Startovaci zdroj z MOT-ov 300A 12V

Pomoc v oblasti výkonovej elektroniky (zdroje, nabíjačky, meniče a pod.)

Moderátori: mirosne, Moderátori

Používateľov profilový obrázok
Andrej152
Zaslúžilý člen
Zaslúžilý člen
Príspevky: 1023
Dátum registrácie: 29 Júl 2013, 12:49
Bydlisko: prešov
Vek: 22

Re: Startovaci zdroj z MOT-ov 300A 12V

Príspevok od používateľa Andrej152 » 05 Aug 2015, 21:25

ako tak pozeram , je aj taka moznost http://www.banggood.com/BlitzWolf-K3-40 ... 81964.html ale to asi neni tvoj pripad . ci ? mas v tom zaroven i power bank
0

Dolfi
Power user
Power user
Príspevky: 11657
Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
Bydlisko: Prešporok (BA)
Vek: 71

Re: Startovaci zdroj z MOT-ov 300A 12V

Príspevok od používateľa Dolfi » 05 Aug 2015, 22:43

Keď už tu spomíname nejaký power bank ... Už minulý rok na jeseň sa dosť hnilo tvárila baterka Banner v aute, (nezazlievam jej to, na meniči som ju dosť trápil). Tak som k nej na dvoch pomerne tenkých fúzoch pripojil starú 12 V baterku do UPS Panasonic (9 či 12 Ah ?). Prežil som s ňou zimu aj toto leto. Čakal som, že tú baterku roztrhne, alebo aspoň nafúkne, (z tých štartovacích/ nabíjacích prúdov). Ale zatiaľ sa nič nestalo.

Preto, já by som pomocný štartovací zdroj, (ak by som ho mal kde pripojiť na 230 V), robil ako hybrid. Trafák stabilizovaný na cca 14,4 V a max. 100 A a zaň horeuvedený akumulátor. Ak by bol záujem, môžeme začať čosi navrhovať ...

(Pre istotu já zatiaľ vozím ďalšiu malú nabitú baterku v kufri).
0
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.

TomasNM
Zaslúžilý člen
Zaslúžilý člen
Príspevky: 1371
Dátum registrácie: 22 Jan 2012, 19:24
Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom
Vek: 43

Re: Startovaci zdroj z MOT-ov 300A 12V

Príspevok od používateľa TomasNM » 05 Aug 2015, 22:45

Andrej152 napísal:ako tak pozeram , je aj taka moznost http://www.banggood.com/BlitzWolf-K3-40 ... 81964.html ale to asi neni tvoj pripad . ci ? mas v tom zaroven i power bank
:biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :crying: :crying: :crying: :crying: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :crying: :crying: :crying: :crying:
Tu ani smajl neni na ten pocit...
To by som rad videl take tenke dratky a LiPol baterecku,co da 400A.
Ja mam 20000mAh powerbanku,dobijem s nou 1x 650mAh el.cigu,1x2500mAh Nota a kapacita je na 66%.
To vsak neznamena,ze druhykrat to zvladne,ide to potom velmi rychlo dole.
Uz to vidim,ako 12000mAh kapacita startuje auto 20x na jedno nabitie.
Mozno tak vo sne toho,co toto uviedol na trh a jeho zakaznikov.

...a teraz tu o Snehulke prosim,na dobru noc...
0

Používateľov profilový obrázok
lh
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 715
Dátum registrácie: 23 Mar 2013, 14:02
Bydlisko: z južnej strany Poľany
Vek: 45

Re: Startovaci zdroj z MOT-ov 300A 12V

Príspevok od používateľa lh » 05 Aug 2015, 23:07

TomasNM napísal:...
Ked tu tvrdite,ze nove auto ma baterku s lepsou vydrzou ako nahradna,nieje to tym,ze by bola vyrobena inac.
Je to tym,ze do novych aut sa dava baterka priamo z fabriky a nevala sa niekde v sklade(casto aj X rokov),kym ju ktosi v mototechne kupi.
S týmto sa dá len súhlasiť. Zásobovanie fabrík JustInTime a pravidelná kontrola a dobíjanie batérií v už vyrobených autách majú blahodárne účinky.
0

Používateľov profilový obrázok
5ko
Power user
Power user
Príspevky: 10149
Dátum registrácie: 18 Feb 2010, 00:00
Vek: 68

