Nejaký piatok už žijem v Oregone, tak si dovolím ku tomu niečo napísať:
- zistenie emisného podvodu bolo výsledkom práce univerzity, pri svojej výskumnej činnosti, nie z dôvodu, že EPA pásla po VW
- žalobu na federálnom súde ale podala EPA potom, ako tieto výsledky boli overené (zas tu nie je nikto tak tupý, aby si to niekoľkokrát a nezávisle nedal overiť kvôli budúcim sporom), a navrhla pokutu vo výške 18mld. Takú pokutu ale žiaden súd neschváli, odhaduje sa, že skončia s pokutou niekde okolo 2 - 6 mld.
- donedávna bolo používanie dieslov v osobných autách v mnohých US štátoch zakázané, resp. sa nepoužívali, nakoľko nevedeli splniť emisné normy, ktoré sú mimochodom v globále prísnejšie ako tie európske.
- pri cenách paliva (benzín), ktorý v súčasnosti kolíše okolo 60 eurocent/liter (v prepočte) a cene nafty, ktorá je zaťažená vyššou daňou, len blbec by kúpil naftové auto kvôli pekným očiam. VW to skúsil so svojimi naftovými plechovkami, lebo benzínové motory od nich sú tragédia a US trh nie je zvedavý na ich triturbo polvalce a deklaroval, že majú Cleandiesel a hravo splnia požiadavky emisných noriem. A navyše, aj pri vyššej cene nafty vodiči ušetria pri ich spotrebe peniaze. Preto sa po prevalení kauzy promptne VW priznal ku tomu, že o probléme VEDEL a v tichosti ojebával.
- VW má horšie predaje v USA, ako napríklad koncern Fiat/Chrysler, o predajoch koncernu Toyota, či Hyundai/KIA môže akurát tak snívať, tak svojím ojebom sa snažil dobiehať uvedené automobilky, na čo ale stále nemá dostatočné portfólio produktov. Golf a Passat, či pár Audín to nedokáže zachrániť, najmä nie pri cenách tých vozidiel. Tie kraxne sa kupujú hlavne vo veľkých mestách, kupujú to ženy, študenti, nižšie zarábajúci obchodníci, rozni hipsteri a pošahanci, čo si idealizujú Európu ako raj na zemi, kde je všetko naj.
- VW na niekoľko rokov na US trhu skončil, lebo si to tu nikto nekúpi, minimálne dovtedy, pokiaľ neprídu s novými modelmi a kompletnou znenou predajnej politiky, či dokjonca farbami showroomov, lebo to si ľudia pamätajú.
- ďaleko väčším problémom pre VW bude, ak začne upravovať svoje vozidlá, aby vyhoveli normám. To budú tisícky žalôb súkromných osob, či skupín, a to bude vo výsledku stáť viac, ako dostanú oficiálnu pokutu. Tu je doslova hobby vysúdiť na niekom aj posledné trenky za jeho pochybenie.
- vo všeobecnosti kauza sa vaic nafukuje v európe, ako tu, tu to preválcovali prezidentské voľby, šport a drobné škandály hviezd, či celevríť. Tu za tým nikto politiku nehľadá, keď čítam európske weby, tak každý druhý za tým vidí nejakú ekonomickú vojnu medzi USA a Nemeckom, či dokonca konšpirácie, že to je tlak na Nemecko, aby ešte viac sa nechalo domrdať utečencami. Či sa neprihrieva aj takáto polievka oficiálne neviem, ale moc tomu neverím, lebo dokázateľne ojebávali a dokázateľne sa priznali. A kecy o tom, že prečo sa to vytiahlo teraz vyvrátila EPA, keď potvrdila, že čakala na viacero testov. A verte, že tvrdo teraz testujú aj ostané diesle, čo sa tu na trhu objavili. Pravda je, že ich je málo.
- aj tu som zachytil, že čo američania vykrikujú, že ich autá žerú 20 litrov a určite nemajú ok emisie, ku tomu len toľko, že emisie sú progresívne, tak ako v eu, nikto totiž nečaká, že 6litrový V8 bude mať rovnaké emisie, ako litrový trojvalec. Vo výsledku má ten V8 lepšie hodnoty emisii vztiahnuté na litrový výkon, ako ten litrový motor z kosačky pre niekoľko dôvodov, ktorými sú efektivita, výkon a záťaž. V US platí ale iný predpis, ktorý stanovuje maximálnu spotrebu vozidiel, čo všetci plnia, plní to aj tom môj V8
- prúser z VW škadálom je s NOx a nie s dýmivosťou, ktorá má pramálo spoločné s dusíkatými zlúčeninami, takže nie každý diesel, čo dými, má aj NOx emisie v zadku. Tie dýmovnice sú výsledkom tuposti uživateľov, nie primárne automobiliek, resp. hambou emisných kontrol a metodiky tých kontrol
- žijem v zastrčenej oblasti Oregonu, nedaleko hraníc s Idahom a Washingtonom a žiadne VW som tu nikdy nevidel, zato ako perličku napríklad už niekoľko Fiatov Multipla
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)