ZBYTOČNÉ OTÁZKY VŠETKÉHO DRUHU 8

Si začinajúci elektronik? Tak táto rubrika je určená práve tebe.

Moderátori: mirosne, Moderátori

Používateľov profilový obrázok
Thales
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 13834
Dátum registrácie: 07 Okt 2008, 00:00
Bydlisko: White Hill, Prague
Vek: 41
Kontaktovať používateľa:

ZBYTOČNÉ OTÁZKY VŠETKÉHO DRUHU 8

Príspevok od používateľa Thales » 09 Mar 2014, 09:53

Pokračování naší veleúspěšné nekonečné telenovely - už osmá série :)

Předchozí série zde:
http://svetelektro.com/Forum/zbytocne-o ... t1980.html
0
Zapamatuj si:
- To že něco funguje neznamená že je to tak správně a už vůbec ne bezpečně.
- Je třeba se učit od těch co opravdu umí a ne od těch co si jen myslí že to umí

Používateľov profilový obrázok
Drakoush
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 10964
Dátum registrácie: 07 Feb 2012, 23:22
Bydlisko: Nitra
Vek: 28
Kontaktovať používateľa:

Re: ZBYTOČNÉ OTÁZKY VŠETKÉHO DRUHU 8

Príspevok od používateľa Drakoush » 20 Mar 2014, 15:28

Dali2: sťahovanie okien s tým priamo nesúvisí, ale ak sa na to pozrieme inak, ručné sťahovanie okien vidíme ako prežitok. Minimálne predné okná sú už asi všade v elektrine, za zadné treba síce stále priplatiť, ale stávajú sa štandardom napr. u fiata, povedzme doblo v základnej výbave disponuje už aj elektricky sťahovanými zadnými oknami. A ja tak vnímam manuál, to je pre mňa ako prežitok, technológie postupujú, prečo kupovať manuál? Šantiť sa nepotrebuješ a pridávať si "prácu" len preto, lebo máš dojem, že automat je pre ženy a buzerantov, to nemá asi význam.
U osobáka budiš, ale si predstav, že rajduješ kamión, kde máš 12 rýchlostí, nie je to nič príjemné šaltovať to tam. Okrem toho jazna na automat je úspornejšia, pretože RJ vie, kedy môže preradiť, máš tam 1000 sond (pri servise to spoznávaš, keď ti šedivejú vlasy, lebo autu sa niečo nepáči a pritom to je sonda za 12€...). Ale je to každého osobný názor, kto chce šaltovať, kúpi si manuál, kto chce jazdiť pohodlne, kúpi si automat :)

Tiež by som si nekúpil trafozváračku, keď môžem mať invertor ;)
0
Odkupujem zaujímavé meracie prístroje. Ponuky mailom alebo SS.

Dali2
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 840
Dátum registrácie: 01 Sep 2008, 00:00
Bydlisko: Beniakovce
Vek: 56

Re: ZBYTOČNÉ OTÁZKY VŠETKÉHO DRUHU 8

Príspevok od používateľa Dali2 » 20 Mar 2014, 15:51

V podstate sa da s tebou suhlasit, rozhodne som nemal v umysle riesit kamiony a spol, ale osobne auta. V nasich zemepisnych sirkach sa automatika presadzuje len dost pomaly, dlhe roky neplatilo to co vravis, ze automat dokaze byt uspornejsi - pri 5-6 a viac rychlostnych atuomatoch ano, u starych automatov to bolo skor naopak, rucne radenie bolo vyrazne uspornejsie. A zase je to len o tom, ako kvalitne je urobeny soft, ktory to riadi. A ziadna elektronika nenahradi tvoj dobry pocit z jazdy - ale vzdy je to o osobnych preferenciach, kazdemu vyhovuje nieco ine. To mas ako so zenskymi, kazdemu sa paci nieco ine - chude, tlste, bloncky, brunety, rysave, inak by bol tento svet strasne nudny :lol:
0

pocitujlasku
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 6205
Dátum registrácie: 20 Júl 2007, 00:00
Vek: 41

Re: ZBYTOČNÉ OTÁZKY VŠETKÉHO DRUHU 8

Príspevok od používateľa pocitujlasku » 20 Mar 2014, 15:52

Drakoush: manual ma jednu velku vyhodu, ked nastane krizova situacia stlacis spojku a brzdu. kdezto pri automate - videi o tom je kopec. Dalsia vec, pri manuali musim preradovat a to mi aspon znizuje riziko mikrospanku :)
Ale kazdy ma rad nieco ine, byvaly sef ma automat a nevie si to vynachvalit, a to s autami s manualom casto jazdil.
0
Jedním z největších projevů nedůvěry v Boha je hromosvod na kostele.

