Free Energy Konference, Praha, 14. 10. 2012

Kecajte o čom chcete...

Moderátori: mirosne, Moderátori

Používateľov profilový obrázok
Robio
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 5398
Dátum registrácie: 11 Sep 2007, 00:00
Bydlisko: Bratislava
Vek: 34
Kontaktovať používateľa:

Re: Free Energy Konference, Praha, 14. 10. 2012

Príspevok od používateľa Robio » 16 Okt 2012, 13:21

Sranda, ja som si myslel že vodu vstrekovali preto do motorov lebo pri explózií sa zmenila na paru a tak zväčšila tlak samotnej explózie. Netrebalo vysokú šloku a človek cítil že stará škodovica v upršaný deň išla lepšie ako cez suché leto.

Tak ako bolo napísané...preto to nazývajú HHO vyvýjač lebo tá zmes je v takom pomere, či už je terminologicky správne to už je vec druhá. Môžme to nazývaŤ aj Brownov plyn ak sa ti to viac páči.


Inak vysvetlite mi jedno...ako zvýšenie účinnosti môže znížiť spotrebuje ? Však keď sa zvýši účinnosť neznamená to že sa zníži vstrekovaný objem, motor predsa nemerá výkon na kolese a neprispôsobuje tomu množstvo vstrekovaného paliva. :roll:
0
Ponukam: 3D tlac, CNC frezovanie, Kalibracia teplotnych cidiel, pre viac info SS.

Používateľov profilový obrázok
xmilos
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 3671
Dátum registrácie: 04 Máj 2011, 00:00
Bydlisko: Povazie

Re: Free Energy Konference, Praha, 14. 10. 2012

Príspevok od používateľa xmilos » 16 Okt 2012, 13:22

mato3000 napísal:
xmilos napísal:Mato:
potom nemozem suhlasit ( prepac ) ze vstrekovanie vody zvysuje vykon. Akym cinom? Jedine ako voda v spalovani posobi, ze znizi teplotu spalovania.

a vytvorí z prebytočného tepla tlak, ktorý už dlhé roky poháňa parné stroje :D
a tak to je dobry argumet.
Lenze:
1 benal
teplom vzniknutym spalovanim sa zvysi teplota plynov nad valcom, tym aj tlak

2: benal + voda
cast tepla z benalovych plynov prevezme voda, ta sa zmeni na paru ( ma zvyseny tlak ), ale tlak benalovych plynov poklesne, pretoze odovdzal tepelnu energiu vode. Myslis, ze sucet znizenej energie plynov a novej energie vod. pary je vysii ako v 1?

Hmmm odvazne tvrdenie, popravde neviem, ale mam obavu ze budeme na tom istom.
0

Používateľov profilový obrázok
Robio
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 5398
Dátum registrácie: 11 Sep 2007, 00:00
Bydlisko: Bratislava
Vek: 34
Kontaktovať používateľa:

Re: Free Energy Konference, Praha, 14. 10. 2012

Príspevok od používateľa Robio » 16 Okt 2012, 13:24

clarion napísal:Ja ti dám trochu praxe...

Stačí zmenšiť hmotnosť zotrvačnáka motora o 5% a klesne ti spotreba o 3/4 litra. Vyskúšané na motore škoda 1289 cm³ OHV. A netreba riešiť kokôciny s vyvýjačom vodíka...
Keby to bolo také jednoduché prečo to už dávno nespravili a nechvália sa geniálnou spotrebou ?
0
Ponukam: 3D tlac, CNC frezovanie, Kalibracia teplotnych cidiel, pre viac info SS.

Používateľov profilový obrázok
xmilos
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 3671
Dátum registrácie: 04 Máj 2011, 00:00
Bydlisko: Povazie

Re: Free Energy Konference, Praha, 14. 10. 2012

Príspevok od používateľa xmilos » 16 Okt 2012, 13:24

Robio
to vypada ako vtip :--)
ak mas pri urcitej polohe plynu urcity vykon mas urcitu rychlost. Ak je ucinnost spalovania vacsia, zvysi sa vykon a tym aj rychlost. Mno a ty si nuteny ubrat :--) => rychlost je regulovana, ale sofer je sucastou PID regulatora :--)
0
Naposledy upravil/-a xmilos v 16 Okt 2012, 13:33, upravené celkom 1 krát.

clarion

Re: Free Energy Konference, Praha, 14. 10. 2012

Príspevok od používateľa clarion » 16 Okt 2012, 13:26

Robio napísal:
clarion napísal:Ja ti dám trochu praxe...

