Nabijacka 48V Gell
Moderátori: mirosne, Moderátori
Nabijacka 48V Gell
Dobry den
spravil som si el bike a namontoval som 4x 12V 12ah baterie
chcel by som spravit nabijačku ktora by dobijala tieto baterie
baterie nechcem dobijat nad 13.8V- 13.6V tam už by to malo stopnut
bola by dobra nejaka regulacia baterie by som chcel nabijat prudom do 1.2 Ampera
transformator mam nachystany z mikrovlnky primar som ponehal 230
a musim navinut sekundar drot mam najvačší awg 21 tušim je to 0.7 bude stačit ?
na kolko Voltov ho mam navinut počitame ak tam pridam usmernovaci mostik z diod bude ubytok ...
+ nejaka ta regulacia prudu ...
pls az sa da poslite mi schemu
dakujem
spravil som si el bike a namontoval som 4x 12V 12ah baterie
chcel by som spravit nabijačku ktora by dobijala tieto baterie
baterie nechcem dobijat nad 13.8V- 13.6V tam už by to malo stopnut
bola by dobra nejaka regulacia baterie by som chcel nabijat prudom do 1.2 Ampera
transformator mam nachystany z mikrovlnky primar som ponehal 230
a musim navinut sekundar drot mam najvačší awg 21 tušim je to 0.7 bude stačit ?
na kolko Voltov ho mam navinut počitame ak tam pridam usmernovaci mostik z diod bude ubytok ...
+ nejaka ta regulacia prudu ...
pls az sa da poslite mi schemu
dakujem
0
-
- Zaslúžilý člen
- Príspevky: 1308
- Dátum registrácie: 13 Feb 2012, 04:07
- Bydlisko: Poprad
- Vek: 38
Re: Nabijacka 48V Gell
Napis do googla nabijacka pb aku
Schem su stovky. U teba je ale problem ten, ze 55V zdroj sa uz tazsie reguluje / obmedzuje. Takze by bolo lepsie spravit 4 jednoduche nabijacky zapojene do serie, resp. na kazdy aku zvlast.
Edit: nechcem kecat, ale primar toho trafa myslim neni stavany na dlhodobu prevadzku. A je zbytocne velke, tebe tam staci 60-70w trafko.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Edit: nechcem kecat, ale primar toho trafa myslim neni stavany na dlhodobu prevadzku. A je zbytocne velke, tebe tam staci 60-70w trafko.
0
Re: Nabijacka 48V Gell
Oproti běžným schema to trošku komplikuje požadavek vyššího napětí.
Já bych to navrhnul asi takto:
R1, R2 nastaví napětí na 55,2V, R3 nastaví proudové omezení. Vzhledem k velkému výstupnímu napětí nelze použít přímo k regulaci TL431, ale dáme do série ZD např 27V, čímž omezíme napětí , ale vlastnosti stabilizace se s vloženou zenerkou nedegradují.
Já bych to navrhnul asi takto:
R1, R2 nastaví napětí na 55,2V, R3 nastaví proudové omezení. Vzhledem k velkému výstupnímu napětí nelze použít přímo k regulaci TL431, ale dáme do série ZD např 27V, čímž omezíme napětí , ale vlastnosti stabilizace se s vloženou zenerkou nedegradují.
0
-
- Power user
- Príspevky: 11718
- Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
- Bydlisko: Prešporok (BA)
- Vek: 71
Re: Nabijacka 48V Gell
Ak môžem. Mne sa sériové radenie akumulátorov zdá omnoho problematickejšie, ako paralelné. Najmä, ak sú to hermeticky uzavreté, ale aj bezúdržbové akumulátory. Tieto sa nedajú, raz za čas, "zrovnať" prebíjaním.
Preto, ak autor otázky chce šetriť akumulátory, mal by nabíjať každú baterku samostatne, resp. použiť balancér. (Prípadne sa raz za čas na neho zahrať sám s voltmetrom v ruke).
A nie som si celkom istý, či cyklicky nabíjať Pb baterky na 13,6 V im viacej neškodí, ako prospieva. Výrobca by asi mal najlepšie vedieť, čo baterkám škodí najmenej, viď. napr. tu: http://www.gme.sk/sk/gelovy-akumulator- ... 0-348.html , (treba si zväčšiť obrázok kliknutím naň, nech sa dá text prečítať).
Preto, ak autor otázky chce šetriť akumulátory, mal by nabíjať každú baterku samostatne, resp. použiť balancér. (Prípadne sa raz za čas na neho zahrať sám s voltmetrom v ruke).
