230 v aute - zhorený nabíjací kábel
Moderátori: mirosne, Moderátori
230 v aute - zhorený nabíjací kábel
Ahojte, nie som elektrikár tak som prišiel po radu
V služobnom vozidle (sanitka) ktorá, keď stojí má permanentne zapojených 230V. Napája sa nabíjanie oboch 12V batérií plus kúrenie 230V a predhrev motora. Do zásuvky ide 2,5mm kábel chránený 16A. Zo zásuvky ide potom ďalší kábel ktorého priemer neviem, no najtenší nie je, min 2,5mm. Tento k8bel prehorel v mieste kde sa zapája do sanitky. Mal by to byť kábel akože vhodný na takúto záťaž.
Predhrev 3500W
Kúrenie 2000W
termobox a chladnicka cca 500W
plus nabíjačka na baterky 12V
suma sumárum cca 6-6.5 kW
Uzavreté je to ako nešpecifický problém na elektrickom vedení. Nakoľko tam bol vraj aj elektrikár ten meral zásuvky a povedal, že je všetko OK. Preto sa obraciam na Vás s možnou radou keďže jedine riešenie je akože vypnúť predhrev
PS: ešte taká perlička ... však je somarina že cca 5m kábel zmotaný do kruhu to nemá na svedomí, je to vraj potom ako "cievka" lebo aj takáto verzia bola.
V služobnom vozidle (sanitka) ktorá, keď stojí má permanentne zapojených 230V. Napája sa nabíjanie oboch 12V batérií plus kúrenie 230V a predhrev motora. Do zásuvky ide 2,5mm kábel chránený 16A. Zo zásuvky ide potom ďalší kábel ktorého priemer neviem, no najtenší nie je, min 2,5mm. Tento k8bel prehorel v mieste kde sa zapája do sanitky. Mal by to byť kábel akože vhodný na takúto záťaž.
Predhrev 3500W
Kúrenie 2000W
termobox a chladnicka cca 500W
plus nabíjačka na baterky 12V
suma sumárum cca 6-6.5 kW
Uzavreté je to ako nešpecifický problém na elektrickom vedení. Nakoľko tam bol vraj aj elektrikár ten meral zásuvky a povedal, že je všetko OK. Preto sa obraciam na Vás s možnou radou keďže jedine riešenie je akože vypnúť predhrev
PS: ešte taká perlička ... však je somarina že cca 5m kábel zmotaný do kruhu to nemá na svedomí, je to vraj potom ako "cievka" lebo aj takáto verzia bola.
0
- mr.dred
- Ultimate člen
- Príspevky: 5586
- Dátum registrácie: 17 Aug 2011, 00:00
- Bydlisko: Handlová
- Vek: 58
Re: 230 v aute - zhorený nabíjací kábel
Napravdepobnejšia príčina bolo poškodenie vodičov v mieste častého ohybu...zlomil sa káblik , natiahlo oblúk - zhorel
0
Čo ťa nezabije... to sa vráti a skúsi to znova !!!
-
- Ultimate člen
- Príspevky: 6188
- Dátum registrácie: 20 Júl 2007, 00:00
- Vek: 41
Re: 230 v aute - zhorený nabíjací kábel
ak zhorel niekde pri konektore, tak sa pripajam k dredovi. Kabel sa tam casto ohybal, az sa zacal lamat a teda sa mu zmensil prierez a teda sa zacal prehrievat. jedna z castym pricin preco kabel bud iskri, alebo sa prepali.
PS: 5m skruteneho kabla nevadi, pokial nie je navinuty na drziaku - vtedy je riziko, ze bude hriat, ak je len tak volne polozeny, tak je to ok. Ale urcite to nebude pricina toho, ze prehori na uplne inom mieste.
PS: 5m skruteneho kabla nevadi, pokial nie je navinuty na drziaku - vtedy je riziko, ze bude hriat, ak je len tak volne polozeny, tak je to ok. Ale urcite to nebude pricina toho, ze prehori na uplne inom mieste.
0
Jedním z největších projevů nedůvěry v Boha je hromosvod na kostele.
