Desulfátor - Oživenie Pb Aku
Moderátori: mirosne, Moderátori
Re: Desulfátor - Oživenie Pb Aku
@alois : 1. 44 w je uz aj s tym ucinnikom bezny udaj cize VA je iny samozrejme a vecsi
2. sak som vravel stara nabijacka na baterky to este od fotra ma moze mat tak 40 rokov
3. rad by som ale baterka sa planuje vratit do auta nechcem sahat do kalu na spodku baterie to je po prve po druhe je to uzavrety akumulator neviem ako by som sa tak bez mechanickej sily prebojoval , sice hustotu a stav vody by nebolo od veci skontrolovat a zaruka nepadne
4. rad by som ale sam zhanam ten skratovy merak aby som mal test kompletny
2. sak som vravel stara nabijacka na baterky to este od fotra ma moze mat tak 40 rokov
3. rad by som ale baterka sa planuje vratit do auta nechcem sahat do kalu na spodku baterie to je po prve po druhe je to uzavrety akumulator neviem ako by som sa tak bez mechanickej sily prebojoval , sice hustotu a stav vody by nebolo od veci skontrolovat a zaruka nepadne
4. rad by som ale sam zhanam ten skratovy merak aby som mal test kompletny
0
Re: Desulfátor - Oživenie Pb Aku
keby si mal v niku napísané odkiaľ si (aspoň ŠPZ) , tak by sa ti dalo pomôcť....
Re: Desulfátor - Oživenie Pb Aku
ked som videl ceny tych skratovych merakov tak som prisiel k uvahe ze si jeden vyrobim parametre takeho meraka su skratovy prud 100 A pri 13,2 V cize to mame 0,132 ohm drot , pouzijem na to ocelovy drot priemeru ako klinec ktory zmotam do spiraly a paralelne k tomu budem merat napetie a na zaklade toho vypocitam skratovy prud ,
cize pre zelezo to mame merny odpor : p = 13 x 10-8 ohm * m
Priemer 3 mm plocha = pi * rna2 = 3,14 * 1,5na2 = 7,065 mm2 = 7,065*10-6 m2
R= p * ( l/S)
0,132 = 13*10-8 *(l/7,065*10-6) === 7,173 M kus vela ale konstantan nemam a aspon sa to nebude tak hriat aspon teoreticka hodnota snad som to zle nevypocital pre istotu by mi to mohol niekto skontrolovat
cize pre zelezo to mame merny odpor : p = 13 x 10-8 ohm * m
Priemer 3 mm plocha = pi * rna2 = 3,14 * 1,5na2 = 7,065 mm2 = 7,065*10-6 m2
R= p * ( l/S)
0,132 = 13*10-8 *(l/7,065*10-6) === 7,173 M kus vela ale konstantan nemam a aspon sa to nebude tak hriat aspon teoreticka hodnota snad som to zle nevypocital pre istotu by mi to mohol niekto skontrolovat
0
- kubo150
- Ultimate člen
- Príspevky: 3253
- Dátum registrácie: 20 Júl 2007, 00:00
- Bydlisko: Pri Bytči
- Vek: 33
- Kontaktovať používateľa:
Re: Desulfátor - Oživenie Pb Aku
Pre istotu by si mohol viac premýšlať, a skontrolovať aj teplotný súčiniteľ odporu a výkon, potom zistíš že železo alebo ocel sa na to vôbec nehodí. Viac menej žiadný čistý kov, práve preto sa na tieto odporové účely používajú zliatiny.
ďalšia vec čo si zabudol je teda výkon, bude to cez 1000W čo spôsobí dosť dobré oteplenie aj večšieho telesa, chápeš, keby sa to nejako neohrievalo tak by šlo použiť aj železo alebo iný čistý kov ale ale pri 1000W a rozumnej velkosti to nebude mať rozumné teploty, to by ten merák musel merať veľmi rýchlo, ale rýchlo sa ani baterka neustáli.
