A? Si treba uvedomiť, že sú firmy a ich autá, ktoré tento interval urobia za pol roka. Teda za rok 2x vymenia long life olej v motore. Si predstav, že by mali interval 10 tisíc. To by menil olej čo každý mesiac. Na to sú tie dodávky a ich motory konštruovanéWicker napísal:Len tak na okraj, nove alebo novssie dodavky maju interval vymeny oleja kludne 30-50 tis. km a tak to potom aj vyzera.
Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Moderátori: mirosne, Moderátori
- Milos66
- Ultimate člen
- Príspevky: 4728
- Dátum registrácie: 28 Sep 2013, 11:31
- Bydlisko: Turčianska kotlina
- Vek: 57
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
0
PC = Foobar2k = TEAC UD-H01 = Willi HA v.2.1 = Beyerdynamic T1 2g.
Gramo Rega Planar 3 = Audio-technica AT440Mlb = Actidamp MK3 v.2 = AKAI AM59 = Shan Aztec 100
The Mandalorian fan
Gramo Rega Planar 3 = Audio-technica AT440Mlb = Actidamp MK3 v.2 = AKAI AM59 = Shan Aztec 100
The Mandalorian fan
- Wicker
- Pokročilý člen
- Príspevky: 849
- Dátum registrácie: 05 Máj 2013, 17:26
- Bydlisko: Kremnica
- Vek: 33
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
No dobre tych 30 tkm, budis este, ale viacej asi nie, keby to bol kamion co denne urobi 700km a ma X litrovu napln oleja. To uz si rovno mozeme vyhladat to video o tom zazracnom oleji, co nikdy netreba menit, vsetci sa tomu smiali teraz tam smerujeme. A formulka ostava taka ista, bud kilometre alebo rok od vymeny.
0
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
https://www.scania.com/content/dam/scan ... ry2018.pdf 46
>300k >1000nm 6v nizkootackovy dizel, spravi desiatky tisic na interval. ale ma cca 50l a aditivacny balik oleja je velmi odlisny....odolnost v strihu je dlhodobo stabilna, ale viac vytvara usady.
ina kapitola je racing olej pao/ester. na vykonnych autach si to chvalia. ale 7-8000km max a von s tym. lebo zlozenie nepocita s long life (reakcia s vlhkostou a tvorba kyselin). cena aj 2x
>300k >1000nm 6v nizkootackovy dizel, spravi desiatky tisic na interval. ale ma cca 50l a aditivacny balik oleja je velmi odlisny....odolnost v strihu je dlhodobo stabilna, ale viac vytvara usady.
ina kapitola je racing olej pao/ester. na vykonnych autach si to chvalia. ale 7-8000km max a von s tym. lebo zlozenie nepocita s long life (reakcia s vlhkostou a tvorba kyselin). cena aj 2x
0
- Drakoush
- Ultimate člen
- Príspevky: 10964
- Dátum registrácie: 07 Feb 2012, 23:22
- Bydlisko: Nitra
- Vek: 28
- Kontaktovať používateľa:
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Len nezabúdaj, že motory pre kamióny a stacionárne motory (v podstate asi všetky s vyššou kubatúrou) majú úplne inak robené čistenie oleja, takže okrem klasického plnoprietokového filtra tam býva ešte odstredivka, na ktorej sa zachytí všetko to hnusné blato a funguje to perfektne. Preto aj ten vyšší interval.
0
Odkupujem zaujímavé meracie prístroje. Ponuky mailom alebo SS.
- muziker
- Ultimate člen
- Príspevky: 6267
- Dátum registrácie: 10 Mar 2009, 00:00
- Bydlisko: BA, KE, RV, Praha, Toronto,
- Vek: 75
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
V Bruseli politici vystrájajú a „poľujú na majiteľov áut so spaľovacími motormi, ale : Jeden tanker vraj vypustí toľko emisií ako 50 miliónov áut. Hoax alebo pravda? A je pravda, že 16 najväčších tankerov vyprodukuje toľko emisií síry ako všetky osobné autá na svete?
