Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Moderátori: mirosne, Moderátori
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Andy jasné, treba kracať s dobou, škoda že tie prijmy s nou nekračaju takým dlhým krokom
Sam mam auta s rokov okolo 2000 a len preto lebo si to viem doma v garazi spraviť a nahradné diely ked nemaš zozenies za pár šušnou.... stačí mať vercajch a cez víkend volno a všetko sa da. Prvý krat som spojku menil trvalo mi to celý den zakial som to spravil, ked som to robil na druhych autach tak som to spravil za 2 hodiny, skratka výhoda ked maš auta rovnakej automobilky, vieč už čo a ako, čo treba kde povolič, vybrať, pustit nižšie....
Sam mam auta s rokov okolo 2000 a len preto lebo si to viem doma v garazi spraviť a nahradné diely ked nemaš zozenies za pár šušnou.... stačí mať vercajch a cez víkend volno a všetko sa da. Prvý krat som spojku menil trvalo mi to celý den zakial som to spravil, ked som to robil na druhych autach tak som to spravil za 2 hodiny, skratka výhoda ked maš auta rovnakej automobilky, vieč už čo a ako, čo treba kde povolič, vybrať, pustit nižšie....
0
- Wili
- Ultimate člen
- Príspevky: 1699
- Dátum registrácie: 13 Sep 2010, 00:00
- Bydlisko: Praha - CR
- Vek: 34
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Ked uz sa bavime o emisiach viete o tom ze najviac sklenikovych plynov na svete nevyprodukuje priemysel, auta, lode ani lietadla, ale vyprodukuju ho kravy? Preto vela ludi je vegetarianov...
Tiez som sa minule zamyslal nad tym ci cely proces oteplovania planety suvisi vobec s tvorbou sklenikovych plynov (samozrejme ze to tiez dost vyrazne podporuju) ale je to uzasne lobby. Mozno pricinou vsetkeho oteplovania na zemi je produkcia odpadoveho tepla z kazdeho jedneho zariadenia a priemyslu na svete. Ved si len vezmite jeden smiesny kamion, jeho motor vyprodukuje take obrovske mnozstvo tepla ze by bol schopny vytopit jeden cely panelak aj s vyrobou teplej vody. Ked ovzdusie vsade naokolo ohrievame neskutocne enormnym mnozstvom odpadoveho tepla podla mna prave toto ma najvacsi podiel na klimatickych zmenach. Kazde jedno zariadenie napajane elektrinou v konecnom dosledku len produkuje odpadove teplo. Tiez aby sa elektricka energia vyrobila, tak pochadza viac ako z 50% pripadov zase z tvorby tepla... atd atd...
Dajme si kazdy z nas doma na balkon 4 velke radiatory a vykurujme na plno, mozno budeme mat potom tropicke podnebie - v honkongu to uz tak robia
Tiez som sa minule zamyslal nad tym ci cely proces oteplovania planety suvisi vobec s tvorbou sklenikovych plynov (samozrejme ze to tiez dost vyrazne podporuju) ale je to uzasne lobby. Mozno pricinou vsetkeho oteplovania na zemi je produkcia odpadoveho tepla z kazdeho jedneho zariadenia a priemyslu na svete. Ved si len vezmite jeden smiesny kamion, jeho motor vyprodukuje take obrovske mnozstvo tepla ze by bol schopny vytopit jeden cely panelak aj s vyrobou teplej vody. Ked ovzdusie vsade naokolo ohrievame neskutocne enormnym mnozstvom odpadoveho tepla podla mna prave toto ma najvacsi podiel na klimatickych zmenach. Kazde jedno zariadenie napajane elektrinou v konecnom dosledku len produkuje odpadove teplo. Tiez aby sa elektricka energia vyrobila, tak pochadza viac ako z 50% pripadov zase z tvorby tepla... atd atd...
Dajme si kazdy z nas doma na balkon 4 velke radiatory a vykurujme na plno, mozno budeme mat potom tropicke podnebie - v honkongu to uz tak robia
0
- AndiCibula
- Ultimate člen
- Príspevky: 2494
- Dátum registrácie: 29 Nov 2009, 00:00
- Bydlisko: Brno
- Vek: 33
- Kontaktovať používateľa:
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Ale veď samozrejme. Čokoľvek sa deje, tak súvisí s emisiou nejakej energie, obezličkou ide vždy o teplo.
Veď už teraz sa predpokladá, že vo svete sa viac energie spotrebuje na chladenie, než na kúrenie.
A spotreba energie vo svete stále len stúpa, viz. rozvoj krajín ako Čína a pod. Klimatizácia dnes nie je rarita.
Najpriamočarejší sposob obmedzenia emisie u vozidiel je anulovať dovod jazdy.
Ja som sa napr. kvoli práci presťahoval. Predtým som jazdil 35 minút naftovým autobusom + 2 minúty jazdy trolejbusom.
Teraz jazdím 10 minút trolejbusom.
Tak čo z toho je ekologickejšie ? Jazda na bicykli ? No prd, vydýcham pri tom viac CO2, než keby som to šlapal peši.
Strašne vela pracovných miest má taký charakter, že by sa dali vykonávať aj ako homo offis z domu a netreba kvoli transportu makačenka páliť naftu/benzín/uhlie v elektrárni.
Veď už teraz sa predpokladá, že vo svete sa viac energie spotrebuje na chladenie, než na kúrenie.
