Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Moderátori: mirosne, Moderátori
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
A ze sa z toho dizla prasi jak z uholnej elektrarne pri vypalovani to vam nevadi?
P. S. FORD ma 1.0l s 155ps, a v dolnych otackach mu pomaha eelktromotor 48V, tak ze turbo diera sa nekona a taha to odspodu vole.
Kolko ten nabuchany 1.0l 3valec vydrzi neviem. Ale pokrok to je poriadny. (ci je to krok v pred alebo vzad necham mavas) taketo vykony na liter objemu mali niekedy sportove motory ale tie boli robene na par pretekov. Predpokladam ze ked sa to pokazi mimo zaruky auto ide na srotak, tak ze zivotnost bude tak 5 rokov.
P. S. FORD ma 1.0l s 155ps, a v dolnych otackach mu pomaha eelktromotor 48V, tak ze turbo diera sa nekona a taha to odspodu vole.
Kolko ten nabuchany 1.0l 3valec vydrzi neviem. Ale pokrok to je poriadny. (ci je to krok v pred alebo vzad necham mavas) taketo vykony na liter objemu mali niekedy sportove motory ale tie boli robene na par pretekov. Predpokladam ze ked sa to pokazi mimo zaruky auto ide na srotak, tak ze zivotnost bude tak 5 rokov.
0
- Drakoush
- Ultimate člen
- Príspevky: 10964
- Dátum registrácie: 07 Feb 2012, 23:22
- Bydlisko: Nitra
- Vek: 28
- Kontaktovať používateľa:
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Z dízla sa pri vypaľovaní nemá čo prášiť - ak sa práši, tak zalez do autoservisu. Ja viem, u nás sa to nenosí, kým motor nie je na sračky, auto prehrdzavené a kým to ide hoci aj za sprievodu smradu, dymu a hluku, tak nikto nerieši, lebo na to nemáme peniaze. Iba na chľast, fajčenie a zbytočnosti.
Pri downsizingu sa zabúda na jednu vec a tou sú kvalitnejšie materiály. Embéčka bola zrelá na generálku po 100k. Dnes to nabeháš aj s trojhrnkom bez najmenšieho problému. Zas sa porovnáva neporovnateľné. Samozrejme, trojhrnek litrový sa nikdy nevyrovná vyššej kubatúre, ale z časti je to vec manažmentu. Common raily majú všeobecne väčšie reakčné časy, ako PD, popritom sa tlačí na emisie - vôbec sa už motory nedajú porovnať so staršími. Doba napreduje, materiály tiež (len ľudia akosi stagnujú).
Pri downsizingu sa zabúda na jednu vec a tou sú kvalitnejšie materiály. Embéčka bola zrelá na generálku po 100k. Dnes to nabeháš aj s trojhrnkom bez najmenšieho problému. Zas sa porovnáva neporovnateľné. Samozrejme, trojhrnek litrový sa nikdy nevyrovná vyššej kubatúre, ale z časti je to vec manažmentu. Common raily majú všeobecne väčšie reakčné časy, ako PD, popritom sa tlačí na emisie - vôbec sa už motory nedajú porovnať so staršími. Doba napreduje, materiály tiež (len ľudia akosi stagnujú).
0
Odkupujem zaujímavé meracie prístroje. Ponuky mailom alebo SS.
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Áno, doba napreduje, len netuším ktorým smerom. Nedávno som čítal zaujímavý článok o negatívach štart - stop systému. Okrem stonásobného zvýšenia štartovania, teda vyššieho opotrebenia batérie a štartéra, dochádza aj k vyššiemu opotrebeniu klzných častí kľukovky a ložísk tým, že sa pri každom vypnutí motora zníži tlak oleja a nárast tohto tlaku nastane až po niekoľkých sekundách. Cena za opotrebovanie rôznych častí tak mnohonásobne prekračuje ekologický prínos prevádzky. Ale čo na tom? Veď tie náklady nesie zákazník. Výrobca si môže napísať, že ušetril 0,54% paliva...
