Hadanka s motorom
Moderátori: Merak, Moderátori
presne...ak neotocime polaritu tak sa seriove dynamo nenabudi(remanentny magnetizmus zanikne)...pri brzdeni je nutne zachovat smer prudu a to sa docieli len prehodenim vyvodov rotora...skratovanie som uviedol ako ten nejhorsi pripad samozrejme by to bud upalilo vinutie alebo mechanicky znicilo motor...danhard a mr. mio karma plus..
btw je zaujimave ze tento sposob sa zacal na zeleznici pouzivat len nedavno...dovtedy sa seriove motory pri brzdeni nenabudzali samy ale odpojil sa stator ktory bol zvlast budeny (teda zo serioveho motora bolo cudzobudene dynamo)
Jacob: brzdenie protiprudom som este nevidel (teda co sa tyka zeleznice)..a ano brzdenie je nehospodarne co sa tyka vyuzitia energie ale bohuzial rekuperacia mozna nie je (aspon na striedavej strane ale existuje maly akumulatorovy rusen ktory si pri brzdeni dobija baterky)..a niekde sa ta energia spalit musi
btw je zaujimave ze tento sposob sa zacal na zeleznici pouzivat len nedavno...dovtedy sa seriove motory pri brzdeni nenabudzali samy ale odpojil sa stator ktory bol zvlast budeny (teda zo serioveho motora bolo cudzobudene dynamo)
Jacob: brzdenie protiprudom som este nevidel (teda co sa tyka zeleznice)..a ano brzdenie je nehospodarne co sa tyka vyuzitia energie ale bohuzial rekuperacia mozna nie je (aspon na striedavej strane ale existuje maly akumulatorovy rusen ktory si pri brzdeni dobija baterky)..a niekde sa ta energia spalit musi
- danhard
- Ultimate člen
- Príspevky: 3226
- Dátum registrácie: 15 Apr 2009, 00:00
- Bydlisko: Jesenice u Prahy
- Vek: 68
Ano Dolfi, jako zátěž indukovaného elektromotorického napětí kotvy bude seriová kombinace odporu kotvy a odporu vinutí buzení statoru.
Indukované napětí na kotvě naprázdno ale nemáš možnost změřit, v tomto případě uvidíš až svorkové napětí kotvy zatížené odporem buzení.
Polarita výstupního napětí není při brzdění určena, záleží na stavu magnetizace v momentě přepnutí do brzdného režimu.
Indukované napětí na kotvě naprázdno ale nemáš možnost změřit, v tomto případě uvidíš až svorkové napětí kotvy zatížené odporem buzení.
Polarita výstupního napětí není při brzdění určena, záleží na stavu magnetizace v momentě přepnutí do brzdného režimu.
0
no vidim ze tato otazka bola trocha zlozitejsia na pochopenie hlavne co sa tyka pojmov tak skusim dalsiu...znova so seriovym motorom...(neberte to velmi prakticky skor tak teoreticky) mame seriovy motor...pripojime ho na menovite napatie..nechame ho roztocit na menovite otacky..co sa stane ak paralelne k statoru pripojime odpor? Zrychli alebo spomali? Poprosim skusenejsich uzivatelov nech nechaju najprv hadat mladsie rocniky aby to bolo zaujimavejsie a aby sa to neprezradilo po 2 odpovediach...
-
- Stály člen
- Príspevky: 195
- Dátum registrácie: 04 Jún 2008, 00:00
- Bydlisko: Hôrka pri Poprade
- Vek: 31
- Kontaktovať používateľa:
otáčky sériového motora závisia od prúdu budiaceho vinutia, a čím je menši tým sú otáčky vyšie (práve preto sa nesmie prijájať nezatažený)
teda ak k statoru pripojíme rezistor, prúd sa zmeší a otáčky pôjdu hore
a k tomu využitiu enegie pri brzdení, neviem kde na zeleznici pracuješ ale u nás na štreke do Tatier električky vracajú prúd do troleja, pri väčších kopcoch dokonca viditeľne stúpne napetie
teda ak k statoru pripojíme rezistor, prúd sa zmeší a otáčky pôjdu hore
a k tomu využitiu enegie pri brzdení, neviem kde na zeleznici pracuješ ale u nás na štreke do Tatier električky vracajú prúd do troleja, pri väčších kopcoch dokonca viditeľne stúpne napetie
0
Človek sa podobá zlomku: čitateľ hovorí, aký v skutočnosti je, a menovateľ naznačuje, čo si o sebe myslí.
