Ja sa na svojej CBF125 úsporke vozím už 2 týždne pravidelne z a do roboty.
Mňa potešilo že som sa minulý týždeň úspešne dostal domov z Čiech-Poďebrad s malým ruským transportérom
(t.j. Lada Niva), ktorý som tam kúpil.
Story time
Cestu som začal samozrejme večer v piatok, kúpil som si lístok na vlak a v Kysaku som prestupoval do medzinárodného rýchlika a zakúpil som si lôžko. V Poďebradoch som ešte po jednom prestupe prišiel o 7:30? Do autobazáru to bola ďalšia polhodina pešo.Prečo nie, bol nádherný sobotňajší deň a jeho zvyšok budem tráviť aj tak v sedadle.
Autobazár otváral o deviatej, tak som si ešte musel počkať. Samozrejme predajca samotný prišiel až niečo po desiatej.
Po všetkých vybavovačkách a úkonoch potrebných na sprevádzkovanie vozidla som sa na cestu vydal niečo po jedenástej.
Na tú cestu tak skoro nezabudnem, terénne pneu robili riadny rámus už od 30km/h
a od dlhého státia a čiastočného podhustenia mi na jednej zadnej spravilo po nafúknutí hrču z boku, ktorú
som si všimol až po 200km, keď to skákanie začalo byť neúnosné. Bolo niečo po 14.hodine.
Nasledovali 2 hodiny výmeny pneumatík,pričom som si nacvičil aspoň na jednej výmenu plášťa a duše z disku.
To som bol už niekde za Olomoucom. Rámus a hlavne to skákanie sa výrazne znížilo.
Na ďalší problém som narazil, keď som v Hraniciach zastavil na čerpačke, aby som dofúkal gumy.
Už som nenaštartoval. Najprv som si myslel že akumulátor to vzdal, pretože sám predajca mi hovoril,
že je starý čo je aj pravda. Tak som sa na čerpačke pýtal každého, či mi nepomôže nakopnúť motor.
Podarilo sa a šiel som ďalej bez vypnutia motora až do Žiliny. Na tomto úseku som sa zdržal len v Prostrednej Bečve, kde došlo ku nehode a tak sme sa všetci pootáčali a šli obchádzkou cez obytnú časť mesta.
V Žiline som musel spraviť prestávku na natankovanie LPG, kde som po natankovaní zistil že to opäť nerozchodím.
To bol už večer okolo 21.hodiny. Čerpačka stála na kopci, tak som dostal dosť "nebezpečný" nápad naštartovať
zlezením kopca na spiatočke. Po 5 minútach tlačenia a odbiehania ku volantu sa mi to podarilo
.
Hurá ďalej.
Okolo 22.hodiny sa mi začali zatvárať oči a niečo pred 23tou som začal rozmýšľať kde si oddýchnem.
Rozhodnutie padlo vo Východnej, kde sa nachádza veľké parkovisko na svahu.
Tam som zabil dve muchy jednou ranou. Zaparkoval som a zaľahol naobliekaný a zakrytý len dekou. Zobudil som sa do strašnej zimy o dve hodiny neskôr a s drkotajúcimi zubami som si opäť sadol za volant a pálil už bez prestávky do Prešova. Do cieľa som prišiel ráno o štvrtej. Ešte podotknem, že to bol víkend, kde sa posúval čas o hodinu dopredu. A to som chcel byť doma ešte za šera.
End of story time
Včera sa podarila KO a EK, ale TK som neprešiel. Našťastie žiadne veľké vady, niečo opravím sám, ťažšie veci v servise.
Dnes sa mi podarilo zdemontovať alternátor, jednu diódu má v skrate a samozrejme vďaka nie práve najšťastnejšiemu umiestneniu aj menšiu koróziu Al častí.
Aspoň mám potvrdené, prečo mi to neštartuje
. Ešte že nosím zo sebou aj záložný aku XD.
RoHS? Hrôza a des.