A spotreba energie vo svete stále len stúpa, viz. rozvoj krajín ako Čína a pod. Klimatizácia dnes nie je rarita.
Najpriamočarejší sposob obmedzenia emisie u vozidiel je anulovať dovod jazdy.
Ja som sa napr. kvoli práci presťahoval. Predtým som jazdil 35 minút naftovým autobusom + 2 minúty jazdy trolejbusom.
Teraz jazdím 10 minút trolejbusom.
Tak čo z toho je ekologickejšie ? Jazda na bicykli ? No prd, vydýcham pri tom viac CO2, než keby som to šlapal peši.
Strašne vela pracovných miest má taký charakter, že by sa dali vykonávať aj ako homo offis z domu a netreba kvoli transportu makačenka páliť naftu/benzín/uhlie v elektrárni.
0
Performance in nanospace.
- muziker
- Ultimate člen
- Príspevky: 6267
- Dátum registrácie: 10 Mar 2009, 00:00
- Bydlisko: BA, KE, RV, Praha, Toronto,
- Vek: 75
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Nedá mi na túto tému nezareagovať a tak sa trocha zamyslím a "pofilozofujem" nad všeličím možným čo možno na prvý pohľad s tým ani nesúvisí, ale opak je pravdou. Pravdaže je to dlhšiu debatu a nie na 2-3 riadky.
Ak si ktokoľvek trocha "pogoogli" na nete, určite nájde kopec materiálov o tom akým percentom prispievajú dieslové motory osobných áut k celkovej situácii s emisiami. Štatisticky benzínové motory nie sú na to oveľa lepšie. Samozrejme musíme rozlíšiť medzi starými šunkami ktoré aj dnes ešte brázdia naše cesty a novými autami s modernými motormi vybavenými rôznymi "prídavkami" ktoré znižujú množstvo emisií - od prachových častíc až po NOx. Ale u prachových častíc pre objektívne posúdenie samozrejme nemôžeme ostať len pri motoroch, ale treba brať aj ďalšie súčasti automobilov ktoré sa na ich tvorbe podieľajú. Výsledky sú prinajmenšom zaujímavé a tak vyvstáva otázka "prečo sa tak brojí proti dieslovým osobákom". Odpoveďou sú prachy ktoré určité skupiny ľudí "musia" zarobiť stoj čo stoj. Tým samozrejme netvrdím, že autá sú pri emisiách celkom bez viny. Problém mám len s objektivitou rôznych tvrdení a honom na čarodejnice na nesprávnom mieste v záujme istých záujmových skupín.
Pravdou ale je že technický pokrok prináša ďalšie riešenia a tak sa situácia časom zlepší tak, že do popredia záujmu sa dostanú iní "producenti" emisií, lebo fyzika jednoducho nepustí. Som presvedčený, že elektromobilita prinesie len veľmi chabé čiastkové výsledky v emisných problémoch dopravy, pretože sa len presunú zisky od jednej skupiny podnikateľov k inej skupine podnikateľov. Už dnes sa ukazuje, že emisná stopa elektromobilov je prinajmenšom rovnako výrazná ako pri autách so spaľovacími motormi (netvrdím ale že je totožná). Nakoniec viaceré automobilky naznačili smery ako riešiť emisné problémy spaľovacích motorov áut aj s konkrétnymi riešeniami. Takže boj o zisky bude tvrdý a nekompromisný.
Určite bez viny nebude dnes ani prehustená letecká, železničná (s dieslovými lokomotívami) ale ani lodná kontajnerová doprava s obrovskými nákladnými loďami poháňanými ozrutnými spaľovacími motormi.
Rovnako sa treba zamyslieť aj pri pohľade na chudobnejšie regióny kde sa kúri pevnými palivami (a popri tom sa spaľuje aj všeličo iné). S tým ale asi nikto krátky proces neurobí, lebo jednoducho ekonomika nepustí.
Z týchto pohľadov sa zdá našimi politikmi napr. aj také podporovanie ťažby nekvalitného hornonitrianského uhlia spaľovaného v slovenských tepelných elektrárňach minimálne dosť zvláštne.
A ak sme už pri elektrárňach, tak určite by stálo za zamyslenie, aká drahá bude naša elektrina z pohľadu vznikajúcich emisií pri jej výrobe.
Tu asi nebude (z tohto pohľadu samozrejme) nič lepšie ako jadrová energetika. U nej ale neriešim rádioaktívny odpad, ktorý smaozrejme tiež zaťažuje životné prostredie. Uvažujme, že bezpečnosť týchto elektrární je už dnes na dostatočnej úrovni a tak ju nebudeme riešiť.
Ďalší z pohľadov výroby elektriny solárnymi elektrárňami sa môže zdať naoko super, ale prial by som pohľad na krajinu produkujúcu solárne panely (Čínu) čo to pre miestnych obnáša. Nakoniec netýka sa to len solárnych panelov, ale komplexne spracovanie elektronického odpadu ktorý produkujeme nákupom novej elektroniky. Tým sa ale zase dostávame k už spomenutým ziskom a prachom podnikateľov. Lebo primárny cieľ podnikania je vytváranie zisku.
Nezanedbateľná je aj výroba potravín, kde napr. živočíšna výroba vysoko zaťažuje životné prostredie (už bolo spomenuté, že dobytok produkuje hádam viac "emisií" aj keď trocha v pozmenenej forme ako automobilizmus. Ale ani rastlinná výroba nie v tomto celkom bez viny.
