Fototranzistor pre Raspberry Pi 4

Si začinajúci elektronik? Tak táto rubrika je určená práve tebe.

Moderátori: mirosne, Moderátori

dejv
Okoloidúci
Okoloidúci
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 04 Mar 2021, 22:03

Fototranzistor pre Raspberry Pi 4

Príspevok od používateľa dejv » 04 Mar 2021, 22:10

Ahojte.
Som absolútnym začiatočníkom čo sa týka elektroniky, no chcel by som sa spýtať. Chcem si vytvoriť pomocou Raspberry Pi 4 niečo ako komunikáciu cez svetlo., teda aspoň sa o to pokúsiť Na jednej strane LED dióda a na druhej fototranzistor.
Našiel som si jeden, ktorého datasheet pridávam sem: https://www.tme.eu/Document/b4960e634b ... N-520.pdf .
Avšak ako vravím som začiatočník a ocenil by som každú pomoc. Potrebujem naozaj rýchly fototranzistor, čo tento nazáklade rise/fall time spĺňa. Mám však pochybnosti o tom, že či je možné tento fototranzistor pripojiť na GPIO piny toho Raspberry. Viem, že by som potreboval nejaké ochranné rezistory, prevdepodobne ako pull down, podľa toho čo som si doteraz naštudoval. Myslíte si, že by Raspberry zvládlo tento fototranzistor bez toho aby nejako poškodil piny? Ďakujem za odpovede a pomoc :)
0

Používateľov profilový obrázok
misocko
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 4318
Dátum registrácie: 14 Jún 2009, 00:00
Vek: 47

Re: Fototranzistor pre Raspberry Pi 4

Príspevok od používateľa misocko » 04 Mar 2021, 23:36

mam nulove znalosti s RPi
tak pre zaciatok by som do googlu zadal "raspberry phototransistor" a pozrel si obrazky
ak to zapojis spravne , tak na RPi pojde iba "vystup" toho tranzistora , ktory bude oprety o GND a cez externy pullup na +3,3V. Pin RPi musi byt vstupny (input)
nebudem sa vyjadrovat k viditelnej casti spektra svetla pouzitej na komunikaciu (to sa neroby)
0

Používateľov profilový obrázok
budvar10
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 983
Dátum registrácie: 15 Dec 2014, 10:55
Bydlisko: Košice

Re: Fototranzistor pre Raspberry Pi 4

Príspevok od používateľa budvar10 » 05 Mar 2021, 08:30