Tieto informácie nedali mnohým spávať. Preto odborný konzultant pre námornú dopravu Tomas Aminoff si vzal pár technických tabuliek, začal rátať a svoje prepočty zverejnil na webe Cadmatic.com, kde je popísaná aj presná metodológia. Modernejší tanker s kapacitou 14 000 kontajnerov (TEU), ktorý ako palivo využíva lodné vykurovacie oleje s obsahom síry 3 %. A výsledok? Čísla neklamú - táto kontajnerová loď vypustí toľko emisií síry, ako 58,7 milióna áut. Presnejšie - naftových Fordov Focus s motorom s výkonom 77 kW.
Potom prepočet spravil ešte raz - s novou modernou loďou, ktorá má v palive podiel síry len 2,45 % a plaví sa ekonomickejšie. Sekundovalo jej moderné naftové auto s výkonom 97 kW (už to nebol Ford Focus). V tomto prípade loď vyprodukovala toľko emisií síry, ako 18,8 milióna naftových áut.
Takže otázka znie - zakážu bruselskí politici aj prevádzku obrovských lodí (kontajnerových a tankerov) ??? - alebo sa stačí vyvŕšiť na obyčajných ľudoch ktorí nemajú šancu brániť sa.
Tieto informácie nedali mnohým spávať. Preto odborný konzultant pre námornú dopravu Tomas Aminoff si vzal pár technických tabuliek, začal rátať a svoje prepočty zverejnil na webe Cadmatic.com, kde je popísaná aj presná metodológia. Modernejší tanker s kapacitou 14 000 kontajnerov (TEU), ktorý ako palivo využíva lodné vykurovacie oleje s obsahom síry 3 %. A výsledok? Čísla neklamú - táto kontajnerová loď vypustí toľko emisií síry, ako 58,7 milióna áut. Presnejšie - naftových Fordov Focus s motorom s výkonom 77 kW.
Potom prepočet spravil ešte raz - s novou modernou loďou, ktorá má v palive podiel síry len 2,45 % a plaví sa ekonomickejšie. Sekundovalo jej moderné naftové auto s výkonom 97 kW (už to nebol Ford Focus). V tomto prípade loď vyprodukovala toľko emisií síry, ako 18,8 milióna naftových áut.
Takže otázka znie - zakážu bruselskí politici aj prevádzku obrovských lodí (kontajnerových a tankerov) ??? - alebo sa stačí vyvŕšiť na obyčajných ľudoch ktorí nemajú šancu brániť sa.
0
muziker
- Drakoush
- Ultimate člen
- Príspevky: 10964
- Dátum registrácie: 07 Feb 2012, 23:22
- Bydlisko: Nitra
- Vek: 28
- Kontaktovať používateľa:
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Keď už máme byť korektní, tak by sme mali objem emisií rátať ako podiel nejakej tej užitočnej hodnoty. Napr. pri tankeroch objem emisií, prejdená vzdialenosť a objem prepravenej ropy. To isté treba zrátať pri iných formách dopravy tak, aby objem prepravenej ropy a prejdená vzdialenosť boli konštantami a potom sa môžeme baviť o emisiách 50 miliónov áut. Na toto sa veľmi často zabúda, potom niekto povie, že lodná doprava špiní viac, ako tieto naše plechovky, ale zabudol zrátať koeficient.
Hovorí sa tomu krátkozrakosť a tie "odborné články" po internete sú najkrátkozrakejšie
Hovorí sa tomu krátkozrakosť a tie "odborné články" po internete sú najkrátkozrakejšie
0
Odkupujem zaujímavé meracie prístroje. Ponuky mailom alebo SS.
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Hej, a presne tak by mali rátať aj ekológiu elektrických áut a tých všelijakých hybridov.
0
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
.. a hlavne pri reálnom zaťažení a nie pri tabuľkových ideálnych podmienkach. To bude sranda ak sa zistí, že tie kosačkové motory majú pri zaťažení zlé spalovanie ...