Používateľov profilový obrázok
Drakoush
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 10964
Dátum registrácie: 07 Feb 2012, 23:22
Bydlisko: Nitra
Vek: 28
Kontaktovať používateľa:

Re: ZBYTOČNÉ OTÁZKY VŠETKÉHO DRUHU 8

Príspevok od používateľa Drakoush » 20 Mar 2014, 15:58

Keďže som odoberateľ volvo newslettera, oni sa doslova statujú ich automatickou prevodovkou, vraj je úsporná a tak ďalej... Proste omáčky, keď sa predáva. Jedno je však pravda, ak otec vliezol do kamióna, musel si prevodovku "naučiť", aké má otec preferencie. Ak šliapal pri rozbehu na podlahu, tak radila pri 1500T, ak išiel plynulo, pohodovo, radila už pri 1000, takže kúska inteligencie tá prevodovka má. Ja si myslím, že vývoj napreduje rýchlo, kedysi telefón slúžil na telefonovanie, dnes je z toho aj TV, aj PC, proste tá tehlička naberá stále na inteligencii. Tak to je aj s prevodovkami, je len otázka času, kedy sa vylepšia, ale čo si všímam, vývoj ide, kedysi trojstupňové automaty, poruchové, dnes to má klasicky 5 - 6 stupňov, inteligentné riadenie...
Zas aby som nebol len zástanca, vo ZV mal taxikár passata (staršieho) s automatom a pri preradení auto citeľne trhlo, kdežto napr. otcov automat radí ako manuál - motor na voľnobeh a potom ide, na tom passate to radilo ako keby v otáčkach. Teraz by som si rád sadol do nového passata automata, či to zlepšili...

Pocitujlasku: hej, je to každého osobný vkus, to je ako s hudbou, niekto rád smetiakový rap, niekto metal, niekto klasiku, niekto jazz... A nikto nie je zlý, každý je len INÝ.
0
Odkupujem zaujímavé meracie prístroje. Ponuky mailom alebo SS.

mato3000
Power user
Power user
Príspevky: 9767
Dátum registrácie: 04 Jan 2009, 00:00
Bydlisko: BA

Re: ZBYTOČNÉ OTÁZKY VŠETKÉHO DRUHU 8

Príspevok od používateľa mato3000 » 20 Mar 2014, 17:46

dan21, neterp ....

nič lepšia ako automatika neni a to mám 2Mkm s manuálom v X autách za sebou , žial večšina ľudí ma skúsenosť s automatikou na aute za 10 000 E , v takom nemôže byť žiadna normálna automatika dokonca ani poriadne na sťahovanie okien.

Ako vraví Drakoush , vývoj napreduje, ale každému sedí niečo iné. Verím ale že ak si niekto sadne do auta s poriadnou automatikou zmení názor, tak ako ja. A somariny ohľadne toho, že máš problém s nohami, tak to je sniešne, ja som sa pomýlil len raz, a nemám viac žiaden problém.
0

dan21
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 3016
Dátum registrácie: 11 Apr 2007, 00:00
Bydlisko: ZA

Re: ZBYTOČNÉ OTÁZKY VŠETKÉHO DRUHU 8

Príspevok od používateľa dan21 » 20 Mar 2014, 18:17

Netrepem. Mam najazdene zopar tisicok mil na automatike na autach od 20K USD do 70K USD. Ani jedno ma neoslovilo. Pravda je ze to bolo pred 20 rokmi, ked mozno uatomatiky neboli to co teraz. Tiez bol rozdiel (ako si povedal) v autoamte v 10K aute a 50k aute.
Povedal som svoj nazor. Automat nechcem. Moj nazor je ze je to dobre pre zenu do mesta.

Nikdy som nepovedal ze som sa pomylil. Povedal som ze ma to lakalo pouzit lavu nohu na brzdenie.
0

mato3000
Power user
Power user
Príspevky: 9767
Dátum registrácie: 04 Jan 2009, 00:00
Bydlisko: BA

Re: ZBYTOČNÉ OTÁZKY VŠETKÉHO DRUHU 8

Príspevok od používateľa mato3000 » 20 Mar 2014, 20:08

no oni sa pichajú všade, kde ich ľudia chcú, výhod je v dnešnej dobe velmi veľa a nevýhody sú povečšine zastaralé skornatené názory typu " žena patrí za šporák " ešteže tá moja nevie variť :D

ešte som tu nevidel reálny príklad pre čo nie, tak ja poviem že hlavne cena a životnosť sú prekážkou pre čo automat neni všade, životnosť sa dá rozumne predĺžiť, hlavne nepočúvaním doporučených rád od servisákov typu, že tá náplň je doživotná , cena tiež pomaly klesá .