ďalšia vec čo si zabudol je teda výkon, bude to cez 1000W čo spôsobí dosť dobré oteplenie aj večšieho telesa, chápeš, keby sa to nejako neohrievalo tak by šlo použiť aj železo alebo iný čistý kov ale ale pri 1000W a rozumnej velkosti to nebude mať rozumné teploty, to by ten merák musel merať veľmi rýchlo, ale rýchlo sa ani baterka neustáli.
0
Som ten ktorý to vykoná.
Moje slovo:
Neverím na náhody,
Náhoda je len jedným, alebo skupinou ľudí nepochopená realita
Moje slovo:
Neverím na náhody,
Náhoda je len jedným, alebo skupinou ľudí nepochopená realita
Re: Desulfátor - Oživenie Pb Aku
ja som ho zobral do uvahy neboj sa , a za 10 sekund si myslim ked to bude mat tak 200 stupnov tak je to snad ok mozno rozoberiem nejake odporove teleso a vyberiem ten odporovy drat a vyskusam to
0
- helios
- Pokročilý člen
- Príspevky: 900
- Dátum registrácie: 02 Nov 2013, 11:19
- Bydlisko: skoro Mauacky
- Vek: 63
Re: Desulfátor - Oživenie Pb Aku
Aby si mal približnú predstavu, ako takýto záťažový odpor vyzerá, pozri sem. Takýto odporový drôt len tak niekde nenájdeš.
0
Re: Desulfátor - Oživenie Pb Aku
takze druhy test za sebou spotreba elektriky na dobitie na 15 V pri koncovom prude 100 mA bola 0,68 kwh , bateria dosiahla kapacitu 21,9 Ah co je menej ako v teste cislo jedna zrejme z dovodu pretoze pred tym bola na tych 100 mA 3 dni teraz len par hodin , spravil som aj hard reset cize vybitie na 6,6 V pre zaujmavost zvyskova kapacita od 10,5 v - 6,6 V bola 2,24 ah , teraz nabijam bez regulatoraa bez desulfatora rovno na to trafo odber tam bude sialeny pretoze pred tym tam bol vykon trafa 44w na zaciatku , teraz ma odber 345w cize ked to preratam ide tam cca 17 A prudu cize si myslim ze to jej asi moc dobre nerobi ale tak hram sa a este jeden udaj energeticka ucinnost nabijania je cca 42 % nakolko mi ten merak kapacity ukazuje aj wh cize (0,290/0,680) * 100 = 42 % ( samozrejme priblizne ratal som zo spotrebou energie celkovo neriesim ucinnosti trafa , regulatorov ,straty kablov) .
moj osobny postreh : ta otcova nabijacka bez regulacie je podla mna moc ale moc neefektivna uvidim to isto na konecnej spotrebe kedze teraz je system nabijania nasledovny : nabijacka je mekke trafo z napetim naprazdno cca 20 V pri pripojenej baterii napetie spadne na 12 V ( podla vybitia ) a postupne stupa az na 15,7 V ( clanky plynuju , bateria sa hreje ) a nabijanie konci vtedy ked sa napetie baterie v jednotkach desatin po dobu dvoch hodin nezmenia ( a to uz 95 % prudu ide na elektrolyzu vody a na ohrev ) cize tam zrejme napevno dorobim jeden regulator ktory to trocha obmedzi ( samozrejme som zvedavy na kapacitu , pretoze pocas prvych testov to bolo nastavene tak aby bateria neplynovala alebo len velmi mierne )
ps: kym som dopisal tento clanok klesol vykon trafa na 236 W cize to len tym bolo ze bateria mala strasne nizke napetie ale i tak tam ide vela ale neviem kolko nakolko tam ampermeter nemam a nepoznam ucinnost trafa
a efektivnost desulfatora ? Malo udajov malo testov , trva to strasne dlho ( ale ja to poskusam este ) ale asi nejaky vyznam ma pretoze sa zdvihla kapacita baterie o 16,5 % cca , ale ako vravim malo udajov .
