Startovaci zdroj z MOT-ov 300A 12V
Moderátori: mirosne, Moderátori
- Andrej152
- Zaslúžilý člen
- Príspevky: 1023
- Dátum registrácie: 29 Júl 2013, 12:49
- Bydlisko: prešov
- Vek: 22
Re: Startovaci zdroj z MOT-ov 300A 12V
ako tak pozeram , je aj taka moznost http://www.banggood.com/BlitzWolf-K3-40 ... 81964.html ale to asi neni tvoj pripad . ci ? mas v tom zaroven i power bank
0
-
- Power user
- Príspevky: 11657
- Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
- Bydlisko: Prešporok (BA)
- Vek: 71
Re: Startovaci zdroj z MOT-ov 300A 12V
Keď už tu spomíname nejaký power bank ... Už minulý rok na jeseň sa dosť hnilo tvárila baterka Banner v aute, (nezazlievam jej to, na meniči som ju dosť trápil). Tak som k nej na dvoch pomerne tenkých fúzoch pripojil starú 12 V baterku do UPS Panasonic (9 či 12 Ah ?). Prežil som s ňou zimu aj toto leto. Čakal som, že tú baterku roztrhne, alebo aspoň nafúkne, (z tých štartovacích/ nabíjacích prúdov). Ale zatiaľ sa nič nestalo.
Preto, já by som pomocný štartovací zdroj, (ak by som ho mal kde pripojiť na 230 V), robil ako hybrid. Trafák stabilizovaný na cca 14,4 V a max. 100 A a zaň horeuvedený akumulátor. Ak by bol záujem, môžeme začať čosi navrhovať ...
(Pre istotu já zatiaľ vozím ďalšiu malú nabitú baterku v kufri).
Preto, já by som pomocný štartovací zdroj, (ak by som ho mal kde pripojiť na 230 V), robil ako hybrid. Trafák stabilizovaný na cca 14,4 V a max. 100 A a zaň horeuvedený akumulátor. Ak by bol záujem, môžeme začať čosi navrhovať ...
(Pre istotu já zatiaľ vozím ďalšiu malú nabitú baterku v kufri).
0
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.
-
- Zaslúžilý člen
- Príspevky: 1371
- Dátum registrácie: 22 Jan 2012, 19:24
- Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom
- Vek: 43
Re: Startovaci zdroj z MOT-ov 300A 12V
Andrej152 napísal:ako tak pozeram , je aj taka moznost http://www.banggood.com/BlitzWolf-K3-40 ... 81964.html ale to asi neni tvoj pripad . ci ? mas v tom zaroven i power bank
Tu ani smajl neni na ten pocit...
To by som rad videl take tenke dratky a LiPol baterecku,co da 400A.
Ja mam 20000mAh powerbanku,dobijem s nou 1x 650mAh el.cigu,1x2500mAh Nota a kapacita je na 66%.
To vsak neznamena,ze druhykrat to zvladne,ide to potom velmi rychlo dole.
Uz to vidim,ako 12000mAh kapacita startuje auto 20x na jedno nabitie.
Mozno tak vo sne toho,co toto uviedol na trh a jeho zakaznikov.
...a teraz tu o Snehulke prosim,na dobru noc...
0
- lh
- Pokročilý člen
- Príspevky: 715
- Dátum registrácie: 23 Mar 2013, 14:02
- Bydlisko: z južnej strany Poľany
- Vek: 45
Re: Startovaci zdroj z MOT-ov 300A 12V
S týmto sa dá len súhlasiť. Zásobovanie fabrík JustInTime a pravidelná kontrola a dobíjanie batérií v už vyrobených autách majú blahodárne účinky.TomasNM napísal:...
Ked tu tvrdite,ze nove auto ma baterku s lepsou vydrzou ako nahradna,nieje to tym,ze by bola vyrobena inac.
Je to tym,ze do novych aut sa dava baterka priamo z fabriky a nevala sa niekde v sklade(casto aj X rokov),kym ju ktosi v mototechne kupi.
0
Re: Startovaci zdroj z MOT-ov 300A 12V
Tiež ma napadlo, že prečo už nedali záber pod kapotu, ked otočil klúčikom....na jedno použitie, ako ten jej hrdina.
V zime, ked klesne napätie na baterke natolko , že sa nechytá ani palubovka,´často stačí na chvílu pripojiť dobrú baterku, aby sa oživila a potom takmer vždy naštartuje aj bez nabíjania.Ale pri štartovaní by som to tintítko radšej odpojil.
Raz mi na chalupe tiež odišla baterka v Puntovi a tak som narýchlo zbastlil nabíjačku z toroidu 2x12V asi 150W, a mostíka, a natvrdo tlačil do baterky.Trafo mlelo z posledného ale baterka stále nevládala pretočiť, tak som to skúsil štartnúť s pripojenou ,,nabíjačkou,,.
Pomohlo to , motor chytil ,ale trafák už skoro škvrčal, takže žena to našťastie stihla odtiahnuť s kontaktov skôr, ako jej drôty stiekli v ruke.
