Hadanka s motorom

Všetko možné na prevetranie mozgových závitov.

Moderátori: Merak, Moderátori

Používateľov profilový obrázok
tanu1
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 118
Dátum registrácie: 01 Dec 2009, 00:00
Bydlisko: Moldava nad Bodvou
Vek: 45

Príspevok od používateľa tanu1 » 13 Feb 2010, 13:22

V oboch prípadoch sa podľa mňa zastaví za rovnaký čas.
0

Používateľov profilový obrázok
Jacob989
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 2775
Dátum registrácie: 13 Mar 2008, 00:00
Bydlisko: Dubnica nad Váhom
Vek: 34
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Jacob989 » 13 Feb 2010, 13:22

ale brzdí, len opozdene, najprv je to len remanetný magnetiznus, až potom dôjde vplyvom záťaže ku nabudeniu.
0
Hudobník, zvukár, DJ, osvetľovač, fanúšik kvalitného zvuku, programátor, automatizér, elektrotechnik...Výroba laserových projektorov na zákazku.
Inak som Jakub.

Split

Príspevok od používateľa Split » 13 Feb 2010, 13:26

presne...ak neotocime polaritu tak sa seriove dynamo nenabudi(remanentny magnetizmus zanikne)...pri brzdeni je nutne zachovat smer prudu a to sa docieli len prehodenim vyvodov rotora...skratovanie som uviedol ako ten nejhorsi pripad samozrejme by to bud upalilo vinutie alebo mechanicky znicilo motor...danhard a mr. mio karma plus..

btw je zaujimave ze tento sposob sa zacal na zeleznici pouzivat len nedavno...dovtedy sa seriove motory pri brzdeni nenabudzali samy ale odpojil sa stator ktory bol zvlast budeny (teda zo serioveho motora bolo cudzobudene dynamo)

Jacob: brzdenie protiprudom som este nevidel (teda co sa tyka zeleznice)..a ano brzdenie je nehospodarne co sa tyka vyuzitia energie ale bohuzial rekuperacia mozna nie je (aspon na striedavej strane ale existuje maly akumulatorovy rusen ktory si pri brzdeni dobija baterky)..a niekde sa ta energia spalit musi

Dolfi
Power user
Power user
Príspevky: 11656
Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
Bydlisko: Prešporok (BA)
Vek: 71

Príspevok od používateľa Dolfi » 13 Feb 2010, 14:53

danhard napísal:... a jako zatěž bude odpor budícího vinutí ...
A prečo len budiaceho vinutia ? Aj vinutie rotora je v sérii ...
0
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.

Používateľov profilový obrázok
danhard
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 3226
Dátum registrácie: 15 Apr 2009, 00:00
Bydlisko: Jesenice u Prahy
Vek: 68

Príspevok od používateľa danhard » 13 Feb 2010, 19:28

Ano Dolfi, jako zátěž indukovaného elektromotorického napětí kotvy bude seriová kombinace odporu kotvy a odporu vinutí buzení statoru.
Indukované napětí na kotvě naprázdno ale nemáš možnost změřit, v tomto případě uvidíš až svorkové napětí kotvy zatížené odporem buzení.
Polarita výstupního napětí není při brzdění určena, záleží na stavu magnetizace v momentě přepnutí do brzdného režimu.
0

Split

Príspevok od používateľa Split » 13 Feb 2010, 20:07

no vidim ze tato otazka bola trocha zlozitejsia na pochopenie hlavne co sa tyka pojmov tak skusim dalsiu...znova so seriovym motorom...(neberte to velmi prakticky skor tak teoreticky) mame seriovy motor...pripojime ho na menovite napatie..nechame ho roztocit na menovite otacky..co sa stane ak paralelne k statoru pripojime odpor? Zrychli alebo spomali? Poprosim skusenejsich uzivatelov nech nechaju najprv hadat mladsie rocniky aby to bolo zaujimavejsie a aby sa to neprezradilo po 2 odpovediach...

