Haluze, blbosti, kuriozity VI.
Moderátori: mirosne, Moderátori
Re: Haluze, blbosti, kuriozity VI.
Dakujeme uz davnejsie to bolo inde publikovane. Skratka je to z Australie kde nebolo mozne bez narusania prirody natiahnut kabel /su to stovky kilometrov iba v prirode/ s cestou. Inak to porovnava a ako vieme dieselgenerator pracuje v konstatnych otackach na ktore je nastaveny a preto dosahuje lepsiu ucinnost.
Inak je to dost stara zalezitost /DECEMBER 14, 2018/ mozno to tam uz ani nie je. Ako nudzove riesenie asi fajn...
A tu je clanok k tej fotke.
Jon Edwards, inžinier na dôchodku z Perthu, hľadá riešenie, ktoré by mohlo vyriešiť tento problém pre transkontinentálnych cestovateľov, prinajmenšom dovtedy, kým sa solárne stanice nestanú normou.
Edwards a skupina ďalších vodičov elektromobilov sa zišli minulý týždeň, aby vyskúšali, či napájanie nabíjačky EV - v tomto prípade nabíjačky Tritium Veefil 50kW DC - naftou nie je len spoľahlivé riešenie, ale aj to, či je množstvo použitej nafty na najmenej porovnateľné s autom naftovým.
"Chcú cestovať na dlhšie vzdialenosti a ... ako myšlienka nespôsobovať ďalšie škody [životnému prostrediu], “hovorí pre The Driven.
Zdôrazňuje, že nejde o to, aby sa ako konečné riešenie ponúkala nabíjačka elektromobilov poháňaná naftou, ale o spoľahlivú zastávku, kým sa inštalácia batérií a nabíjačiek EV s obnoviteľným napájaním nestane finančne životaschopnou.
Použitím celkového kWh pridaného ku všetkým automobilom deleného celkovým spotrebovaným palivom sa stanoví priemerná kilowatthodina na liter spotrebovanej nafty - to je 3,392 kWh na liter, čo je výkon ChargePod.
Použitím celoživotného priemerného kWh na kilometer pre každé auto (to závisí od auta a štýlu jazdy a auto to neustále zaznamenáva) je možné stanoviť individuálny ekvivalent nafty na kilometer pre každé testované auto
Prevádzka nabíjačky 9 hodín a 15 minút a spotreba 108,6 litra nafty na nabitie 10 EV priniesla výsledky: celková spotreba energie (ako ju zaznamenávajú systémy riadenia spotreby elektrickej energie v EV) 368,4 kWh dodaná pri priemernej rýchlosti 3,392 kWh/liter.
V prepočte na štandardné údaje o spotrebe paliva pomocou celoživotného priemerného kWh na kilometer sa BMW i3 stalo najefektívnejším a zaznamenalo spotrebu 4,392 litra/100 km - čo je približne rovnaká úspora paliva ako naftové BMW radu 3.
Modely Tesla, ktoré dosahovali vyššie skóre ako BMW i3 (od 5,011 do 6,014 l/100 km pre model S a 5,689 až 6,957 l/100 km pre model X), sa významne zaradili do kategórie podobne veľkých vozidiel vo svojom sortimente (napríklad nafta Holden Commodore robí 5,7 litra/100 km, zatiaľ čo dieselové SUV VW Touareg 7,2 litra/100 km).
Ďalším Edwardovým krokom je tri mesiace testovať systém v zálive Jurien, 220 km severne od Perthu, na miestnej čerpacej stanici, kde ho môže používať verejnosť.
Ale je to zelené? Je to lepšie ako dávať naftu do auta, hovorí Edwards, pretože konštantná rýchlosť jazdy gennie využíva palivo efektívnejšie ako voľnobeh a zrýchlenie"
Inak je to dost stara zalezitost /DECEMBER 14, 2018/ mozno to tam uz ani nie je. Ako nudzove riesenie asi fajn...
A tu je clanok k tej fotke.
Jon Edwards, inžinier na dôchodku z Perthu, hľadá riešenie, ktoré by mohlo vyriešiť tento problém pre transkontinentálnych cestovateľov, prinajmenšom dovtedy, kým sa solárne stanice nestanú normou.
Edwards a skupina ďalších vodičov elektromobilov sa zišli minulý týždeň, aby vyskúšali, či napájanie nabíjačky EV - v tomto prípade nabíjačky Tritium Veefil 50kW DC - naftou nie je len spoľahlivé riešenie, ale aj to, či je množstvo použitej nafty na najmenej porovnateľné s autom naftovým.
"Chcú cestovať na dlhšie vzdialenosti a ... ako myšlienka nespôsobovať ďalšie škody [životnému prostrediu], “hovorí pre The Driven.
