Veterná elektráreň

Pochváľte sa ostatným čo zaujímave ste vyrobili alebo práve vyrábate!

Moderátori: psichac, Moderátori

mr.mio
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 5036
Dátum registrácie: 01 Okt 2009, 00:00
Bydlisko: Podunajska pahorkatina
Vek: 36

Príspevok od používateľa mr.mio » 18 Apr 2010, 14:19

Mám jednu,asi komplikovanejšiu,otázku.
Ako alternátor použijem asi 3x400V asynchrónny motor s upravením rotorom podľa: http://ve.ic.cz/galerie/displayimage.ph ... fullsize=1

otázka znie. Vybudí mi 12 týchto: http://www.supermagnete.de/slo/Q-40-10-10-N magnetov stator s príkonom 1,1kW?

Ak by to niekoho zujímalo,nechcem s neho ťahať rovno 3x400V a 50Hz. To usmerním a stabilizujem.
0

Split

Príspevok od používateľa Split » 18 Apr 2010, 15:05

to je teoreticke...aspon keby tam hodili dake parametre tych magnetov

//aha sorry vsimol som si ze uvadzaju B okolo 1,3 T...dalej musime vediet ze ake su parametre motora..vykon parametre statora a rotora atd

rado
Okoloidúci
Okoloidúci
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 06 Okt 2007, 00:00
Bydlisko: Šurany
Vek: 35
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa rado » 18 Apr 2010, 15:22

Vybudí otázne je pri akých otáčkach. A aké napätie chceš mať po stabilizácí?
0

mr.mio
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 5036
Dátum registrácie: 01 Okt 2009, 00:00
Bydlisko: Podunajska pahorkatina
Vek: 36

Príspevok od používateľa mr.mio » 18 Apr 2010, 15:41

Na aké napätie budem stabilizovať budem vedieť až vtedy,keď budem vedieť ako sa bude správať celá VE. Aké to bude dávať napätie a podobne. Ale asi 48V,možno 96V. Alebo menej. neviem.

Motor je 3x400V asynchrónny. Výkon má 1,1kW.
1410 ot. x min-1.
Neviem ako to presne nazvať(asi pólové nadstavce) na statore 36.Na rotore 28.
Rozmer rotora je 80mm dĺžka(ak nerátam čelá klietky),priemer rotora je cca 85mm.



Ja použijem 6 pólových nadstavcov a v každom budú 2 uvádzané magnety.
0

rado
Okoloidúci
Okoloidúci
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 06 Okt 2007, 00:00
Bydlisko: Šurany
Vek: 35
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa rado » 18 Apr 2010, 15:55

Naprv by bolo dobré zhotoviť to, a vyskúšať že ako sa to správa pri otáčkach. A podľa toho vypočítať prevody. Je šanca že z toho dostaneš plný výkon
0

Používateľov profilový obrázok
Robio
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 5398
Dátum registrácie: 11 Sep 2007, 00:00
Bydlisko: Bratislava
Vek: 34
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Robio » 18 Apr 2010, 16:06

Na domácu elektráreň je asynchornák úplne nevhodný...

Tam nemáš zabezpečené otáčky...
Tam treba alternátor s premenlivým budením...
0
Ponukam: 3D tlac, CNC frezovanie, Kalibracia teplotnych cidiel, pre viac info SS.

mr.mio
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 5036
Dátum registrácie: 01 Okt 2009, 00:00
Bydlisko: Podunajska pahorkatina
Vek: 36

Príspevok od používateľa mr.mio » 18 Apr 2010, 16:28

Robio,trocha som ťa nepochopil. Na čo premenlivé budenie? Ako že nemám zabezpečené otáčky? Veď záťaž pripojí až po dosiahnutí istého napätia.
0

rado
Okoloidúci
Okoloidúci
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 06 Okt 2007, 00:00
Bydlisko: Šurany
Vek: 35
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa rado » 26 Apr 2010, 23:10

Takyto generator by bol najvhodnejsi asi na ohrev vody

//Automatické spojenie príspevkov. Pridané po 3 hodinách 34 minútach:

Ešte som našiel nejaké staré fotky...
Prílohy
Rel?tko, r?gler, plo?n? spoj, magnet z hardisku a cievka z rel?tka
Rel?tko, r?gler, plo?n? spoj, magnet z hardisku a cievka z rel?tka
DSC02618.JPG
0

Dolfi
Power user
Power user
Príspevky: 11718
Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
Bydlisko: Prešporok (BA)
Vek: 71

