Zapojenie el. motora

Pomoc v oblasti výkonovej elektroniky (zdroje, nabíjačky, meniče a pod.)

Moderátori: mirosne, Moderátori

Používateľov profilový obrázok
WUP1992A
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 161
Dátum registrácie: 01 Máj 2010, 00:00
Vek: 32

Zapojenie el. motora

Príspevok od používateľa WUP1992A » 25 Máj 2011, 14:42

Nazdár .
TAkže mam doma malí elektro motor.
Všetko zvyšné som nakreslil na obrázok aj farbu vodičov el. motora.

Otázky: Je schéma dobrá??
A označenie L a N ??

Dikes ;)
Prílohy
El. Motora.jpg
0

Používateľov profilový obrázok
einsteinmino
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 2249
Dátum registrácie: 16 Máj 2007, 00:00
Bydlisko: Kysucke Nove Mesto
Vek: 37
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa einsteinmino » 25 Máj 2011, 15:19

Na motor sa dáva motorová ochrana :P (len rýpem) :D
0
___________________________________________
Pracujem na 1kW meniči do auta, na zosilňovač

Používateľov profilový obrázok
WUP1992A
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 161
Dátum registrácie: 01 Máj 2010, 00:00
Vek: 32

Príspevok od používateľa WUP1992A » 25 Máj 2011, 15:32

No tak chlapi, ste sa s tym nestretli ?? :(
0

Používateľov profilový obrázok
jojo9432
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 951
Dátum registrácie: 12 Mar 2010, 00:00
Bydlisko: Martin
Vek: 30

Príspevok od používateľa jojo9432 » 25 Máj 2011, 15:47

na L pripojíš fázu a zároveň na N pripojíš nulák natrvalo
a na hnedý kábel, kde je kondík pripojíš fázu len na chvíľu, kým sa motor nerozbehne. Zato sa ten kondík volá rozbehový.

ale neviem, či ten kondík je zapojený správne

a samozrejme na žlto-zelený dáš PE vodič
0

Používateľov profilový obrázok
petr
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 424
Dátum registrácie: 26 Jún 2008, 00:00
Bydlisko: Záhorí
Vek: 32
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa petr » 25 Máj 2011, 16:42

N ma byt modry.
Neviem, co mas za motor, cize neviem, ci ten rozbehovy kondik ma byt pripojeny trvale alebo len docasne (dokat sa nerozbehne)...
Ked kondik pripojis k N, bude sa motor tocit na 1 stranu, ked kondik pripojis na L, bude sa tocit na opacnu ako pri N.
0

Používateľov profilový obrázok
xmilos
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 3671
Dátum registrácie: 04 Máj 2011, 00:00
Bydlisko: Povazie

Príspevok od používateľa xmilos » 26 Máj 2011, 07:06

Mno ono je to naozaj o konstrukcii.
Zmeraj odpor cievok, ak je rovnaky, ten kondik by mal byt natrvalo. Navyse motory s rozbehovym spinacom mali onen spinac integrovany vo vnutri konstrukcie.
0

Používateľov profilový obrázok
stanke
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 287
Dátum registrácie: 13 Nov 2007, 00:00
Bydlisko: Bernolákovo
Vek: 33
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa stanke » 26 Máj 2011, 11:07

červená ako fáza? čierny nulák? toto si prever lebo môžeš prísť k úrazu...
0
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
xmilos
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 3671
Dátum registrácie: 04 Máj 2011, 00:00
Bydlisko: Povazie

Príspevok od používateľa xmilos » 26 Máj 2011, 11:10

stanke napísal:červená ako fáza? čierny nulák? toto si prever lebo môžeš prísť k úrazu...
si myslim, ze je to jedno, bo je tam PE svorka.
0

Používateľov profilový obrázok
WUP1992A
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 161
Dátum registrácie: 01 Máj 2010, 00:00
Vek: 32