Zdôrazňuje, že nejde o to, aby sa ako konečné riešenie ponúkala nabíjačka elektromobilov poháňaná naftou, ale o spoľahlivú zastávku, kým sa inštalácia batérií a nabíjačiek EV s obnoviteľným napájaním nestane finančne životaschopnou.
Použitím celkového kWh pridaného ku všetkým automobilom deleného celkovým spotrebovaným palivom sa stanoví priemerná kilowatthodina na liter spotrebovanej nafty - to je 3,392 kWh na liter, čo je výkon ChargePod.
Použitím celoživotného priemerného kWh na kilometer pre každé auto (to závisí od auta a štýlu jazdy a auto to neustále zaznamenáva) je možné stanoviť individuálny ekvivalent nafty na kilometer pre každé testované auto
Prevádzka nabíjačky 9 hodín a 15 minút a spotreba 108,6 litra nafty na nabitie 10 EV priniesla výsledky: celková spotreba energie (ako ju zaznamenávajú systémy riadenia spotreby elektrickej energie v EV) 368,4 kWh dodaná pri priemernej rýchlosti 3,392 kWh/liter.
V prepočte na štandardné údaje o spotrebe paliva pomocou celoživotného priemerného kWh na kilometer sa BMW i3 stalo najefektívnejším a zaznamenalo spotrebu 4,392 litra/100 km - čo je približne rovnaká úspora paliva ako naftové BMW radu 3.
Modely Tesla, ktoré dosahovali vyššie skóre ako BMW i3 (od 5,011 do 6,014 l/100 km pre model S a 5,689 až 6,957 l/100 km pre model X), sa významne zaradili do kategórie podobne veľkých vozidiel vo svojom sortimente (napríklad nafta Holden Commodore robí 5,7 litra/100 km, zatiaľ čo dieselové SUV VW Touareg 7,2 litra/100 km).
Ďalším Edwardovým krokom je tri mesiace testovať systém v zálive Jurien, 220 km severne od Perthu, na miestnej čerpacej stanici, kde ho môže používať verejnosť.
Ale je to zelené? Je to lepšie ako dávať naftu do auta, hovorí Edwards, pretože konštantná rýchlosť jazdy gennie využíva palivo efektívnejšie ako voľnobeh a zrýchlenie"
0
Nuclear battery for electric cars !!!
Re: Haluze, blbosti, kuriozity VI.
Horská dráha ktorá láme kosti
Horská dráha Do-Dodonpa v Fuji-Q má zrýchlenie na štarte 3,75G z 0 na 180km/h za 1,56s
Správa parku potvrdila štyri prípady zlomenín krku a chrbtice.
https://soranews24.com/2021/08/26/japan ... stigation/
Horská dráha Do-Dodonpa v Fuji-Q má zrýchlenie na štarte 3,75G z 0 na 180km/h za 1,56s
Správa parku potvrdila štyri prípady zlomenín krku a chrbtice.
https://soranews24.com/2021/08/26/japan ... stigation/
0
- jenda23
- Ultimate člen
- Príspevky: 5779
- Dátum registrácie: 27 Jún 2008, 00:00
- Bydlisko: Česká Třebová
- Vek: 33
- Kontaktovať používateľa:
Re: Haluze, blbosti, kuriozity VI.
Myslim že si pan Karel z Brna zaslouží bludišťáka https://ostatni.bazos.cz/inzerat/139222 ... ktrody.php
0
Lokomotiva je jako žena.Je jich stovky typů a každej z nich je jinej,každá z nich je svým způsobem krásná.Když jí chceš aspoň trochu poznat jsou to stovky hodin času.Nejde s ní být aniž bys jí bezmezně miloval,je nemožný jí znát do poslední skulinky
Re: Haluze, blbosti, kuriozity VI.
Taka kuriozitka v značení svorkovnice. Asi to bolo na konci nočnej smeny vo fabrike
... ak by to montoval niekto, kto by sa drzal iba znacenia a nerozmyslal, mohlo by to dopadnut vsetlijako
druhe svetlo uz bolo lepsie značené
... ak by to montoval niekto, kto by sa drzal iba znacenia a nerozmyslal, mohlo by to dopadnut vsetlijako
druhe svetlo uz bolo lepsie značené
0
Re: Haluze, blbosti, kuriozity VI.
Tak toto som nečakal, že sa najde niekto kto nahrá audio na CD ako na vinil a potom ho prehrá na gramci ako analóg. Fajn konštruktér, palec hore.
https://www.youtube.com/watch?v=pcCsAzHoSpQ
https://www.youtube.com/watch?v=pcCsAzHoSpQ
0
Re: Haluze, blbosti, kuriozity VI.