Príspevok od používateľa Dolfi » 27 Apr 2010, 11:17

Skús si pozrieť takéto príspevky a aspoň to odskúšaj bez prerábania toho asynchrónneho motora ... :wink:

Link: http://www.google.sk/search?hl=sk&clien ... or&spell=1
0
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.

mr.mio
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 5036
Dátum registrácie: 01 Okt 2009, 00:00
Bydlisko: Podunajska pahorkatina
Vek: 36

Príspevok od používateľa mr.mio » 27 Apr 2010, 14:40

Díky Dolfi. Niečo som si o tom prečítal a dospel som k záveru,že stačí využiť remanentný magnetiznus a ten ´´zosilniť´´ pridanou kapacitou,ktorá postupne zvyšuje budiaci prúd. Pochopil som to správne? Ak áno,aká kapacita na akú záťaž-výkon? Vie mi niekto poradiť?
Čerpal som z : http://www.kves.uniza.sk/kvesnew/dokume ... %A1rne.pdf
0

rado
Okoloidúci
Okoloidúci
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 06 Okt 2007, 00:00
Bydlisko: Šurany
Vek: 35
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa rado » 28 Apr 2010, 21:22

Ja som to pochopil tak isto, ale tú kapacitu bude asi najlepšie vyskúšať. Myslim že by to mohlo fungovať s podobnou kapacitou akú treba na rozbeh jednofázového motora
0

mr.mio
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 5036
Dátum registrácie: 01 Okt 2009, 00:00
Bydlisko: Podunajska pahorkatina
Vek: 36

Príspevok od používateľa mr.mio » 27 Aug 2010, 16:04

Opäť som sa nejak dokopal k tej elektrárni.

Dostal sa mi do rúk elektromotor s práčky. Je to taká stará,myslím že volá ROMO alebo tak nejak. Motor má jedno vinutie napojená priamo na sieť a druhé(pomocná vinutie) cez kondenzátor. Príkon je myslím 250VA.

Otázka znie. Môžem použiť hlavé vinutie ako zdroj (alternátor) a do pomocného vinutia pripojiť budenie? Čo sa s tím stane? Nechce sa mi motor roztáčať až nad 1500ot/min. Bude to fungovať? Alebo je to nezmysel.
0

Dolfi
Power user
Power user
Príspevky: 11718
Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
Bydlisko: Prešporok (BA)
Vek: 71

Príspevok od používateľa Dolfi » 28 Aug 2010, 13:04

mr.mio napísal:Otázka znie. Môžem použiť hlavé vinutie ako zdroj (alternátor) a do pomocného vinutia pripojiť budenie? Čo sa s tím stane? Nechce sa mi motor roztáčať až nad 1500ot/min. Bude to fungovať? Alebo je to nezmysel.
Myslím si, (no nie som si úplne istý), že to nebude fungovať ...

Hlavné a rozbehové vinutie je navinuté vedľa seba na statore ...

Rozbehové vinutie napájané DC, (treba zistiť jeho činný odpor a podľa toho nastaviť napätie), asi vyrobí dve statické magnetické polia, v ktorých sa bude otáčať rotor s klietkou nakrátku. V nej sa bude indukovať napätie a začnú tiecť veľké prúdy, ktoré budú brzdiť rotor. Akú odozvu to bude mať v hlavom pracovnom vinutí, netuším ...

(Totižto, jednou z možností brzdenia asynchrónneho motora je po jeho vypnutí pustiť DC do jednej fázy ...).
0
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.

mr.mio
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 5036
Dátum registrácie: 01 Okt 2009, 00:00
Bydlisko: Podunajska pahorkatina
Vek: 36

Príspevok od používateľa mr.mio » 28 Aug 2010, 13:48

Zle som sa vyjadril. Nechcem to budiť DC,ale AC.

Predstavujem si to asi takto. AC v pomocnom vinutí nabudí rotor. V ňom sa naindukujú prúdy,ktoré budú spätne budiť jak pomocné,tak hlavné vinutie.

Dúfam že som to dobre opísal. Ale asi bude najlepšie ak to skúsim. Teoretizovať môžeme do nekonečna a pravda môže byť niekde inde.
0

Dolfi
Power user
Power user
Príspevky: 11718
Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
Bydlisko: Prešporok (BA)
Vek: 71

Príspevok od používateľa Dolfi » 28 Aug 2010, 14:03

mr.mio napísal:Zle som sa vyjadril. Nechcem to budiť DC, ale AC.
Chápem !