0
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Iba nafta ,no neviem ale mne sa viac pozdáva nafta nie pre to že mám auto na naftu ale aj spotreba aj cena nafty proste to vidím amatérsky
a teraz k veci viete si predstaviť čo bude za odpad z tých bateriek nebude sa to stíhať reciklovať či likvidovať a benzínky ono to trvá kým sa to natlčie a takto načapujem za 10 min a ide sa do BA napríklad proste si myslím že nafta je to správne riešenia .
a teraz k veci viete si predstaviť čo bude za odpad z tých bateriek nebude sa to stíhať reciklovať či likvidovať a benzínky ono to trvá kým sa to natlčie a takto načapujem za 10 min a ide sa do BA napríklad proste si myslím že nafta je to správne riešenia .
0
- Drakoush
- Ultimate člen
- Príspevky: 10964
- Dátum registrácie: 07 Feb 2012, 23:22
- Bydlisko: Nitra
- Vek: 28
- Kontaktovať používateľa:
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Doba napreduje vždy len dopredu. Štart stop systém je tu pomerne krátko na to, aby sa zistilo, aké následky jeho existencia má/nemá. Dobré autá majú olejové čerpadlo na domazanie turba aj motora. Ale určite by som to nehľadal u Dacie. No platí - za málo peňazí veľa muziky. Treba však spomenúť aj to, že oleje rovnako prešli mnohostranným vývojom. Mám taký dojem, že sa na to pozeráme až moc nostalgicky. Na jednej strane lamentujeme, že je všetko preelektrizované, ale na druhej strane sme splesniveli tak, že keď máme kľučkou otvoriť okno, tak sa na to radšej vytoto, aby nám náhodou ruka neodpadla.E001 napísal:Áno, doba napreduje, len netuším ktorým smerom. Nedávno som čítal zaujímavý článok o negatívach štart - stop systému. Okrem stonásobného zvýšenia štartovania, teda vyššieho opotrebenia batérie a štartéra, dochádza aj k vyššiemu opotrebeniu klzných častí kľukovky a ložísk tým, že sa pri každom vypnutí motora zníži tlak oleja a nárast tohto tlaku nastane až po niekoľkých sekundách. Cena za opotrebovanie rôznych častí tak mnohonásobne prekračuje ekologický prínos prevádzky. Ale čo na tom? Veď tie náklady nesie zákazník. Výrobca si môže napísať, že ušetril 0,54% paliva...
Ja osobne napríklad nenamietam proti ničomu. Downsizing ma síce neberie, ale SCR mi nevadí. Nevadí mi ani to, že aj ohrievanie zrkadiel ide cez riadiacu jednotku. Radšej budem mať v aute 10 jednotiek, ako by som mal v zime ráno hodinu pred odjazdom nahrievať žigulíka a mrznúť a trápiť sa potom za jazdy. Vyvíjame preto, aby sme si uľahčili život. Na niektoré reči netreba dať.
Ale uznávam Emilko, že toto je z časti aj vec osobného pohľadu a preferencií
0
Odkupujem zaujímavé meracie prístroje. Ponuky mailom alebo SS.
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Máš pravdu,je v tom aj kus nostalgie. Kedysi nebol pre mňa problém opraviť všetko, okrem GO motora a geometrie náprav vlastnými rukami. Dnes sa bojím, že si motor raz krivo prdne a budem musieť utekať na diagnostiku, ktorá aj tak nič konkrétne nezistí, ale stojí kopec peňazí. A krátko po revolúcii som bol s mojou staručkou škodofkou, ktorej som bol jediný servisák na STK a EK v Nemecku, nakoľko som tam žil a prešiel som bez problémov. Jednoducho stačilo trocha čítať, skúšať a nastavovať. Dnes som rád, že si môžem sám vymeniť sviečky, alebo vyhoreté žiarovky. Ináč aj s tými žiarovkami je to u novších modeloch umiestnené skôr pre gynekológa, ako pre servisáka.
