Neviem aký ročník a motor, ale interval na rozvod neni náhoudou od 180 - 210 tis km alebo 10 rokov ? Na to by som si dal bacha...muziker napísal:Čo sa týka naftového motora (FORD), tak synovi odišiel pred pár dňami 1 vstrik - bolo to počuť (zo štyroch, ostatné sú OK) po najazdení čosi nad 200 000 km. Inak motor ide "ako po masle" a šlape ako švajčiarske hodinky, dokonca aj rozvody aj DPF-ko zatiaľ držia v pohode. Nedávno menil zatiaľ len termostat v chladiacej sústave a samozrejme brzdové doštičky. Myslím že to nie je až také zlé s tým servisom naftových motorov, keďže náklady na servis boli zatiaľ minimálne.
Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Moderátori: mirosne, Moderátori
- Wicker
- Pokročilý člen
- Príspevky: 849
- Dátum registrácie: 05 Máj 2013, 17:26
- Bydlisko: Kremnica
- Vek: 33
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
0
- Drakoush
- Ultimate člen
- Príspevky: 10964
- Dátum registrácie: 07 Feb 2012, 23:22
- Bydlisko: Nitra
- Vek: 28
- Kontaktovať používateľa:
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Ak tam nemá ozubené kolesá, tak určite áno. Rozvody sa menia periodicky, nie až potom. Potom totiž býva väčšia paseka.
0
Odkupujem zaujímavé meracie prístroje. Ponuky mailom alebo SS.
- Wili
- Ultimate člen
- Príspevky: 1699
- Dátum registrácie: 13 Sep 2010, 00:00
- Bydlisko: Praha - CR
- Vek: 34
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
to zalezi od druhu motora, su aj motory kde sa rozvody nemenia nikdy
0
- Drakoush
- Ultimate člen
- Príspevky: 10964
- Dátum registrácie: 07 Feb 2012, 23:22
- Bydlisko: Nitra
- Vek: 28
- Kontaktovať používateľa:
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Presne to hovorí moja prvá veta v príspevku
0
Odkupujem zaujímavé meracie prístroje. Ponuky mailom alebo SS.
- Wicker
- Pokročilý člen
- Príspevky: 849
- Dátum registrácie: 05 Máj 2013, 17:26
- Bydlisko: Kremnica
- Vek: 33
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Taky 1,0 ecoboost s rozvodovym remenom ktory je v oleji . Ale jo na retiazku som zabudol.
0
- Drakoush
- Ultimate člen
- Príspevky: 10964
- Dátum registrácie: 07 Feb 2012, 23:22
- Bydlisko: Nitra
- Vek: 28
- Kontaktovať používateľa:
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Aj retiazka sa musí meniť
0
Odkupujem zaujímavé meracie prístroje. Ponuky mailom alebo SS.
- Wili
- Ultimate člen
- Príspevky: 1699
- Dátum registrácie: 13 Sep 2010, 00:00
- Bydlisko: Praha - CR
- Vek: 34
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
no ja som prave myslel retaz, nie pevny prevod cez ozubene kolesa.
0
- Drakoush
- Ultimate člen
- Príspevky: 10964
- Dátum registrácie: 07 Feb 2012, 23:22
- Bydlisko: Nitra
- Vek: 28
- Kontaktovať používateľa:
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Aj reťaze je potrebné meniť v intervale, nie? Mám to od automechanika, ktorý to čítal v servisnej príručke, konkrétne Škoda.
0
Odkupujem zaujímavé meracie prístroje. Ponuky mailom alebo SS.
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Ale reťaz myslím nejakých 180 000 km ona sa natiahne ale vraj sú motory kde sa dá dotiahnúť ak sa natiahne ale zase ide mm
0
- Wili
- Ultimate člen
- Príspevky: 1699
- Dátum registrácie: 13 Sep 2010, 00:00
- Bydlisko: Praha - CR
- Vek: 34
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Existuju motory kde su retaze ktore su pre life-time motora. Oravan na to je pri retazi napinak.
0
- Drakoush
- Ultimate člen
- Príspevky: 10964
- Dátum registrácie: 07 Feb 2012, 23:22
- Bydlisko: Nitra
- Vek: 28
- Kontaktovať používateľa:
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Aha tak, už rozumiem. Írtem. Niečo ako doživotná náplň v prevodovke.