Príspevok od používateľa WUP1992A » 26 Máj 2011, 14:03

Petr
Viem ze ma byť modrí , ale ta čo zrobym ked je čierny :(
A viem že červená a čierna sa obvikle používa na jednosmerné motori ale tak nechápem ten hnedý :(
0

Používateľov profilový obrázok
5ko
Power user
Power user
Príspevky: 10183
Dátum registrácie: 18 Feb 2010, 00:00
Vek: 68

Príspevok od používateľa 5ko » 26 Máj 2011, 15:06

Predpokladám že je to motorček z práčky asi Virena a ten má asi vovnútri odstredivý kontakt na odpojenie rozbehového kondenzátora, takže asi by mohol byť pripojený natrvalo.lS farbami sa netráp,ani Tatramatkové motory nemali farby ako sa patrí.Premeraj len voči sebe všetky tri vývody,najdi stred spojenia cievok. Hlavná cievka by mala mať najväčší odpor, rozbehová o niečo menej.K nej potom pripoj kondík.Myslím že bol stavaný tak, aby sa opačne netočil,kvôli tomu, aby neodkrútilo vrtulku alebo slimáka v práčke.
Jednoúčelový./Na odstredivku dosť malý výkon 60W?/
Možno sa mýlim,môže to biť aj z niečoho iného,lepšie by bolo vidieť ho ,daj fotku.
0
Lenivosť je matka pokroku.Lenivý človek rozmýšla,ako by si robotu uľahčil a tak niečo vynájde.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.

Používateľov profilový obrázok
WUP1992A
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 161
Dátum registrácie: 01 Máj 2010, 00:00
Vek: 32

Príspevok od používateľa WUP1992A » 27 Máj 2011, 13:27

Tu je foto.

//Automatické spojenie príspevkov. Pridané po 4 hodinách 23 minútach:

Ten motor sa mohol používat aj v nejakej žmíkačke.

Ale tak ide o to ako ho zapojiť.
Prílohy
27052011388.jpg
27052011387.jpg
27052011386.jpg
Motor
Motor
0

Používateľov profilový obrázok
xmilos
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 3671
Dátum registrácie: 04 Máj 2011, 00:00
Bydlisko: Povazie

Príspevok od používateľa xmilos » 27 Máj 2011, 13:50

mno s fotakom ti to ide a co ten merak?
Uz si to pomeral?
0

Používateľov profilový obrázok
cs001
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 1697
Dátum registrácie: 28 Apr 2010, 00:00
Bydlisko: Michalovce

Príspevok od používateľa cs001 » 27 Máj 2011, 14:11

s tym motorom, by si vela nevyzmykal 60W :) , pouzival sa v mnohych pristrojoch, jeden taky mam, pohanal nejaky vetrak, kondik je pripojeny trvalo, nema ziaden spinac vo vnutri, ako bolo spomenute pripojenim kondika k jednemu, alebo druhemu vodicu menis smer otacania....
Kondik mam pripojeny k cevenemu vodicu, 220 na cierny a hnedy, ale netvrdim, ze je to spravne, je treba premerat ohmicky vinutia...
5ko
Hlavná cievka by mala mať najväčší odpor, rozbehová o niečo menej.
nie je to nahodou naopak, pracovne vinutie by podla mna malo byt dimenzovane na plny vykon, na pomocne staci tensi vodic teda väcsi odpor, ale ruku do ohna za to tvrdenie nedam...
0
Naposledy upravil/-a cs001 v 28 Máj 2011, 22:16, upravené celkom 1 krát.

Používateľov profilový obrázok
WUP1992A
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 161
Dátum registrácie: 01 Máj 2010, 00:00
Vek: 32

Príspevok od používateľa WUP1992A » 27 Máj 2011, 18:47

No meranie nebude možné zatial :( (Stratil sa multimeter )

Ten motorček by som nerád rozoberal , nemám s tym skúsenosti , a nevizerá žeby tak ľahko chcel výjsť von sám .(myslím kvoli nájdeniu stredu).