moj osobny postreh : ta otcova nabijacka bez regulacie je podla mna moc ale moc neefektivna uvidim to isto na konecnej spotrebe kedze teraz je system nabijania nasledovny : nabijacka je mekke trafo z napetim naprazdno cca 20 V pri pripojenej baterii napetie spadne na 12 V ( podla vybitia ) a postupne stupa az na 15,7 V ( clanky plynuju , bateria sa hreje ) a nabijanie konci vtedy ked sa napetie baterie v jednotkach desatin po dobu dvoch hodin nezmenia ( a to uz 95 % prudu ide na elektrolyzu vody a na ohrev ) cize tam zrejme napevno dorobim jeden regulator ktory to trocha obmedzi ( samozrejme som zvedavy na kapacitu , pretoze pocas prvych testov to bolo nastavene tak aby bateria neplynovala alebo len velmi mierne )
ps: kym som dopisal tento clanok klesol vykon trafa na 236 W cize to len tym bolo ze bateria mala strasne nizke napetie ale i tak tam ide vela ale neviem kolko nakolko tam ampermeter nemam a nepoznam ucinnost trafa
a efektivnost desulfatora ? Malo udajov malo testov , trva to strasne dlho ( ale ja to poskusam este ) ale asi nejaky vyznam ma pretoze sa zdvihla kapacita baterie o 16,5 % cca , ale ako vravim malo udajov .
0
- Merak
- Moderator
- Príspevky: 7783
- Dátum registrácie: 10 Júl 2012, 22:04
- Bydlisko: Bratislava - Vrakuňa
- Vek: 45
Re: Desulfátor - Oživenie Pb Aku
stále ide o tú 74Ah autobatériu?
-- Spojený príspevok 25 Dec 2015, 08:52 --
o aký menič 12/230V ide?
-- Spojený príspevok 25 Dec 2015, 08:52 --
skúšal si to merať?Duro napísal:akoze kratkodobe vypitie pod 10.5V nie je velmi riskantne, ale urcite jej to nepomaha. Ja ked testujem auto aku, tak to vybijam menicom 12->230V a dam tam 60W ziarovku. Jednak to ma konstantnejsi prud ako to vybijat 12V ziarovkou ci rezistorom a za druhe to ma vsavanu ochranu ze to pri 10.5V vypne same. Nezabudaj ze pri vybijani zacne napatie prudko klesat pri konci. Tzn dlho sa drzi na jednej hodnote a cca pri 11.5V to ide veelmi rychlo dole.
o aký menič 12/230V ide?
0
život je ako sínusovka, raz si hore, raz si dolu, a medzitým si dvakrát na nule
P.S.: skôr som vedel zapojiť vidlicu a zásuvku ako rozprávať
P.S.: skôr som vedel zapojiť vidlicu a zásuvku ako rozprávať
- kubo150
- Ultimate člen
- Príspevky: 3253
- Dátum registrácie: 20 Júl 2007, 00:00
- Bydlisko: Pri Bytči
- Vek: 33
- Kontaktovať používateľa:
Re: Desulfátor - Oživenie Pb Aku
gegoo napísal:ja som ho zobral do uvahy neboj sa , a za 10 sekund si myslim ked to bude mat tak 200 stupnov tak je to snad ok mozno rozoberiem nejake odporove teleso a vyberiem ten odporovy drat a vyskusam to
Tak ak ti nevadí že teplotný súčinitel odporu železa je cca 0,005 tj s každým stupňom sa ti pripočíta 0,005 násobok pôvodného odporu.
Ak teda rátam tebou navrhovaných 10 sekund a 200 stupňov, čo značí teplotný rozdiel 180 stupňov ak rátam že bežná prevádzková teplota je 20 stupňov, tak 180*0,005 je 0,9 tj odpor železného drôtu bude o 0,9 krát vyšší resp nová hodnota bude 1,9 násobok hodnoty pri 20 stupňoch. to je takmer polovičný prúd. Naozaj železo sa na to moc nehodí.
0
Som ten ktorý to vykoná.
