Nastastie riadiaca jednotka uz musí plynulo pridavat palivo. Pokial len nasurovo natlaci palivo (bez ohladu na to ci je dosť vzduchu) ako primitivny PD system,tak to bude rozjazd štýlom "lokomotíva ČKD" .
V 90 rokoch uz boli nove benzinaky bežne s katalyzatorom a lambda sondou a do toho niekto spravil krok späť- nafťák Koktávka s PD systemom s rozbehom štýlom "lokomotíva ČKD" a kopa sadzí + retardi ktorí to načipovali až tak že ničili ventily a valce.
Všetci nadávate na diagnostiku, ktorá udajne odstavila domacich majstrov. Autodiagnostika je len CAN zbernica pripojena do PC, konvertor dát. To že automobilky ryžuju peniaze na neverejnom sw protokole je iná vec. Vďaka čínskym prevodníkom a cracknutemu sw je možne pre bežneho smrtelníka aspon trochu nahliadnuť do toho co vidia senzory v aute.
Tak ako dnes nevedia niektorí (profi alebo amatéri) robiť s diagnostikou, tak voľakedy nevedeli nastavit karburator (vtedy neboli v aute kurvitka elektricke , boli mechanické).
Koľko z tých 50 ročných oldtimerov má pôvodný motor ? Ešte pred 30 rokmi bola životnosť automobilového motora 100 000km. Ak nerátam e niektoré výrobne omyly (Škoda 1.2 HTP, niektoré benzíny Alfa Romeo, niektoré BMW), tak aj dnes aj lacna dacia da 300 000km bez generalky.Stačí, ak si pozriem hocakú oldtimer prehliadku a zamyslím sa nad tým, ako to bude dajme tomu vyzerať o 50 rokov.