//L.N. Tolstoj
//L.N. Tolstoj
tesla 512: ano u vas to funguje lenze u vas je JS a elektricky idu pravidelne...ale kde mate strbsku rampu a ide dole kopcom jedna suprava a hore kopcom druha suprava tak v pripade ze by jedna brzdila a druha by isla hore a ta co brzdi by rekuperovala tak neviem neviem...bud streli nadprudovka na meniarni, alebo prepali vodice...my dole mame striedavinu a holt musis si uvedomit ze aby rekuperovanie fungovalo niekde sa energia musi odoberat..cili ak zacne brzdit s tym ze chce vratit energiu do siete ale nie je ziadny odber tak ubrzdi velku chlpatu...
a ostatnym..ano je to tak zrychli..a mozte hodit aj vysvetlenie ak cchete...neodborne sa dany jav popisuje ako tzv suntovanie..
a ostatnym..ano je to tak zrychli..a mozte hodit aj vysvetlenie ak cchete...neodborne sa dany jav popisuje ako tzv suntovanie..
-
- Stály člen
- Príspevky: 195
- Dátum registrácie: 04 Jún 2008, 00:00
- Bydlisko: Hôrka pri Poprade
- Vek: 31
- Kontaktovať používateľa:
prečo by malo niečo streliť? Nech má jedna súprava 0.5 MW, keď rekuperuje dá max. tých 0.5 MW a druhá ten výkon spotrebuje a z elektrárne pôjde menší prúd
na to, že v Blave už je striedavé napätie som zabudol, na východe ešte po starom 3000 ss
na to, že v Blave už je striedavé napätie som zabudol, na východe ešte po starom 3000 ss
0
Človek sa podobá zlomku: čitateľ hovorí, aký v skutočnosti je, a menovateľ naznačuje, čo si o sebe myslí.
//L.N. Tolstoj
//L.N. Tolstoj
tesla: nie som si isty ci su meniarne na to stavane...do toho az tak nevidim..co sa tyka masin tak treba pockat na nove...je jedna vec ze tam mate rekuperaciu lenze vy tam mate uplne ine hnacie systemy ako na zeleznici sa vyuzivaju..az teraz SKODA vyrobila masinu ktora rekuperuje aj na striedavine..lenze otazne je ci sa to aj vyuzije...
-
- Power user
- Príspevky: 11656
- Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
- Bydlisko: Prešporok (BA)
- Vek: 71
Akosi som nestihol odpovedať, (v noci som nechcel a dnes som sa pripojil až teraz, čiže neskoro) ...Split napísal:... my dole mame striedavinu a holt musis si uvedomit ze aby rekuperovanie fungovalo niekde sa energia musi odoberat ...
Však práve tým, že máte striedavé napájanie, predsa nič nemôže stáť v ceste tomu, aby ste to vracali späť do rozvodnej siete. Tá je predsa schopná túto rekuperovanú energiu vždy absorbovať. (Viem, bola by to technicky náročná záležitosť. A je otázne, či by sa to "rentovalo" ...).
(Len ako najjednoduchší nápad na odskúšanie: Akumulátor = zásobník rekuperovanej energie, DC motor, asynchrónny jednofázový motor pretočený na nadsynchrónne otáčky, prípadne trafo na napätie rovnaké, ako dodáva autotrafo na trakčné motory ...).
0
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.
Dolfi problem nie je to dodat ale sfazovat..v masine je plna <> indukcnosti a nehovoriac o tom ze asynchronne motory su riadene frekvencnymi menicmi proste ak by sa to aj dalo rekuperovat tak by trebalo tu sinusovku ocistit od toho harmonickeho bordelu a hlavne sfazovat..skodovaci to vraj dokazali ale pochybujem ze to je take jednoduche..
-
- Power user
- Príspevky: 11656
- Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
- Bydlisko: Prešporok (BA)
- Vek: 71
Prečítaj si ešte raz ten posledný odsek. Je to úpný amatérizmus. No fázovať tam určite nič nemusíš. (No neviem si to reálne predstaviť v lokomotíve zrealizované, čo i len na 1 % z 0,5 MW ...).Split napísal:Dolfi problem nie je to dodat ale sfazovat..v masine je plna <> indukcnosti a nehovoriac o tom ze asynchronne motory su riadene frekvencnymi menicmi proste ak by sa to aj dalo rekuperovat tak by trebalo tu sinusovku ocistit od toho harmonickeho bordelu a hlavne sfazovat..skodovaci to vraj dokazali ale pochybujem ze to je take jednoduche..
0
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.
-
- Power user
- Príspevky: 11656
- Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
- Bydlisko: Prešporok (BA)
- Vek: 71
Asynchrónny motor pretočený do nadsynchrónnych otáčok netreba fázovať ... (No jeho pohon cez DC motor a baterku, nabíjanú rekuperovanou energiou, je absolútny anachronizmus ...).Split napísal:teraz som nerozumel velmi co mas na mysli
0
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.
-
- Podobné témy
- Odpovedí
- Zobrazení
- Posledný príspevok
-
- 14 Odpovedí
- 880 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa cs001