- Drakoush
- Ultimate člen
- Príspevky: 10964
- Dátum registrácie: 07 Feb 2012, 23:22
- Bydlisko: Nitra
- Vek: 28
- Kontaktovať používateľa:
Re: 230 v aute - zhorený nabíjací kábel
No tak to prrrr. Minule som sa na lekárskej komore pýtal, ako si vyoperujem apendix a neporadili mi, ževraj mám navštíviť lekára.
Ale teraz vážne, podľa §19 vyhl. č. 508/2009 smie opravu, rekonštrukciu a montáž (ďalej len činnosti) vyhradeného technického zariadenia (ďalej len VTZ) vykonávať iba kvalifikovaná osoba v rozsahu činnosti podľa stupňa kvalifikácie (§20 - 24).
Keďže sám uvádzaš, že nie si elektrikár, tak by si to mal nechať tak, aj zdanlivo jednoduchý problém môže mať komplikovaný základ.
Namiesto toho radšej napíš, z ktorej časti SR si, resp. priamo mesto a verím, že sa nájde niekto, kto bude ochotný sa na to pozrieť a realizovať nejaké merania, keďže problémy sa nestrieľajú od brucha, ale sa hľadajú meraním.
Mr. Dred už uviedol jednu z možných príčin. Verím, že sa niekto nájde, kto Ti problém vyrieši nie radou, ale skutkom.
Ale teraz vážne, podľa §19 vyhl. č. 508/2009 smie opravu, rekonštrukciu a montáž (ďalej len činnosti) vyhradeného technického zariadenia (ďalej len VTZ) vykonávať iba kvalifikovaná osoba v rozsahu činnosti podľa stupňa kvalifikácie (§20 - 24).
Keďže sám uvádzaš, že nie si elektrikár, tak by si to mal nechať tak, aj zdanlivo jednoduchý problém môže mať komplikovaný základ.
Namiesto toho radšej napíš, z ktorej časti SR si, resp. priamo mesto a verím, že sa nájde niekto, kto bude ochotný sa na to pozrieť a realizovať nejaké merania, keďže problémy sa nestrieľajú od brucha, ale sa hľadajú meraním.
Mr. Dred už uviedol jednu z možných príčin. Verím, že sa niekto nájde, kto Ti problém vyrieši nie radou, ale skutkom.
0
Odkupujem zaujímavé meracie prístroje. Ponuky mailom alebo SS.
Re: 230 v aute - zhorený nabíjací kábel
Tak zase úplný laik nie som. Mám elektro strednú školu ale zamerane na cisco. Neboj sa keby som bol úplný laik ani by som sem nepísal a rovno volal elektrikára. Nechystám sa robiť ani žiadne opravy len ma zaráža to, že tam bol elektrikár a nič nezistil takže preto sa pýtam len z vlastnej zvedavosti nič viac
0
Re: 230 v aute - zhorený nabíjací kábel
Píšeš: suma sumárum cca 6-6.5 kW
Já na tom kabelu vidím 16A 230V a to je maximálně 3680W
Já na tom kabelu vidím 16A 230V a to je maximálně 3680W
1
1
Re: 230 v aute - zhorený nabíjací kábel
Motor z Trabanta v Hammeri
Ako píše Jova, vzhladom na celkový odber na jednu fázu , je ten kábel tenký a kedže je už druhý prepálený, tak to toho ,, elektrikára,, malo zaujať ako prvé.
To že nameral na zásuvkách všetko OK nič neznamená, pretože boli bez záťaže a nemeral celkový prúd pri zapojených všetkých spotrebičov.Podla mňa už v špecifikácii tej sanitky má byť napísané, aký pripojovací kábel má byť použitý, a teda by malo byť aj upozornenie, že nie všetky spotrebiče môžu byť pripojené súčasne.
Jedine že by to bola sanitka Latvia z doby CCCP, alebo made in China,alebo Poland .
Ako píše Jova, vzhladom na celkový odber na jednu fázu , je ten kábel tenký a kedže je už druhý prepálený, tak to toho ,, elektrikára,, malo zaujať ako prvé.
