Stavba meracej a testovacej VF techniky

Chcete pomocť v oblasti VF techniky?

Moderátori: mirosne, Moderátori

Používateľov profilový obrázok
MrWifiHifi
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 600
Dátum registrácie: 22 Aug 2017, 10:06

Stavba meracej a testovacej VF techniky

Príspevok od používateľa MrWifiHifi » 01 Máj 2022, 20:40

Zdravím

Nakoľko by som sa chcel venovať oprave a stavbe rádií, rád by som si postavil vlastnú meraciu a testovaciu techniku na tieto účely. Som v tom úplný začiatočník, s VF som robil minimálne. Síce áno, dá sa dnes toho už veľa kúpiť, no rád by som si postavil niečo zo šuflíkových zásob ktoré mám a popri tom sa aj niečo naučil. Rád by som využil ako zdroje zapojení staršiu literatúru napr. amaterské rádio, rádioamatérske konstrukce 1-4 a pod.

Ideálne by bolo mať nejaký grid-dip meter pre zladovanie, poprípade VF generátor ktorý už bol v inej téme popisovaný. Rozmýšlal som už aj nad polyskopom pre nastavovanie MF filtrov.

Chcel by som len napr. vedieť, že čo ako postaviť, aby to bolo dobré tienené, čo to môžem robiť keď niečo nebude dobré, ako zapájať súčiastky vo VF obvodoch, ako navíjať cievky , akými spôsobmi sa dajú navíjať a pre aké aplikácie sa hodí cievka navitá akým spôsobom a tak podobne.
Mal by som potom ešte nejaké otázky ku konkrétnym zapojeniam, ktoré sú napr lepši, poprípade či by sa niektoré nedali nejako trošku upraviť...

Za akékoľvek pozítivne ohlasy budem veľmi rád. VF technika sa mi veľmi páči, je pre mňa veľmi fascinujúce, čo všetko sa s ňou dá dokázať, preto by som sa o nej chcel čo najviac naučiť, ideálne prakticky.
0

Používateľov profilový obrázok
jezevec
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 1767
Dátum registrácie: 22 Aug 2008, 00:00
Bydlisko: JM

Re: Stavba meracej a testovacej VF techniky

Príspevok od používateľa jezevec » 01 Máj 2022, 20:53

Na opravy rádií ti stačí multimetr, žádné rádio se samo nerozladí.
Zdá se mi, že tu stále jen teoretizuješ, ale skutek utek.
0

Používateľov profilový obrázok