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
A nie som si celkom istý, či cyklicky nabíjať Pb baterky na 13,6 V im viacej neškodí, ako prospieva. Výrobca by asi mal najlepšie vedieť, čo baterkám škodí najmenej, viď. napr. tu: http://www.gme.sk/sk/gelovy-akumulator- ... 0-348.html , (treba si zväčšiť obrázok kliknutím naň, nech sa dá text prečítať).
0
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.
Re: Nabijacka 48V Gell
Předpokládám, že baterky propojené do série nechce při nabíjení rozpojovat.
Sériové spojení těchto baterek se běžně využívá v UPS, máme několik UPS, kde je spojeno do série 8 ks těchto baterek a není problém. Vše má své pro a proti.
Nakonec i ta samotná 12V baterka má uvnitř v sérii 6 článků....
Sériové spojení těchto baterek se běžně využívá v UPS, máme několik UPS, kde je spojeno do série 8 ks těchto baterek a není problém. Vše má své pro a proti.
Nakonec i ta samotná 12V baterka má uvnitř v sérii 6 článků....
0
-
- Power user
- Príspevky: 11718
- Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
- Bydlisko: Prešporok (BA)
- Vek: 71
Re: Nabijacka 48V Gell
Tak dobre, "presvedčil" si ma ! Vzdávam sa !breta1 napísal:Nakonec i ta samotná 12V baterka má uvnitř v sérii 6 článků....
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
(No 6 x 4 je 24 článkov. A tam je väčšia šanca, že to niekam utečie. Tak sa dohodnime, že občas, v stave plného nabitia, t.j. max. napätia na baterkách, nezaškodí si pozrieť aj napätia na jednotlivých akumulátoroch. A zhodnotiť prípadné rozdiely).
0
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.
Re: Nabijacka 48V Gell
dakujem za odpovede vyrobca udal že pre cyklicke nabijanie je 14.1 V hmm resp 2.3V na clanok
hmm .. co som pozeral diskusie o gel bateriach tak pisu ze na to treba "inteligentu nabijačku "nabijačku aby sa nedosahlo napetie pri ktorom plynovatii nabijacka je nastavenna tak že dodava 15V (asi ked zapojim bateriu sa to zniži aj o 2V) a potom ked pri nabijani dosiahne bateria 13.6 sa nabijačka prepne na 13.6 a uz ju len udržiava .. hmm.. je to zapeklite ide mi o zivotnost..
info na eshpe:
Další informace - Olověný akumulátor HZY 12V/18Ah - EV
Typická životnost až 12 let, operační teploty od-20°C do+50°C, nabíjecí napětí-udržovací 2,27-2,3V/článek při 25°C, cyklické 2,35V článek při 25°C, maximální 2,4V při 25°C.Váha 5,9kg, vývody-C/M5. DOPORUČENÉ POUŽITÍ -Invalidní vozíky, Golfové vozíky, Čistící stroje, Elektrické čluny, Systémy UPS, Zdravotnické přístroje, Telekomunikace, Solární a větrné zdroje energie, Záložní zdroje pro rozvodny, Navigační systémy, Katodická ochrana kovů, Silniční signalizace.
hmm .. co som pozeral diskusie o gel bateriach tak pisu ze na to treba "inteligentu nabijačku "nabijačku aby sa nedosahlo napetie pri ktorom plynovatii nabijacka je nastavenna tak že dodava 15V (asi ked zapojim bateriu sa to zniži aj o 2V) a potom ked pri nabijani dosiahne bateria 13.6 sa nabijačka prepne na 13.6 a uz ju len udržiava .. hmm.. je to zapeklite ide mi o zivotnost..
info na eshpe:
Další informace - Olověný akumulátor HZY 12V/18Ah - EV
Typická životnost až 12 let, operační teploty od-20°C do+50°C, nabíjecí napětí-udržovací 2,27-2,3V/článek při 25°C, cyklické 2,35V článek při 25°C, maximální 2,4V při 25°C.Váha 5,9kg, vývody-C/M5. DOPORUČENÉ POUŽITÍ -Invalidní vozíky, Golfové vozíky, Čistící stroje, Elektrické čluny, Systémy UPS, Zdravotnické přístroje, Telekomunikace, Solární a větrné zdroje energie, Záložní zdroje pro rozvodny, Navigační systémy, Katodická ochrana kovů, Silniční signalizace.
0
Re: Nabijacka 48V Gell
For a battery to return the best possible cycle life it is imperative that each battery is properly
charged and equalized after every discharge cycle. To achieve this full recharge and equalization
the charging profile covers five distinct phases. Full recharge is usually approx. 108% of the
discharged Ah.