Ich výhody? , tých je veľa, nižšia spotreba , ak je automatika v spolupráce s ESP, či podobným systémom, tak je to neskutočná stabilita , bezpečnosť, pohodlnosť a máš omnoho viac času na venovanie sa jazdy, máš volnejšie ruky na prácu s volantom a aj telefonovanie, ja mám ale telefon v aute ale dobre si pametám na časy, keď som porušoval zákon , lebo telefonovanie je mojím chlebíkom. Tých výhod je omnoho viac, omnoho , omnoho ako nevýhod.
Zaujímavá by bola štatistika vybúraných puberťákov na silných autách, či mali automat, alebo manuál :D .

Ako som ale písal, dnešný normálny automat má viac módov a teda vytáčať môžeš motor ako chceš. Samozrejme automatika je automatika a to neni vhodné na závody, lebo auto nedokáže predpovedať a nevidí reálnu situáciu, to vidíš ty svojimi vnemmi a pre to sa na automatike nezávodí . Všetok ostatné sú mýty a v nepodstatnej miera závisť. Položili ste si otázku, že pre čo sa tí bohatý vozia v autách s automatikou :D , no lebo sú to buzeranti ... to hej :?

V dnešnej dobe bežne máš na cestách autá s 500-600Nm na hriadeli, a drviná večšina má automat :D , no pre čo asi, lebo otepleli :lol:
0

pocitujlasku
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 6205
Dátum registrácie: 20 Júl 2007, 00:00
Vek: 41

Re: ZBYTOČNÉ OTÁZKY VŠETKÉHO DRUHU 8

Príspevok od používateľa pocitujlasku » 20 Mar 2014, 20:28

mato3000: manual vs automat je asi taka ista tema ako windows vs linux, intel vs Nvidia, intel vs amd. proste kazdy ma to svoje co mu vyhovuje.
ja som automat este nesoferoval a priznam sa netuzim po tom. Mne vyhovuje manual, a co sa tyka spotreby, ak niekto jazdi stylom plyn/brzda tak je fuk, ci tam je automat, alebo manual, spotreba aj tak ide hore. Mna skor desi ta novinka - start stop system, ci ako sa to vola. To vypinanie motora, ked auto zastavi. osobne si myslim, ze to na zivotnosti motora prejavi a ja radsej chcem pocut ako motor ide, ako dufat, ze startne na zelenu.
0
Jedním z největších projevů nedůvěry v Boha je hromosvod na kostele.

mato3000
Power user
Power user
Príspevky: 9767
Dátum registrácie: 04 Jan 2009, 00:00
Bydlisko: BA

Re: ZBYTOČNÉ OTÁZKY VŠETKÉHO DRUHU 8

Príspevok od používateľa mato3000 » 20 Mar 2014, 20:29

to hej, to aj mňa

je viac takých " vylepšení " čo by som nechcel
0

Používateľov profilový obrázok
boraicho
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 12407
Dátum registrácie: 03 Feb 2007, 00:00
Bydlisko: Prešov
Vek: 35
Kontaktovať používateľa:

Re: ZBYTOČNÉ OTÁZKY VŠETKÉHO DRUHU 8

Príspevok od používateľa boraicho » 20 Mar 2014, 20:32

v anglicku som chodil s jednym do roboty na čo to bolo ford focus evo? čosi viem že to bolo evo a mal start stop a som sa ho pytal ako to funguje pride na križovatku stlači spojku zastavi a vypne sa motor a pusti spojku a ked znova stlači spojku tak motor nabehne a že je to robene tak že to ma zotrvačnik ktory sa pripoji k agregatu a roztoči ho. ale motor musi byť znova nastartovany do 30sek po tejto dobe treba s kľučikom elektricky štartovať. či čosi take.
0
"Aj nevinne vyzerajúca súčiastka, môže byť príčinou nefunkčnosti zariadenia a tou kondenzator 100% je"
3D REBEL II + PLA + PETG
CNC 1810 na DPS

mato3000
Power user
Power user
Príspevky: 9767
Dátum registrácie: 04 Jan 2009, 00:00
Bydlisko: BA

Re: ZBYTOČNÉ OTÁZKY VŠETKÉHO DRUHU 8

Príspevok od používateľa mato3000 » 20 Mar 2014, 20:38

takže šetrenie a akológia s nosením ťažkého zotrvačníka :D , fakt by som dal po papuli podaktorým vynálezcom. Zlatý dobrý Kefas, aspoň nerobí škodu.
0

Používateľov profilový obrázok
AlbertEinstein
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 2099
Dátum registrácie: 03 Mar 2012, 21:07
Bydlisko: Michalovce
Vek: 28