... a takto by sme mohli pokračovať pekne ďalej vo všetkých činnostiach koruny tvorstva - ľudstva až by sa nám kruh celkom uzavrel.
Proste je to začarovaný kruh z ktorého sa ľudstvo nevyhrabe kým budú peniaze peniazmi a ľudstvo bude chcieť bohatnúť a obklopovať sa kopou zbytočných vecí, ktoré prakticky ani ku svojmu životu nepootrebuje - ale jednoducho ich chce. Najlepšie to dokazujú neutešené a stále rastúce množstvá odpadu ktoré ľudstvo produkuje. Howgh.
Ak si ktokoľvek trocha "pogoogli" na nete, určite nájde kopec materiálov o tom akým percentom prispievajú dieslové motory osobných áut k celkovej situácii s emisiami. Štatisticky benzínové motory nie sú na to oveľa lepšie. Samozrejme musíme rozlíšiť medzi starými šunkami ktoré aj dnes ešte brázdia naše cesty a novými autami s modernými motormi vybavenými rôznymi "prídavkami" ktoré znižujú množstvo emisií - od prachových častíc až po NOx. Ale u prachových častíc pre objektívne posúdenie samozrejme nemôžeme ostať len pri motoroch, ale treba brať aj ďalšie súčasti automobilov ktoré sa na ich tvorbe podieľajú. Výsledky sú prinajmenšom zaujímavé a tak vyvstáva otázka "prečo sa tak brojí proti dieslovým osobákom". Odpoveďou sú prachy ktoré určité skupiny ľudí "musia" zarobiť stoj čo stoj. Tým samozrejme netvrdím, že autá sú pri emisiách celkom bez viny. Problém mám len s objektivitou rôznych tvrdení a honom na čarodejnice na nesprávnom mieste v záujme istých záujmových skupín.
Pravdou ale je že technický pokrok prináša ďalšie riešenia a tak sa situácia časom zlepší tak, že do popredia záujmu sa dostanú iní "producenti" emisií, lebo fyzika jednoducho nepustí. Som presvedčený, že elektromobilita prinesie len veľmi chabé čiastkové výsledky v emisných problémoch dopravy, pretože sa len presunú zisky od jednej skupiny podnikateľov k inej skupine podnikateľov. Už dnes sa ukazuje, že emisná stopa elektromobilov je prinajmenšom rovnako výrazná ako pri autách so spaľovacími motormi (netvrdím ale že je totožná). Nakoniec viaceré automobilky naznačili smery ako riešiť emisné problémy spaľovacích motorov áut aj s konkrétnymi riešeniami. Takže boj o zisky bude tvrdý a nekompromisný.
Určite bez viny nebude dnes ani prehustená letecká, železničná (s dieslovými lokomotívami) ale ani lodná kontajnerová doprava s obrovskými nákladnými loďami poháňanými ozrutnými spaľovacími motormi.
Rovnako sa treba zamyslieť aj pri pohľade na chudobnejšie regióny kde sa kúri pevnými palivami (a popri tom sa spaľuje aj všeličo iné). S tým ale asi nikto krátky proces neurobí, lebo jednoducho ekonomika nepustí.
Z týchto pohľadov sa zdá našimi politikmi napr. aj také podporovanie ťažby nekvalitného hornonitrianského uhlia spaľovaného v slovenských tepelných elektrárňach minimálne dosť zvláštne.
A ak sme už pri elektrárňach, tak určite by stálo za zamyslenie, aká drahá bude naša elektrina z pohľadu vznikajúcich emisií pri jej výrobe.
Tu asi nebude (z tohto pohľadu samozrejme) nič lepšie ako jadrová energetika. U nej ale neriešim rádioaktívny odpad, ktorý smaozrejme tiež zaťažuje životné prostredie. Uvažujme, že bezpečnosť týchto elektrární je už dnes na dostatočnej úrovni a tak ju nebudeme riešiť.
Ďalší z pohľadov výroby elektriny solárnymi elektrárňami sa môže zdať naoko super, ale prial by som pohľad na krajinu produkujúcu solárne panely (Čínu) čo to pre miestnych obnáša. Nakoniec netýka sa to len solárnych panelov, ale komplexne spracovanie elektronického odpadu ktorý produkujeme nákupom novej elektroniky. Tým sa ale zase dostávame k už spomenutým ziskom a prachom podnikateľov. Lebo primárny cieľ podnikania je vytváranie zisku.
Nezanedbateľná je aj výroba potravín, kde napr. živočíšna výroba vysoko zaťažuje životné prostredie (už bolo spomenuté, že dobytok produkuje hádam viac "emisií" aj keď trocha v pozmenenej forme ako automobilizmus. Ale ani rastlinná výroba nie v tomto celkom bez viny.
... a takto by sme mohli pokračovať pekne ďalej vo všetkých činnostiach koruny tvorstva - ľudstva až by sa nám kruh celkom uzavrel.
Proste je to začarovaný kruh z ktorého sa ľudstvo nevyhrabe kým budú peniaze peniazmi a ľudstvo bude chcieť bohatnúť a obklopovať sa kopou zbytočných vecí, ktoré prakticky ani ku svojmu životu nepootrebuje - ale jednoducho ich chce. Najlepšie to dokazujú neutešené a stále rastúce množstvá odpadu ktoré ľudstvo produkuje. Howgh.