Dolfi, ja už dávnejšie uvažujem na tým, ako by sa dala blbuvzdorne zapojiť do auta taká 12V gelovka,ktorá by dokázala zálohovať na určitý čas palubné napätie, aby fungovalo napr. centrál , hodiny,radio... pri vybratí akumulátora na nabíjačku.. aby nedošlo k rozkódovaniu niektorých zariadení.Možno sa to už robí,len o tom neviem, ale stačilo by ju pripojiť do zapalovača .
V zime, ked klesne napätie na baterke natolko , že sa nechytá ani palubovka,´často stačí na chvílu pripojiť dobrú baterku, aby sa oživila a potom takmer vždy naštartuje aj bez nabíjania.Ale pri štartovaní by som to tintítko radšej odpojil.
Raz mi na chalupe tiež odišla baterka v Puntovi a tak som narýchlo zbastlil nabíjačku z toroidu 2x12V asi 150W, a mostíka, a natvrdo tlačil do baterky.Trafo mlelo z posledného ale baterka stále nevládala pretočiť, tak som to skúsil štartnúť s pripojenou ,,nabíjačkou,,.
Pomohlo to , motor chytil ,ale trafák už skoro škvrčal, takže žena to našťastie stihla odtiahnuť s kontaktov skôr, ako jej drôty stiekli v ruke.
Dolfi, ja už dávnejšie uvažujem na tým, ako by sa dala blbuvzdorne zapojiť do auta taká 12V gelovka,ktorá by dokázala zálohovať na určitý čas palubné napätie, aby fungovalo napr. centrál , hodiny,radio... pri vybratí akumulátora na nabíjačku.. aby nedošlo k rozkódovaniu niektorých zariadení.Možno sa to už robí,len o tom neviem, ale stačilo by ju pripojiť do zapalovača .
0
Lenivosť je matka pokroku.Lenivý človek rozmýšla,ako by si robotu uľahčil a tak niečo vynájde.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
Re: Startovaci zdroj z MOT-ov 300A 12V
5ko niektore zapalovace su pripojene na X kontakt, po vypnuti klucika stratia stavu.
Vsimni si ako startuju rusi. Ked je uber zima, zapnu najprv naky spotrebic ( ventilator, svetla,... ), po chvili ho vypnu, az potom zacnu startovat. Ci je to z dovodu nahriatia akku, neviem, ale asi to ma naky ucel.
Vsimni si ako startuju rusi. Ked je uber zima, zapnu najprv naky spotrebic ( ventilator, svetla,... ), po chvili ho vypnu, az potom zacnu startovat. Ci je to z dovodu nahriatia akku, neviem, ale asi to ma naky ucel.
0
- Andrej152
- Zaslúžilý člen
- Príspevky: 1023
- Dátum registrácie: 29 Júl 2013, 12:49
- Bydlisko: prešov
- Vek: 22
Re: Startovaci zdroj z MOT-ov 300A 12V
ja som si kupil 8600mah power bank za 10€!! 3 x mi nabije mobil ( 1500mah ) a ma 50% .. inac tenke droty ? pozri tam kde je vyvod na startovacie kable
0
-
- Zaslúžilý člen
- Príspevky: 1371
- Dátum registrácie: 22 Jan 2012, 19:24
- Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom
- Vek: 43
Re: Startovaci zdroj z MOT-ov 300A 12V
Andrej,no tak...
Trocha sa zamysli.
3x1500mAh = 4500mAh.
Ked mas banku 8600mAh,vycerpas takto z nej (teoreticke minimum) cca 53%,takze ti urcite 50% ostat nemoze.
Teraz k tomu pridaj ucinnost DC/DC menica a si ovela nizsie so zostavajucou energiou.
Iba ak by si dobijal 3x 1500mAh,ktore boli vybite mozno do polovice.
No a este tym,ako sa vstavane baterie vybijaju,klesa na nich napatie,cize stupa vstupny prudu do menica a to sposobi lavinovy efekt,ktory tych (mozno)zvysnych indikovanych 50% da dole ovela rychlejsie ako prvych 50%.
Tenke droty - ano. Na 200/400A urcite.
Prave drzim v ruke prepojovaci set(obdoba startovacich kablov,ale do zapalovacovych dier) z Lidlu a tam su tak isto hrube kable,pricom tu pisu,ze 10A max. Cize to nieje na startovanie,ale na dobijanie jedneho auta z druheho.
http://www.bmwgs.cz/forum/attachments/2 ... 3380_b.jpg
http://www.bmwgs.cz/forum/viewthread.php?thread_id=2551
Trocha sa zamysli.
3x1500mAh = 4500mAh.
Ked mas banku 8600mAh,vycerpas takto z nej (teoreticke minimum) cca 53%,takze ti urcite 50% ostat nemoze.
Teraz k tomu pridaj ucinnost DC/DC menica a si ovela nizsie so zostavajucou energiou.
Iba ak by si dobijal 3x 1500mAh,ktore boli vybite mozno do polovice.