Stačí zmenšiť hmotnosť zotrvačnáka motora o 5% a klesne ti spotreba o 3/4 litra. Vyskúšané na motore škoda 1289 cm³ OHV. A netreba riešiť kokôciny s vyvýjačom vodíka...
Keby to bolo také jednoduché prečo to už dávno nespravili a nechvália sa geniálnou spotrebou ?
Jednoduché to nie je, je to drahé...
Preto sa odľahčené zotrváky nepoužívajú v social edišn 40 kW približovadlách ale vo vozoch, kde nie je cena na prvom mieste.
Naposledy upravil/-a clarion v 16 Okt 2012, 13:43, upravené celkom 1 krát.

mato3000
Power user
Power user
Príspevky: 9767
Dátum registrácie: 04 Jan 2009, 00:00
Bydlisko: BA

Re: Free Energy Konference, Praha, 14. 10. 2012

Príspevok od používateľa mato3000 » 16 Okt 2012, 13:31

Robio napísal: Môžme to nazývaŤ aj Brownov
- to je ďaľší perpeťácky výraz, nepoznám jeho vedecké podloženie, iba to že neexistuje pretože za niekoľko ms sa zlúči navzájom H+H na H2 a O+Ona O2 a potom neplatí ani to stechiometrické množstvo čo spomínaš.
chlapci dokelu už prestante s tými bludmi a vráťte sa do vedeckej reality
0

mato3000
Power user
Power user
Príspevky: 9767
Dátum registrácie: 04 Jan 2009, 00:00
Bydlisko: BA

Re: Free Energy Konference, Praha, 14. 10. 2012

Príspevok od používateľa mato3000 » 16 Okt 2012, 13:33

xmilos napísal: Myslis, ze sucet znizenej energie plynov a novej energie vod. pary je vysii ako v 1?

Hmmm odvazne tvrdenie, popravde neviem, ale mam obavu ze budeme na tom istom.
hej a neni to moje tvrdenie je to normálne dokázané a používa sa to dokonca pri obrovských stabilákoch , napríklad lodné motory , ktoré majú na spaľovanie ťažké uhľovodíky a ich palivo obsahuje omnoho viac vody. bežné palivo obsahuje tak do 2%.
0

mato3000
Power user
Power user
Príspevky: 9767
Dátum registrácie: 04 Jan 2009, 00:00
Bydlisko: BA

Re: Free Energy Konference, Praha, 14. 10. 2012

Príspevok od používateľa mato3000 » 16 Okt 2012, 13:35

Robio napísal:Inak vysvetlite mi jedno...ako zvýšenie účinnosti môže znížiť spotrebuje ? Však keď sa zvýši účinnosť neznamená to že sa zníži vstrekovaný objem, motor predsa nemerá výkon na kolese a neprispôsobuje tomu množstvo vstrekovaného paliva. :roll:
dnešné motory prispôsobujú a to je aj neskutočná sranda ak si niekto na starej škodovke robí takéto úpravy, potom z toho nemá žiaden úžitok ako píšeš. ale to im nevadí placebo efekt je sviňa
0

mato3000
Power user
Power user
Príspevky: 9767
Dátum registrácie: 04 Jan 2009, 00:00
Bydlisko: BA

Re: Free Energy Konference, Praha, 14. 10. 2012

Príspevok od používateľa mato3000 » 16 Okt 2012, 13:36

Robio napísal:Sranda, ja som si myslel že vodu vstrekovali preto do motorov lebo pri explózií sa zmenila na paru a tak zväčšila tlak samotnej explózie. Netrebalo vysokú šloku a človek cítil že stará škodovica v upršaný deň išla lepšie ako cez suché leto.
na toto má vplyv aj hustota vzduchu v závislosti od tepla, teda za daždu je vzduch hustejší a studenší. tak dosiahneš večší tlak vo valci. bežne sa používa vo výkonných motoroch medzichladič pre turbo
0

Používateľov profilový obrázok
xmilos
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 3671
Dátum registrácie: 04 Máj 2011, 00:00
Bydlisko: Povazie