0
- Drakoush
- Ultimate člen
- Príspevky: 10964
- Dátum registrácie: 07 Feb 2012, 23:22
- Bydlisko: Nitra
- Vek: 28
- Kontaktovať používateľa:
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
No, z tohoto by som nevinil diagnostiku ale automechanikov, ktorí ju nevedia používať. Oni to vedia napojiť, niekedy aj nevedia a prečítať zapísané chyby. Lenže keď zašťáva tryska, tak sa to tam nezapíše. Hlúpy mechanik sa potom poškriabe po hlave a povie, že tomu nič nie je.
A múdry mechanik si vie pozrieť online parametre a hneď povie, čo je vo veci. Vie vyhodnotiť všeličo možné. Aj u nás je to tak - niekto na osciloskope vidí len vlnovečku, ale my tam vidíme čosi viac
Ja osobne z autoelektriky veľký strach nemám. V automatizácii sa pohybujem a keď viem opraviť zosratú frézu, kde sú také riadiačky hneď 4 a viac, tak nejaká ičovina na kolesách ma nedostane! A ak áno, tak to zverím do rúk šikovnému automechanikovi, čo diagnostiku používať aj vie (mimochodom, neúčtuje za prečítanie chýb nič. A to NIKOMU.)
A múdry mechanik si vie pozrieť online parametre a hneď povie, čo je vo veci. Vie vyhodnotiť všeličo možné. Aj u nás je to tak - niekto na osciloskope vidí len vlnovečku, ale my tam vidíme čosi viac
Ja osobne z autoelektriky veľký strach nemám. V automatizácii sa pohybujem a keď viem opraviť zosratú frézu, kde sú také riadiačky hneď 4 a viac, tak nejaká ičovina na kolesách ma nedostane! A ak áno, tak to zverím do rúk šikovnému automechanikovi, čo diagnostiku používať aj vie (mimochodom, neúčtuje za prečítanie chýb nič. A to NIKOMU.)
0
Odkupujem zaujímavé meracie prístroje. Ponuky mailom alebo SS.
- Wicker
- Pokročilý člen
- Príspevky: 849
- Dátum registrácie: 05 Máj 2013, 17:26
- Bydlisko: Kremnica
- Vek: 33
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Kadeco sa doma da, ale do tych novych aut by som si asi ani ja netrufol.
0
- Drakoush
- Ultimate člen
- Príspevky: 10964
- Dátum registrácie: 07 Feb 2012, 23:22
- Bydlisko: Nitra
- Vek: 28
- Kontaktovať používateľa:
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Kecáš, je to výzva, principiálne sa to nemení, iba je všetko hustejšie. No a čo? Tak budeš viac nadávať
0
Odkupujem zaujímavé meracie prístroje. Ponuky mailom alebo SS.
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
To neni výzva, to je hlavne metóda, ako eliminovať domácich majstrov. Pre veľké firmy je potrebná produkcia neopravitelných komponentov do zariadenia aby mohli predávať predražené náhradné diely tým, ktorí si nechcú, alebo odmietajú s princípu kúpiť nový výrobok. Stačí, ak si pozriem hocakú oldtimer prehliadku a zamyslím sa nad tým, ako to bude dajme tomu vyzerať o 50 rokov.
0
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
1. s tym mazanim a chladenim turba po vypnuti motora - ktore auto to ma? Urcite som v takom este nesiel , hlavne ze vsetky su schopne po tom co sa dovalis 160kmh na pumpu na dialnici , ihned po zastaveni vypnut motor. Pri predaji Ťa nikto neupozorni na to ze by si mal dochladit - ved by Ti tym povedal ze start stop skodi a mas ho vypinat . A hlavne u malych benzinov, kde musis tlacit aby to islo a teplota spalin je niekde inde ako u dizlov , myslim ze o zabavu je hned postarane.
