230 v aute - zhorený nabíjací kábel

Pomoc v oblasti výkonovej elektroniky (zdroje, nabíjačky, meniče a pod.)

Moderátori: mirosne, Moderátori

mrnous
Okoloidúci
Okoloidúci
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 14 Jan 2021, 14:55

Re: 230 v aute - zhorený nabíjací kábel

Príspevok od používateľa mrnous » 15 Jan 2021, 19:22

Ahoj :)
1- príkony som vyčítal na štítkoch od jednotlivých spotrebičov
2- dokumentáciu žiaľ nemám k dispozícii
2,1 - nie
2,2 - nie
2,3 - 16A
3- áno vraj meral zásuvky - k ističom sa nedostal ale vyjadril sa, že je možné že v dome odkiaľ je ťahaný prívod ku garáži sú silnejšie ističe ako 16A.
4- nie nemeral
5 - viem o 3 ktoré majú rovnaké problémy

Po zapojení napájacieho kábla sa rozsvieti kontrolka predohrevu (nikdy ale nezohrieva z 0 stupňov vždy príde sanitka naspäť kus zohriata), a tiež sa zapne kúrenie vzadu na 230 spolu všetko zopína naraz. Termobox a chladnička sú zapojené cez 230V rozvod (zásuvky) ktorý je v sanitke. Keď nie je zapojená sieť 230, sú napájané cez menič 12/230.
0

Používateľov profilový obrázok
5ko
Power user
Power user
Príspevky: 10144
Dátum registrácie: 18 Feb 2010, 00:00
Vek: 68

Re: 230 v aute - zhorený nabíjací kábel

Príspevok od používateľa 5ko » 15 Jan 2021, 19:44

a tiež sa zapne kúrenie vzadu na 230 spolu všetko zopína naraz. Termobox a chladnička sú zapojené cez 230V rozvod (zásuvky) ktorý je v sanitke. Keď nie je zapojená sieť 230, sú napájané cez menič 12/230.

Vidíš, toto si mal napísať ako prvé a nemuseli sme tárať zbytočnosti.
Predpokladal som, že tam nie je nejaká náväznosť na riadiacu jednotku auta, pretože tá inštalácia 230V je len nadstavba k nejakej sériovke,takže je to ako samostatná jednotka, ale možno trochu nedomyslená, pretože ako čítam, dá sa zapojiť prakticky aj všetko naraz,čo už môže spôsobovať problémy a za predpokladu, že nie všetci pracovníci ktorí s tým manipulujú majú aj nejaké poznatky o tom, ako zaobchádzať s pripojeným káblom,alebo sú o tom poučení ,tak nie je problém zalomiť ho pár krát tesne pri konektore a potom stačí tú 1,5 ku potiahnuť za kábel pri vyťahovaní a problém je na svete. Ak sa to stane viackrát ,jednoducho to tam prskne a prehorí.Saniťáci sa ešte majú čo učiť o elektrike ,hlavne od niektorých murárov... tí vedia všetko lepšie ,ako revizáci . :wink:
Jasné , že v pohotovostnom vozidle každý nechá v mrazivej noci zapnutý ohrievač hoci aj celú noc /ešteže má aspoň nejaký termostat a nebeží vkuse/, taktiež aj ten predohrev motora,/neviem či je to špirála v kartri,alebo tiež nejaký fén na 230V niekde pod motorom,/ najekonomickejšie riešenie :D :wink: /, tak potom sa tam lahko stretne kapánek premrštený príkon na taký káblik.Tie chladničky sú zanedbatelné .Ešteže to ten menič nemusí ťahať všetko.Predpokladám, že to ťahá z autobatérie, alebo alternátora pri jazde.
Najlepšie by bolo, najsť nejaký manuál k tomu, alebo aspoň schému tej sieťovej dorábky a preštudovať si to .Podla mňa b,y to malo byť v technickej dokumentácii vozidla.
Tiež by bolo dobré upraviť názov témy na - Napájací kábel,pretože to nie je ,,nabíjací ,,a môže to ludí míliť.
0
Naposledy upravil/-a 5ko v 15 Jan 2021, 21:28, upravené celkom 3 krát.
Lenivosť je matka pokroku.Lenivý človek rozmýšla,ako by si robotu uľahčil a tak niečo vynájde.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.

milansprlak
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 191
Dátum registrácie: 07 Feb 2014, 10:54
Bydlisko: Trstená
Vek: 31

Re: 230 v aute - zhorený nabíjací kábel

Príspevok od používateľa milansprlak » 15 Jan 2021, 21:13

Najlepsie urobis ked si zavolas poriadneho elektrikara (najlepsie revizneho technika), ktory odmera odber sanitky a riadne skontroluje elektroinstalaciu aj k zasuvke a zisti skutocnu hodnotu istenia. Tvoj elektrikar zrejme iba vadaskou skontroloval zasuvku. Taktiez urci pripadnu zavadu, urci vhodny kabel a dovod prepalenia kablu (tiez si myslim, ze k prepaleniu kablu doslo z dovodu mechanickeho poskodenia s kombinaciou pretazenia kablu)...
1
Obrázok 1

