Strana 55 z 55

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Napísané: 04 Okt 2020, 12:37
od používateľa martin knocik
Misocko, dobre hovoris. Common Rail ide na konstantnu davku paliva. Ak je tlak nizsi, bude vstrekovac dlhsie otvorený. Fakt nie je problém náhle a rýchlo "streknut" viac paliva. Problém je ako tam skokovo dostat viac vzduchu - zotrvacnost turbíny (turbodiera).

Nastastie riadiaca jednotka uz musí plynulo pridavat palivo. Pokial len nasurovo natlaci palivo (bez ohladu na to ci je dosť vzduchu) ako primitivny PD system,tak to bude rozjazd štýlom "lokomotíva ČKD" .

V 90 rokoch uz boli nove benzinaky bežne s katalyzatorom a lambda sondou a do toho niekto spravil krok späť- nafťák Koktávka s PD systemom s rozbehom štýlom "lokomotíva ČKD" a kopa sadzí + retardi ktorí to načipovali až tak že ničili ventily a valce.

Všetci nadávate na diagnostiku, ktorá udajne odstavila domacich majstrov. Autodiagnostika je len CAN zbernica pripojena do PC, konvertor dát. To že automobilky ryžuju peniaze na neverejnom sw protokole je iná vec. Vďaka čínskym prevodníkom a cracknutemu sw je možne pre bežneho smrtelníka aspon trochu nahliadnuť do toho co vidia senzory v aute.

Tak ako dnes nevedia niektorí (profi alebo amatéri) robiť s diagnostikou, tak voľakedy nevedeli nastavit karburator (vtedy neboli v aute kurvitka elektricke , boli mechanické).
Stačí, ak si pozriem hocakú oldtimer prehliadku a zamyslím sa nad tým, ako to bude dajme tomu vyzerať o 50 rokov.
Koľko z tých 50 ročných oldtimerov má pôvodný motor ? Ešte pred 30 rokmi bola životnosť automobilového motora 100 000km. Ak nerátam e niektoré výrobne omyly (Škoda 1.2 HTP, niektoré benzíny Alfa Romeo, niektoré BMW), tak aj dnes aj lacna dacia da 300 000km bez generalky.

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Napísané: 04 Okt 2020, 12:42
od používateľa Hop377
To sa podla Vas fakt meni tlak v CR liste? Nejak si to neviem dost dobre technicky predstavit. No nic dostudujem.

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Napísané: 04 Okt 2020, 13:14
od používateľa Drakoush
Áno Miško, samozrejme, je to vecou softu, ak by sa udržiaval stále plný tlak na rampe, tak je toto zažehnané. No nič to na mojom tvrdení nemení, reakčný čas je o niečo väčší, ako PD. A to aj pri rovnakých parametroch, t.j. podmienená dávka paliva váhe vzduchu a stochiometrickým pomerom motora. Pokiaľ by manažment bol nastavený nehľadiac na emisie, tak sú reakčné časy rovnaké, t.j. najbližšia dávka plná.
martin knocik napísal: Nastastie riadiaca jednotka uz musí plynulo pridavat palivo. Pokial len nasurovo natlaci palivo (bez ohladu na to ci je dosť vzduchu) ako primitivny PD system,tak to bude rozjazd štýlom "lokomotíva ČKD" .
Druh vstrekovania paliva nemá s manažmentom nič spoločné u CR a PD, nakoľko oba druhy majú vstrekovače RIADENÉ. Ak Ti to dymí ako ako ČKD, tak si kakal na servis a je to Tvoja vina, ak to zhadzuješ na vývojárov, tak je to trápny alibizmus. DPF sa používali pre PD aj CR, opäť nie je dôvod, aby to dymilo. Samozrejme, rôzni lakomci to kuchajú, ale to opäť nemá nič spoločné s koncepciou, ale s IQ článku medzi volantom a sedadlom.

