AKo začat programovať PLC?

Problematika ohladne regulácií (PI, PID), ovládania pohonov, odmeriavaní veličín, automatizácie PLC

Moderátori: Drakoush, Moderátori

Používateľov profilový obrázok
McSmekac
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 137
Dátum registrácie: 16 Sep 2020, 20:10

AKo začat programovať PLC?

Príspevok od používateľa McSmekac » 16 Feb 2022, 18:36

Zdravím takže na úvod pracujem ako prevádzkový elektrikár na rozvodniach VVN/VN a VN/NN. Vlastním paragraf 22 bez obmedzenia napatia. Popri práci chodievam robiť klasické inštalácie na rodinných domoch a bytoch. V blízkej budúcnosti by som si chcel spraviť paragraf 24 do 1000V.
V práci sa stretávam s dvoma kolegamy ktorý majú nastarosti meranie,regulácie nejaké to programovanie, nejaký ten jednoduchý projekt atď. Viac menej práca na PC a terén 50/50.

Všade na internete vyskakujú okná ako sa naučiť programovať. Tak som sa zamyslel či by sa dalo ak by bola možnosť naučiť sa programovať PLC napríklad od Siemens. Konkrétne by som chcel zamerať na vykurovanie a dosť ma láka ešte fotovoltaika.
S čím by som mal začať? Bude sa to vobec dať?
Jazyk anglický viem na úrovni začiatočníka ale v programoch sa viem celkom dobre pohybovať. Chcel by som to vedieť viac menej pre seba a keby som sa možno zlepšil tak v práci by bolo určite využitie.


Ďakujem za rady
0

Používateľov profilový obrázok
OHAJ
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 858
Dátum registrácie: 01 Máj 2010, 00:00
Bydlisko: OHAJ
Vek: 44

Re: AKo začat programovať PLC?

Príspevok od používateľa OHAJ » 16 Feb 2022, 18:54

Smekac začal by som s najjednoduhším LOGO!
Obrázok

Obsahuje 8 základných logických a 30 špeciálnych funkcií. Programovať je možné priamo tlačidlami na PLC alebo v počítačovom programe, ja som používal TIA Portal. Mal by si mať minimalne základy číslicovej techniky a poznať logické operátory - lebo týmito blokmi vlastne programujes vystupy.

Obrázok
1
Obrázok 1

Používateľov profilový obrázok
McSmekac
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 137