No a este tym,ako sa vstavane baterie vybijaju,klesa na nich napatie,cize stupa vstupny prudu do menica a to sposobi lavinovy efekt,ktory tych (mozno)zvysnych indikovanych 50% da dole ovela rychlejsie ako prvych 50%.
Tenke droty - ano. Na 200/400A urcite.
Prave drzim v ruke prepojovaci set(obdoba startovacich kablov,ale do zapalovacovych dier) z Lidlu a tam su tak isto hrube kable,pricom tu pisu,ze 10A max. Cize to nieje na startovanie,ale na dobijanie jedneho auta z druheho.
http://www.bmwgs.cz/forum/attachments/2 ... 3380_b.jpg
http://www.bmwgs.cz/forum/viewthread.php?thread_id=2551
0
-
- Power user
- Príspevky: 11657
- Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
- Bydlisko: Prešporok (BA)
- Vek: 71
Re: Startovaci zdroj z MOT-ov 300A 12V
Stačilo, ak tam máš šťavu aj po vypnutí kľúčikov. (Synovec cez zimu má v kufri hodenú ďalšiu baterku pripojenú cez tamojšiu autozásuvku. Totiž to, v aute má nasekanú spústu všelijakých zabezpečení, ktoré mu úspešne vybijú baterku asi za týždeň).5ko napísal:... ale stačilo by ju pripojiť do zapalovača.
Alebo na kus dvojlinky baterku umiestni niekam (inteligentne) do motorového priestoru. Ani odpojovať ju nemusíš. Tá dvojlinka (napr. 2 x 0,5 mm2), pri dĺžke asi 2 m (spolu 4 m vodiča), má asi 0,2 Ohm. Takže pri rozdiele napätia 1 V tečú ňou vyrovnávacie prúdy 5 A, ktoré ničomu nemôžu uškodiť.
0
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.
Re: Startovaci zdroj z MOT-ov 300A 12V
Mne išlo o to, do ktorého bodu siete ju zapojiť, tak aby mohla byť aj trvale zapojená a nebola celkom až tak ,,paralelne,, s akumulátorom, aby netrpela pri štartoch,alebo nabíjaní hlavného aku.Zrejme by musela mať aj predradenú sebevlastnú nabíjaciu automatiku,ktorá by zabezpečovala aj automatické pripojenie k sieti pri odpojení hlavného akumulátora./ relé by ťahalo tiež zbytočne prúd/.
Pri slabšej baterke ju dokáže za týždeň úspešne vyšťaviť aj centrál alebo ledky v prepínačoch sťahovania okien.
Pri slabšej baterke ju dokáže za týždeň úspešne vyšťaviť aj centrál alebo ledky v prepínačoch sťahovania okien.
0
Lenivosť je matka pokroku.Lenivý človek rozmýšla,ako by si robotu uľahčil a tak niečo vynájde.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
-
- Power user
- Príspevky: 11657
- Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
- Bydlisko: Prešporok (BA)
- Vek: 71
Re: Startovaci zdroj z MOT-ov 300A 12V
A čo máš proti paralelnému zapojeniu akumulátorov ? Ako "ochrana" toho menšieho je predsa použitý odpor tej dvojlinty. Pri štartovaní, aj pri behu motora, sa predsa v akumulátore nič nedeje. (Písal som, že já to mám pripojené možno 25 cm čiernou dvojlinkou 0,75 mm2 rovno na akumulátor. A rok úplne nič).
No vybitie baterky (dvoch bateriek paralelne) výraznejšie pod 12 V pri minimálnom odbere, je trestuhodné. Ničí sa priamo "za pochodu". Ak sa s ňou nejazdí, resp. je vysoký odber "naprázdno", tak treba jej zaistiť pravidelné cyklické alebo kontinuálne dobíjanie. Nič iné na to nefunguje. Vtedy sa fakt môže rozsypať aj značková baterka za dva roky ...
No vybitie baterky (dvoch bateriek paralelne) výraznejšie pod 12 V pri minimálnom odbere, je trestuhodné. Ničí sa priamo "za pochodu". Ak sa s ňou nejazdí, resp. je vysoký odber "naprázdno", tak treba jej zaistiť pravidelné cyklické alebo kontinuálne dobíjanie. Nič iné na to nefunguje. Vtedy sa fakt môže rozsypať aj značková baterka za dva roky ...
0
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.
Re: Startovaci zdroj z MOT-ov 300A 12V
Sender, mám otázku k tej nabíjačke Cemont Start 520.2
Na čo slúži ten čierny káblik, ktorý je zapojený k diodovemu mostiku?
Na čo slúži ten čierny káblik, ktorý je zapojený k diodovemu mostiku?
0
-
- Podobné témy
- Odpovedí
- Zobrazení
- Posledný príspevok
-
- 2 Odpovedí
- 1242 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa cs001
-
- 30 Odpovedí
- 4570 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa 5ko
-
- 7 Odpovedí
- 637 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa mr.dred
-
- 4 Odpovedí
- 1158 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa Zaky
-
- 13 Odpovedí
- 1694 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa Sani1