Dolfi
Power user
Power user
Príspevky: 11656
Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
Bydlisko: Prešporok (BA)
Vek: 71

Príspevok od používateľa Dolfi » 13 Feb 2010, 22:28

Split napísal:... a aby sa to neprezradilo po 2 odpovediach ...
Akosi sa ti nehrnú odpovede ... (Inak stator a rotor nie sú exaktné pojmy. Totižto, stator môže byť rotorom a rotor statorom ...). :wink:
0
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.

Split

Príspevok od používateľa Split » 14 Feb 2010, 08:16

no neviem..ta bud to vie kazdy alebo skoro nikto...ked poviem ze rotor je kotva tak hadam to uz bude jasnejsie...no ale sak skus Dolfi...ked nikto iny sa nehlasi

Používateľov profilový obrázok
Jacob989
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 2775
Dátum registrácie: 13 Mar 2008, 00:00
Bydlisko: Dubnica nad Váhom
Vek: 34
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Jacob989 » 14 Feb 2010, 10:22

rýchlosť sa zväčší, dôvod vysvetlím až keď sa zapojá ostatní (ak vôbec) :wink:
0
Hudobník, zvukár, DJ, osvetľovač, fanúšik kvalitného zvuku, programátor, automatizér, elektrotechnik...Výroba laserových projektorov na zákazku.
Inak som Jakub.

mr.mio
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 5036
Dátum registrácie: 01 Okt 2009, 00:00
Bydlisko: Podunajska pahorkatina
Vek: 36

Príspevok od používateľa mr.mio » 14 Feb 2010, 10:39

Ja mám za to,že záleží koľko pólových nadstavcov má stator a aké má nominálne otáčky. Ak pripojíme odpor na kotvu,vytvorí sa kotva ´´nakrátko´´...takže odpoveď je niekde tam uprostred.
0

tesla512
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 195
Dátum registrácie: 04 Jún 2008, 00:00
Bydlisko: Hôrka pri Poprade
Vek: 31
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa tesla512 » 14 Feb 2010, 10:41

otáčky sériového motora závisia od prúdu budiaceho vinutia, a čím je menši tým sú otáčky vyšie (práve preto sa nesmie prijájať nezatažený)
teda ak k statoru pripojíme rezistor, prúd sa zmeší a otáčky pôjdu hore

a k tomu využitiu enegie pri brzdení, neviem kde na zeleznici pracuješ ale u nás na štreke do Tatier električky vracajú prúd do troleja, pri väčších kopcoch dokonca viditeľne stúpne napetie :D
0
Človek sa podobá zlomku: čitateľ hovorí, aký v skutočnosti je, a menovateľ naznačuje, čo si o sebe myslí.
//L.N. Tolstoj

Split

Príspevok od používateľa Split » 14 Feb 2010, 10:47

tesla 512: ano u vas to funguje lenze u vas je JS a elektricky idu pravidelne...ale kde mate strbsku rampu a ide dole kopcom jedna suprava a hore kopcom druha suprava tak v pripade ze by jedna brzdila a druha by isla hore a ta co brzdi by rekuperovala tak neviem neviem...bud streli nadprudovka na meniarni, alebo prepali vodice...my dole mame striedavinu a holt musis si uvedomit ze aby rekuperovanie fungovalo niekde sa energia musi odoberat..cili ak zacne brzdit s tym ze chce vratit energiu do siete ale nie je ziadny odber tak ubrzdi velku chlpatu...

a ostatnym..ano je to tak zrychli..a mozte hodit aj vysvetlenie ak cchete...neodborne sa dany jav popisuje ako tzv suntovanie..

tesla512
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 195
Dátum registrácie: 04 Jún 2008, 00:00
Bydlisko: Hôrka pri Poprade
Vek: 31
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa tesla512 » 14 Feb 2010, 12:15

prečo by malo niečo streliť? Nech má jedna súprava 0.5 MW, keď rekuperuje dá max. tých 0.5 MW a druhá ten výkon spotrebuje a z elektrárne pôjde menší prúd
na to, že v Blave už je striedavé napätie som zabudol, na východe ešte po starom 3000 ss
0
Človek sa podobá zlomku: čitateľ hovorí, aký v skutočnosti je, a menovateľ naznačuje, čo si o sebe myslí.
//L.N. Tolstoj

Split

Príspevok od používateľa Split » 14 Feb 2010, 14:59

tesla: nie som si isty ci su meniarne na to stavane...do toho az tak nevidim..co sa tyka masin tak treba pockat na nove...je jedna vec ze tam mate rekuperaciu lenze vy tam mate uplne ine hnacie systemy ako na zeleznici sa vyuzivaju..az teraz SKODA vyrobila masinu ktora rekuperuje aj na striedavine..lenze otazne je ci sa to aj vyuzije...