Re: Startovaci zdroj z MOT-ov 300A 12V

Príspevok od používateľa 5ko » 06 Aug 2015, 06:53

Tiež ma napadlo, že prečo už nedali záber pod kapotu, ked otočil klúčikom....na jedno použitie, ako ten jej hrdina. :lol:
V zime, ked klesne napätie na baterke natolko , že sa nechytá ani palubovka,´často stačí na chvílu pripojiť dobrú baterku, aby sa oživila a potom takmer vždy naštartuje aj bez nabíjania.Ale pri štartovaní by som to tintítko radšej odpojil.
Raz mi na chalupe tiež odišla baterka v Puntovi a tak som narýchlo zbastlil nabíjačku z toroidu 2x12V asi 150W, a mostíka, a natvrdo tlačil do baterky.Trafo mlelo z posledného ale baterka stále nevládala pretočiť, tak som to skúsil štartnúť s pripojenou ,,nabíjačkou,,.
Pomohlo to , motor chytil ,ale trafák už skoro škvrčal, takže žena to našťastie stihla odtiahnuť s kontaktov skôr, ako jej drôty stiekli v ruke.

Dolfi, ja už dávnejšie uvažujem na tým, ako by sa dala blbuvzdorne zapojiť do auta taká 12V gelovka,ktorá by dokázala zálohovať na určitý čas palubné napätie, aby fungovalo napr. centrál , hodiny,radio... pri vybratí akumulátora na nabíjačku.. aby nedošlo k rozkódovaniu niektorých zariadení.Možno sa to už robí,len o tom neviem, ale stačilo by ju pripojiť do zapalovača .
0
Lenivosť je matka pokroku.Lenivý človek rozmýšla,ako by si robotu uľahčil a tak niečo vynájde.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.

Používateľov profilový obrázok
xmilos
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 3671
Dátum registrácie: 04 Máj 2011, 00:00
Bydlisko: Povazie

Re: Startovaci zdroj z MOT-ov 300A 12V

Príspevok od používateľa xmilos » 06 Aug 2015, 06:59

5ko niektore zapalovace su pripojene na X kontakt, po vypnuti klucika stratia stavu.
Vsimni si ako startuju rusi. Ked je uber zima, zapnu najprv naky spotrebic ( ventilator, svetla,... ), po chvili ho vypnu, az potom zacnu startovat. Ci je to z dovodu nahriatia akku, neviem, ale asi to ma naky ucel.
0

Používateľov profilový obrázok
Andrej152
Zaslúžilý člen
Zaslúžilý člen
Príspevky: 1023
Dátum registrácie: 29 Júl 2013, 12:49
Bydlisko: prešov
Vek: 22

Re: Startovaci zdroj z MOT-ov 300A 12V

Príspevok od používateľa Andrej152 » 06 Aug 2015, 10:51

ja som si kupil 8600mah power bank za 10€!! 3 x mi nabije mobil ( 1500mah ) a ma 50% .. inac tenke droty ? pozri tam kde je vyvod na startovacie kable :biggrin:
0

TomasNM
Zaslúžilý člen
Zaslúžilý člen
Príspevky: 1371
Dátum registrácie: 22 Jan 2012, 19:24
Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom
Vek: 43

Re: Startovaci zdroj z MOT-ov 300A 12V

Príspevok od používateľa TomasNM » 06 Aug 2015, 13:22

Andrej,no tak...

Trocha sa zamysli.
3x1500mAh = 4500mAh.
Ked mas banku 8600mAh,vycerpas takto z nej (teoreticke minimum) cca 53%,takze ti urcite 50% ostat nemoze.
Teraz k tomu pridaj ucinnost DC/DC menica a si ovela nizsie so zostavajucou energiou.
Iba ak by si dobijal 3x 1500mAh,ktore boli vybite mozno do polovice.
No a este tym,ako sa vstavane baterie vybijaju,klesa na nich napatie,cize stupa vstupny prudu do menica a to sposobi lavinovy efekt,ktory tych (mozno)zvysnych indikovanych 50% da dole ovela rychlejsie ako prvych 50%.