Re: Free Energy Konference, Praha, 14. 10. 2012

Príspevok od používateľa xmilos » 16 Okt 2012, 13:37

Do prcic, musim teda zistit, preco mi ide auto horsie, ked naberiem na pumpach viac vody :--)

Mno nic, skusim najst clanok o povode vstrekovania vody abych podlozil svoje ( alebo tvoje ) tvrdenie.
Ale nepresvedcil si ma, nenasiel si tu energiu navyse, resp, lepsiu ucinnost :--)

Do prcic, nie je to z odborneho fora, ale aspon nieco:

foxo: vstřikování vody do sání není blbost, používá se to ve vysoce přeplňovaných soutěžáckých a tuningových motorech. Jde o to, že vstříknutí vody (obvykle směs lihu a vody) do sání způsobí za prvé ochlazení nasávané směsi (tzn. zvýší se její hustota a do válce se jí dostane víc) a za druhé se při spalování vypaří a tento proces absorbuje obrovské množství tepla. To má za následek chladnější chod motoru (silně přeplňované motory jsou značně horké) a především oddálení rizika detonačního spalování, takže je možné použít vyšší plnící tlaky a agresivnější nastavení předstihu. Voda samozřejmě chemicky nijak nezvýší skutečné oktanové číslo benzínu, ale z hlediska provozu motoru se to dá obrazně říct, protože vstřikování vody má stejný efekt, jaký by mělo i vyšší oktanové číslo paliva.

A teď jedna velmi důležitá informace pro ostatní účastníky téti diskuze. :) Pánové, zapomeňte na vstřikování vody. Koncern PSA v současné době nemá žádný motor, který by z toho mohl profitovat. Jediné, co trochu přichází v úvahu, by byla silně poladěná T16, ale ani tomu moc nevěřím. Vstřikování vody se řeší u víc jak třísetkoňových amerických V8 s kompresorem, japonských turbostrojoven typu Skyline/GT-R a Supra, a pak hodně upravených závodních motorů. Na ty naše prdítka to opravdu nemá žádný smysl cpát, ničemu to nepomůže, výkon to nezvýší a jediné, co to možná způsobí je, že vám zreznou válce zevnitř (to se fakt stává). Než řešit podobný ptákoviny, tak radši vyměňte svody, udělejte pořádný sání, chlazení, podvozek, brzdy a jeďte se někam projet. :)
0
Naposledy upravil/-a xmilos v 16 Okt 2012, 13:43, upravené celkom 1 krát.

Používateľov profilový obrázok
Robio
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 5398
Dátum registrácie: 11 Sep 2007, 00:00
Bydlisko: Bratislava
Vek: 34
Kontaktovať používateľa:

Re: Free Energy Konference, Praha, 14. 10. 2012

Príspevok od používateľa Robio » 16 Okt 2012, 13:40

xmilos,
to áno, ale potom keby si porovnal 40kW fábiu a 400kW (hočičo) tak to silnejšie nebude mať 10x nižšiu spotrebu...preto sa pýtam :/ (a viem že to je ťažko, závisí od toho veľa faktorov, pracovný bod motora a pod)

mato3000, v poriadku...ja som si robil s vyvíjačom maximálne tak malú vodíkovú zváračku, ktorá ide doteraz (aj keď elektródy už asi nebudú na tom najlepšie)...mám aj rozrobenu väčšiu už z nerezových elektród a pri tomto druhu mi stačí taká terminológia akú používam.

Inu, prečítal som o tom dosť a nazývať ten plyn som videl hocijak...ale odkiaľ potom má dokelu človek vedieť ako to je presne ? čítal som aj overené publikácie (ak sa tak dajú nazvať /od profákov z VŠ/) a aj tam bol nazývaný HHO. Tak mi povedz potom odkiaľ má bežný človek, ktorý sa o to zaujíma a "študuje" to cez internet vedieť ako presne a či presné sú nájdené informácie ? nadávaš nám tu za niečo za čo nemôžeme.

No to je pravda, zrejme bude väčšiu úlohu zohrávať teplota a hustota toho vzduchu ako samotná vodná para v ňom.
0
Ponukam: 3D tlac, CNC frezovanie, Kalibracia teplotnych cidiel, pre viac info SS.