Dolfi
Power user
Power user
Príspevky: 11656
Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
Bydlisko: Prešporok (BA)
Vek: 71

Príspevok od používateľa Dolfi » 14 Feb 2010, 15:08

Split napísal:... my dole mame striedavinu a holt musis si uvedomit ze aby rekuperovanie fungovalo niekde sa energia musi odoberat ...
Akosi som nestihol odpovedať, (v noci som nechcel a dnes som sa pripojil až teraz, čiže neskoro) ... :wink:

Však práve tým, že máte striedavé napájanie, predsa nič nemôže stáť v ceste tomu, aby ste to vracali späť do rozvodnej siete. Tá je predsa schopná túto rekuperovanú energiu vždy absorbovať. (Viem, bola by to technicky náročná záležitosť. A je otázne, či by sa to "rentovalo" ...).

(Len ako najjednoduchší nápad na odskúšanie: Akumulátor = zásobník rekuperovanej energie, DC motor, asynchrónny jednofázový motor pretočený na nadsynchrónne otáčky, prípadne trafo na napätie rovnaké, ako dodáva autotrafo na trakčné motory ...).
0
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.

Split

Príspevok od používateľa Split » 14 Feb 2010, 15:16

Dolfi problem nie je to dodat ale sfazovat..v masine je plna <> indukcnosti a nehovoriac o tom ze asynchronne motory su riadene frekvencnymi menicmi proste ak by sa to aj dalo rekuperovat tak by trebalo tu sinusovku ocistit od toho harmonickeho bordelu a hlavne sfazovat..skodovaci to vraj dokazali ale pochybujem ze to je take jednoduche..

Dolfi
Power user
Power user
Príspevky: 11656
Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
Bydlisko: Prešporok (BA)
Vek: 71

Príspevok od používateľa Dolfi » 14 Feb 2010, 15:46

Split napísal:Dolfi problem nie je to dodat ale sfazovat..v masine je plna <> indukcnosti a nehovoriac o tom ze asynchronne motory su riadene frekvencnymi menicmi proste ak by sa to aj dalo rekuperovat tak by trebalo tu sinusovku ocistit od toho harmonickeho bordelu a hlavne sfazovat..skodovaci to vraj dokazali ale pochybujem ze to je take jednoduche..
Prečítaj si ešte raz ten posledný odsek. Je to úpný amatérizmus. No fázovať tam určite nič nemusíš. (No neviem si to reálne predstaviť v lokomotíve zrealizované, čo i len na 1 % z 0,5 MW ...). :wink:
0
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.

Split

Príspevok od používateľa Split » 14 Feb 2010, 15:51

teraz som nerozumel velmi co mas na mysli

Dolfi
Power user
Power user
Príspevky: 11656
Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
Bydlisko: Prešporok (BA)
Vek: 71

Príspevok od používateľa Dolfi » 14 Feb 2010, 16:01

Split napísal:teraz som nerozumel velmi co mas na mysli
Asynchrónny motor pretočený do nadsynchrónnych otáčok netreba fázovať ... (No jeho pohon cez DC motor a baterku, nabíjanú rekuperovanou energiou, je absolútny anachronizmus ...). :wink:
0
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.

Split

Príspevok od používateľa Split » 14 Feb 2010, 16:09

ano lenze asynchronny motor je v tomto prpade napajany cez transformator, riadeny usmernovac a trojfazovy striedac...

Napísať odpoveď
  • Podobné témy
    Odpovedí
    Zobrazení
    Posledný príspevok