0
Odkupujem zaujímavé meracie prístroje. Ponuky mailom alebo SS.
- Wicker
- Pokročilý člen
- Príspevky: 849
- Dátum registrácie: 05 Máj 2013, 17:26
- Bydlisko: Kremnica
- Vek: 33
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Ono ten napínak sa časom unavý a potom počut štrkotať retiazku pri štarte, kým ho tlak oleja znova dotlačí. Vyťahá sa reťaz, opotrebujú sa kolieska, taktiež plastové klzáky. Také HTP, keď bole dole kopcom na rýchlosti bez ručnej tak kludne dokázal preskočiť rozvod.
Všetko je to starostlivosti, intervaloch atď.
Všetko je to starostlivosti, intervaloch atď.
0
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
A ako to sudruhovia osekaju, na lade menit nemusis, aj ked budes uz pol zuba mimo casovania, kludne dospanujes a ak by nevydalo tak podlozis napinak. Lenze pol zuba na rozvodoch by uz nerozdichala jednotk motora pri dnesnych euronormach.
0
- Wili
- Ultimate člen
- Príspevky: 1699
- Dátum registrácie: 13 Sep 2010, 00:00
- Bydlisko: Praha - CR
- Vek: 34
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Ja som nemal na mysli prave htp motor len ze su aj take ktore maju zivotnost a kvalitu uplne inde. Napr. taky k20 od hondy, tam je retaz zatazena dost strmou vackou a pri 8-9k otackach motora a prezije 200kkm bez chyby retaze alebo napinaku
0
- Wicker
- Pokročilý člen
- Príspevky: 849
- Dátum registrácie: 05 Máj 2013, 17:26
- Bydlisko: Kremnica
- Vek: 33
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Stare koncernove 3,0tdi vedeli s povodnym rozvodom pri serioznej udrzbe 200 tkm aj viac. Ta moja ma 250 tkm este s povodnym rozvodom, klop, klop.
0
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
kedysi existovali.... odlahcene mini motory s torznymi kmitmi by vedeli rozpravat. skocene retaze s pochrumane zuby. uz nic nie je tak ako 1995. ked je rec o honde, tak 1.5 turbo vtec s vysokym riedenim oleja palivom. z toho vyplyvaju dalsie zle veci.Wili napísal:Existuju motory kde su retaze ktore su pre life-time motora. Oravan na to je pri retazi napinak.
dozivotna napln prevodovky, retaz... ano ona je dozivotna, ked niekomu skonci lizing a zbavi sa toho tak je to pre neho dozivotne. ked to kupi dalsi z druhej ruky a zbuchoce mu to, tak tiez je to dozivotne
0
- Wili
- Ultimate člen
- Príspevky: 1699
- Dátum registrácie: 13 Sep 2010, 00:00
- Bydlisko: Praha - CR
- Vek: 34
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
nj ked malym poturbenym motorom niekto ide na nakup 1km sem a 1km tam a tym to konci, tak to je jasne kedze sa nestihne ani zohriat a odparit... kazdy motor je niecim charakteristicky, najdolezitejsia vec ale je podla mna bezohladu na znacku pravidelna a kvalitna udrzba.
o dozivotnej naplni prevodovky som nepocul, neviem ktore auta to maju, pokial viem na to je interval u vacsiny aut s manualom okolo 80k-100k a u automatik okolo 40k tusim.
o dozivotnej naplni prevodovky som nepocul, neviem ktore auta to maju, pokial viem na to je interval u vacsiny aut s manualom okolo 80k-100k a u automatik okolo 40k tusim.
0
- Wicker
- Pokročilý člen
- Príspevky: 849
- Dátum registrácie: 05 Máj 2013, 17:26
- Bydlisko: Kremnica
- Vek: 33
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
No vyrobcovia tvrdia, ze je dozivotna aj v manualoch aj v automatoch, dokonca sa tvaria velmi prekvapene pri poziadavke o vymenu oleja v prevodovke.
Len tak na okraj, nove alebo novssie dodavky maju interval vymeny oleja kludne 30-50 tis. km a tak to potom aj vyzera.