2. servisaci , to je kategoria, myslim ze clovek co vie sa nepojde spinit rozoberanim aut , a ten co nevie (asi vsetci ktorych poznam) maju diagnostiku len na vymazanie servisnych intervalov, ak mu povies aby nieco pozrel tak este dokaze zmazat chyby a konec , ja s mobilom a blbou Caristou toho zvaldnem viac
3. Drakoush , neviem ci som sa Ťa to uz nepytal, spominas pomalsi zaber comon railu voci PD. Mas to niecim podlozene? Osobne totiz nevidim ziaden mechanicky dovod na to aby tieto dva systemi reagovali rozne. U oboch je to len vecou softweru (naladenia ci chcu viac alebo menej zabit DPF pri kazdom pridani plynu). Ziaden narast tlaku (coho, nafty v raily ? - aj to je len vecou softu , tlak tam moze byt po celu dobu vysoky) tam nehra rolu. Proste ked sa RJ rozhodne ze da maximum , tak uz najblizsi vstrek moze byt plna davka. Alebo sa mylim?
2. servisaci , to je kategoria, myslim ze clovek co vie sa nepojde spinit rozoberanim aut , a ten co nevie (asi vsetci ktorych poznam) maju diagnostiku len na vymazanie servisnych intervalov, ak mu povies aby nieco pozrel tak este dokaze zmazat chyby a konec , ja s mobilom a blbou Caristou toho zvaldnem viac
3. Drakoush , neviem ci som sa Ťa to uz nepytal, spominas pomalsi zaber comon railu voci PD. Mas to niecim podlozene? Osobne totiz nevidim ziaden mechanicky dovod na to aby tieto dva systemi reagovali rozne. U oboch je to len vecou softweru (naladenia ci chcu viac alebo menej zabit DPF pri kazdom pridani plynu). Ziaden narast tlaku (coho, nafty v raily ? - aj to je len vecou softu , tlak tam moze byt po celu dobu vysoky) tam nehra rolu. Proste ked sa RJ rozhodne ze da maximum , tak uz najblizsi vstrek moze byt plna davka. Alebo sa mylim?
0
- Drakoush
- Ultimate člen
- Príspevky: 10964
- Dátum registrácie: 07 Feb 2012, 23:22
- Bydlisko: Nitra
- Vek: 28
- Kontaktovať používateľa:
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Miško, je to dané princípom fungovania. Po zošliapnutí plynu sa musí u CR dotlačiť rampa. Tá totiž nie je stále na plné gule, ale jej tlak sa mení. U PD je už nasledujúci vstrek v požadovanej dávke. Samozrejme sa nebavíme o sekundách, reakčný čas je niekde v jednotkách až desiatkach mikrosekúnd, ale je to mierne poznať. PD bolo čo sa reakčných časov týka omnoho lepšie, ale zas malo kopec iných neduhov.
0
Odkupujem zaujímavé meracie prístroje. Ponuky mailom alebo SS.
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Aspon si nieco precitaj o CR, preco sa to vola Common Rail.
0
- Wicker
- Pokročilý člen
- Príspevky: 849
- Dátum registrácie: 05 Máj 2013, 17:26
- Bydlisko: Kremnica
- Vek: 33
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Prečo by človek čo vie sa nemohol ísť špiniť keď ho to baví ? Veď už aj pri tých nových autách treba vedieť aj pri diagnostike treba vedieť. Poznám človeka, ktorý je vyučený kuchár, dokonca sa tým aj niekoľko rokov živil a vyhodí von motor z Q7 2018, aby vymenil rozvod, vačky a všetko okolo toho a práca je na oveľa inej úrovni ako v servise a autorizovanom servise.
A ak chce niekto veci robiť tak aby sa doma nedali opraviť, tak nech si ich napchá do svojho kakaového venčeka, pretože si s tým nebudú vedieť poradiť ani servisy (nie raz som to videl). A tým pádom to celé nieje ani o tej ospevovanej ekológií.
Kupujem si autá na ktorých si dokážem drvivú väčšinu veci opraviť sám a u tohoto trendu plánujem ostať pokiaľ sa bude dať a pokiaľ ma to bude baviť.