0
muziker
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
mam staru Fabiu, myslis ze mam adblue ?hpeter napísal:bravooo aj sa priznas ze ten motor ma nevyhody pre teba a napriek tomu ho kupismisocko napísal:
1. zaslepovanie EGR, mam staru Fabiu
este k adblue - ano strieka sa do vyfuku a najskor 20 minut od zaciatku jazdy ked uz je vyfuk zohriaty, ak jazdis do roboty 5 minut tam a 5 minut spet, to adblue ti vydrzi dost dlho
co sa tyka EGR , tak dnesne auta uz netoleruju jednoduche odstavenie a ludia to radsej opravuju (vymena za novy) a dalej si zabijaju motor.
inac, cochvila budeme chodit zas peso, DPF zacinaju davat do benzinov lebo zistili ze s pevnymi casticami pri aktualnych tlakoch a teplotach v turbo benzinoch su na tom horsie ako dizlaky. Keby tam aspon domysleli tlacitko "regeneracia" ked viem ze som na dialnici a mam uz zaneseny filter, tak to skratka zapnem nech ho vypali a mam pokoj dalsie kilaky...., nieze mi to spusti regeneraciu ked pridem do roboty na parkovisko - jasne ze sa nepojdem vozit na dialnicu lebo auto chce
0
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
neda sa odlucit zp od zdravia, je to prepojene. vid ortut napr tesla trubice tam sa aj kvapka kotulala a svietila slabsie ako tie dnesne trubice kde sa obsah pocita na miligramy...joži napísal:DPF tam nie je koli zivotnemu prostrediu ale koli norme.....
kedze clovek je tvor lajdacky, tak mnoho veci obsahujucich hg skoncilo na nespravnych miestach a ortut sa dostava postupne do oceanov.
uz davnejsie sa hovori ze niektore druhy ryb maju nadlimitny obsah ortuti. na zemi je vela ludi a neda sa kazdemu stat za chrbtom a trieskat po hlave za ne-eko chovanie.
asi je snom niektorej skupiny ludi, aby sa vratili stare casy, a to kompletne so vsetkym. vivat 2takty, vivat olovnaty benzin
0
- Drakoush
- Ultimate člen
- Príspevky: 10964
- Dátum registrácie: 07 Feb 2012, 23:22
- Bydlisko: Nitra
- Vek: 28
- Kontaktovať používateľa:
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
AndiCibula, porovnávať šíri oceán, kde nejaká loď alebo remorkér produkuje emisie je úplne zcestné...
Ak zabrúsiš na stránky SHMÚ, máš tam možnosť prezrieť si kvalitu ovzdušia a ak sa zameriaš na pevné častice, zistíš, že zhluk je okolo väčších miest. A toto predstavuje pre životné prostredie problém - resp. pre zdravie človeka. Kým na oceáne sa častice postupne usadia, v meste je to veľký problém. Neviem, prečo sa na to stále pozeráte paranoidne, že je to proti vám. Naozaj tomu nerozumiem. Porovnávať to s časmi minulími, kedy na ceste bolo o poznanie menej áut, je naozaj hlupácke.
Vozidlá nákladnej dopravy sú spravidla vybavené SCR, EGR a DPF a nikto to nevymontuváva preč, všetci jazdia normálne, nikomu nič nechýba. Občasný problém sa opraví. Ak ste lakomí dávať peniaze do servisu, treba si spomenúť, ako často sa kazila embéčka a to ešte pred tým, než začnete o spoľahlivosti nových motorov - áno, embéčka sa dožila LEN 100 000km a po úprave 200 000km (určité výstuže odliatkov motora).
Emisné normy sa prijali celosvetovo, samozrejme slovák s tým má (ako vždy) problém. Nastúpilo to v európe, USA a kanade, číne a mnoho aj ostatných krajín už pomaly prechádza na Tier2, napr. Rusko.
Vám asi ozaj najlepšie pasoval ten socializmus - ohraničiť si územie od okolitého sveta a žiť vlastným životom, voziť sa rozhrkaným autom s kúdolom dymu a využívať podpriemerné nekazové výrobky (aj o tom by sa dala písať litánia, ako sa kazili veci kedysi a dnes).
Súhlasím, ale norma vznikla kvôli ŽP... Neprekrúcaj si to, bude Ťa to mýliť. Norma je zrkadlom súčasného stavu kvality ovzdušia. Ak máš náhodou nejakého známeho v LA, opýtaj sa ho, aký prúser tam s ovzduším mali ba dokoca majú. A to nie je jediné veľkomesto na svete, kde sa dostali do zákerných sračiek so vzduchom. Netreba chodiť ani mimo európu, taký Berlín, Kolín atď.
Ak zabrúsiš na stránky SHMÚ, máš tam možnosť prezrieť si kvalitu ovzdušia a ak sa zameriaš na pevné častice, zistíš, že zhluk je okolo väčších miest. A toto predstavuje pre životné prostredie problém - resp. pre zdravie človeka. Kým na oceáne sa častice postupne usadia, v meste je to veľký problém. Neviem, prečo sa na to stále pozeráte paranoidne, že je to proti vám. Naozaj tomu nerozumiem. Porovnávať to s časmi minulími, kedy na ceste bolo o poznanie menej áut, je naozaj hlupácke.