Tak sú tu ešte 2 foto keď som dal krit dole, ale asi to moc nepomože.

Tak ešte uvidím čo napiše 5ko .Ak nič tak to zapojím podľa teba CS001.
Mimochodom velký výkon z toho nechcem ;) Ma to poháňať len brúsny kotuč. (na naostrenie noža a tak podobne). :)

//Automatické spojenie príspevkov. Pridané po 2 minútach:

Tu je 2 foto
Prílohy
27052011395.jpg
27052011394.jpg
0

Používateľov profilový obrázok
cs001
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 1697
Dátum registrácie: 28 Apr 2010, 00:00
Bydlisko: Michalovce

Príspevok od používateľa cs001 » 27 Máj 2011, 20:10

...rozoberat to nebolo treba, zapojenie sa da zistit ohmmetrom, no nic pomeram ja ten svoj ...

... tak som pomeral :)
Odpor cierny - hnedy je 112 Ohm
Odpor cierny - cerveny je 119 Ohm
Odpor hnedy - cerveny je 231 Ohm
Z toho vyplyva, ze spolocny vyvod oboch vinuti je..............skus doplnit :D
Rozdiel medzi vinutiami je minimalny takze asi bude jedno kde sa pripoji kndenzator.
Na stitku mojho motora je vykon len 40W, takze by si mal namerat podla mna trochu mensie odpory.
Musim priznat, ze som ocakaval trochu mensie hodnoty odporov...

Ked uz si motor rozobral skus sa pozriet ci nie su pozite dve hrubky vodicov, o niecom by to svedcilo...
0

Používateľov profilový obrázok
WUP1992A
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 161
Dátum registrácie: 01 Máj 2010, 00:00
Vek: 32

Príspevok od používateľa WUP1992A » 27 Máj 2011, 20:45

Tak skúsim doplniť čierny :D :D :D

Dikes takze svoj nechávaš zapojený tak ako si mal ??
KEď hej tak ho zapojím rovanko a nech to fachčí :D

Už len jedna Ot. sice blbá ale nemam skusenosti s tym tak kondík tam ma byť taký ako je napísane na štítku ??

(s tym stredom sa strašne hambím že som to chcel rozobrať :( )
0

Používateľov profilový obrázok
cs001
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 1697
Dátum registrácie: 28 Apr 2010, 00:00
Bydlisko: Michalovce

Príspevok od používateľa cs001 » 27 Máj 2011, 20:47

...doplnil si spravne :wink:
...aj ja mam 4mikro /400V
a skus este hadat, co mam z toho urobene? :D
0

Používateľov profilový obrázok
WUP1992A
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 161
Dátum registrácie: 01 Máj 2010, 00:00
Vek: 32

Príspevok od používateľa WUP1992A » 27 Máj 2011, 21:09

No tak taky mali šikovní motorček používani na ventilátor, no tak doma ti ventiláciu netreba (stači otvoriť okno :D ), tak snáď na brúsku? :)

//Automatické spojenie príspevkov. Pridané po 13 minútach:

TAkze zapojene takto ale bez vipímača.
Prílohy
El. Motora.jpg
0

Používateľov profilový obrázok
cs001
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 1697
Dátum registrácie: 28 Apr 2010, 00:00
Bydlisko: Michalovce

Príspevok od používateľa cs001 » 27 Máj 2011, 21:22

kondik bez vypinaca, trvalo pripojeny...
dodrz napätie aby nestrelil...
0

Používateľov profilový obrázok
WUP1992A
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 161
Dátum registrácie: 01 Máj 2010, 00:00
Vek: 32

Príspevok od používateľa WUP1992A » 27 Máj 2011, 21:38

Jasné to dodržím ;)

Už len vyšpekulovať prichytenie brusného kotúča. (zrejme zvaračka , flexa, nejaké to želiezko ;) )
0

Napísať odpoveď
  • Podobné témy
    Odpovedí
    Zobrazení
    Posledný príspevok