A ak chce niekto veci robiť tak aby sa doma nedali opraviť, tak nech si ich napchá do svojho kakaového venčeka, pretože si s tým nebudú vedieť poradiť ani servisy (nie raz som to videl). A tým pádom to celé nieje ani o tej ospevovanej ekológií.
Kupujem si autá na ktorých si dokážem drvivú väčšinu veci opraviť sám a u tohoto trendu plánujem ostať pokiaľ sa bude dať a pokiaľ ma to bude baviť.
0
- Milos66
- Ultimate člen
- Príspevky: 4728
- Dátum registrácie: 28 Sep 2013, 11:31
- Bydlisko: Turčianska kotlina
- Vek: 57
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Presne si napísal pravdu: pokiaľ ťa to bude baviť. Zabúdaš, že mechanici sa tým živia.
Je veľký rozdiel rozobrať doma motor pre radosť a hrať sa s ním celú zimu. A je rozdiel robiť rozborku motora podľa normohodín. Len si pekne zrátaj koľko hodín stráviš pri takej baviačke. No a potom to vydeľ hodinami a mesačným priemerným zárobkom. Koľko by si si ty účtoval na hodinu? 20 Centov? Aj to som asi prestrelil.
Je veľký rozdiel rozobrať doma motor pre radosť a hrať sa s ním celú zimu. A je rozdiel robiť rozborku motora podľa normohodín. Len si pekne zrátaj koľko hodín stráviš pri takej baviačke. No a potom to vydeľ hodinami a mesačným priemerným zárobkom. Koľko by si si ty účtoval na hodinu? 20 Centov? Aj to som asi prestrelil.
0
PC = Foobar2k = TEAC UD-H01 = Willi HA v.2.1 = Beyerdynamic T1 2g.
Gramo Rega Planar 3 = Audio-technica AT440Mlb = Actidamp MK3 v.2 = AKAI AM59 = Shan Aztec 100
The Mandalorian fan
Gramo Rega Planar 3 = Audio-technica AT440Mlb = Actidamp MK3 v.2 = AKAI AM59 = Shan Aztec 100
The Mandalorian fan
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
1l 3valce od skodovky maju elektricke vodne cerpadlo na dochladzovanie hlavy a turba.
Na dizlaciku od vw bezne po odstaveni bezi ventilator na plne pecky aj 30s
Na dizlaciku od vw bezne po odstaveni bezi ventilator na plne pecky aj 30s
0
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
Drakoush: takze ako som pisal, soft. Ak by ten drzal rail naplno natlakovany tak nieje problem, ale nieje problem pustit plnu davku aj v case ked tam nieje plny tlak, dopad bude iba ekologicky (rozprasenie nebude dokonale).
Hop377: kto a co konkretne si ma precitat o raily, a ktoru generaciu. Prvu zmienku som cital na strednej , plny tlak vzdy, jeden vstrek. Naposledy som si to pozrel pred par rokmi, variabilny tlak, 5 x vstrek na jednu kompresiu. Takze ?
Atlan, 3 valec od skody som este nesoferoval ; co sa tyka dizlov , ventilator bezi ked prave "hori" DPF aby ho to schladilo, inac neviem o ziadnom ktory by nieco dochladzoval , maju uz nieco modernejsie ako EA288?
Hop377: kto a co konkretne si ma precitat o raily, a ktoru generaciu. Prvu zmienku som cital na strednej , plny tlak vzdy, jeden vstrek. Naposledy som si to pozrel pred par rokmi, variabilny tlak, 5 x vstrek na jednu kompresiu. Takze ?
Atlan, 3 valec od skody som este nesoferoval ; co sa tyka dizlov , ventilator bezi ked prave "hori" DPF aby ho to schladilo, inac neviem o ziadnom ktory by nieco dochladzoval , maju uz nieco modernejsie ako EA288?
0
Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne
T Misocko: pokial viem tak tlak v rail sa nemeni a uz vobec nie vzhladom na plynovy pedal, ako to naznacoval vyssie.
0
-
- Podobné témy
- Odpovedí
- Zobrazení
- Posledný príspevok