Vozidlá nákladnej dopravy sú spravidla vybavené SCR, EGR a DPF a nikto to nevymontuváva preč, všetci jazdia normálne, nikomu nič nechýba. Občasný problém sa opraví. Ak ste lakomí dávať peniaze do servisu, treba si spomenúť, ako často sa kazila embéčka a to ešte pred tým, než začnete o spoľahlivosti nových motorov - áno, embéčka sa dožila LEN 100 000km a po úprave 200 000km (určité výstuže odliatkov motora).
Emisné normy sa prijali celosvetovo, samozrejme slovák s tým má (ako vždy) problém. Nastúpilo to v európe, USA a kanade, číne a mnoho aj ostatných krajín už pomaly prechádza na Tier2, napr. Rusko.
Vám asi ozaj najlepšie pasoval ten socializmus - ohraničiť si územie od okolitého sveta a žiť vlastným životom, voziť sa rozhrkaným autom s kúdolom dymu a využívať podpriemerné nekazové výrobky (aj o tom by sa dala písať litánia, ako sa kazili veci kedysi a dnes).
joži napísal:DPF tam nie je koli zivotnemu prostrediu ale koli norme.....
Súhlasím, ale norma vznikla kvôli ŽP... Neprekrúcaj si to, bude Ťa to mýliť. Norma je zrkadlom súčasného stavu kvality ovzdušia. Ak máš náhodou nejakého známeho v LA, opýtaj sa ho, aký prúser tam s ovzduším mali ba dokoca majú. A to nie je jediné veľkomesto na svete, kde sa dostali do zákerných sračiek so vzduchom. Netreba chodiť ani mimo európu, taký Berlín, Kolín atď.
0
Odkupujem zaujímavé meracie prístroje. Ponuky mailom alebo SS.
- AndiCibula
- Ultimate člen
- Príspevky: 2494
- Dátum registrácie: 29 Nov 2009, 00:00
- Bydlisko: Brno
- Vek: 33
- Kontaktovať používateľa:
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Daj moj posledný a predposledný príspevok do spoločného kontextu.
Ak sa bavíme o lokálnom znečistení, tak áno, lokálne je lepšie používať napr. elektrinu. Aj keď jej výroba pálením uhlia má vačšiu emisnú záťaž než ekvivalentné spálenie nafty.
Ale aj nad šírím oceánom sa to spáli a ten prach/spaliny niekam musia spadnúť. Nezmiznú.
Voči tomuto faktu sú ekoteroristi absolútne imúnni a neschopní diskusie.
Ak sa bavíme o lokálnom znečistení, tak áno, lokálne je lepšie používať napr. elektrinu. Aj keď jej výroba pálením uhlia má vačšiu emisnú záťaž než ekvivalentné spálenie nafty.
Ale aj nad šírím oceánom sa to spáli a ten prach/spaliny niekam musia spadnúť. Nezmiznú.
Voči tomuto faktu sú ekoteroristi absolútne imúnni a neschopní diskusie.
0
Performance in nanospace.
- Milos66
- Ultimate člen
- Príspevky: 4730
- Dátum registrácie: 28 Sep 2013, 11:31
- Bydlisko: Turčianska kotlina
- Vek: 57
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Hmmm. Neber toto odo mňa extra osobne, platí to vo všeobecnosti pre ľudí tu na fóre.Drakoush napísal:Vám asi ozaj najlepšie pasoval ten socializmus - ohraničiť si územie od okolitého sveta a žiť vlastným životom, voziť sa rozhrkaným autom s kúdolom dymu a využívať podpriemerné nekazové výrobky (aj o tom by sa dala písať litánia, ako sa kazili veci kedysi a dnes).
Ty si to musíš ohromne pamätať tú éru komunizmu a ako tu bolo strašne zle v tej dobe.
Nič vo zlom, ale keď o tom hovno vieš, tak to tu radšej ani nepíš. Prepáč, ale nedalo mi.
80% soplákov, čo sem chodia, o komunizme počulo iba z rozprávania starých otcov a materí, lebo ich rodičia, tipujem teraz cca 40-45 roční, v tej dobe boli ešte na škole a o živote v tej dobe tiež vedeli veľké kulové. Nikdy nič také nezažili.
Prepáčte, fakt som to nechcel napísať, ale takéto tupé keci sem nepatria. Hlavne nie od ľúdí, čo neboli ani na svete. Dúfam, že som nikoho neurazil na smrť - hlavne tých neskôr narodených
0
PC = Foobar2k = TEAC UD-H01 = Willi HA v.2.1 = Beyerdynamic T1 2g.
Gramo Rega Planar 3 = Audio-technica AT440Mlb = Actidamp MK3 v.2 = AKAI AM59 = Shan Aztec 100
The Mandalorian fan
Gramo Rega Planar 3 = Audio-technica AT440Mlb = Actidamp MK3 v.2 = AKAI AM59 = Shan Aztec 100
The Mandalorian fan
- Drakoush
- Ultimate člen
- Príspevky: 10964
- Dátum registrácie: 07 Feb 2012, 23:22
- Bydlisko: Nitra
- Vek: 28
- Kontaktovať používateľa:
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Miloško, týmto si vlastne povedal, že nemôžeme sa baviť o prvej svetovej vojne, keď sme nežili. Takže historik je vlastne človek, čo mláti prázdne keci o ničom.
Presne toto si povedal. Nie priamo, ale je to ekvivalent toho. Pretože človek, čo nežil v určitej ére o nej nemôže hovoriť. Dochované zdroje sú tým pádom tiež nezaujímavé. (Alebo si to točíte tak, ako Vám to pasuje - ak ide o socík, tak to pasuje, ak ide o niečo iné, tak už nepasuje?)