Len tak na okraj, nove alebo novssie dodavky maju interval vymeny oleja kludne 30-50 tis. km a tak to potom aj vyzera.
0
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
5r a nove auto, 5x15tkm je kolko 75tkm, tak ze ano olej prevodovke je dozivotny, 5 rokov a 75tkm vydrzi. On vydrzi aj viac, len potom treba menit loziska v prevodovke.
0
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
no ja mam teraz 100k , tak je cas na rozvody, vodnu pumpu, olej v prevodovke
ale nie s tymto som sa chcel podelit
mam O3 , 1,6TDi , 81kW, 7°DSG. Minuly tyzden som s tym istym motorom na tom istom aute len v 5°manuali dal 1 300km. Okrem toho ze som sa 2x snazil zalozit spiatocku bez spojky sa nic zvlastne nestalo
moje "zistenia" rozdielov DSG vs manual:
rozhodne je manual setrnejsi k motoru ak s tym vyslovene nejazdi šofer co ma oci natapene na ukazateli ktory prevodovy stupen ma zaradit. Da sa to pekne nechat bezat tak aby si to motor trochu uzival pri velmi normalnej jazde (skratka pustit do otacok, nech sa to rochu otaca , aspon tych 2k ktore na DSG pri normalnej jazde pod cca 110km/h neuvidite). Avsak 5°je na tento slabucky motor velmi malo a dynamika jazdy je skoro biedna ak clovek neradi ako blazon.
DSG , bezna jazda , strasne EKO, proste brutalne to podtaca motor, Sport rezim zas ide do neprijemnych otacok, manual tiez nedovoluje radit pri otackach ktore si predstavujem , ale na druhu stranu , nechapem ako mohli profici namerat lepsie zrychlenie manualu voci DSG. Za mna , DSG pri tomto slabuckom motore (motory s nizsou kubaturou by som montoval uz iba do vysavacov a to viem o com pisem, na sluzobky sa mi dostane pod ruky hocico ) robi suprovu robotu ked potrebujete zrychlenie, skratka radi a zrychluje - aj to si vsak treba natrenovat , lebo pri slapnuti na podlahu , elektronika nevie co ma s tymto motorom robit a toci motor do otacok kde uz diesel davno netaha , tkaze rozumne pritlacit , ale nie podlaha , vtedy to ide.
Za mna teda tento motor s DSG
ale nie s tymto som sa chcel podelit
mam O3 , 1,6TDi , 81kW, 7°DSG. Minuly tyzden som s tym istym motorom na tom istom aute len v 5°manuali dal 1 300km. Okrem toho ze som sa 2x snazil zalozit spiatocku bez spojky sa nic zvlastne nestalo
moje "zistenia" rozdielov DSG vs manual:
rozhodne je manual setrnejsi k motoru ak s tym vyslovene nejazdi šofer co ma oci natapene na ukazateli ktory prevodovy stupen ma zaradit. Da sa to pekne nechat bezat tak aby si to motor trochu uzival pri velmi normalnej jazde (skratka pustit do otacok, nech sa to rochu otaca , aspon tych 2k ktore na DSG pri normalnej jazde pod cca 110km/h neuvidite). Avsak 5°je na tento slabucky motor velmi malo a dynamika jazdy je skoro biedna ak clovek neradi ako blazon.
DSG , bezna jazda , strasne EKO, proste brutalne to podtaca motor, Sport rezim zas ide do neprijemnych otacok, manual tiez nedovoluje radit pri otackach ktore si predstavujem , ale na druhu stranu , nechapem ako mohli profici namerat lepsie zrychlenie manualu voci DSG. Za mna , DSG pri tomto slabuckom motore (motory s nizsou kubaturou by som montoval uz iba do vysavacov a to viem o com pisem, na sluzobky sa mi dostane pod ruky hocico ) robi suprovu robotu ked potrebujete zrychlenie, skratka radi a zrychluje - aj to si vsak treba natrenovat , lebo pri slapnuti na podlahu , elektronika nevie co ma s tymto motorom robit a toci motor do otacok kde uz diesel davno netaha , tkaze rozumne pritlacit , ale nie podlaha , vtedy to ide.
Za mna teda tento motor s DSG
0
-
- Podobné témy
- Odpovedí
- Zobrazení
- Posledný príspevok