Používateľov profilový obrázok
petersno
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 2774
Dátum registrácie: 06 Aug 2011, 00:00
Bydlisko: ba
Vek: 63

Re: Free Energy Konference, Praha, 14. 10. 2012

Príspevok od používateľa petersno » 16 Okt 2012, 13:42

clarion napísal:
Robio napísal:
clarion napísal:Ja ti dám trochu praxe...

Stačí zmenšiť hmotnosť zotrvačnáka motora o 5% a klesne ti spotreba o 3/4 litra. Vyskúšané na motore škoda 1289 cm³ OHV. A netreba riešiť kokôciny s vyvýjačom vodíka...
Keby to bolo také jednoduché prečo to už dávno nespravili a nechvália sa geniálnou spotrebou ?
Jednoduché to nie je, je to drahé...
clarion : chces tym povedat, ze dat niecoho menej, je drahsie, ako dat toho viac ?

myslim, ze jedine, co je drahe na tomto rieseni je jeho dopad. ved naco tam ten zotrovacnik vobec je. vyhod ho uplne. len sa potom necuduj, az sa ti auto po par kilometroch vibraciami rozskrutkuje :D
0

Používateľov profilový obrázok
xmilos
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 3671
Dátum registrácie: 04 Máj 2011, 00:00
Bydlisko: Povazie

Re: Free Energy Konference, Praha, 14. 10. 2012

Príspevok od používateľa xmilos » 16 Okt 2012, 13:45

Yo, zmontoval zotrvak, osustruzil, namontoval spat. Pri montazi nastavil zapalovanie ako malo byt, utesnil odkvapkavajuce benzinove hadicky a 3/4 litra na svete :--)
0
Naposledy upravil/-a xmilos v 16 Okt 2012, 13:48, upravené celkom 1 krát.

mato3000
Power user
Power user
Príspevky: 9767
Dátum registrácie: 04 Jan 2009, 00:00
Bydlisko: BA

Re: Free Energy Konference, Praha, 14. 10. 2012

Príspevok od používateľa mato3000 » 16 Okt 2012, 13:48

Robio napísal:Tak mi povedz potom odkiaľ má bežný človek, ktorý sa o to zaujíma a "študuje" to cez internet vedieť ako presne a či presné sú nájdené informácie ? nadávaš nám tu za niečo za čo nemôžeme.
to je práve to čo ma rozčuľuje, nejakú je*o si vymyslí nejaký cudzojazyčný názov a zakomponuje to do svojej fanatickej prednášky do toho pridá američanov a všetko svinstvo sveta a potom z toho je HHO, Brownov plyn a pod.... toto je presne to čo ma jeduje, potom sú mladý zmetený a trepú chujoviny ako keby práve dohúlili trávu. ja sa nestačím diviť. ale neber to zle že nadávam, je to účninné ako keby som to riešil nekonečným vypisovaním
0

clarion

Re: Free Energy Konference, Praha, 14. 10. 2012

Príspevok od používateľa clarion » 16 Okt 2012, 13:48

petersno napísal:
clarion : chces tym povedat, ze dat niecoho menej, je drahsie, ako dat toho viac ?

myslim, ze jedine, co je drahe na tomto rieseni je jeho dopad. ved naco tam ten zotrovacnik vobec je. vyhod ho uplne. len sa potom necuduj, az sa ti auto po par kilometroch vibraciami rozskrutkuje :D
žiaľboho áno :D

Pokiaľ sme našli optimálny spôsob ako ubrať tých 5% hmotnosti, zničili sme 6 zotrvákov. Ako som doplnil vyššie, v lacných približovadlách s liatinovými, či klasickými zotrvákmi sa nikto babrať nebude. U sofistikovanejších motoroch je to o použití moderných ultraľahkých materiáloch a hranici, kedy ten zotrvák vydrží dlhodobú prevádzku, či sa rozpadne po pár kilometroch. 7 rokov som sa venoval v jednom týme úpravám škodováckych motorov pre preteky do vrchu, nejaký ten zalomený mšrób, osústružený zotrvák, či kované piesty mi rukou prešli...

