Elektromotor

Všetko možné na prevetranie mozgových závitov.

Moderátori: Merak, Moderátori

mr.mio
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 5036
Dátum registrácie: 01 Okt 2009, 00:00
Bydlisko: Podunajska pahorkatina
Vek: 36

Príspevok od používateľa mr.mio » 03 Aug 2010, 21:44

Ale to je izolácia medzi vinutím a kostrou. Ale čo medzizávitová izolácia,teda izolácia drôtu. Používa sa obyčajný lakovaný drôt?
0

Split

Príspevok od používateľa Split » 03 Aug 2010, 21:46

fuha..tak to netusim..ale technologia musi existovat...inak by to asi nefungovalo

SMEDA
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 1551
Dátum registrácie: 03 Aug 2009, 00:00
Bydlisko: Trnava
Vek: 32

Príspevok od používateľa SMEDA » 03 Aug 2010, 21:47

Ved v normach o VN napeti sa nič vyčitat neda o tomtom ?
0

AnonyMouse
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 591
Dátum registrácie: 16 Júl 2010, 00:00

Príspevok od používateľa AnonyMouse » 03 Aug 2010, 21:50

1,400MW Inner-Cooled Steam Turbine Generator Set for sale, the generator is rated at 75 PSIG Hydrogen Pressure. 1,413,000kVA, 32,632 Stator Amps, 0.95 Power Factor, 9,019 Rotor Amps. 3 Phase, 60Hz., 1800rpm, 25kV Stator Voltage, 475 Exciter Voltage. Rotor Temperature Rise in Hydrogen at 75PSIG, with 46 C maximum cold gas, will not exceed 64 C. Stator Temperature rise, with 50 C maximum cold water to Stator Coil will not exceed 50 C. Maximum Inlet Water Temperature to Hydrogen Water Coolers - 95 F. Maximum Inlet Water Temperature to Stator Coil Water Coolers - 95 F. Maximum Operating Gas Pressure - 75PSIG. Generator Data: Serial Number - S-1-85P08075. Static Gas Volume: Generator - 4400 Cubic Feet. Bearing Diameter - 28 in. Volume of Stator Water Piping - 24 in. Built 1978. From a nuclear power plant. For more information Contact Milt Fyre 503-351-9898 or mail to: milt@rmaglobal.com
Ak na to mas, mozes si ho kupit... :wink:
0

mr.mio
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 5036
Dátum registrácie: 01 Okt 2009, 00:00
Bydlisko: Podunajska pahorkatina
Vek: 36

Príspevok od používateľa mr.mio » 03 Aug 2010, 21:59

25kV. To už je o inom.

Napadá ma. Ak platí to isté čo pri transformátoroch,teda,čím väčší prierez jadra,tým menej závitov a väčší priemer vodiča,tak by mohli teoreticky izolovať vinutie viacnásobnou vrstvou oxidu a vzduchovou medzerou. Alebo vinutie ukladať do keramických lôžok,aby sa zabezpečila pevnosť a dobré odvádzanie tepla. Priestoru by tam malo byť dosť na takúto konštrukciu,nie?
0

Split

Príspevok od používateľa Split » 03 Aug 2010, 22:03

mr.mio je to vcelku mozne

AnonyMouse
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 591
Dátum registrácie: 16 Júl 2010, 00:00

Príspevok od používateľa AnonyMouse » 03 Aug 2010, 22:25

A co by si povedal na 56kV motory?

Ako pre teba: TU a TU 8O

BTW: ziadna keramika, v statore su navinute "normalne" VVN kably.

Nejake dalsie info z USA: http://www.national-electric-coil.com/
0

SMEDA
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 1551
Dátum registrácie: 03 Aug 2009, 00:00
Bydlisko: Trnava
Vek: 32

Príspevok od používateľa SMEDA » 03 Aug 2010, 22:39

thy voleee to je mediiiii.
0

neznamy

Príspevok od používateľa neznamy » 03 Aug 2010, 22:42

viac by ma zaujmalo čo by sa stalo keby si miesto toho oleja použil tekutý vodík s teplotou blízkou absolutnej nule...

mr.mio
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 5036
Dátum registrácie: 01 Okt 2009, 00:00
Bydlisko: Podunajska pahorkatina
Vek: 36

Príspevok od používateľa mr.mio » 03 Aug 2010, 22:45

To navíjajú statory s normálnymi VN káblami? Aj keď to vypadá že to tak v skutočnosti je,príde mi to trochu uletené. Tá izolácia je dosť poddajná(aspoň tak vyzerá),ako potom môžu zaručiť pevnosť vinutia? A čo chladenie,plasty nie sú zrovna najlepšími vodičmi tepla.
0

AnonyMouse
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 591
Dátum registrácie: 16 Júl 2010, 00:00

Príspevok od používateľa AnonyMouse » 03 Aug 2010, 22:47

To right13: Supravodive generatory sa v elektrarnach pouzivaju. Nieje to uplne bezna zalezitost, ale ani nic exoticke.
http://www.amsc.com/products/motorsgene ... index.html

BTW: ak by si takto ochladil bezny motor, ziskas len jedine: hromadu drobnych ciastociek kovu po tom, ako sa ti rozprskne skrehnuty material.
0

Dolfi
Power user
Power user
Príspevky: 11657
Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
Bydlisko: Prešporok (BA)
Vek: 71

Príspevok od používateľa Dolfi » 13 Aug 2010, 18:34

Já si myslím, že každý plyn/ kvapalina má svoju viskozitu a vznikajú v nej straty trením. Vákuum, to je iná vec. No nemám poňatia, či by sa rotor vo vákuu dokázal uchladiť ...

Inak, znižovanie strát trením u veľkých točivých synchrónnych kompenzátorov je bežná vec. Stroj bez vyvedených hriadeľov je utesnený a naplnený najredším inertným plynom, héliom. A napriek technickým komplikáciám sa im to "rentuje" ...

Bežne vyrábať motory/ generátory na veľmi vysoké napätie sa neopláca. Sú tam neprekonateľné problémy s elektrickou pevnosťou použitých izolácií. Načo to komplikovať, keď v tesnej blízkosti môže byť (takmer) bezstratový elektrický stroj na zvýšenie/ zníženie napätia, transformátor ...
0
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.

Napísať odpoveď
  • Podobné témy
    Odpovedí
    Zobrazení
    Posledný príspevok