0
osvitka: http://tinyurl.com/7e58nul
pec: http://tinyurl.com/zr3gw8t
maska: http://tinyurl.com/hodwv79
leptanie: http://tinyurl.com/gpsgq6g
prekovy: http://tinyurl.com/zr48jn2
pec: http://tinyurl.com/zr3gw8t
maska: http://tinyurl.com/hodwv79
leptanie: http://tinyurl.com/gpsgq6g
prekovy: http://tinyurl.com/zr48jn2
- muziker
- Ultimate člen
- Príspevky: 6267
- Dátum registrácie: 10 Mar 2009, 00:00
- Bydlisko: BA, KE, RV, Praha, Toronto,
- Vek: 75
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Najviac ma pobaví, keď "odborníci" vychvaľujú "motorčeky - trojhrnčeky" aké sú dobré. O tom ale nikto nehovorí, že idú na hranici svojich možností a určite nedosiahnu životnosť tzv. "väčších" a "menej ekologických" motorov. A to ani nehovorím o tom, ako "funia" a nič pritom nezmôžu, keď treba z nejakého dôvodu (napr. pri predbiehaní) okamžite "vyraziť vpred" a ono to proste nejde ani pri 3 konfekčných pasažieroch. Takže z toho mi vyplýva jedno - "väčší a silnejší - neekologický" motor ide v pohode na nízkych otáčkach s oveľa väčším výkonom a samozrejme aj s nižšími emisiami ma rozdiel od toho "trojhrnčekového ekologickejšieho čuda" s maličkým obsahom, ktorému nepomôžu ani 3 zabudované turbá. Celé je to len o tom, aby ľudia kupovali častejšie nové auto, lebo to staré "ekologickejšie" už bohužiaľ doslúžilo. Pretože fabriky ich chŕlia veľké množstvá každý deň a predajcovia ich majú plné showroomy a sklady.
0
muziker
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
porovnavam casto co bolo a je. myslim ze za 17 rokov (2000-2017) doslo k nejakym zlepseniam.
1,8i sohc 8v s pevnou vackou. dolu tahal dobre, hore sa mu nechcelo.
spotreba benzin, so sebazaprenim 7+. trojhrnek plynu.. nesetrim, uz pokuta za 200.. na papieri som par koni stratil, pocitovo ani nie.
taha v sirsom rozsahu otacok, vvt, atkinson, sodik ventily, dlc plazma karbon na dieloch (trenie,opotrebenie), volnobezny alternator-agm,kluka hss wofram-moly (nastrojova)ocel. som zvedavy co to vydrzi, vydavky si zapisujem. priorita bola vziat nieco ekonomicke, nie T34 (kachna mala 30koni, 2valce a 120max, evolucny progres je videt )
1,8i sohc 8v s pevnou vackou. dolu tahal dobre, hore sa mu nechcelo.
spotreba benzin, so sebazaprenim 7+. trojhrnek plynu.. nesetrim, uz pokuta za 200.. na papieri som par koni stratil, pocitovo ani nie.
taha v sirsom rozsahu otacok, vvt, atkinson, sodik ventily, dlc plazma karbon na dieloch (trenie,opotrebenie), volnobezny alternator-agm,kluka hss wofram-moly (nastrojova)ocel. som zvedavy co to vydrzi, vydavky si zapisujem. priorita bola vziat nieco ekonomicke, nie T34 (kachna mala 30koni, 2valce a 120max, evolucny progres je videt )
0
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Sisi isty ze to ma 118Nm a nie viac? To musis mat nejake mini auto ze ti to staci, kombik to asi nebude.
0
-
- Pokročilý člen
- Príspevky: 546
- Dátum registrácie: 28 Jún 2008, 00:00
- Bydlisko: Prievidza
- Vek: 31
- Kontaktovať používateľa:
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
118Nm znie drsne..
čo také strašné si spravil keď sa tak sebatrýzniš ?
čo také strašné si spravil keď sa tak sebatrýzniš ?
0
-
- Pokročilý člen
- Príspevky: 546
- Dátum registrácie: 28 Jún 2008, 00:00
- Bydlisko: Prievidza
- Vek: 31
- Kontaktovať používateľa:
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
a hovoria to tí, ktorí také auto nemajú ? ..
Ja sa zas nerád ťahám za kamiónmi či autobusmi 60km/h
Ja sa zas nerád ťahám za kamiónmi či autobusmi 60km/h
0
- Drakoush
- Ultimate člen
- Príspevky: 10964
- Dátum registrácie: 07 Feb 2012, 23:22
- Bydlisko: Nitra
- Vek: 28
- Kontaktovať používateľa:
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
No, aj tak sa dá obhájiť nezdravé šetrenie
0
Odkupujem zaujímavé meracie prístroje. Ponuky mailom alebo SS.