clarion

Re: Free Energy Konference, Praha, 14. 10. 2012

Príspevok od používateľa clarion » 16 Okt 2012, 13:50

xmilos napísal:Yo, zmontoval zotrvak, osustruzil, namontoval spat. Pri montazi nastavil zapalovanie ako malo byt, utesnil odkvapkavajuce benzinove hadicky a 3/4 litra na svete :--)
Tak zrejme funguje systém výsluhových policajných dôchodkov... Tam sa ubera, tam pridá a nakoniec sa systém rozpadne...

mato3000
Power user
Power user
Príspevky: 9767
Dátum registrácie: 04 Jan 2009, 00:00
Bydlisko: BA

Re: Free Energy Konference, Praha, 14. 10. 2012

Príspevok od používateľa mato3000 » 16 Okt 2012, 13:51

:D a tak ma napadá ten HHO generátor nepomohol ? :lol: to by ste ušetrili 10%
0

Používateľov profilový obrázok
xmilos
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 3671
Dátum registrácie: 04 Máj 2011, 00:00
Bydlisko: Povazie

Re: Free Energy Konference, Praha, 14. 10. 2012

Príspevok od používateľa xmilos » 16 Okt 2012, 13:54

Clarion :--)
oki, mozno som to s tou ironiou prehnal, ale snad nechces tvrdit, ze v sutazakoch sa sustruzili zotrvaky kvoli spotrebe? Nebolo to kvoli vyssim otackam a lepsej dynamike motora ? Vies popisat princip ako mohla nizsia hmotnost zotrvaku prispiek k nizsej spotrebe?
0

Používateľov profilový obrázok
pista486
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 173
Dátum registrácie: 24 Mar 2009, 00:00
Bydlisko: BB
Vek: 40

Re: Free Energy Konference, Praha, 14. 10. 2012

Príspevok od používateľa pista486 » 16 Okt 2012, 13:58

takže takto :)
Brownov plyn, alebo HHO sú šarlatánmi používané výrazy označujúce zmes H2 a O2 v pomere 2:1 ;)
A tá voda sa nevstrekovala spolu s palivom, ale v čase zapálenia zmesi palivo+vzduch, takže teplo, ktoré by bolo prebytočné a pohltilo by ho chladiace médium, alebo by bolo vyžiarené do okolia ako nevyužité, sa využije na tvorbu vodnej pary, ktorá zvýši tepelnú účinnosť motora(je jedno akého). Problém je v tom, že treba mať nádrž na palivo a nádrž na demineralizovanú vodu, takže zbytočná záťaž...
Tak isto to malo zmysel pri nízkoktánových palivách, ktoré horia príliž rýchlo a tým pádom nedokáže palivo odovzdať "svoju" energiu piestu, ale iba zbytočne namáha motor. V dnešnej dobe riadiacich jednotiek a kvalitných palív nemá zmysel pridávať vodu počas spaľovania.
Pre zníženie spotreby, zvýšenie účinnosti a predĺženie životnosti motora odporúčam používať kvalitné palivá ;)
Samozrejme sa dá ušetriť aj obmedzením používania klímy a iných el. spotrebičov, mať vždy nabitú batériu. Tak isto nemalú úlohu zohráva stav filtrov mazadiel a vzduchu!!! Takže šťastné kilometre ;)
0
niejevšetkoZlatkoskýmsavyspíš :D

clarion

Re: Free Energy Konference, Praha, 14. 10. 2012

Príspevok od používateľa clarion » 16 Okt 2012, 14:02

Áno, robili sme to primárne kôli nástupu otáčok, výkonu a zníženiu hmôt, tá spotreba bola ako bonus pri jazde v civilnej verzii. Je pravda aj to, že na tom motore boli vykonané aj iné zmeny.

Tiež je pravda, že som svoj príspevok mohol naformulovať presnejšie...

Inak robili sme aj so vstrekovaním NOS, N2O, výsledky boli super, len tie motory odchádzali po jednej dvoch súťažiach. Skúšali sme aj vodu, no efekt výrazne slabší. Ide asi o hmotnostný podiel kyslíka v tom "pomocnom médiu" a vlastnostiach , či dokáže tá zmes vstreknutá, či nasatá do válcov efektívne ochladiť priestor spaľovania oaspoň o niekoľko stupňov.

Znížiť spotrebu a zvýšiť výkon sa určite dá. ovšem nie za použitia nejakých woo doo krabičiek...

Napísať odpoveď