Tenke droty - ano. Na 200/400A urcite.
Prave drzim v ruke prepojovaci set(obdoba startovacich kablov,ale do zapalovacovych dier) z Lidlu a tam su tak isto hrube kable,pricom tu pisu,ze 10A max. Cize to nieje na startovanie,ale na dobijanie jedneho auta z druheho.
http://www.bmwgs.cz/forum/attachments/2 ... 3380_b.jpg
http://www.bmwgs.cz/forum/viewthread.php?thread_id=2551
0

Dolfi
Power user
Power user
Príspevky: 11657
Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
Bydlisko: Prešporok (BA)
Vek: 71

Re: Startovaci zdroj z MOT-ov 300A 12V

Príspevok od používateľa Dolfi » 06 Aug 2015, 15:56

5ko napísal:... ale stačilo by ju pripojiť do zapalovača.
Stačilo, ak tam máš šťavu aj po vypnutí kľúčikov. (Synovec cez zimu má v kufri hodenú ďalšiu baterku pripojenú cez tamojšiu autozásuvku. Totiž to, v aute má nasekanú spústu všelijakých zabezpečení, ktoré mu úspešne vybijú baterku asi za týždeň).

Alebo na kus dvojlinky baterku umiestni niekam (inteligentne) do motorového priestoru. Ani odpojovať ju nemusíš. Tá dvojlinka (napr. 2 x 0,5 mm2), pri dĺžke asi 2 m (spolu 4 m vodiča), má asi 0,2 Ohm. Takže pri rozdiele napätia 1 V tečú ňou vyrovnávacie prúdy 5 A, ktoré ničomu nemôžu uškodiť.
0
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.

Používateľov profilový obrázok
5ko
Power user
Power user
Príspevky: 10149
Dátum registrácie: 18 Feb 2010, 00:00
Vek: 68

Re: Startovaci zdroj z MOT-ov 300A 12V

Príspevok od používateľa 5ko » 07 Aug 2015, 06:35

Mne išlo o to, do ktorého bodu siete ju zapojiť, tak aby mohla byť aj trvale zapojená a nebola celkom až tak ,,paralelne,, s akumulátorom, aby netrpela pri štartoch,alebo nabíjaní hlavného aku.Zrejme by musela mať aj predradenú sebevlastnú nabíjaciu automatiku,ktorá by zabezpečovala aj automatické pripojenie k sieti pri odpojení hlavného akumulátora./ relé by ťahalo tiež zbytočne prúd/.
Pri slabšej baterke ju dokáže za týždeň úspešne vyšťaviť aj centrál alebo ledky v prepínačoch sťahovania okien. :wink:
0
Lenivosť je matka pokroku.Lenivý človek rozmýšla,ako by si robotu uľahčil a tak niečo vynájde.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.

Dolfi
Power user
Power user
Príspevky: 11657
Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
Bydlisko: Prešporok (BA)
Vek: 71

Re: Startovaci zdroj z MOT-ov 300A 12V

Príspevok od používateľa Dolfi » 07 Aug 2015, 11:03

A čo máš proti paralelnému zapojeniu akumulátorov ? Ako "ochrana" toho menšieho je predsa použitý odpor tej dvojlinty. Pri štartovaní, aj pri behu motora, sa predsa v akumulátore nič nedeje. (Písal som, že já to mám pripojené možno 25 cm čiernou dvojlinkou 0,75 mm2 rovno na akumulátor. A rok úplne nič).

No vybitie baterky (dvoch bateriek paralelne) výraznejšie pod 12 V pri minimálnom odbere, je trestuhodné. Ničí sa priamo "za pochodu". Ak sa s ňou nejazdí, resp. je vysoký odber "naprázdno", tak treba jej zaistiť pravidelné cyklické alebo kontinuálne dobíjanie. Nič iné na to nefunguje. Vtedy sa fakt môže rozsypať aj značková baterka za dva roky ...
0
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.

dzussy
Okoloidúci
Okoloidúci
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 28 Okt 2022, 15:48

Re: Startovaci zdroj z MOT-ov 300A 12V

Príspevok od používateľa dzussy » 28 Okt 2022, 16:19

Sender, mám otázku k tej nabíjačke Cemont Start 520.2
Na čo slúži ten čierny káblik, ktorý je zapojený k diodovemu mostiku?
0

Napísať odpoveď
  • Podobné témy
    Odpovedí
    Zobrazení
    Posledný príspevok