cize, princip je jednoduchy. premena starej autobaterie, pripadne pribuznych baterii, ktore uz nedrzia kapacitu na opat pouzitelnu alkalicku bateriu, ktora ma nasledovne plusy a minusy
+ ovela vyssia cyklicka odolnost
+ blbovzdorna nabijatelnost - ziadne SOC a DOD
+ rychla nabijatelnost aj vybijatelnost (viac nez C20)
+ podstatne nizsia toxicita (vypary, kontakt s pokozkou)
suma+ dlhsia zivotnost
- neschopnost poskytnut velky startovaci prud (napr klasicka LA 45ah mava 350A kratkodobo, alum nie)
- nizsia nominalna voltaz nabitej baterie (zalezi, ale cca 11.6 V)
vynalezca bude nejaky velmi dobry clovek, ale najviac sa v modernej historii spomina john bedini, ktory ma na youtube velmi dobre urobenu videodokumentaciu ( hladat bedini alum battery )
ja o tom mam nastudovane vela ale vyskusane len daco. prvu staru scipnutu baterku som viacmenej prerobil uspesne ale presne merania nakolko uspesne este len zacinam realizovat. druhu mam rozrobenutu, detto.
ako alum som pouzil siran hlinity, parcentovu zalezitost, ale je mozne pouzit aj ine alumy, to by chcelo nejakeho chemika, co by nam presne vysvetli k comu tam dochadza ako a preco. udajne existuju aj ucinnejsie ako ten moj, aj menej ucinne ako epson salt... atd atd.
tak piste prosim, ale k veci, nech sa to nezvrhne na akdemicku debatu o perpetu mobile a free energy...
![Agree :agree:](./images/smilies/icon_agree.gif)