Výpočet účinnosti motoru
Moderátori: Drakoush, Moderátori
Výpočet účinnosti motoru
Dobrý večer.
Budu měřit asynchronní motor nakrátko a naprázdno a zajímá mě, jestli z toho lze nějak vypočítat účinnost motoru. Popř. kde bych se o tom dočetl. Je spousta čtení o tom, jak měřit nakrátko/naprázdno. I to jak účinnost spočítat z výkonů.
Ale o tom, když mám změřené údaje nakrátko a naprázdno a účinnosti není nic. Neporadí někdo?
Budu měřit asynchronní motor nakrátko a naprázdno a zajímá mě, jestli z toho lze nějak vypočítat účinnost motoru. Popř. kde bych se o tom dočetl. Je spousta čtení o tom, jak měřit nakrátko/naprázdno. I to jak účinnost spočítat z výkonů.
Ale o tom, když mám změřené údaje nakrátko a naprázdno a účinnosti není nic. Neporadí někdo?
0
Re: Výpočet účinnosti motoru
Čo všetko chceš merať na tom motore?
Lebo ak zmeriaš iba el. parametre, tak zistíš iba príkon motora.
Pre účinnosť musíš zmerať aj mechanické parametre na dákej brzde, kde zmeriaš mechanický výkon.
Porovnaním týchto dvoch výsledkov zistíš účinnosť.
Brzda pre točivé stroje je väčšinou hydraolického charakteru. Teda olejové čerpadlo so známym odporom (točivým momentom) na osi, pri známej záťaži (priepustnosti oleja). Na tom sa skúšajú aj spaľovacie motory... ale sú aj elektrické. Tie sa dajú zbasiť. Jedná sa o generátor zaťažený známou záťažou, na ktorom zmeriaš točák...
Lebo ak zmeriaš iba el. parametre, tak zistíš iba príkon motora.
Pre účinnosť musíš zmerať aj mechanické parametre na dákej brzde, kde zmeriaš mechanický výkon.
Porovnaním týchto dvoch výsledkov zistíš účinnosť.
Brzda pre točivé stroje je väčšinou hydraolického charakteru. Teda olejové čerpadlo so známym odporom (točivým momentom) na osi, pri známej záťaži (priepustnosti oleja). Na tom sa skúšajú aj spaľovacie motory... ale sú aj elektrické. Tie sa dajú zbasiť. Jedná sa o generátor zaťažený známou záťažou, na ktorom zmeriaš točák...
0
-
- Ultimate člen
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 30 Máj 2009, 00:00
- Bydlisko: Zvolen/Brno
- Vek: 32
- Kontaktovať používateľa:
Re: Výpočet účinnosti motoru
Nemusí byť hydraulická, dynamometre používajú asynchrónny motor a silomer.
0
Foobar User
Mimochodom, volám sa Maroš
Mimochodom, volám sa Maroš
Re: Výpočet účinnosti motoru
Hej, písal som v poslednej vete. To zbastlené je samozrejme orientačné lebo:
Len ešte dodám, že som zabudol na silomer!!! Díky staffy. On ten silomer je kľúčový, lebo pri rôznych otáčkach má motor rôznu účinnosť...
Len ešte dodám, že som zabudol na silomer!!! Díky staffy. On ten silomer je kľúčový, lebo pri rôznych otáčkach má motor rôznu účinnosť...
0
Re: Výpočet účinnosti motoru
Takže v podstatě budu měřit přesně toto: stránka č.4!!!!!
Akorát mi řekněte, co je toto: Moment M[Nm] = 9.980665.M[kpm] ???
Kde se to vzalo?? Viz. stránka č. 4 v odkazu.
Akorát mi řekněte, co je toto: Moment M[Nm] = 9.980665.M[kpm] ???
Kde se to vzalo?? Viz. stránka č. 4 v odkazu.
0
Re: Výpočet účinnosti motoru
No to je predsa sila krútiaceho momentu toho dynamometra. Je to tam jasne napísané...
Stator dynamometru je výkyvně uložen v ložiskách a přes pákové ústrojí a váhu udává přímo kroutící moment mezi rotorem a statorem. Moment M[Nm] = 9.980665.M[kpm]
Takže kr. moment vieš, pomeriaš prúdy a máš pomer a teda aj účinnosť...
Stator dynamometru je výkyvně uložen v ložiskách a přes pákové ústrojí a váhu udává přímo kroutící moment mezi rotorem a statorem. Moment M[Nm] = 9.980665.M[kpm]
Takže kr. moment vieš, pomeriaš prúdy a máš pomer a teda aj účinnosť...
0
Re: Výpočet účinnosti motoru
blazenabc
Nesmíš věřit všemu, co kde vidíš napsáno, a raději si to sám ověř, je tam chyba.
Vztah mezi kp a N je
1kp=9.80665N a konstanta je vlastně tíhové zrychlení na povrchu země g (9,81), kdy hmotnost závaží 1kg je přitahována (tedy váží) k zemi silou 1kp a dle Newtonova zákona je to (vyjádřeno v N)
F=mxg
(N, kg, m/sxs)
A samozřejmě je blbost měřit účinnost zabržděného motoru, protože ten žádný mechanický výkon neodevzdává, účinnost je nula.
Nesmíš věřit všemu, co kde vidíš napsáno, a raději si to sám ověř, je tam chyba.
Vztah mezi kp a N je
1kp=9.80665N a konstanta je vlastně tíhové zrychlení na povrchu země g (9,81), kdy hmotnost závaží 1kg je přitahována (tedy váží) k zemi silou 1kp a dle Newtonova zákona je to (vyjádřeno v N)
F=mxg
(N, kg, m/sxs)
A samozřejmě je blbost měřit účinnost zabržděného motoru, protože ten žádný mechanický výkon neodevzdává, účinnost je nula.
0
-
- Podobné témy
- Odpovedí
- Zobrazení
- Posledný príspevok
-
- 9 Odpovedí
- 1389 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa benji