V každom prípade, ak nabudíme pracovné alebo rozbehové vinutie jednofázového motora striedavým prúdom, (jednu fázu z trojfázového), a roztočíme ho, tak sa rozbehne. A pri podsynchrónnych otáčkach bude motorom a v nadsynchrónnych bude generátorom ...

No čo a či sa bude indukovať do pracovného vinutia, netuším ... :wink:
0
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.

Používateľov profilový obrázok
logan105
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 222
Dátum registrácie: 06 Mar 2008, 00:00
Vek: 34
Kontaktovať používateľa:

brzda

Príspevok od používateľa logan105 » 28 Aug 2010, 14:04

http://www.youtube.com/watch?v=i3yFl0JFyeg
tu je celkom umne vyšpekulované brzdenie
0

Split

Príspevok od používateľa Split » 28 Aug 2010, 14:25

mr.mio ak by si si vsimol tak som tu v mojich prispevkoch spominal pwm regulator pre pohon asynchronneho motora...co myslis preco som to robil? :wink:

Mam asi podobny motor z pracky ako ty. 1500 otacok je synchronna rychlost.. kondik na pomocnom vinuti musis nechat a motor muis tocit v smere akom sa toci normalne..navyse na vstupne svorky hlavneho vinutia mu musis hodit kondik dostatocnej kapacity..cim horsi ucinnik tym vacsia kapacita...ak je kapacita mensia ako pozadovana mas na vystupe nizke napatie a aj nizsi vykon...a musis ho roztocit nad synchronne otacky..skus to s vrtackou...a hod si kondik aj voltmeter na vstupne svorky..jak ho budes tocit rychlejsie a rychlejsie tak sa ti bude menit napatie v rozsahu do 1V...ked dosiahnes nadsynchronne tak ucitis take sklbnutie a na vystupe sa ti zjavi napatie...v tom je to cele kuzlo..

jo a ak mas prilis malu kapacitu na vstupe tak ho ani nenabudis...

mr.mio
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 5036
Dátum registrácie: 01 Okt 2009, 00:00
Bydlisko: Podunajska pahorkatina
Vek: 36

Príspevok od používateľa mr.mio » 28 Aug 2010, 14:29

Dolfi napísal: A pri podsynchrónnych otáčkach bude motorom a v nadsynchrónnych bude generátorom ...
O tomto ´´zákone´´ viem. Otázne je,čo sa stane,ak na jedno vinutie pripojím AC a rotor roztočím podsynchrónnymi otáčkami.

Do ´´budenia´´ mu nedodám toľko energie,aby sa sám roztočil,potom by to nemalo zmysel. Veď skúsim a dám vedieť ako sa to správa.

.ked dosiahnes nadsynchronne tak ucitis take sklbnutie
To viem,s tým už som špekuloval. Veď poskúšam,pošpekulujem a uvidím. Možno nakoniec budem zháňať alternátor zo škodovky.
0

Split

Príspevok od používateľa Split » 28 Aug 2010, 14:33

mr.mio...ma to zopar nevyhod...musis udrzovat otacky, nesmies pripajat priamo induktivnu zataz, pripojenim zataze razantne znizis napatie aj pri stalych otackach....a to najhorsie co mozes spravit je nechat s pripojenou zatazou generator a zastavit ho...v tom momente ti ta zataz zozrala ten remanentny magnetizmus v motore a znova ho nenabudis...ma to prilis vela nevyhod pri obycajnom pouzivani...v modernych systemoch sa pouziva jednak regulacia vystupneho napatia a frekvencie a navyse som uz videl aj varianty s tym ze boli vyrobene pulzne menice ktore priamo dodavali jalovinu takze nebol potrebny ziadny velky kondik..

ten alternator bude urcite lepsia varianta pre home made elektraren

mr.mio
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 5036
Dátum registrácie: 01 Okt 2009, 00:00
Bydlisko: Podunajska pahorkatina
Vek: 36

Príspevok od používateľa mr.mio » 28 Aug 2010, 14:53

Split,práve preto,že pri trvale pripojenej záťaži(batéria akumulátorov) a nulových otáčkach zaniká remanentný magnetizmus,chcem použiť pomocné budenie na ´´refreš´´ tohto magnetizmu. A hlavné vinutie chcem použiť ako zdroj(teda s hlavného vinutia chcem odoberať energiu do akumulátorov).
0

Napísať odpoveď
  • Podobné témy
    Odpovedí
    Zobrazení
    Posledný príspevok