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Napísané: 04 Okt 2020, 14:04
od používateľa misocko
martin si asi pomylil PD s rotackou ( ale aj tam to bolo nejako regulovane podtlakom - niesom si isty , nikdy som to nestudoval )
Hop377: kazdz CR uz od zakladov reguluje tlak prepadovymm ventilom , nieje problem menit mu kedy ma prepustat. Je to sice nehospodarne ale pri tych objemoch... V hydraulike sa uz pouzivaju riadene pumpy , regulujes aj prietok aj tlak (vlastne furt regulujes len prietok , ale je to tak ako v elektrike s prudom , ktory tiez regulujes iba napetim (CV , CC)) bez dalsich ventilov , je to sice pomalsie ako ventil ale da sa.

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Napísané: 04 Okt 2020, 14:42
od používateľa Drakoush
Na rotačkách sa tuším robili prvé pokusy manažmentu, ale nie som si istý, tej technológii odzvonilo už minule, nesledujem ju. Aj PD v podstate odzvonilo, pretože nemám info o tom, že by výroba pokračovala v komerčnej sfére. Z výhod PD ťažia už len stacionárne motory, aj to nie všetky.

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Napísané: 04 Okt 2020, 22:20
od používateľa Drakoush
Inak keď je tu už taká živá debata, má niekto principiálne presné informácie o tom, ako prebieha regenerácia DPF na úrovni riadenia?
Nezaujíma ma teda, aké reakcie sa dejú v DPF, ale čím je riadené jeho vypaľovanie. Na svojom aute som zbadal jeden fenomén, že počas vypaľovania má menej kľudný voľnobeh, nižšiu spotrebu paliva na hodinu (to by ma ale netankovalo), no pri jazde na ustálenej rýchlosti motor zatrháva. Inými slovami, ak tam mám napríklad zaradenú 4ku a plyn držím rovnako, tak cítiť nepravidelný chod na "cukaní". Samozrejme to isté by robilo na jednotke, dvojke - vždy, keď je plynový pedál na jednej úrovni. Akcelerácia je bezproblémová, vtedy necuká, výkon nestratí. Ešte mám dojem, že cukanie na ustálenej rýchlosti eliminuje nejaká vyššia záťaž motora, napr. klíma, stúpanie do kopca a pod.

Favorizujem chybu nejakého snímača, ale ešte nemám o vypaľovaní uzavretú "vedomostnú stať", čo sa týka riadenia.Ani by ma to nejak neštvalo, ale je nepríjemné, keď auto cuká. Okrem toho to môže byť problém, ktorý sa neskôr môže vypomstiť.

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Napísané: 20 Okt 2020, 20:27
od používateľa hpeter
https://youtu.be/IOPFiR4pIhc etron
jedna pohroma za druhou. viac v service jak na ceste.

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Napísané: 20 Okt 2020, 20:49
od používateľa Drakoush
Problém dnešného sveta je ten, že neodladené technológie chceme silou mocou predávať a odladené technológie nevieme využívať naplno.
Napr. tie spätné zrkadlá. Akože čo za idiota dá LCD na strany? Keď už chcem mať namiesto zrkadla kameru, tak dám LCD rovno do palubovky a nemusím krútiť hlavou, použijem vysoký svit s automatickou úpravou - za slnečného počasia podsvit na maximum, za tmy na minimum. A využijem technológie dá sa povedať naplno.

Kto videl futuramu, pochopí, že Groening je nostradamus...

Re: Aké auto,názory,postrehy-všeobecne

Napísané: 24 Apr 2021, 23:08
od používateľa misocko
ahojte
uz som parkrat zmokol cestou domov z roboty aj do roboty som uz isiel pešo :-(
zacinam teda tvrdo uvazovat o tom ze oktavku si necham pre seba a manzelke kupim nieco malicke (šak pozname ako ženy parkuju) , podmienka je automat (ta moja sa ešte ani nenaučila radit a uz som kupil automat :-( ). Jazdi skoro kazdy den 20km.
Vie niekto poradit, osobna skusenost.
Samozrejme chcel by som z bazaru , nedam milion za nove , radsej budem moknut :D
cena do 8k€