Moje slovo:
Neverím na náhody,
Náhoda je len jedným, alebo skupinou ľudí nepochopená realita
Moje slovo:
Neverím na náhody,
Náhoda je len jedným, alebo skupinou ľudí nepochopená realita
Re: Desulfátor - Oživenie Pb Aku
takze test na otcovu nabijacku cislo 1 hotovy , kompletne som na 4 teste ( normalne nabitie zakladne , nabitie z desulfatorom , znova desulfator , teraz bez regulatora a bez desulfatora + hard reset vybitie na 6,6 V ) musim priznat ze hard reset ma svoj vyznam bateria 60 ah ktoru testujem stale , dosiahla kapacitu fantastickych 27,24 Ah co je 17 % narast kapacity oproti nabijaniu predoslom z regulatorom a desulfatorom , spotreba elektriky bola v tomto pripade 1,64 kwh to je zrejme dane aj tym ze to trafo neefektivne dobija bateriu pretoze clanky moc plynuju ale aj to je potrebne . Dalsie dva testy budu znova o tom ze tu bateriu nabijem otcovou nabijackou bez nicoho , potom dam este jeden hard reset a nabijanie malym prudom cca 2 A zo zapojenym desulfatorom az na 15 V a potom zapojim na to otcovu nabijacku aby ju poriadne dobilo s tym ze bude plynovat , snazim sa najst idealnu kombinaciu nabijania baterie .
Moj aktualny nazor : desulfator funguje lenze ja nabijam len do 15 V a vtedy este neplynuje ale samozrejme bez toho aby bateria presla plynovanim dosiahne cca 90 % kapacity , cize desuflator ma svoj vyznam na to aby tu bateriu opravilo ale konecne dobitie treba aspon 16,56 V (2,75V/clankok ) aby to zacalo plynovat . Dalsi poznatok , hard reset funguje proste bateriu sa vyplati vybit na 6,6 V a hned zacat nabijat , uvidime ako na to budu prudy , ci sa vyplati vecsim prudom alebo mensim prudom .To este pozistujem .
takze konecne zvysenie kapacity mojim hranim od zaciatku je 18,89 - 27,24 ah = 30,6 % zvysenie kapacity , skuste mi aj vy dat nejaky svoj nazor , pripadne nejaky sposob nabijania ktory by podla vas mohol zvysit kapacitu baterie a ja to otestujem .
zatial idealna kombinacia : podla mna ma obrovsky vplyv aj to ze ju neustale nabijam a vybijam to je ako keby som ju cykloval a aj to prirodzene zvysuje jej kapacitu . Desulfator ma svoj vyznam pretoze ju desulfuje ale tento system ju nenabije na 100 % ale ju opravi a umozni jej pojat viac energie . Cize vybrat z auta nabit normalne , zmerat kapacitu vybitim , vybit na 6,6 V a hned zacat nabijat az do 15 V s desulfatorom a potom bez desulfatora( desulfacia moc nefunguje ked bateria plynuje ) az na 16,56 V (2,75 V/ clanok) a toto je dvihne kapacitu .
ps: este som zabudol kapacita watova je 320 wh = 0,32 kwh ,
Moj aktualny nazor : desulfator funguje lenze ja nabijam len do 15 V a vtedy este neplynuje ale samozrejme bez toho aby bateria presla plynovanim dosiahne cca 90 % kapacity , cize desuflator ma svoj vyznam na to aby tu bateriu opravilo ale konecne dobitie treba aspon 16,56 V (2,75V/clankok ) aby to zacalo plynovat . Dalsi poznatok , hard reset funguje proste bateriu sa vyplati vybit na 6,6 V a hned zacat nabijat , uvidime ako na to budu prudy , ci sa vyplati vecsim prudom alebo mensim prudom .To este pozistujem .
takze konecne zvysenie kapacity mojim hranim od zaciatku je 18,89 - 27,24 ah = 30,6 % zvysenie kapacity , skuste mi aj vy dat nejaky svoj nazor , pripadne nejaky sposob nabijania ktory by podla vas mohol zvysit kapacitu baterie a ja to otestujem .