To že nameral na zásuvkách všetko OK nič neznamená, pretože boli bez záťaže a nemeral celkový prúd pri zapojených všetkých spotrebičov.Podla mňa už v špecifikácii tej sanitky má byť napísané, aký pripojovací kábel má byť použitý, a teda by malo byť aj upozornenie, že nie všetky spotrebiče môžu byť pripojené súčasne.
Jedine že by to bola sanitka Latvia z doby CCCP, alebo made in China,alebo Poland .
0
Lenivosť je matka pokroku.Lenivý človek rozmýšla,ako by si robotu uľahčil a tak niečo vynájde.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
Re: 230 v aute - zhorený nabíjací kábel
DEFA Heater Connection Cable Typ F (CEE 7/4) , nepíšeš akú máš dĺžku kábla, ale i tak je tam pravdepodobne iba hrubá zelená izolácia PVC a vodic 1,5mm2 a pri odbere viac ako 15A iné ako požiar ani nečakaj
Datasheet kábla: https://www.distrelec.sk/Web/Downloads/ ... er_tds.pdf
https://www.defa.com/content/uploads/20 ... 1610645023
Datasheet kábla: https://www.distrelec.sk/Web/Downloads/ ... er_tds.pdf
https://www.defa.com/content/uploads/20 ... 1610645023
0
Re: 230 v aute - zhorený nabíjací kábel
Jednoducho stačí prestrihnúť ten starý kábel zmerať skutočný prierez a vec je jasná.
0
Lenivosť je matka pokroku.Lenivý človek rozmýšla,ako by si robotu uľahčil a tak niečo vynájde.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
-
- Power user
- Príspevky: 11647
- Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
- Bydlisko: Prešporok (BA)
- Vek: 71
Re: 230 v aute - zhorený nabíjací kábel
No dobre, ale zásuvka je potom čím istená ? Klincom ? Však tá by nemala pustiť viac, ako 16 A !
0
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.
Re: 230 v aute - zhorený nabíjací kábel
Menovitý prúd ističa udáva orientačnú hodnotu prúdu, pri ktorom istič obvod preruší, ale v skutočnosti teda ide skôr o určitý rozsah hodnôt a je daný vypínacími charakteristikami:
0
Re: 230 v aute - zhorený nabíjací kábel
Na štvrtý krát som sa,, dopracoval -doklikal,,konečne v novom fore k oknu - odostalť odpoveď. :wink
:
Ak je tá fotka od originálneho napájacieho kábla dodávaného k tej sanitke, tak mi v mojom veku stojí aspoň rozum nad tým , ako môže niekto takú somarinu schváliť pre zdravotnícke zariadenie .(jedine ak to nakupoval Matelko alebo Mariško) HAHA-prečo v novom fore chýba smajlík zo zeleným strapatým lístkom? /
Aj keby tam bol C -čkový istič, z ktorého je to napájané, tak pri súčasnom zapojení všetkých spotrebičov by musel po chvíli spadnúť,ak by tam nebol ten klinec.
Takže už prvá odpoveď v príspevku mala znieť- Prívodný kábel je nedostatočne dimenzovaný vzladom na maximálny odber zariadenia- sanitky.
Či je to chyba dodávatela techniky/sanitného vozidla/.alebo nekompetentnosť toho čo ho nakupoval, je už mimo nášho posúdenia./
:
Ak je tá fotka od originálneho napájacieho kábla dodávaného k tej sanitke, tak mi v mojom veku stojí aspoň rozum nad tým , ako môže niekto takú somarinu schváliť pre zdravotnícke zariadenie .(jedine ak to nakupoval Matelko alebo Mariško) HAHA-prečo v novom fore chýba smajlík zo zeleným strapatým lístkom? /
Aj keby tam bol C -čkový istič, z ktorého je to napájané, tak pri súčasnom zapojení všetkých spotrebičov by musel po chvíli spadnúť,ak by tam nebol ten klinec.
Takže už prvá odpoveď v príspevku mala znieť- Prívodný kábel je nedostatočne dimenzovaný vzladom na maximálny odber zariadenia- sanitky.