A týmto pádom si vlastne aj raz a navždy pokoril Kresťanskú vieru - veď čo môžu tí šaškovci hovoriť o Kristovi, keď v roku 0 nikto nežil?
Presne toto si povedal. Nie priamo, ale je to ekvivalent toho. Pretože človek, čo nežil v určitej ére o nej nemôže hovoriť. Dochované zdroje sú tým pádom tiež nezaujímavé. (Alebo si to točíte tak, ako Vám to pasuje - ak ide o socík, tak to pasuje, ak ide o niečo iné, tak už nepasuje?)
A týmto pádom si vlastne aj raz a navždy pokoril Kresťanskú vieru - veď čo môžu tí šaškovci hovoriť o Kristovi, keď v roku 0 nikto nežil?
0
Odkupujem zaujímavé meracie prístroje. Ponuky mailom alebo SS.
- Drakoush
- Ultimate člen
- Príspevky: 10964
- Dátum registrácie: 07 Feb 2012, 23:22
- Bydlisko: Nitra
- Vek: 28
- Kontaktovať používateľa:
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
AndiCibula napísal:Daj moj posledný a predposledný príspevok do spoločného kontextu.
Ak sa bavíme o lokálnom znečistení, tak áno, lokálne je lepšie používať napr. elektrinu. Aj keď jej výroba pálením uhlia má vačšiu emisnú záťaž než ekvivalentné spálenie nafty.
Ale aj nad šírím oceánom sa to spáli a ten prach/spaliny niekam musia spadnúť. Nezmiznú.
Voči tomuto faktu sú ekoteroristi absolútne imúnni a neschopní diskusie.
V ideálnom prípade spaliny padnú na hladinu a keďže voda sa správa ako detergent, zachytí ich a nie sú vo vzduchu. Hoci znečistia vodné zdroje, nepredstavujú riziko pre dýchacie cesty.
Samozrejme vieme, že nie vždy je bezvetrie atď. Takže od ideálneho stavu to má ďaleko. Problém by ale mohol byť aj v tom, že vody sú medzinárodné. O tomto ťažko diskutovať, keď nemáme info. V prípade miest a území republík je to jasné. Ale v prípade oceánov to už nie je také "číré". Každopádne súhlasím s tým, že znečisťujú prostredie aj lode.
0
Odkupujem zaujímavé meracie prístroje. Ponuky mailom alebo SS.
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
iba tunelar podpori uholne elektrarne, oni aj tak maju coskoro skoncit, vid nedavne kauzy - hornonitrianske bane kde "chudakom banikom beru robotu"AndiCibula napísal:Daj moj posledný a predposledný príspevok do spoločného kontextu.
Ak sa bavíme o lokálnom znečistení, tak áno, lokálne je lepšie používať napr. elektrinu. Aj keď jej výroba pálením uhlia má vačšiu emisnú záťaž než ekvivalentné spálenie nafty.
Ale aj nad šírím oceánom sa to spáli a ten prach/spaliny niekam musia spadnúť. Nezmiznú.
Voči tomuto faktu sú ekoteroristi absolútne imúnni a neschopní diskusie.
ale nikto nepovie ze kolko malo slovakov tam robi a kolko je tam rumunov atd..
uhlie je len pracka penazi pre politikov..
treba si dat do gugla "industrial waste china photos" co su schopni pustit do velkych riek a potom mora.
konzumacia morskych ryb je de facto na vlastne riziko
0
- Milos66
- Ultimate člen
- Príspevky: 4730
- Dátum registrácie: 28 Sep 2013, 11:31
- Bydlisko: Turčianska kotlina
- Vek: 57
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Nie, samozrejme sa môžme baviť aj o kresťanstve a aj o vojne, ale ako moderátor by si mal vedieť, že to sem proste nepatrí.Drakoush napísal:Miloško, týmto si vlastne povedal, že nemôžeme sa baviť o prvej svetovej vojne, keď sme nežili. Takže historik je vlastne človek, čo mláti prázdne keci o ničom.
Presne toto si povedal. Nie priamo, ale je to ekvivalent toho. Pretože človek, čo nežil v určitej ére o nej nemôže hovoriť. Dochované zdroje sú tým pádom tiež nezaujímavé. (Alebo si to točíte tak, ako Vám to pasuje - ak ide o socík, tak to pasuje, ak ide o niečo iné, tak už nepasuje?)
A týmto pádom si vlastne aj raz a navždy pokoril Kresťanskú vieru - veď čo môžu tí šaškovci hovoriť o Kristovi, keď v roku 0 nikto nežil?
0
PC = Foobar2k = TEAC UD-H01 = Willi HA v.2.1 = Beyerdynamic T1 2g.
Gramo Rega Planar 3 = Audio-technica AT440Mlb = Actidamp MK3 v.2 = AKAI AM59 = Shan Aztec 100
The Mandalorian fan
Gramo Rega Planar 3 = Audio-technica AT440Mlb = Actidamp MK3 v.2 = AKAI AM59 = Shan Aztec 100
The Mandalorian fan
- Drakoush
- Ultimate člen
- Príspevky: 10964
- Dátum registrácie: 07 Feb 2012, 23:22
- Bydlisko: Nitra
- Vek: 28
- Kontaktovať používateľa:
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Ja som nepovedal, že sem táto téma (politika a viera) patria. Pozor na to!
