ATpad - levná herní konzole s ATmega8

Pochváľte sa ostatným čo zaujímave ste vyrobili alebo práve vyrábate!

Moderátori: psichac, Moderátori

Používateľov profilový obrázok
Panda38
Okoloidúci
Okoloidúci
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 15 Okt 2018, 17:48

ATpad - levná herní konzole s ATmega8

Príspevok od používateľa Panda38 » 19 Dec 2019, 13:22

Po půl roce práce jsem dokončil ATpad - herní konzole využívající procesor ATmega8. Softwarový výstup obrazu na TV RGB v PAL/NTSC nebo na VGA monitor. Spouštění programů z SD karty.

Ukázkové video na YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=jmdYueKbfG8

Obrázok

Stránka s podrobným popisem, návody, podklady: http://www.breatharian.eu/hw/atpad/

Obrázok
0

Používateľov profilový obrázok
budvar10
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 982
Dátum registrácie: 15 Dec 2014, 10:55
Bydlisko: Košice

Re: ATpad - levná herní konzole s ATmega8

Príspevok od používateľa budvar10 » 19 Dec 2019, 13:50

Pekné...
0

matus123
Nový člen
Nový člen
Príspevky: 70
Dátum registrácie: 03 Aug 2018, 11:45
Bydlisko: Prešov
Vek: 27

Re: ATpad - levná herní konzole s ATmega8

Príspevok od používateľa matus123 » 19 Dec 2019, 18:19

dobrý nápad a krásne spracovanie
0

maskrtnik01
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 2563
Dátum registrácie: 20 Júl 2010, 00:00
Bydlisko: okolie KE
Vek: 27

Re: ATpad - levná herní konzole s ATmega8

Príspevok od používateľa maskrtnik01 » 19 Dec 2019, 18:44

No žasnem...toto sa dá vytrepať z atmegy8?
0

Atlan
Zaslúžilý člen
Zaslúžilý člen
Príspevky: 1146
Dátum registrácie: 01 Feb 2008, 00:00
Bydlisko: Kosice okolie

Re: ATpad - levná herní konzole s ATmega8

Príspevok od používateľa Atlan » 19 Dec 2019, 19:59

Ano, pekna praca.
No ked to zvladlo ZX spektrum a jeho klony preco nie uP o dost rychlejsi s vacou flash ram a eprom....
0

Používateľov profilový obrázok
pablox
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 1735
Dátum registrácie: 19 Júl 2006, 00:00
Bydlisko: Ruzomberok
Vek: 32
Kontaktovať používateľa:

Re: ATpad - levná herní konzole s ATmega8

Príspevok od používateľa pablox » 19 Dec 2019, 21:28

Didaktik gama mal rýchlosť 2,5/4Mhz :)
Inak pekná práca :)
0
Meranie radiačného pozadia https://radmon.pablox.net/
Moja osobná webstránka http://www.pablox.net
Moja meteostanica http://www.teplomer.pablox.net

Používateľov profilový obrázok
Mek
Zaslúžilý člen
Zaslúžilý člen
Príspevky: 1271
Dátum registrácie: 15 Okt 2015, 20:49
Bydlisko: Žilina
Vek: 37
Kontaktovať používateľa:

Re: ATpad - levná herní konzole s ATmega8

Príspevok od používateľa Mek » 19 Dec 2019, 21:58

Toto je celkom zaujimave, len skoda, ze to vyzaduje vlastne programy, ktore asi vznikat nebudu. Lepsie by imho bolo, keby boli napr. akceptovane tapes pre commodore 64, alebo tak.
0
... byvaly spravca Hospudky u amplionu, Martinekk-ov brat. Nemam vystudovane elektro, je to len moje hobby. Povolanim som SW inzinier.
Moja databaza suciastok: ELPARTS
Moj velky elektro projekt: MEGA TRANSISTOR CLOCK

peterple
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 2328
Dátum registrácie: 25 Jún 2013, 21:06
Bydlisko: Krajné
Vek: 57
Kontaktovať používateľa:

Re: ATpad - levná herní konzole s ATmega8

Príspevok od používateľa peterple » 19 Dec 2019, 22:02

ZX spectrum mal minimálne 16kiBy RAM z toho bolo 6kiBy video RAM. ROM bola veľká 16kiBy. Oproti tomu má ATMEGA8 iba 1kiBy SRAM a 8kiBy FLASH, pritom každá inštrukcia koštuje minimálne 2byte. U Z80 dosť často stačil iba jeden byte na inštrukciu. Tá flash možno ani až tak nevadí kedže to vie interpretovať programy z SD karty. ZX spektrum si muselo všetko natiahnuť do RAMky z kazeťáku a potom to bežalo.
Horšie je ten 1kiBy SRAM kde sa musí zmestiť celá video ram plus dáta programu. Takže grafika bude o dosť horšia aj keď to krásne obicykloval zobrazovaním dlaždíc z ROM. Takže to rozlíšenie síce vyzerá lepšie ako je na Spektre ale v skutočnosti je horšie. Obrázok s tým nenakreslí ani náhodou. To spektrum už dokázalo ukázať pomerne slušný obraz na TV.
Takt MEGY je za to o dosť viac ako Z80. Takže si to môže dovoliť sw fičúry ktoré na spektre robila hardvérovo ULA.

Ale je to pekná hračka. Na ktorej sa dá naučiť, ako urobiť veľa z mála.
0
Ukáž múdremu chybu a on sa ti poďakuje. Ukáž chybu hlupákovi a on sa urazí.

Používateľov profilový obrázok
Panda38
Okoloidúci
Okoloidúci
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 15 Okt 2018, 17:48

Re: ATpad - levná herní konzole s ATmega8

Príspevok od používateľa Panda38 » 19 Dec 2019, 22:21

Moc nových programů vznikat nejspíš nebude. Plánuje se spíš použití do kroužků pro začínající programátory - jednoduché hříčky a prográmky v C se s tím udělají poměrně snadno.

Video paměti je málo. 1 KB RAM je potřeba použít i pro zásobník, proměnné a diskový buffer, pro obraz tak zbývá max. 800 bajtů. Dlaždicová grafika je způsob, jak vytáhnout i z tak mála RAM poměrně slušný obraz - samozřejmě za cenu, že se části obrazu opakují. Na celoobrazovkovou grafiku to není. K dispozici je grafický mód podle vzoru Spectra - segmenty 8x8 pixelů mají společný atribut barev. Pro ATmega je rozlišení grafiky max. 96x56 pixelů, s 12x7 atributy, s čímž se samozřejmě rozumný obrázek udělat nedá. Významnější jsou spíš textové videomódy. Je to zajímavý úkol "Jak z tak málo RAM vykřesat něco zajímavého?"

Procesor jede na 24 MHz a z toho 90% času stráví generováním videosignálu - tj. efektivní rychlost procesoru je asi 2.5 MHz. Při porovnání se Z80 jsou instrukce 2-bajtové, ale ATmega má více registrů a tak kód vychází větší jen o asi 50%. Instrukce jsou rychlejší, většina trvá jen 1 takt hodin. ATmega je náročnější na paměť, ale může být rychlejší než Z80.
0

Napísať odpoveď
  • Podobné témy
    Odpovedí
    Zobrazení
    Posledný príspevok