A to se pak při větších výkonech začne jednat nejen o měničích založených na zpětně blokovaných tyristorech, pak začnou RTC tyristory, nebo tzv. IGCT alias velmi tvrdě komutované tyristory,GTO vypínací tyristory, ale ano to jsou už měniče vysokých výkonů se zcela rozdílným řízením ..... to je pak na zalejzání pod duchnu
Tu je myslím vcelku srozumitelný popis, jedná o měnič topologie Morgan pro dráhu PULS - DELTA A, princip je v stejný...
http://strankypavel.mzf.cz/zakonite/1357055769.pdf
v příloze podrobnější popis, viz. princip komutace tyristorů měniče.
Obvod - popis
Moderátori: mirosne, Moderátori
- jenda23
- Ultimate člen
- Príspevky: 5779
- Dátum registrácie: 27 Jún 2008, 00:00
- Bydlisko: Česká Třebová
- Vek: 33
- Kontaktovať používateľa:
Re: Obvod - popis
- Prílohy
-
- měniče puls delta a_komutace.pdf
- (1.15 MiB) 72 stiahnutí
0
Lokomotiva je jako žena.Je jich stovky typů a každej z nich je jinej,každá z nich je svým způsobem krásná.Když jí chceš aspoň trochu poznat jsou to stovky hodin času.Nejde s ní být aniž bys jí bezmezně miloval,je nemožný jí znát do poslední skulinky
-
- Okoloidúci
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 24 Máj 2020, 22:19
Re: Obvod - popis
Takže, zapnutím SW2 sa otvorí cesta k C, T2, DCM. Keď sa C nabije, prúd cez T2 klesne pod prídržný Ih a T2 sa vypne. C zostane nabitý.
Po zapnutí SW1 sa otvorí T1 a tým spustí motor, tento stav bude prebiehať aj po rozopnutí SW1.
So zapnutím SW1 nastane uzavretie obvodu (C, T1, D, L), energia z C sa prenesie do L, cievka ju pri zachovanom smere prúdu odovzdá C a ten sa nabije. D zamädzí opätovnému vybitiu C.
Vypnutie motoru spravíme stlačením SW2 a tým: sa otvorí T2; uzavrie sa cesta C, T1 a začne tiecť vybíjací prúd Ic; sa v T1 sčíta Imotora a Ic; prúd cez T1 klesne pod Ih a T1 a následne sa motor vypne; C sa nabije (čím sa pripraví proces zapnutia/vypnutia)
Chápem správne?
Po zapnutí SW1 sa otvorí T1 a tým spustí motor, tento stav bude prebiehať aj po rozopnutí SW1.
So zapnutím SW1 nastane uzavretie obvodu (C, T1, D, L), energia z C sa prenesie do L, cievka ju pri zachovanom smere prúdu odovzdá C a ten sa nabije. D zamädzí opätovnému vybitiu C.
Vypnutie motoru spravíme stlačením SW2 a tým: sa otvorí T2; uzavrie sa cesta C, T1 a začne tiecť vybíjací prúd Ic; sa v T1 sčíta Imotora a Ic; prúd cez T1 klesne pod Ih a T1 a následne sa motor vypne; C sa nabije (čím sa pripraví proces zapnutia/vypnutia)
Chápem správne?
0
-
- Okoloidúci
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 24 Máj 2020, 22:19
- SMITH
- Ultimate člen
- Príspevky: 1659
- Dátum registrácie: 29 Sep 2007, 00:00
- Bydlisko: Púchov
- Vek: 48
Re: Obvod - popis
Áno , tak by to malo fungovať
0
Nikdy neříkejte, že něco nejde, protože vždy se najde blbec, který neví, že to nejde, a udělá to !
-
- Okoloidúci
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 24 Máj 2020, 22:19
-
- Podobné témy
- Odpovedí
- Zobrazení
- Posledný príspevok