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
kedysi som kuvikal nad nissan titan 5,5 v8, no jedna-druha kriza a som vyliecenyzdenko4017 napísal:a hovoria to tí, ktorí také auto nemajú ? ..
(aj toto som zazil https://www.epravo.sk/top/clanky/skonce ... -3081.html )
ponaucenie pre mna, ze je asi lepsie zaradit usporny rezim.
viac mi vadia roznofarebne rakovinky dymiaceho dyzlu, to musim obehnut.Ja sa zas nerád ťahám za kamiónmi či autobusmi 60km/h
0
- muziker
- Ultimate člen
- Príspevky: 6267
- Dátum registrácie: 10 Mar 2009, 00:00
- Bydlisko: BA, KE, RV, Praha, Toronto,
- Vek: 75
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Reálna novinka, alebo novinárska kačica ?
Continental vraj vyvíja superčistý diesel. NOx zníži o 60 %!
I keď podiel naftových áut v EU stále klesá, nejaký ten čas tu s nami ešte budú. Majú totiž vyššiu účinnosť.
Continental verí, že dokáže vyriešiť aj ich najväčšiu neresť - emisie NOx. Vraj to nemusí byť drahé.
Od dieslov sa dnes zákazníci aj mnohé automobilky odvracajú.
To ale nemá príliš logiku, lebo dieselové autá majú nižšiu spotrebu, a tým aj nižšie emisie skleníkového CO2.
„Naftový motor bude v budúcnosti hrať dôležitú úlohu v naplňovaní potrieb mobility,“ píše sa v správe spol. Emitec - tá spadá pod tento gigant. Už od r. 2017 pracuje na tech. riešeniach a tie by mohli urobiť diesel ešte čistejším, než je v súčasnosti.
Mieri najmä na emisie oxidov dusíka (NOx). Tie sa stále považujú za najväčšiu neresť dieslov, i keď systém selektívnej katalytickej redukcie (SCR) ich v nových naftových motoroch Euro 6d znížil na minimum.
Continental vraj vyvíja superčistý diesel. NOx zníži o 60 %!
I keď podiel naftových áut v EU stále klesá, nejaký ten čas tu s nami ešte budú. Majú totiž vyššiu účinnosť.
Continental verí, že dokáže vyriešiť aj ich najväčšiu neresť - emisie NOx. Vraj to nemusí byť drahé.
Od dieslov sa dnes zákazníci aj mnohé automobilky odvracajú.
To ale nemá príliš logiku, lebo dieselové autá majú nižšiu spotrebu, a tým aj nižšie emisie skleníkového CO2.
„Naftový motor bude v budúcnosti hrať dôležitú úlohu v naplňovaní potrieb mobility,“ píše sa v správe spol. Emitec - tá spadá pod tento gigant. Už od r. 2017 pracuje na tech. riešeniach a tie by mohli urobiť diesel ešte čistejším, než je v súčasnosti.
Mieri najmä na emisie oxidov dusíka (NOx). Tie sa stále považujú za najväčšiu neresť dieslov, i keď systém selektívnej katalytickej redukcie (SCR) ich v nových naftových motoroch Euro 6d znížil na minimum.
0
muziker
- Drakoush
- Ultimate člen
- Príspevky: 10964
- Dátum registrácie: 07 Feb 2012, 23:22
- Bydlisko: Nitra
- Vek: 28
- Kontaktovať používateľa:
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Najväčšou neresťou je produkcia CO2, pretože je to skleníkový plyn. Oxidy dusíka sa už pri nových motoroch moc neprodukujú, pretože sú rozložené na dusík, oxid uhličitý a vodu. Jedinou fázou ostalo zahrievanie SCR, kedy sa močovina nevstrekuje.
0
Odkupujem zaujímavé meracie prístroje. Ponuky mailom alebo SS.
-
- Podobné témy
- Odpovedí
- Zobrazení
- Posledný príspevok
-
- 4 Odpovedí
- 614 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa mr.dred