zatial idealna kombinacia : podla mna ma obrovsky vplyv aj to ze ju neustale nabijam a vybijam to je ako keby som ju cykloval a aj to prirodzene zvysuje jej kapacitu . Desulfator ma svoj vyznam pretoze ju desulfuje ale tento system ju nenabije na 100 % ale ju opravi a umozni jej pojat viac energie . Cize vybrat z auta nabit normalne , zmerat kapacitu vybitim , vybit na 6,6 V a hned zacat nabijat az do 15 V s desulfatorom a potom bez desulfatora( desulfacia moc nefunguje ked bateria plynuje ) az na 16,56 V (2,75 V/ clanok) a toto je dvihne kapacitu .
ps: este som zabudol kapacita watova je 320 wh = 0,32 kwh ,
0
Re: Desulfátor - Oživenie Pb Aku
Zdravim hosi , takze desulfator aspon ten co mam ja je nahovno , peaky su tam 1,5 V a to je moc malo , dalsia vec impedancia kablov zohrava velku ulohu , pomocou osciloskopu som to pomeral a hodnotim ze desulfator na to nema nijaky vplyv , ide by bolo ked by bolo peaky aspon 100 V ale toto vyzaduje trocha lepsiu elektroniku nez ta ktora tam je . Najviac co sa oplati je cyklovanie baterie s tym ze sa vybije az ku 9 V a potom sa nabija prudom 1,5 A az do 14,6 agm ( 15V obycka ) metodou cc cv do poklesu prudu na minimalnu hranicu , tymto neustalym cyklovanim cca 5-6 krat sa da dosiahnut zvysenie kapacity ale to zalezi od stavu baterie , mne sa podarilo nasledovne :
obycka 60 ah ( 18 ah na 28,9 ah ) 4 x
obycka 74 ah ( 16 ah na 32,4 ah ) 6x
agm 74 ah ( 24 ah na 37,4 ah ) 3 x
pre zaujmavost zmerana kapacita uplne novej agm baterie 74 ah co kupil kamos 164 € stala a vysledna kapacita 58 ah pri 4,5 A na cutoff 10,5 V no co vam poviem cakal som od toho viac keby nevyhodil blocik ide reklamovat
Nabijal som cez regulator down ktory bol este v serii zapojeny so zenerovou diodou lebo to kus blblo ked nahodou vyplo elektriku a potom z baterie slo do elektroniky kopec prudu
nejake fotecky
obycka 60 ah ( 18 ah na 28,9 ah ) 4 x
obycka 74 ah ( 16 ah na 32,4 ah ) 6x
agm 74 ah ( 24 ah na 37,4 ah ) 3 x
pre zaujmavost zmerana kapacita uplne novej agm baterie 74 ah co kupil kamos 164 € stala a vysledna kapacita 58 ah pri 4,5 A na cutoff 10,5 V no co vam poviem cakal som od toho viac keby nevyhodil blocik ide reklamovat
Nabijal som cez regulator down ktory bol este v serii zapojeny so zenerovou diodou lebo to kus blblo ked nahodou vyplo elektriku a potom z baterie slo do elektroniky kopec prudu
nejake fotecky
0
Re: Desulfátor - Oživenie Pb Aku
Moje 35 ročné skúsenosti... Žiaden "desulfátor" ti už starú batériu nezachráni. Škoda práce a času!!! O batérie sa treba starať od začiatku po kúpe. Takto vieme jej životnosť predĺžiť. Nová batéria až do cca 2-3 rokov podľa používania, môže pri nabíjaní dosiahnuť 16-16,5V pod prúdom. Staršie 5-7 ročné už dosiahnu len okolo 15V.