Soft Start – Following a deep discharge applying the full current immediately may damage the
battery and cause overheating, the application of the current is tapered during the soft start
period to allow the recharge process to commence as efficiently as possible. Soft start is only
used following a deep discharge or when battery voltages are low
Bulk – Once charging is underway the current will be constant and ampere hours are quickly and
efficiently returned to the battery. The bulk phase ends when the voltage limit is reached.
Absorption – When the voltage limit is reached the battery is charged further under constant
voltage and the current quickly reduces as the battery approaches full charge. Recharging a
battery to approx. 95% recharge is usually pretty fast but as the current drops the time taken to
return the Ah to the battery becomes longer, absorption becomes very slow.
Equalizing – To ensure the last 5% is quickly returned to the battery a constant current phase
is added to the EV charging profile. The increased voltage improves the battery’s absorption of
the current, it is however, less efficient as a portion of the Ah returned is used to create heat and
gas, additional Ah must be returned to account for theses losses.
During the higher voltage equalization phase the cell voltages are also equalized, the application
of the current during this phase is intermittent to help with the removal of any plate sulfation.
This further helps to equalize the cells and ensure they are all fully charged ready for the next
discharge cycle.
Float – Once the battery is fully charged and equalized it is returned to float voltage, which is an
equilibrium point for a battery on charge.
Charging Time & Current
T1 max 9 hours. Current limited to C20/5. Soft start C20/20.
Note: In high ambient temperatures care must be taken to ensure the battery temperature is not
too high, max. 50 deg.C.
T2 max 12 hours Voltage limited to 14.4 V per 12V block (7.2V for 6V block)
T3 Max 8 hours, normally 2-3 hours, restricted to approx 1 hr after 12V battery voltage reaches
14.7V. Voltage limited to 16 V per 12V block (8V for 6V block)
Current is dependant on the total bulk charging time.
http://www.hazebatteryusa.com/s.nl/sc.15/.f
charged and equalized after every discharge cycle. To achieve this full recharge and equalization
the charging profile covers five distinct phases. Full recharge is usually approx. 108% of the
discharged Ah.
Soft Start – Following a deep discharge applying the full current immediately may damage the
battery and cause overheating, the application of the current is tapered during the soft start
period to allow the recharge process to commence as efficiently as possible. Soft start is only
used following a deep discharge or when battery voltages are low
Bulk – Once charging is underway the current will be constant and ampere hours are quickly and
efficiently returned to the battery. The bulk phase ends when the voltage limit is reached.
Absorption – When the voltage limit is reached the battery is charged further under constant
voltage and the current quickly reduces as the battery approaches full charge. Recharging a
battery to approx. 95% recharge is usually pretty fast but as the current drops the time taken to
return the Ah to the battery becomes longer, absorption becomes very slow.
Equalizing – To ensure the last 5% is quickly returned to the battery a constant current phase
is added to the EV charging profile. The increased voltage improves the battery’s absorption of
the current, it is however, less efficient as a portion of the Ah returned is used to create heat and
gas, additional Ah must be returned to account for theses losses.
During the higher voltage equalization phase the cell voltages are also equalized, the application
of the current during this phase is intermittent to help with the removal of any plate sulfation.
This further helps to equalize the cells and ensure they are all fully charged ready for the next
discharge cycle.
Float – Once the battery is fully charged and equalized it is returned to float voltage, which is an
equilibrium point for a battery on charge.
Charging Time & Current
T1 max 9 hours. Current limited to C20/5. Soft start C20/20.
Note: In high ambient temperatures care must be taken to ensure the battery temperature is not
too high, max. 50 deg.C.
T2 max 12 hours Voltage limited to 14.4 V per 12V block (7.2V for 6V block)
T3 Max 8 hours, normally 2-3 hours, restricted to approx 1 hr after 12V battery voltage reaches
14.7V. Voltage limited to 16 V per 12V block (8V for 6V block)
Current is dependant on the total bulk charging time.
http://www.hazebatteryusa.com/s.nl/sc.15/.f
0
-
- Power user
- Príspevky: 11718
- Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
- Bydlisko: Prešporok (BA)
- Vek: 71
Re: Nabijacka 48V Gell
To čo ti nakreslil Breta sa dá nastaviť napäťovo aj prúdovo. A tých max. 2,4 V na článok by som kľudne dal. (Je to 14,4 V na 12 V baterku, resp. celkovo 57,6 V). Dobrý by bol aj ampérmeter, (alebo aspoň LED v kolektore T2). No a keď začne klesať prúd, (určite vtedy ešte nie je 14,4 V na baterke), tak je to nabité. Resp. naopak, napätie 14,4 V sa dosiahne pri (takmer) nulovom prúde, ktorý baterku nemôže poškodiť.