Používateľov profilový obrázok
enigma
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 2504
Dátum registrácie: 24 Dec 2011, 15:21
Bydlisko: Nitra

Re: 230 v aute - zhorený nabíjací kábel

Príspevok od používateľa enigma » 15 Jan 2021, 22:40

Peťko , ten predohrev motora je špirála v chladiacom systéme vozidla ... a predpokladám že to má aj vlastné čerpadlo ....
0

Používateľov profilový obrázok
5ko
Power user
Power user
Príspevky: 10144
Dátum registrácie: 18 Feb 2010, 00:00
Vek: 68

Re: 230 v aute - zhorený nabíjací kábel

Príspevok od používateľa 5ko » 15 Jan 2021, 22:57

OK, dík za zorientovanie,myslel som, že je to v olejovej vani./alebo len fukár zvonku/
0
Lenivosť je matka pokroku.Lenivý človek rozmýšla,ako by si robotu uľahčil a tak niečo vynájde.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.

Používateľov profilový obrázok
Drakoush
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 10964
Dátum registrácie: 07 Feb 2012, 23:22
Bydlisko: Nitra
Vek: 28
Kontaktovať používateľa:

Re: 230 v aute - zhorený nabíjací kábel

Príspevok od používateľa Drakoush » 15 Jan 2021, 23:54

Olej by si zbytočne zahrieval vo vani, keď budeš mať studený celý blok ;)
0
Odkupujem zaujímavé meracie prístroje. Ponuky mailom alebo SS.

mrnous
Okoloidúci
Okoloidúci
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 14 Jan 2021, 14:55

Re: 230 v aute - zhorený nabíjací kábel

Príspevok od používateľa mrnous » 16 Jan 2021, 12:08

Určite bude najlepšie zavolať skúseného elektrikára. Mne len išlo o to, zistiť teoreticky možnú príčinu od ľudí čo sa do toho vyznajú, lebo uzavretie že nešpecifický problém na elektrickom vedení? - vždy je nejaké riešenie. A nezdá sa mi byť najlepším riešením vynechať časť spotrebičov.

Predohrev je špirála s čerpadlom.

Áno veď to je to, že je možné zapnúť všetko naraz. Nie je tam žiadna RJ ktorá by si to regulovala. Keď je von - 10 a viac tak to kúrenie vzadu ide nonstop. A s tým káblom sa tiež nemanipuluje dáko v rukavičkách. Tam bude teda pes zakopaný, lebo vždy zhorel v tom ohybe. A von keď je mráz tak je ako kameň. Človek ho schmatne a vytiahne. Denne aj 5x .
0

Používateľov profilový obrázok
enigma
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 2504
Dátum registrácie: 24 Dec 2011, 15:21
Bydlisko: Nitra

Re: 230 v aute - zhorený nabíjací kábel

Príspevok od používateľa enigma » 16 Jan 2021, 12:34

treba zohnať / urobiť nový kábel ( po možnosti silikónový ) a dať ho ešte aj do " husieho krku " aby bola lepšia izolácia a aj mechanická odolnosť ( nelámal by sa ... )
0

Používateľov profilový obrázok
Drakoush
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 10964
Dátum registrácie: 07 Feb 2012, 23:22
Bydlisko: Nitra
Vek: 28
Kontaktovať používateľa:

Re: 230 v aute - zhorený nabíjací kábel

Príspevok od používateľa Drakoush » 16 Jan 2021, 14:43

Silikónový kábel je na prd, nemá dobrú chemickú odolnosť a je dosť krehký. Dnes sa vyrábajú káble z rôznych materiálov počnúc od ušľachtilého PVC cez PUR a v mnohých derivátoch. Zase budem robiť reklamu firme Lappkabel, ale používam riešenia od nich a nedám na ne dopustiť. Treba zvoliť vhodný kábel odolný voči UV, chemickým vplyvom, mrazom, vyšším teplotám a nie je treba riešiť ani husací krk, ktorý iba zhorší chladenie kábla.

Ďalej je nutné ovládať legislatívu pre inštaláciu vo vozidlách RZP a následne navrhnúť nové riešenie, pretože toto nikdy nemôže spoľahlivo fungovať. Konektor aj zásuvka je do 16A a toto prevyšujeme takmer dvojnásobne. Podľa možností by bolo treba rozfázovať okruhy aspoň na dve fázy, ideálne však na tri, prispôsobiť tomu vedenie a konektor VYMENIŤ za úplne nový, priemyselný, odolný, najlepšie asi tlakový odliatok zliatiny hliníka, napr. weidmuller, wieland, harting, ilme..., následne to nechať schváliť a potom budú raz a navždy problémy zažehnané.

