regulator alternatora
Moderátori: mirosne, Moderátori
regulator alternatora
Ahojte ,potreboval by som postaviť regulator k staršiemu alternatoru,fungovalo by toto? T 1 je 2n3773,ďakujem
0
Re: regulator alternatora
T1 na scheme nevidim
btw, čo tak použiť fabrický regulator? Je tam nejaký problem?
btw, čo tak použiť fabrický regulator? Je tam nejaký problem?
0
-
- Okoloidúci
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 21 Nov 2024, 16:26
Re: regulator alternatora
asi tam chce mat tu regulaciu 12-24V predpokladam,ved to poskladaj a uvidis je tam par suciastok,pripadne SPICE ti napovie
0
Re: regulator alternatora
určite nechceš 12-24V regulaciu
stači vedieť ake je vnutorné zapojenie toho altika a nieje problem mu nahodiť "moderný" regulator. To nieje dynamo, tu reguluješ iba napetie, je to jednoduché.
stači vedieť ake je vnutorné zapojenie toho altika a nieje problem mu nahodiť "moderný" regulator. To nieje dynamo, tu reguluješ iba napetie, je to jednoduché.
1

-
- Okoloidúci
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 21 Nov 2024, 16:26
Re: regulator alternatora
tak ono to nemusi byt do auta ,tak preto mozno tu regulaciu chce....ved sa mozno vyjadri a niak nechapem, ze regulujes iba napatie..lebo na zaklade vystupneho napatia regulujes/spinas prud budiacim vinutim a to je rovnake pre dynamo tak aj pre alternator ,rozdiel medzi nimi je niekde inde
0
Re: regulator alternatora
Keď vynecháme moderné bosch regulátory , ktoré ani nezačnu budiť kým alternátor nemá nejaké počiatočné otáčky, tak stáre regulátorý na alternátor nič neriešili, iba strážili max napetie (vypinaly prud do budenia).
Konštrukcia alternátora nedovoľovala prekročiť jeho max prúd aj keď bol plne budený. V nižšich otáčkach sa nestačil naindukovať dostatočný prúd, vo vyšších otáčkach už bol obmedzený samotnou indukčnosťou vinutí.
Naproti tomu už len biedne dinamo v jawa 250 malo jeden spinaci kontakt (pripol dinamo do okruhu keď už malo dostatočné napetie ale aj odpajalo dinamo ak sa prekročil prud dinama) a ďalší trojpolohový ktorý zapol budenie, odopol vo vyššich otáčkach a dokonca skratoval budenie v extrem otačkach. Samozrejme to nebol trvalý stav, ale všetko to kmitalo podľa potreby.
Konštrukcia alternátora nedovoľovala prekročiť jeho max prúd aj keď bol plne budený. V nižšich otáčkach sa nestačil naindukovať dostatočný prúd, vo vyšších otáčkach už bol obmedzený samotnou indukčnosťou vinutí.
Naproti tomu už len biedne dinamo v jawa 250 malo jeden spinaci kontakt (pripol dinamo do okruhu keď už malo dostatočné napetie ale aj odpajalo dinamo ak sa prekročil prud dinama) a ďalší trojpolohový ktorý zapol budenie, odopol vo vyššich otáčkach a dokonca skratoval budenie v extrem otačkach. Samozrejme to nebol trvalý stav, ale všetko to kmitalo podľa potreby.
0
Re: regulator alternatora
Popozeraj amara, máš to tam aj s pokecom aj s DPS.
0
Amatéri postavili Noemovu archu, profesionáli Titanic.
Re: regulator alternatora
starší alternátor je dosť všeobecná odpoveď . upresni či je škodovácky , žigulácky ...... a nebolo by naodmet hodiť aj fotku . uhlíky má samostatné alebo spolu s regulátorom ?
0
Re: regulator alternatora
Fakt to chce niekto vyrabat? https://allegro.sk/produkt/regulator-na ... 4174931597
0
- miroja
- Power user
- Príspevky: 2610
- Dátum registrácie: 01 Feb 2010, 00:00
- Bydlisko: stredny Liptov
- Vek: 62
Re: regulator alternatora
Jedna z najzasadnejsich informacii pre spravny vyber druhu regulatora je, ci ma altrenator jeden vyvod budiaceho vinutia spojeny s kladnym, (v minulusti napriklad T613), alebo zapornym polom (Skodovky, Zetory..).
Bud sem daj fotky, podla ktorych by sa dal jednoznacne identifikovat typ, alebo dohladaj na nete potrebne info.
Bud sem daj fotky, podla ktorych by sa dal jednoznacne identifikovat typ, alebo dohladaj na nete potrebne info.
0
Re: regulator alternatora
Veď to, jaro dal dva priklady regulatorov a jeden spina plus, druhy minus. Neviem či si to uvedomil.
0
Re: regulator alternatora
Až teraz som si to všimol,zohnal som c3ly alternator z fabie ten tam dám,
0
- mr.dred
- Ultimate člen
- Príspevky: 6464
- Dátum registrácie: 17 Aug 2011, 00:00
- Bydlisko: Handlová
- Vek: 59
Re: regulator alternatora
Len tak mimo... tá prvá schéma je trošku "nedokonalá" .. je špatne zakreslený usmerňovač alt. diód.. ale je to "takmer" nepodstatné ... To len na okraj... bol by tam iný "výkonový výstupný parameter"..To som si len tak všimol.. 

0
Čo ťa nezabije... to sa vráti a skúsi to znova !!!
Re: regulator alternatora
Mám len otázku - dajú sa tieto univerzále zapojenia použiť aj pre novšie 12V alternátory , ktoré sú bezuhlíkové a s vačším výkonom, zvyčajne 150-250A ? Tieto alternátory fungujú takmer totožne ako staré uhlíkové typy, len je pozmenená konštrukcia a budiaca cievka je stacionárna. (neriešim komunikáciu alt. s jednotkami, ide mi len o reguláciu).
0
Re: regulator alternatora
Ak je tam budiaca cievka, tak ano.
Naposledy som taky altik videl pred asi 20rokmi, stary, rusky s biednym výkonom. Budil sa však rovnako ako dnešne. Vieš dať nejaký link na vykres alebo video kde by som videl vnutro dnešnych bezkefových altikov s pevnou cievkou?
Naposledy som taky altik videl pred asi 20rokmi, stary, rusky s biednym výkonom. Budil sa však rovnako ako dnešne. Vieš dať nejaký link na vykres alebo video kde by som videl vnutro dnešnych bezkefových altikov s pevnou cievkou?
0
Re: regulator alternatora
Áno používali sa hlavne v prémiovkách tak od konca 90. rokov až do nástupu EV/hybridov - tie už majú iné alternátory.
Ja mám v aute tento - tu sú nejaké foto z internetu, ja som ho nefotil.
Ja mám v aute tento - tu sú nejaké foto z internetu, ja som ho nefotil.
0
- miroja
- Power user
- Príspevky: 2610
- Dátum registrácie: 01 Feb 2010, 00:00
- Bydlisko: stredny Liptov
- Vek: 62
Re: regulator alternatora
Takze ak som to spravne pochopli budiace vinutie stoji, zmena velkosti magnetickeho toku sa deje zmenou prudu cez cievku a otacanie magnetickeho pola zabezpecuje otacanie "zeleza" toho specialne profilovaneho rotora?
0
-
- Podobné témy
- Odpovedí
- Zobrazení
- Posledný príspevok