Na väčšie napätie ju nemá zmysel nabíjať - zbytočne sa všetko hreje a "varí" elektrolyt. Najlepšie je nabíjať s napäťovým obmedzením (ak máme čas)na 14,4 -14,8V(pre gélové je to nutnosť dodržať max15V pre jednorázové nabitie). Hlavne automobilovým batériám nevadí na začiatku i väčší nabíjací prúd. Pri postupnom nabíjaní a zväčšovaní svorkového napätia sa prúd automaticky zmenšuje. Ak je okolo 100 mA (u starej batérie aj 500mA) a viac sa nezmenšuje je nabitá skoro na max. svojej momentálnej kapacity. Môže to však trvať (podľa nabíjačky a max. prúdu pri začiatku nabíjania) i 24 hod a viac pri staršom akumulátore. Toto je najšetrnejšie nabíjanie oloveného akumulátora.
Na väčšie napätie ju nemá zmysel nabíjať - zbytočne sa všetko hreje a "varí" elektrolyt. Najlepšie je nabíjať s napäťovým obmedzením (ak máme čas)na 14,4 -14,8V(pre gélové je to nutnosť dodržať max15V pre jednorázové nabitie). Hlavne automobilovým batériám nevadí na začiatku i väčší nabíjací prúd. Pri postupnom nabíjaní a zväčšovaní svorkového napätia sa prúd automaticky zmenšuje. Ak je okolo 100 mA (u starej batérie aj 500mA) a viac sa nezmenšuje je nabitá skoro na max. svojej momentálnej kapacity. Môže to však trvať (podľa nabíjačky a max. prúdu pri začiatku nabíjania) i 24 hod a viac pri staršom akumulátore. Toto je najšetrnejšie nabíjanie oloveného akumulátora.
0
-
- Zaslúžilý člen
- Príspevky: 1308
- Dátum registrácie: 13 Feb 2012, 04:07
- Bydlisko: Poprad
- Vek: 38
Re: Desulfátor - Oživenie Pb Aku
Nikdy vas nenapadlo ze uz samotny 140A alternator v aute, ktory ma 2-8 tisic otacok a 6 polov, funguje ako desulfator ?
Staru baterku z auta desulfatorom uz ozivit nepojde. Ine to je u "vikendovych" soferov do obchodu a nazat, a inak uskladnovanych baterkach bez akehokolvek cyklovania a plneho dobijania, tam si myslim ze to zmysel este ma ihned po spozorovani priznakov sulfatacie.
Vacsinou su bezne pouzivane autobaterky z roka na rok totalne mrtve a to preto, ze sa k nim ludia chovaju ako k srotu. Neudrziava sa uroven nabitia, vybijaju sa do totalnej nuly a nechavaju vybite, (vsak co, zajtra dam do nabijacky = najblizsi vikend) (pripadne = pride kamos s kablami, nasupem do vy***anej baterky na par sekund stovky amper a mozem ist do obchodu).
Ale kto by nechaval v zime auto vrcat hodinu po kazdom studenom starte, ze ?
K totalne rozpadnutym baterkam pozbieranym kade tade sa ani nejdem vyjadrovat, kedze ako vyradene, sa takisto nechali mesiac/rok/dva niekde v garazi aby sa rozpadli.
Inak v dnesnej 100Ah baterke s maximalnou usporou na materiale pri vyrobe, je tolko "mäsa" co kedysi v 50Ah, takze aj ta zivotnost ide do prec, ked je baterka uz v lete pretazovana o 100 percent, v zime o 300.
Staru baterku z auta desulfatorom uz ozivit nepojde. Ine to je u "vikendovych" soferov do obchodu a nazat, a inak uskladnovanych baterkach bez akehokolvek cyklovania a plneho dobijania, tam si myslim ze to zmysel este ma ihned po spozorovani priznakov sulfatacie.
Vacsinou su bezne pouzivane autobaterky z roka na rok totalne mrtve a to preto, ze sa k nim ludia chovaju ako k srotu. Neudrziava sa uroven nabitia, vybijaju sa do totalnej nuly a nechavaju vybite, (vsak co, zajtra dam do nabijacky = najblizsi vikend) (pripadne = pride kamos s kablami, nasupem do vy***anej baterky na par sekund stovky amper a mozem ist do obchodu).
Ale kto by nechaval v zime auto vrcat hodinu po kazdom studenom starte, ze ?