Či je to chyba dodávatela techniky/sanitného vozidla/.alebo nekompetentnosť toho čo ho nakupoval, je už mimo nášho posúdenia./
0
Lenivosť je matka pokroku.Lenivý človek rozmýšla,ako by si robotu uľahčil a tak niečo vynájde.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
Re: 230 v aute - zhorený nabíjací kábel
Presne to som potreboval. Že ten kábel nie je stavaný na takú záťaž. Takže jediné riešenie je silnejší kábel, ale to mohol ten pán "elektrikár" už skôr zistiť. Len ma udivuje čo na takomto biednom kábli stojí 110 EUR za 5m.
0
- mr.dred
- Ultimate člen
- Príspevky: 5586
- Dátum registrácie: 17 Aug 2011, 00:00
- Bydlisko: Handlová
- Vek: 58
Re: 230 v aute - zhorený nabíjací kábel
na tú elektrickú záťaž možno aj stavaný je, ale podľa môjho odhadu rozmerov z fotky to vyzerá na vysoké "fyzické" preťaženie. Úchopné možnosti tej zástrčko-zásuvky zrejme asi nie sú dobre spracované a hlavne pri vyťahovaní dochádza aj k ťahaniu za kábel
Ten kábel je súčasťou draho zaplateného (preplateného) zdravotníckeho zariadenia, ta hádam nechceš aby stál iba dvacku
0
Čo ťa nezabije... to sa vráti a skúsi to znova !!!
Re: 230 v aute - zhorený nabíjací kábel
Veď ten kábel musí zaplatiť 10€ každému pracovníkovi ,ktorý je zainteresovaný v nákupe tej sanitky ,tak čo sa čudujeme,keďže oni sú vyučení kuchári ,alebo sociálni pracovníci, alebo politológovia .
Nakopať do zadku toho čo nakúpil takú sanitku, čo potrebuje v stave pohotovosti 6kW, ako stíhačka MIG29,len aby naštartovala v zime, a dal by som mu zaplatiť všetky náklady na opravy a údržbu z
dôvodu nefunkčnosti techniky v kritických podmienkach. A to sa ešte krotím.
Nakopať do zadku toho čo nakúpil takú sanitku, čo potrebuje v stave pohotovosti 6kW, ako stíhačka MIG29,len aby naštartovala v zime, a dal by som mu zaplatiť všetky náklady na opravy a údržbu z
dôvodu nefunkčnosti techniky v kritických podmienkach. A to sa ešte krotím.
0
Lenivosť je matka pokroku.Lenivý človek rozmýšla,ako by si robotu uľahčil a tak niečo vynájde.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
- medved
- Ultimate člen
- Príspevky: 2619
- Dátum registrácie: 02 Dec 2008, 00:00
- Bydlisko: Prešov
- Vek: 30
- Kontaktovať používateľa:
Re: 230 v aute - zhorený nabíjací kábel
Neverili by ste aké cifry sa hádžu v štátnom sektore. Kto tam nerobil, ťažko uverí. Potom sa hovorí že štát nemá peniaze. To ale nieje pravda štát má kopec penazí len sa investuje tak aby s toho nemal prospech bežný občan, ale občan vyvolený. Ale politiku sem ťahať nechcem snáď niekedy v inej téme.5ko napísal: ↑15 Jan 2021, 00:40Veď ten kábel musí zaplatiť 10€ každému pracovníkovi ,ktorý je zainteresovaný v nákupe tej sanitky ,tak čo sa čudujeme,keďže oni sú vyučení kuchári ,alebo sociálni pracovníci, alebo politológovia .
Nakopať do zadku toho čo nakúpil takú sanitku, čo potrebuje v stave pohotovosti 6kW, ako stíhačka MIG29,len aby naštartovala v zime, a dal by som mu zaplatiť všetky náklady na opravy a údržbu z
dôvodu nefunkčnosti techniky v kritických podmienkach. A to sa ešte krotím.