Reagoval som na Tvoj komentár, ktorý bol k téme, že o tom nemôžem hovoriť, keď som ho nezažil. Neprekrúcajme zase tvrdenia, aby nám pasovali. Bez ohľadu na to, či to sem patrí, alebo nie, s Tebou nesúhlasím, pretože vyjadriť svoj názor môžem nezávisle od toho, či som vtedy žil, alebo nie. Áno, ostáva otázne, či je správny a pravdivý, ale to je veľmi ťažko dokázateľné, keďže manipulovať sa dá naozaj so všetkým a je naivné myslieť si, že sa to nikdy nerobí.
A taktiež trvám na tom, že podľa Tvojho tvrdenia je aj Kresťanská viera výmysel (s čím by som súhlasil, ale z úplne iných dôvodov), pretože dnešní veriaci vtedy nežili a čo im povedali dedkovia a babky, ktoré o tom nič nevedeli, nehrá žiadnu rolu.
Ruku na srdce Miloško - mám pravdu?
Reagoval som na Tvoj komentár, ktorý bol k téme, že o tom nemôžem hovoriť, keď som ho nezažil. Neprekrúcajme zase tvrdenia, aby nám pasovali. Bez ohľadu na to, či to sem patrí, alebo nie, s Tebou nesúhlasím, pretože vyjadriť svoj názor môžem nezávisle od toho, či som vtedy žil, alebo nie. Áno, ostáva otázne, či je správny a pravdivý, ale to je veľmi ťažko dokázateľné, keďže manipulovať sa dá naozaj so všetkým a je naivné myslieť si, že sa to nikdy nerobí.
A taktiež trvám na tom, že podľa Tvojho tvrdenia je aj Kresťanská viera výmysel (s čím by som súhlasil, ale z úplne iných dôvodov), pretože dnešní veriaci vtedy nežili a čo im povedali dedkovia a babky, ktoré o tom nič nevedeli, nehrá žiadnu rolu.
Ruku na srdce Miloško - mám pravdu?
0
Odkupujem zaujímavé meracie prístroje. Ponuky mailom alebo SS.
- Milos66
- Ultimate člen
- Príspevky: 4730
- Dátum registrácie: 28 Sep 2013, 11:31
- Bydlisko: Turčianska kotlina
- Vek: 57
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Keď si o tom presvedčený, tak asi hej.
0
PC = Foobar2k = TEAC UD-H01 = Willi HA v.2.1 = Beyerdynamic T1 2g.
Gramo Rega Planar 3 = Audio-technica AT440Mlb = Actidamp MK3 v.2 = AKAI AM59 = Shan Aztec 100
The Mandalorian fan
Gramo Rega Planar 3 = Audio-technica AT440Mlb = Actidamp MK3 v.2 = AKAI AM59 = Shan Aztec 100
The Mandalorian fan
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Chlapci ma tu niekdo skusenost s motormi Hyundai/Kia 1.6CrDi.Chcel by som kupit i30,alebo ceed len neviem ci ist do 1.4benzin ,alebo radsej 1.6 diesel.
0
-
- Ultimate člen
- Príspevky: 1639
- Dátum registrácie: 23 Jan 2008, 00:00
- Bydlisko: Trenčianska Turná
- Vek: 33
- Kontaktovať používateľa:
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
raz darmo, nafta je špinavé palivo.. Pre zábavu, 4000kw 2 taktný turbodiesel v akcii Lodné motory sú najčastejšie 2 taktné turbodiesle.
https://www.youtube.com/watch?v=yG0N58_dUuY
https://youtu.be/yG0N58_dUuYY[/youtube]
Mám taky pocit že menej ortuti v moderných neonkach je príčinou ich pomalšieho štartu. V dielni na 40W nových trubiciach vidno na nových trubiciach ako najskôr začne žiariť na okrajoch a až postupne sa naplno rozsvieti cela (vrátane stredu),
Mam i30 1.4 CVVT benzín (krátky hatchback). Som spokojný, motor je svižný, na svoj malý objem z neho vytiahli relatívne dosť velký výkon, ľahko ide do vysokých otáčok, je to príjemná zábava. EURO 6 verzia toho motora ma asi o 4 kw menej ako motor zo staršej emisnej triedy.
https://www.youtube.com/watch?v=yG0N58_dUuY
https://youtu.be/yG0N58_dUuYY[/youtube]
Mám taky pocit že menej ortuti v moderných neonkach je príčinou ich pomalšieho štartu. V dielni na 40W nových trubiciach vidno na nových trubiciach ako najskôr začne žiariť na okrajoch a až postupne sa naplno rozsvieti cela (vrátane stredu),
Mam i30 1.4 CVVT benzín (krátky hatchback). Som spokojný, motor je svižný, na svoj malý objem z neho vytiahli relatívne dosť velký výkon, ľahko ide do vysokých otáčok, je to príjemná zábava. EURO 6 verzia toho motora ma asi o 4 kw menej ako motor zo staršej emisnej triedy.
0
http://mkbci.com
FEL UNIZA 2015, Ing.
ľudstvo je vírus ktorý napadol Zem
nerobme si ťažkú hlavu z debilov čo nám ani po členky nesiahajú, buďme radi že my dačo dokážeme a smejme sa im akí sú sprostí
FEL UNIZA 2015, Ing.