K totalne rozpadnutym baterkam pozbieranym kade tade sa ani nejdem vyjadrovat, kedze ako vyradene, sa takisto nechali mesiac/rok/dva niekde v garazi aby sa rozpadli.
Inak v dnesnej 100Ah baterke s maximalnou usporou na materiale pri vyrobe, je tolko "mäsa" co kedysi v 50Ah, takze aj ta zivotnost ide do prec, ked je baterka uz v lete pretazovana o 100 percent, v zime o 300.
0
-
- Ultimate člen
- Príspevky: 4432
- Dátum registrácie: 09 Apr 2008, 00:00
- Bydlisko: Wicklow, Irsko
- Vek: 47
Re: Desulfátor - Oživenie Pb Aku
Nakolko sa ozivila tato tema, podotknem ze udavana kapacita baterky je pre vybijaci prud 1/20 z celkovej kapacity baterky. Teda ty si mal tu baterku vybijat prudom 74/20 = 3,7A a nie 4,5A. Cim mensim prudo baterku vybijas tym ma vacsiu kapacitu a naopak.gegoo napísal: pre zaujmavost zmerana kapacita uplne novej agm baterie 74 ah co kupil kamos 164 € stala a vysledna kapacita 58 ah pri 4,5 A na cutoff 10,5 V no co vam poviem cakal som od toho viac keby nevyhodil blocik ide reklamovat
Takze ta kapacita tej novej baterky by bola blizsie k hodnote 74Ah. Odhadujem ze pri vybijacom prude 3,7A by ti to mohlo vyjst aj na 65Ah namiesto 58Ah, mozno aj 70Ah. Ktovie. Treba nabuduce testovat spravnym prudom.
0
Prepáčte mi za diakritiku a preklepy - väčšinou píšem z mobilu a ENG klavesnice.
(výroky nemenovaného člena fóra:) ...základy elektrotechniky ovládam dokonale, tak napr. taký tyristor neviem ako presne funguje
(výroky nemenovaného člena fóra:) ...základy elektrotechniky ovládam dokonale, tak napr. taký tyristor neviem ako presne funguje
-
- Power user
- Príspevky: 11810
- Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
- Bydlisko: Prešporok (BA)
- Vek: 72
Re: Desulfátor - Oživenie Pb Aku
Nová baterka nikdy nemá svoju max. kapacitu. Tú dosiahne až po pár týždňoch používania.
A kapacita baterky je dosť závislá aj od teploty. Takže merať treba pri teplote (tuším) okolo 22 st.C.
A kapacita baterky je dosť závislá aj od teploty. Takže merať treba pri teplote (tuším) okolo 22 st.C.
0
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.
Re: Desulfátor - Oživenie Pb Aku
Je tam trojfázový usmernený prúd, takže tam nie sú pulzy, ale iba zvlnený prúd.
0
- niki31
- Stály člen
- Príspevky: 172
- Dátum registrácie: 05 Feb 2010, 00:00
- Bydlisko: Žilinský kraj
- Vek: 49
Re: Desulfátor - Oživenie Pb Aku
Odpovedáš na 5 rokov starý príspevok, už to asi nebude aktuálne.
0
Niki31
Re: Desulfátor - Oživenie Pb Aku
Ja sa chcem opýtať na váš názor,čo si myslíte na spôsob oživenia Pb UPS batérie, ktorý som videl na YT, že do článkov kvapol roztok kuchynskej soli , a články ožili .Keď budem mať čas,tak to skúsim.ale nemám dôvod tomu veriť.nejako mi tam nesedia chemické reakcie .
0
Lenivosť je matka pokroku.Lenivý človek rozmýšla,ako by si robotu uľahčil a tak niečo vynájde.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
-
- Podobné témy
- Odpovedí
- Zobrazení
- Posledný príspevok
-
- 8 Odpovedí
- 350 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa passion
-
- 3 Odpovedí
- 1415 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa kinedryl
-
- 21 Odpovedí
- 4006 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa budvar10
-
- 12 Odpovedí
- 2671 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa Pomaranc
-
- 3 Odpovedí
- 3841 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa kubbecc