeme mat "vyradene" z elektromobilov (pod pojmom vyradene sa myslia tie , ktore stoja na sklade viac nez rok
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ak budem mat blizsie info o ich specifikacii , samozrejme to bude v tomto Poste.
Dakujem , Majki
0
4.Rocnik SPSE-PO , Elektrotechnika , Priemyselna Automatizacia
Project Electico : http://svetelektro.com/Forum/project-el ... 40861.html
Project Electico : http://svetelektro.com/Forum/project-el ... 40861.html
Re: Project Electico
"Regulacia samozrejme cez PWM , na plynovom pedali by mal byt potenciometer ktoreho vystup budeme snimat Arduinom a podla toho sa bude spravat aj PWM."
Regulace potenciometrem není vhodná, potenciometr se vydře. Na to se běžně používá magnet a Hallova sonda.
Regulace potenciometrem není vhodná, potenciometr se vydře. Na to se běžně používá magnet a Hallova sonda.
0
Re: Project Electico
mam 15 rocne auto a plyn je rieseny potenciometrom (fabia) - zatial nemeneny a facha - odporucam vykuchat na vrakaci z niecoho- su tam dve drahy, treba si to niekde nastudovat.
ked spominas tyristory a triaky - ty asi nebudes ten od silovej elektriky , že?, v dnesnej dobe pouzij power mosfety. Igbt na toto tiez nie (nepredpokladam ze tam budete mat 1200V)
ked spominas tyristory a triaky - ty asi nebudes ten od silovej elektriky , že?, v dnesnej dobe pouzij power mosfety. Igbt na toto tiez nie (nepredpokladam ze tam budete mat 1200V)
0
Re: Project Electico
Ono je trošku rozdíl potenciometr drátový určený na nějakou námahu a nějaký plesnivý plastový piher z géemka, který se vyšoupe blbým pohledem.
0