Príklad automobil a zákruta
Moderátori: Merak, Moderátori
Príklad automobil a zákruta
Ahojte ludia.
Dnes som našiel kdesi toto, ked som robil poriadok takéto zadanie:
Automobil pohybujúci sa rýchlosťou Vo vchádza do zákruty s oblúkom s a polomerom r. Spomaľuje tak, že oblúk s prejde za čas t. Aká je rýchlosť a zrýchlenie v tomto okamžiku?
Viem, že sme sa to učili hrozne dávno, ale ani za svet neviem jak na to. Nevedeli by ste helpnúť?
Ďakujem.
Dnes som našiel kdesi toto, ked som robil poriadok takéto zadanie:
Automobil pohybujúci sa rýchlosťou Vo vchádza do zákruty s oblúkom s a polomerom r. Spomaľuje tak, že oblúk s prejde za čas t. Aká je rýchlosť a zrýchlenie v tomto okamžiku?
Viem, že sme sa to učili hrozne dávno, ale ani za svet neviem jak na to. Nevedeli by ste helpnúť?
Ďakujem.
0
- jenda23
- Ultimate člen
- Príspevky: 5779
- Dátum registrácie: 27 Jún 2008, 00:00
- Bydlisko: Česká Třebová
- Vek: 33
- Kontaktovať používateľa:
výpočet bude stejnej jako na rovině podle mě, jen dráha bude rovna dráze opsaný po kružnici
//Automatické spojenie príspevkov. Pridané po 2 minútach:
Ne vlastně nebude, máš tady vektor normálovýho a tečnýho zrychlení...
//Automatické spojenie príspevkov. Pridané po 2 minútach:
Ne vlastně nebude, máš tady vektor normálovýho a tečnýho zrychlení...
0
Lokomotiva je jako žena.Je jich stovky typů a každej z nich je jinej,každá z nich je svým způsobem krásná.Když jí chceš aspoň trochu poznat jsou to stovky hodin času.Nejde s ní být aniž bys jí bezmezně miloval,je nemožný jí znát do poslední skulinky
Po rovine tuším platí, že v= vo + a.t a s=a.t2/2
to t2 je t na druhu.
//Automatické spojenie príspevkov. Pridané po 2 minútach:
to t2 je t na druhu.
//Automatické spojenie príspevkov. Pridané po 2 minútach:
A ked spomaluje tak to není náhodou dostredivé zrýchlenie?mr.mio napísal:Zabudol si na hmotnosť auta,ak chceš vedieť aj odstredivú silu a tým pádom spomalenie. Inak je zrýchlenie v0 na druhú/r,alebo 2pí na druhú krát r.
0
-
- Ultimate člen
- Príspevky: 5036
- Dátum registrácie: 01 Okt 2009, 00:00
- Bydlisko: Podunajska pahorkatina
- Vek: 36
Na čo som myslel keď som písal predchádzajúci príspevok?
Hmotnosť nepotrebuješ. Chceš vedieť rýchlosť a zrýchlenie. Neviem kam som pozeral. Zrýchlenie som ti napísal. Je to omega(2pí) na druhú krát r. A obvodovú rýchlosť si si napísal sám. A T už nieje problém vypočítať. Čím viac nad tým rozmýšľam,tým viac som dopletený.
Hmotnosť nepotrebuješ. Chceš vedieť rýchlosť a zrýchlenie. Neviem kam som pozeral. Zrýchlenie som ti napísal. Je to omega(2pí) na druhú krát r. A obvodovú rýchlosť si si napísal sám. A T už nieje problém vypočítať. Čím viac nad tým rozmýšľam,tým viac som dopletený.
0
Je to nesmyslné zadání.
1. jak zpomaluje? Během toho oblouku? Z rychlosti Vo na nulu? Zpomaluje s konstantním zpomalením nebo jinak?
2. Co se má počítat - jaká rychlost? jaké zrychlení, když zpomaluje?
Vždyť je to celé nesmysl.
Smysl by mělo zadání- auto jede rychlostí Vo a vypočtěte dostředivé zrychlení v tom oblouku.
1. jak zpomaluje? Během toho oblouku? Z rychlosti Vo na nulu? Zpomaluje s konstantním zpomalením nebo jinak?
2. Co se má počítat - jaká rychlost? jaké zrychlení, když zpomaluje?
Vždyť je to celé nesmysl.
Smysl by mělo zadání- auto jede rychlostí Vo a vypočtěte dostředivé zrychlení v tom oblouku.
0
- Napster050
- Ultimate člen
- Príspevky: 3048
- Dátum registrácie: 01 Jan 2007, 00:00
- Bydlisko: Turčianske Teplice
- Vek: 33
- Kontaktovať používateľa:
Auto sa v danej zakrute prevrati, pretože vodič neprisposobil jazdu povahe a stavu vozovky
0
Navštívte nový web o audiotechnike a podeľte sa s nami !
http://www.vintageaudio.tk/
môj YouTube kanál
http://www.vintageaudio.tk/
môj YouTube kanál
Moje skromne poznatky z F1 mi hovoria, ze tento priklad by bolo mozne ratat dvomi sposobmi.
Ten realnejsi, je ked to auto ma prejst zakrutu (to znamena, ze ju nesmie opustit) tu si musis vyratat dostredive zrychlenie, ktore musi byt mensie resp rovne sile posobiacej na vozovke(s ohladom na treciu silu nehovoriac o valivom treni).
Pokial vsak taketo podmienky nemas, co nemas a nemas ani zadanu hmotnost auta, tak sa to da pocitat ako pohyb po kruznici maleho hmotneho bodu.
Avsak si myslim, ze takyto vypocet nebude košér
Ten realnejsi, je ked to auto ma prejst zakrutu (to znamena, ze ju nesmie opustit) tu si musis vyratat dostredive zrychlenie, ktore musi byt mensie resp rovne sile posobiacej na vozovke(s ohladom na treciu silu nehovoriac o valivom treni).
Pokial vsak taketo podmienky nemas, co nemas a nemas ani zadanu hmotnost auta, tak sa to da pocitat ako pohyb po kruznici maleho hmotneho bodu.
Avsak si myslim, ze takyto vypocet nebude košér
0
Ak je polomer zákruty konštantný a treba brať ohľad na to, aby auto nevyletelo von, musí ubrzdiť na kritickú rýchlost pred hranicou zákruty, a potom už brzdiť asi netreba.
Železničiari vedia, že koľaje idú do zákruty s postupne sa zmenšujúcim polomerom oblúka tak, aby odstredivé zrýchlenie narastalo plynule od nuly. To šetrí cestujúcich, lebo ich nehegne. V takejto zákrute by sa ešte dobrzdiť dalo, ale pilotov F1 nik nešetrí.
Železničiari vedia, že koľaje idú do zákruty s postupne sa zmenšujúcim polomerom oblúka tak, aby odstredivé zrýchlenie narastalo plynule od nuly. To šetrí cestujúcich, lebo ich nehegne. V takejto zákrute by sa ešte dobrzdiť dalo, ale pilotov F1 nik nešetrí.
0