Re: ZBYTOČNÉ OTÁZKY VŠETKÉHO DRUHU 8

Príspevok od používateľa AlbertEinstein » 23 Mar 2014, 13:14

Zdravím. Je návrh DPS na tejto stránke v poriadku ? Nejak sa mi nezdá keď sa pozriem na piny tej ecc82. Vďaka http://diyaudioprojects.com/Solid/12AU7 ... 7-Headamp/

Edit: taktiež neviem aký má byť vedla tej elektrónky trimer keďže v schéme je 50k a na dps tam vidím osadený 104.
0
Nikto nieje najmúdrejší a preto sú rady od druhých tiež dobré. Sám to vidím na sebe.
FUNKTION 1 is number 1.
Maroš Makšin

dan21
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 3016
Dátum registrácie: 11 Apr 2007, 00:00
Bydlisko: ZA

Re: ZBYTOČNÉ OTÁZKY VŠETKÉHO DRUHU 8

Príspevok od používateľa dan21 » 23 Mar 2014, 13:27

Co presne ti nesedi ?
0

Používateľov profilový obrázok
AlbertEinstein
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 2099
Dátum registrácie: 03 Mar 2012, 21:07
Bydlisko: Michalovce
Vek: 28

Re: ZBYTOČNÉ OTÁZKY VŠETKÉHO DRUHU 8

Príspevok od používateľa AlbertEinstein » 23 Mar 2014, 13:45

12V by malo byť pripojených na 4 a 5 a zem na 9. Pritom je na 5 zem a tie trimre sú na dps 104 čo ak viem správne tak by malo byť 100k. Je to síce viac otáčkový ale ajtak nejak nejde do hlavy.
0
Nikto nieje najmúdrejší a preto sú rady od druhých tiež dobré. Sám to vidím na sebe.
FUNKTION 1 is number 1.
Maroš Makšin

dan21
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 3016
Dátum registrácie: 11 Apr 2007, 00:00
Bydlisko: ZA

Re: ZBYTOČNÉ OTÁZKY VŠETKÉHO DRUHU 8

Príspevok od používateľa dan21 » 23 Mar 2014, 17:28

Takze ak mas zhavenie 12V tak sa pripaja na 4 a 5 a 9 je nezapojeny. V pripade 6.3V zhavenia sa spoja 4 a 5 a zhavenie sa zapoji medzi tieto spojene vyvody a pin 9 !!

100K = 104 :-) 104 znamena hodnota 10 plus 4 nuly = 100K :-)
0

Používateľov profilový obrázok
AlbertEinstein
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 2099
Dátum registrácie: 03 Mar 2012, 21:07
Bydlisko: Michalovce
Vek: 28

Re: ZBYTOČNÉ OTÁZKY VŠETKÉHO DRUHU 8

Príspevok od používateľa AlbertEinstein » 23 Mar 2014, 18:17

Aha vďaka už mi je to jasné :)
0
Nikto nieje najmúdrejší a preto sú rady od druhých tiež dobré. Sám to vidím na sebe.
FUNKTION 1 is number 1.
Maroš Makšin

Qwerty2
Nový člen
Nový člen
Príspevky: 93
Dátum registrácie: 19 Feb 2014, 08:51
Vek: 24

Re: ZBYTOČNÉ OTÁZKY VŠETKÉHO DRUHU 8

Príspevok od používateľa Qwerty2 » 24 Mar 2014, 19:46

Zdravím, mam jednu otázku : v schéme sú elektrolity ale nemajú napísané napätie napájanie je na 9 v a je to gitarovy efekt.
Tu je schema:http://analogguru.an.ohost.de/193/schem ... e_1974.gif
0

Zemtriz
Okoloidúci
Okoloidúci
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 11 Okt 2010, 00:00
Vek: 31

Re: ZBYTOČNÉ OTÁZKY VŠETKÉHO DRUHU 8

Príspevok od používateľa Zemtriz » 24 Mar 2014, 19:53

Mám jednoduchý, lacný spínací regulátor napätia a zaujímalo by ma, ako to je u nich s prúdom.
Mám zariadenie, ktoré má premenlivý odber elektrického prúdu. (0 až 3A pri plnej záťaži).
Je to u spínacích regulátorov ok? Mení sa v podstate len účinnosť regulátora?
0

Používateľov profilový obrázok
mac26
Zaslúžilý člen
Zaslúžilý člen
Príspevky: 1298
Dátum registrácie: 01 Feb 2010, 00:00
Bydlisko: Martin

Re: ZBYTOČNÉ OTÁZKY VŠETKÉHO DRUHU 8

Príspevok od používateľa mac26 » 24 Mar 2014, 19:57

Qwerty2 napísal:Zdravím, mam jednu otázku...
Fajn, a kde je?
0

Zamknuté