presne tak. poprípade ak je nejaká oprava tak sú to väčšinou iba drobné
Rameno na X5 značky Lempforder je cca 200€ a na fábiu 12€
tam človek vyskladá všetko. Olej, sviečky a filtre do 5ky 300€ a olej, filtre a sviečky do fábie poriešite za 50€ a to už asi aj preháňam. Tuším aj s klinovým remeňom
presna tk by to malo byť. Každý má na to iný pohľad a každý to inak používa. Napr keď chodím robiť elektropráce, brúsime do steny, búrame a vyzerám ako mlynár tak v takých špinavých monterkach a zaprášený sadnem aj ja do fábie, kde naložím veci na bleskozvod, tyče, pásovinu a je mi ukradnuté ak to dotrhá poťahy. Tam sa zase auto využíva iným smerom
Wili - ako tu správne poznamenal Maťo3000. To, že niekto teslu nabije a prejde 300km "zadarmo" niekde musí niekto vyrobiť tú elektriku a keďže perpetum mobile neexistuje tak tá Tesla spáli vždy viac energie ako jej dodáš. Proste to tak je. Žiarivka má síce nižšiu spotrebu, ale aké svinstvá a chemikálie sa používajú to sa už nerieši a že výroba je drahšia. V konečnom dôsledku to nie je ekologickejšie. A ak niekto niečo chce, mám LPG to je ekologickejšie ako benzín.
No a ohľadom Muscle car. Americké klasické žlté taxíky sú autá s objemom motora 4l. V Amerike je bežné, že má motor 7l a výkon ledva 150k. Lenže v Európe ak má niečo pár litrov tak to má aj pár stoviek koní. Paradox je to, že na 4,4litrovom V8 motore jazdím za také peniaze ako 1,4ka fábia. Napr ten 5 liter v bežnej prevádzke radí pri 1200 otáčkach. Keď idem do kopca tak to radí na 1500. Má to neskutočnú silu. Takže v konečnom dôsledku také auto (taký motor) vydrží a prežije ubehanú a vydýchanú 1,4ku. Takže čo je potom v konečnom dôsledku ekonomické? Auto, ktoré má síce veľký objem, ale prevádzkové náklady sú ako na malom objeme, vydrží dlhšie takže všetká tá energia potrebná pri vyrobení toho maličkého atď... Tie turbá na TDIčkach. Tu je veľká atmosféra a dosť. Hlúpa cievka a dosť. Žiadne tlakové čerpadlá, DPFká a podobné kraviny. V konečnom dôsledku to auto vyjde asi ekologickejšie. Ako keď dávali porovnanie M3 voči fiatu Lupo či čo to bolo. Takmer rovnaká spotreba, lebo ten veľký motor nemusíš vytáčať. A ak si myslíš, že to nemá ťah, kľudne Wili dojdi (aspoň pokecáme aj o zosikoch
) a dám na príustrojovku 500€ a ak ju dočiahneš, keď tomu špalnem na pedál je tvoja. Ešte si asi neskúsil, čo robí 400 koní s autom.
A nové motoruzácie žiaľ bohu veľa nových F-kových modelov malo zvolávačku. To je zle. Aje preto do nových nechcem ísť. Napr M5 E39 má cca 1,2tony a 400 koní. 3 roky to bolo najlepšie auto na plánéte svojho času. Motor z M5ky E60 ol 2 roky po sebe najlepší motor. To by sme zase mohli povedať, prečo nepostavíš zosik AB, ktorý má kľudovú spotrebu 5W a nie elky, ktoré žerú 200W len ich zapneš. Tiež to nie je bohvieako ekologické