Ak si nevieš navrhnúť súčiastky, môžem ti pomôcť ...![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ak si nevieš navrhnúť súčiastky, môžem ti pomôcť ...
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
0
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.
Re: Nabijacka 48V Gell
ahoj už som zbastlil zdroj
namotal som trafko na 60V a dal na primar triakovu regulaciu nou to dostavim zatial to funguje
prejavuje sa len jeden neduh že napr jedna bateria ma 14.1 a zatal čo druha 13.8
nenabijaju sa sumerne no to som aj očakaval tak som tam preženem 12V paralelna
zatal regulacia postačuje ... aj ked to čo ste mi poslali je lepšie
namotal som trafko na 60V a dal na primar triakovu regulaciu nou to dostavim zatial to funguje
prejavuje sa len jeden neduh že napr jedna bateria ma 14.1 a zatal čo druha 13.8
nenabijaju sa sumerne no to som aj očakaval tak som tam preženem 12V paralelna
zatal regulacia postačuje ... aj ked to čo ste mi poslali je lepšie
0
-
- Power user
- Príspevky: 11718
- Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
- Bydlisko: Prešporok (BA)
- Vek: 71
Re: Nabijacka 48V Gell
Aj keď je to 5 W zenerka, asi by veľmi rýchlo odkráčala do večných lovíšť, keď by mala začať "prenášať" ďalej nabíjací prúd. Nabíja to tuším dvoma ampérami ...j0hnyPP napísal:Co keby si dal na kazdu baterku 1N5351 (14V zenerka)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
0
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.
- jenda23
- Ultimate člen
- Príspevky: 5779
- Dátum registrácie: 27 Jún 2008, 00:00
- Bydlisko: Česká Třebová
- Vek: 34
- Kontaktovať používateľa:
Re: Nabijacka 48V Gell
Není nikomu divný že transformátor z mikrovlnky se nehodí na nabíječku?
PS johny už to poznamenal
PS johny už to poznamenal
0
Lokomotiva je jako žena.Je jich stovky typů a každej z nich je jinej,každá z nich je svým způsobem krásná.Když jí chceš aspoň trochu poznat jsou to stovky hodin času.Nejde s ní být aniž bys jí bezmezně miloval,je nemožný jí znát do poslední skulinky
-
- Zaslúžilý člen
- Príspevky: 1308
- Dátum registrácie: 13 Feb 2012, 04:07
- Bydlisko: Poprad
- Vek: 38
Re: Nabijacka 48V Gell
S tou zenerkou som sa sekol o 1 rad, v tej rychlosti som mal v hlave 120mA
Takze ruku do ohna za to nedam, ale aj tak, za pokus by to stalo, s tym, ze ak bude paralelne na vadnej baterke, urcite odide. V praxi (domnievam sa) vsak bude len korigovat par desatin volta.
Inak videl som to takto na kamione, koli napajaniu CB vysielacky, samozrejme cez poistku. Neni to najstastnejsie riesenie ale funguje to uz roky![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Inak videl som to takto na kamione, koli napajaniu CB vysielacky, samozrejme cez poistku. Neni to najstastnejsie riesenie ale funguje to uz roky
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
0
-
- Power user
- Príspevky: 11718
- Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
- Bydlisko: Prešporok (BA)
- Vek: 71
Re: Nabijacka 48V Gell
Ona nebude korigovať pár desatín volta. Ona bude musieť prepustiť celý nabíjací prúd u najlepšieho akumulátora, (ktorý má najnižšie straty a bude prvý plne nabitý na napätie zenerky a už ďalší prúd neprijíma), do ostatných akumulátorov, ktoré ešte nemajú plné napätie a prúd prijímajú ...j0hnyPP napísal:... ze ak bude paralelne na vadnej baterke, urcite odide. V praxi (domnievam sa) vsak bude len korigovat par desatin volta.
Prečo asi autor napríklad tohoto návrhu balancéra použil výkonové tranzistory: http://www.zajic.cz/omezovac/omezovac.htm ? A aj tak upozorňuje, že pri kontinuálne dodávanom prúde nabíjačkou, je dovolený prúd len 0,7 A ! A to len asi pri 4,2 V !
0
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.
-
- Podobné témy
- Odpovedí
- Zobrazení
- Posledný príspevok
-
- 4 Odpovedí
- 292 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa Petronas
-
- 3 Odpovedí
- 1524 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa kubbecc
-
- 50 Odpovedí
- 1885 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa Victorio
-
- 13 Odpovedí
- 1425 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa Amaterr
-
- 5 Odpovedí
- 3261 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa Dolfi