Re: Stradivari 11E91-3D - oprava
Napísané: 17 Feb 2022, 08:47
Ak pouzijes dve trafa bez dvojitej izolacie neznamena to, ze tym automaticky splnas podmienky dvojitej izolacie. Mas sice dve, ale nie dvojtu izolaciu.
Urcite je to lepsie ako nic, ale revizak by ti na to pozehnanie nedal.
Este trochu k bezpecnosti pri oprave radii...
Nebezpecne Teslacke radia z pohladu galvanickeho oddelenia spoznas aj podla typoveho cisla (modelu). Za cislom je uvedene "U", napkrilad Talisman 30U, Tesla 405U.... Zvysne radia napajane z elektricke siete mali za typovym cislom "A" , no to nie vzdy zarucovalo, ze kostra radia je galvanicky oddelena od siete. Spravidla ano, no niektroe mensie a lacnejsie modely mali zeraveni cez trafo, no anodove napatie priamo usmernenim sietoveho napatia. Este sa mozes stretnut aj s pismenom "B", co znamenalo bateriove napajanie, ci uz sa jednalo o elektronkove, alebo tranzistorove radio.
Takze ak to zhrniem:
A - napajanie len striedavym prudom, kostra spravidla galvanicky oddelena, no nie vzdy
B - bateriove napajanie
U - univerzalne napajanie (striedave aj jednosmerne napatie, preto na vstupe trafak nebol).
Jedna vec je galvanicke oddelenie rada od siete, druha, ze v kazdom elektronkovom radiu sa vyskytuje aj nebezpecne jednosmerne napatie, bezne cez 300V (vo vykonovych NF zosilnovacoch a TV sa napatia blizia 1000V) , dostatocne tvrde, aby ubilzilo. Tak na to mysli pri oprave....
EDIT: Mozno by bolo dobre, ak by admin (ak sa to da) prispevky netykajuce sa opravy konkretneho radia (takmer vsetky) presumul do vlakna, kde si sa pytal ako zacat s opravami elektroniky. Toto co si tu vypisujeme sa oprave Stradivari moc netyka. Nech je to pokope.
Urcite je to lepsie ako nic, ale revizak by ti na to pozehnanie nedal.
Este trochu k bezpecnosti pri oprave radii...
Nebezpecne Teslacke radia z pohladu galvanickeho oddelenia spoznas aj podla typoveho cisla (modelu). Za cislom je uvedene "U", napkrilad Talisman 30U, Tesla 405U.... Zvysne radia napajane z elektricke siete mali za typovym cislom "A" , no to nie vzdy zarucovalo, ze kostra radia je galvanicky oddelena od siete. Spravidla ano, no niektroe mensie a lacnejsie modely mali zeraveni cez trafo, no anodove napatie priamo usmernenim sietoveho napatia. Este sa mozes stretnut aj s pismenom "B", co znamenalo bateriove napajanie, ci uz sa jednalo o elektronkove, alebo tranzistorove radio.
Takze ak to zhrniem:
A - napajanie len striedavym prudom, kostra spravidla galvanicky oddelena, no nie vzdy
B - bateriove napajanie
U - univerzalne napajanie (striedave aj jednosmerne napatie, preto na vstupe trafak nebol).
Jedna vec je galvanicke oddelenie rada od siete, druha, ze v kazdom elektronkovom radiu sa vyskytuje aj nebezpecne jednosmerne napatie, bezne cez 300V (vo vykonovych NF zosilnovacoch a TV sa napatia blizia 1000V) , dostatocne tvrde, aby ubilzilo. Tak na to mysli pri oprave....
EDIT: Mozno by bolo dobre, ak by admin (ak sa to da) prispevky netykajuce sa opravy konkretneho radia (takmer vsetky) presumul do vlakna, kde si sa pytal ako zacat s opravami elektroniky. Toto co si tu vypisujeme sa oprave Stradivari moc netyka. Nech je to pokope.