0
-
- Ultimate člen
- Príspevky: 6188
- Dátum registrácie: 20 Júl 2007, 00:00
- Vek: 41
Re: 230 v aute - zhorený nabíjací kábel
Chalani, trocha pouvazujte. tych 6kw netaha nonstop. ved predohrev - nahreje motor a len udrziava teplotu, podobne aj nabijanie a kurenie. a je dost mozne, ze ta sanitka ma nejaku inteligenciu a nepusti naraz vsetko naplno, ale postupne, pripadne na striedacku. Ved pri 6kw by sa ten kabel musel zblaznit. to je ako tvrdenie, ze elektricka rura stale zerie 2kw, aj ked je nahriata na 200stupnov.
ja sa stale priklanam k zlemu mechanickemu vyhotoveniu a teda castou manipulaciou sa ten kabel znicil. tak ako to bezne stava pri usb kabloch, alebo sluchadlach. tiez sa lamu v mieste, kde zacina konektor.
ja sa stale priklanam k zlemu mechanickemu vyhotoveniu a teda castou manipulaciou sa ten kabel znicil. tak ako to bezne stava pri usb kabloch, alebo sluchadlach. tiez sa lamu v mieste, kde zacina konektor.
0
Jedním z největších projevů nedůvěry v Boha je hromosvod na kostele.
Re: 230 v aute - zhorený nabíjací kábel
Ja by som mal nejake otazky ktore od zaciatku tejto "plodnej" diskusie nikoho nenapadlo sa spytat.
1. mrnous: odkial si vzal prikony uvedene v prvom prispevku?
2. mrnous: mas k dispozicii technicku dokumentaciu / navod na pouzitie ?
2.1 - je uvedeny celkovy maximalny okamzity prikon ?
2.2 - je uvedeny prevadzkovy / udrziavaci prikon?
2.3 - je uvedene predpisane istenie napajacieho okruhu?
3. mrnous: elektrikar ktory tam bol ako tvrdis prehlasil ze zasuvky su v poriadku. premeral / prekontroloval istice?
4. mrnous: meral elektrikar odber sanitky zo siete?
5. mrnous: mate na stanovisku viac takychto sanitiek? resp vies o nejakom inom kde by ich mali? su s nimi rovnake problemy?
To ze mame uvedeny zoznam spotrebicov a ich maximalne prikony este neznamena ze okamzity odber sa rovna suctu ich prikonov. Doma tiez bezne mate spotrebice s celkovym prikonom daleko prevysujucim moznosti vasej el. pripojky a hori vam bezne tato pripojka?...
Ak su cisla uvedene v prvom prispevku na 100% spravne, tak predpokladam ze riadiaca elektronika v sanitke na zaklade nejakych nastaveni deli prikon ktory je k dispozicii medzi jednotlive spotrebice, alebo ich zapina v definovanom poradi. Taktiez je pomerne jasne ze tie spotrebice nebezia na maximum cely cas, ale vacsinu casu prave bezia na ovela nizsi vykon. Ved ked je raz motor nahriaty tak netreba do neho tlacit 3.5kW aby v nom permanentne vrel olej , ale staci mu mozno 500W aby ho udrzalo teply. To iste bude platit o kureni.
Ak mame napajaci kabel urceny do 16A dovolim si z 99,9% istotou tvrdit ze maximalny okamzity prikon uvedeny v dokumentacii nebude prevysovat 3.6kW.
Ak je predpisane istenie v dokumentacii 16A, tak prierez pohybliveho privodu 1.5mm2 je uplne v poriadku.
Ak sanitka berie do 16A tak je to v poriadku. Ak berie viac, je pravdepodobne ze je chyba v sanitke. V tom pripade ma vybavit istic. Ak vybavi je to v poriadku, ak nie je chyba v istici.
Ak sanitka pretazuje privodny kabel ten sa bude zohrievat prevazne rovnomerne ak je neposkodeny a prve znamky pretazenia budu znamky deformacie izolacie a zapach.