ľudstvo je vírus ktorý napadol Zem
nerobme si ťažkú hlavu z debilov čo nám ani po členky nesiahajú, buďme radi že my dačo dokážeme a smejme sa im akí sú sprostí
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
K tomu socíalizmu mladých ľudí učia če to bol zločinný režim no bolo niečo zlé aj dobré a ak človek žil v norme tak ako teraz tak v pohode a teraz neberme do úvahy moderné technologie tomu sa vyhnúť nedá
0
- lh
- Pokročilý člen
- Príspevky: 715
- Dátum registrácie: 23 Mar 2013, 14:02
- Bydlisko: z južnej strany Poľany
- Vek: 46
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
K tým lodiam... Aj lodné motory musia spĺňať emisné limity. http://www.dieselnet.com/standards/inter/imo.php
Pamätám si, že už v r. 2001 niektoré používali SCR. Samozrejme pre staré lode to neplatí. A keďže lode slúžia omnoho dlhšie ako autá, tak ich je ešte dosť starých.
A naftové motory 2 takty v lodiach majú najlepšiu účinnosť zo všetkých spaľovacích motorov, keďže sú konštruované na prácu v úzkom rozsahu otáčok, je možné ich nastaviť na optimálnejšie pomery, ako vozidlové motory. Takže aj emisie sú v pomere ku kW priaznivé. To len tak na okraj témy o autách.
Pamätám si, že už v r. 2001 niektoré používali SCR. Samozrejme pre staré lode to neplatí. A keďže lode slúžia omnoho dlhšie ako autá, tak ich je ešte dosť starých.
A naftové motory 2 takty v lodiach majú najlepšiu účinnosť zo všetkých spaľovacích motorov, keďže sú konštruované na prácu v úzkom rozsahu otáčok, je možné ich nastaviť na optimálnejšie pomery, ako vozidlové motory. Takže aj emisie sú v pomere ku kW priaznivé. To len tak na okraj témy o autách.
0
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
hpeter napísal:neda sa odlucit zp od zdravia, je to prepojene. vid ortut napr tesla trubice tam sa aj kvapka kotulala a svietila slabsie ako tie dnesne trubice kde sa obsah pocita na miligramy...joži napísal:DPF tam nie je koli zivotnemu prostrediu ale koli norme.....
kedze clovek je tvor lajdacky, tak mnoho veci obsahujucich hg skoncilo na nespravnych miestach a ortut sa dostava postupne do oceanov.
uz davnejsie sa hovori ze niektore druhy ryb maju nadlimitny obsah ortuti. na zemi je vela ludi a neda sa kazdemu stat za chrbtom a trieskat po hlave za ne-eko chovanie.
asi je snom niektorej skupiny ludi, aby sa vratili stare casy, a to kompletne so vsetkym. vivat 2takty, vivat olovnaty benzin
lenže keby neboli vyrobcovia tlačený tymi eco normami nemuseli tam byť tie DPF a FAP filtre.
zvyšovanim normy sa ruka v ruke zvyšuje aj vstrekovací tlak paliva a tým opri spalovaní vznikaju menšie mikrosadze ktroré sa nedaju odburať s tela ale priamo sa viažu na hemoglobín. Auto z vykuchaným DPF alebo FAP filrom je preto velmi škodlive zo tdravotneho hladiska. Ak by však stačila nižšia bez DPF a FAB nemusel by byť tak vysoký vstrekovací tlak a sadze by boli vačšie a dokazali by sa zachytit na prieduškach a človejk ich vie vykašlať s tela von.....
ved pri procese vypalovania DPF sa nedeje nič ine, len to že tie zachytené mikrosadze sa pomocou nafty davkovanej triskou vo filtri znova spaluju a vystupom su sadze ktoré už nie su tak skodlivé, preto tie auta ked vypaluje DPF dymia takým hnusným a smradlavým dymom......
-- Spojený príspevok 18 Máj 2018, 07:52 --
Tie CRDI, TDCI, HDI ,JTD a ešte iné označenie Common rail typu vstrekovania sa vyvíja od roku 1994 či 95 ked ho prvý krat do auta dala Alfa romeo a začala použivať v celom FCA koncerne, spolu s francuskym Peugeotom, zatial co VW concern stale použival mechaniku typu rotačky a neskor PD. Potom predali patent Boshu ktorý pokračoval na nezavyslom vyvoji CR technologie. V koncerne sa CR system zača použivať až od roku 2007. Skratka nebyť talianov a francuzov nemal by co VW concern davať do aut lebo system Pumpa-Duse by nestačili na splnenie EURO eco normydufi napísal:Chlapci ma tu niekdo skusenost s motormi Hyundai/Kia 1.6CrDi.Chcel by som kupit i30,alebo ceed len neviem ci ist do 1.4benzin ,alebo radsej 1.6 diesel.
takže spolahlivostou systemu ako samotného by som sa vobec nebal. Sice neviem ako korejci z čoho vychadzali, či vývoj robili.
v podstate vačšina aut ma pod kapotov francuzsko/talianske motory okrem koncernu VW
0
-
- Podobné témy
- Odpovedí
- Zobrazení
- Posledný príspevok
-
- 5 Odpovedí
- 6761 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa taphome
-
- 7 Odpovedí
- 1898 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa taphome
-
- 13 Odpovedí
- 1254 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa ondistef
-
- 4 Odpovedí
- 849 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa mr.dred
-
- 5 Odpovedí
- 196 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa Victorio