Takéto riešenie by bolo bezpečné a spoľahlivé, odolné aj voči nešetrnému zachádzaniu, s ktorým sa pri projektovaní musí rátať, ak ide o život, tak sa nikto nebude hrať s káblovaním, proste to vytrhne a trieli na miesto zásahu.

Čiže platí to, čo som písal na začiatku, ak chcete problém riešiť, bude nutné k tomu niekoho zavolať, ktorý analyzuje problém, navrhne riešenie a prípadne zrealizuje. Samozrejme elektrikár, ktorý tam bol, asi nebude kompetentný, pretože žiadny dôsledok problému nevie byť nešpecifikovaný, všetko má svoju príčinu.
2
Obrázok 2
Odkupujem zaujímavé meracie prístroje. Ponuky mailom alebo SS.

Používateľov profilový obrázok
OHAJ
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 858
Dátum registrácie: 01 Máj 2010, 00:00
Bydlisko: OHAJ
Vek: 44

Re: 230 v aute - zhorený nabíjací kábel

Príspevok od používateľa OHAJ » 16 Jan 2021, 19:12

Načo to komplikovať, keď existuje na trhu riešenie s naozaj 3x 2,5mm káblom
Obrázok
samozrejme pripojeným na 230V/32A zásuvku IZN 3232 do 10 €
Obrázok
ale to by musela byt snaha údžbára/elektrikára, ktorého asi ani nemocnica nemá, keď tak uvažujem.
0

Používateľov profilový obrázok
Merak
Moderator
Moderator
Príspevky: 7695
Dátum registrácie: 10 Júl 2012, 22:04
Bydlisko: Bratislava - Vrakuňa
Vek: 44

Re: 230 v aute - zhorený nabíjací kábel

Príspevok od používateľa Merak » 16 Jan 2021, 20:12

OHAJ

ale na fotke máš 3G1,5 :biggrin:
0
život je ako sínusovka, raz si hore, raz si dolu, a medzitým si dvakrát na nule
P.S.: skôr som vedel zapojiť vidlicu a zásuvku ako rozprávať

Používateľov profilový obrázok
cool-zool
Zaslúžilý člen
Zaslúžilý člen
Príspevky: 1099
Dátum registrácie: 09 Dec 2013, 11:39
Bydlisko: okr.Rimavská Sobota
Vek: 54

Re: 230 v aute - zhorený nabíjací kábel

Príspevok od používateľa cool-zool » 16 Jan 2021, 20:29

Tak nejaký kábel 3x2,5mm som našiel na google za 10 sekúnd , aj keď neviem či ,, Mountfield ,, je to pravé ....

https://www.mountfield.sk/predlzovaci-k ... OIQAvD_BwE

alebo

https://www.protechshop.sk/predlzovacie ... 1UQAvD_BwE
0

Používateľov profilový obrázok
OHAJ
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 858
Dátum registrácie: 01 Máj 2010, 00:00
Bydlisko: OHAJ
Vek: 44

Re: 230 v aute - zhorený nabíjací kábel

Príspevok od používateľa OHAJ » 16 Jan 2021, 21:14

Merak, všimol som si, v popise bolo 2,5mm, ale na obr. 1,5 ; to iste i pri SEZ zasuvke 32A, obr. k produktu je s nalepkou 16A, myslim že bolo jasné že pointa je v prepojení toho DEFA MALE konektoru
Obrázok
cez silnejšiu vidlicu do zásuvky 32A/230V
Obrázok
samozrejme, že budu musiel natiahnut novy 3x4mm kábel z rozvadzaca do nej a istiť to 32A isticom s prúd.chraničom 30mA, kedže je to vonku.
Ale keď to dajú murárovi, ten nechá starý hliníkový nemocničnný rozvod elektriny a vymení iba 16A malú za 32A veľkú 230V zásuvku, istenie upgrade raztoľkými drôtikmi v poistke z 1.ČSR :ignore:
0

Používateľov profilový obrázok
Drakoush
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 10964
Dátum registrácie: 07 Feb 2012, 23:22
Bydlisko: Nitra
Vek: 28
Kontaktovať používateľa:

Re: 230 v aute - zhorený nabíjací kábel

Príspevok od používateľa Drakoush » 16 Jan 2021, 22:51

OHAJ napísal:
16 Jan 2021, 19:12
Načo to komplikovať, keď existuje na trhu riešenie s naozaj 3x 2,5mm káblom
Obrázok
samozrejme pripojeným na 230V/32A zásuvku IZN 3232 do 10 €
Obrázok
ale to by musela byt snaha údžbára/elektrikára, ktorého asi ani nemocnica nemá, keď tak uvažujem.
No asi na to, že defa konektor máš len do 16A...
0
Odkupujem zaujímavé meracie prístroje. Ponuky mailom alebo SS.

Napísať odpoveď
  • Podobné témy
    Odpovedí
    Zobrazení
    Posledný príspevok