Ak kabel takto prehori lokalizovane na jednom mieste je vysoko pravdepodobne ze je tam poskodeny. To ze sa to stalo aj na novom kabli nic neznamena. Je dost mozne ze boli zle skladovane, alebo su to nejake stuhnute ulozenky ktore pri rozbaleni popraskaju a problem je na svete.
Suma sumarum. Ako pisal Drakous na zaciatku, Chcelo by to niekoho kto by to cele pomeral a odborne zhodnotil. Idealne aj prezrel tie zhorete kable. Vacsinou sa da velmi spolahlivo urcit ci takto zhorety kabel bol nalomeny pripadne zateceny.
1. mrnous: odkial si vzal prikony uvedene v prvom prispevku?
2. mrnous: mas k dispozicii technicku dokumentaciu / navod na pouzitie ?
2.1 - je uvedeny celkovy maximalny okamzity prikon ?
2.2 - je uvedeny prevadzkovy / udrziavaci prikon?
2.3 - je uvedene predpisane istenie napajacieho okruhu?
3. mrnous: elektrikar ktory tam bol ako tvrdis prehlasil ze zasuvky su v poriadku. premeral / prekontroloval istice?
4. mrnous: meral elektrikar odber sanitky zo siete?
5. mrnous: mate na stanovisku viac takychto sanitiek? resp vies o nejakom inom kde by ich mali? su s nimi rovnake problemy?
To ze mame uvedeny zoznam spotrebicov a ich maximalne prikony este neznamena ze okamzity odber sa rovna suctu ich prikonov. Doma tiez bezne mate spotrebice s celkovym prikonom daleko prevysujucim moznosti vasej el. pripojky a hori vam bezne tato pripojka?...
Ak su cisla uvedene v prvom prispevku na 100% spravne, tak predpokladam ze riadiaca elektronika v sanitke na zaklade nejakych nastaveni deli prikon ktory je k dispozicii medzi jednotlive spotrebice, alebo ich zapina v definovanom poradi. Taktiez je pomerne jasne ze tie spotrebice nebezia na maximum cely cas, ale vacsinu casu prave bezia na ovela nizsi vykon. Ved ked je raz motor nahriaty tak netreba do neho tlacit 3.5kW aby v nom permanentne vrel olej , ale staci mu mozno 500W aby ho udrzalo teply. To iste bude platit o kureni.
Ak mame napajaci kabel urceny do 16A dovolim si z 99,9% istotou tvrdit ze maximalny okamzity prikon uvedeny v dokumentacii nebude prevysovat 3.6kW.
Ak je predpisane istenie v dokumentacii 16A, tak prierez pohybliveho privodu 1.5mm2 je uplne v poriadku.
Ak sanitka berie do 16A tak je to v poriadku. Ak berie viac, je pravdepodobne ze je chyba v sanitke. V tom pripade ma vybavit istic. Ak vybavi je to v poriadku, ak nie je chyba v istici.
Ak sanitka pretazuje privodny kabel ten sa bude zohrievat prevazne rovnomerne ak je neposkodeny a prve znamky pretazenia budu znamky deformacie izolacie a zapach.
Ak kabel takto prehori lokalizovane na jednom mieste je vysoko pravdepodobne ze je tam poskodeny. To ze sa to stalo aj na novom kabli nic neznamena. Je dost mozne ze boli zle skladovane, alebo su to nejake stuhnute ulozenky ktore pri rozbaleni popraskaju a problem je na svete.
Suma sumarum. Ako pisal Drakous na zaciatku, Chcelo by to niekoho kto by to cele pomeral a odborne zhodnotil. Idealne aj prezrel tie zhorete kable. Vacsinou sa da velmi spolahlivo urcit ci takto zhorety kabel bol nalomeny pripadne zateceny.
1
1
Drink coffee. Do stupid things faster with more energy...
-
- Podobné témy
- Odpovedí
- Zobrazení
- Posledný príspevok
-
- 3 Odpovedí
- 544 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa Dolfi
-
- 13 Odpovedí
- 1073 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa wizing
-
- 10 Odpovedí
- 743 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa Atlan
-
- 11 Odpovedí
- 3440 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa Edgar
-
- 22 Odpovedí
- 1623 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa balu