Oprava zariadenie ktoré je cca 25 rokou v prevádzke 24/7
Začalo to dobre
Najprv na polovicu zlomená hlavička skrutky po pokuse ju oskrutkovať
a potom vodičom ( ten šedý zatretý farbou ) predreté púzdro tyristoru, ktorý ale bez problémov fungoval.
Našťastie pacient prežil
Začalo to dobre
Najprv na polovicu zlomená hlavička skrutky po pokuse ju oskrutkovať
a potom vodičom ( ten šedý zatretý farbou ) predreté púzdro tyristoru, ktorý ale bez problémov fungoval.
Našťastie pacient prežil
0
Re: Haluze, blbosti, kuriozity VI.
Tomu s pouzdrem tyristoru prodřeným drátem nevěřím. Neodřezával jsi rozlomený šroub dremelkou, že bys o tyristor chytil kotoučkem?
0
Re: Haluze, blbosti, kuriozity VI.
Iste si pamätáš, že pred 50 rokmi sa posielali aj pohladnice s dierkou v strede,a plastovou vrstvou, na ktorej bola nahratá pesnička a dalo sa to prehrať na gramci.V-TWIN napísal: ↑30 Sep 2021, 21:03Tak toto som nečakal, že sa najde niekto kto nahrá audio na CD ako na vinil a potom ho prehrá na gramci ako analóg. Fajn konštruktér, palec hore.
https://www.youtube.com/watch?v=pcCsAzHoSpQ
0
Lenivosť je matka pokroku.Lenivý človek rozmýšla,ako by si robotu uľahčil a tak niečo vynájde.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
Re: Haluze, blbosti, kuriozity VI.
Ešte 1988 sme dostávali v škole ruský časopis kde boli takéto "SP" čka
0
Nikdy neříkejte, že něco nejde, protože vždy se najde blbec, který neví, že to nejde, a udělá to !
Re: Haluze, blbosti, kuriozity VI.
Tiež mi to nejako nevychádza . Pri mechanickom trení by bola poškodená hlavne plastová izolácia vodiča a nie kovový obal tyristora . Leda že by ten vodič bol z nejakej keramiky ...
0
Nikdy neříkejte, že něco nejde, protože vždy se najde blbec, který neví, že to nejde, a udělá to !
Re: Haluze, blbosti, kuriozity VI.
Povrch vodiča je natretý lakom ktorým je zatretý transformátor, ďalej potrebuješ len trpezlivosť - 25 rokov trenia
1
1
Re: Haluze, blbosti, kuriozity VI.
Dnes pri oprave Tesla T 710. VKV vôbec nešlo. Až som ohmmetrom neskontroloval poistku pre VKV.
. Cez pískač pípala, tak som išiel ďalej. Pri priamom meraní totok. To som ešte nezažil. Po výmene poistky VKV nabehlo... Ináč stroj vlastne zaplombovaný, tak ho ešte čaká výmena plastových, prípadne iných elektrolytov a uvidím, či bude potrebné ho aj doladiť. Žiaľ, na to nemám vybavenie, ale hádam sa tu na fóre ktosi nájde, kto mi pomôže.
0
Re: Haluze, blbosti, kuriozity VI.
Ako si užiť prejazd vlaku skutočne naplno, vyskúšajte teto podchod.
https://soranews24.com/2021/11/08/japan ... in-tracks/
https://soranews24.com/2021/11/08/japan ... in-tracks/
0
- medved
- Ultimate člen
- Príspevky: 2619
- Dátum registrácie: 02 Dec 2008, 00:00
- Bydlisko: Prešov
- Vek: 30
- Kontaktovať používateľa:
Re: Haluze, blbosti, kuriozity VI.
Na objímke napísaný dátum osadenia 1.11.2021 .. a koľkého, že je to dnes ? .. 19.11.2021 .. mám nový rekord vypálenia vlákna ! .. a to som si myslel, že už predošlí rekord 1,5 mesiaca neprekonám.
0
Re: Haluze, blbosti, kuriozity VI.
Neviem kam to dat , tak skusim sem. Na novych sprejoch jednej nemenovanej znacky je uzaver ktory je podla mojej dcery urceny pre silnych muzov, podla mna to len neviem otvorit alebo sa niekde vo vyrobe stala chyba. Neda sa to stlacit a sprejovat rozumnou silou. Robim nieco zle ked len ten "poistny" kruzok otocim do spravnej polohy a snazim sa to stlacit?
0
Re: Haluze, blbosti, kuriozity VI.
Zvyčajne tam je ešte taký prelisok, mostík medzi tým čo stláčaš a okolitým plastom. Zvačša sa počíta s tým že sa pretrhne keď stlačíš ale niekedy tomu treba dopomôcť nožom...skús pozrieť.
0