Spanila jazda tak bud tam mas rychlost zaradenu (tj otacky a rychlost suvisia) alebo nemas ( tak mas neutral)
A relly odpoved uz si dostal
Moderátor: Moderátori
Spanila jazda tak bud tam mas rychlost zaradenu (tj otacky a rychlost suvisia) alebo nemas ( tak mas neutral)
Napr. keď máš automat a manuálne preradzuješ pádlami. S manuálnou prevodovkou asi nie veľmi.
Preto ten "odporúčač" veselo ignorujem, inak by som už mal vytrasenú polovicu auta.
Nie, nemôžeš ísť na voľnobežné otáčky rovnakou rýchlosťou pri zaradených rôznych rýchlostných stupňoch. Princíp prevodovky, pevný prevodový pomer. Pre rôzne reálne rýchlosti musíš mať rôzne otáčky motora, pri rôznych zaradených stupňoch. Fyzika nepusti.enigma napísal: ↑16 Nov 2023, 07:23nerob ma za blázna . spanilá jazda je pomalá jazda , pri ktorej je možné mať zaradenú buď jedničku alebo dvojku . otáčky voľnobežné . ktorú rýchlosť ako zaradenú mi ukáže .... keď napríklad na voľnobehu môžeš ísť 10km/h aj na jednotke ale aj na dvojke . ako na základe rýcchlosti a otáčok detektuje ktorá rýchlosť je zaradená ?
Nemozes lebo na volnobehu na 1 pojdes 5kmh a na 2ke 7kmhenigma napísal: ↑16 Nov 2023, 07:23nerob ma za blázna . spanilá jazda je pomalá jazda , pri ktorej je možné mať zaradenú buď jedničku alebo dvojku . otáčky voľnobežné . ktorú rýchlosť ako zaradenú mi ukáže .... keď napríklad na voľnobehu môžeš ísť 10km/h aj na jednotke ale aj na dvojke . ako na základe rýcchlosti a otáčok detektuje ktorá rýchlosť je zaradená ?
- samozrejme že to nemôže byť natotal presné... podobných nepresností vzniká pri veľa faktoroch - napr. otáčky voľnobehu sa menia v závislosti od teploty motora a teploty nasávaného vzduchu - tým sa mení aj rýchlosť na voľnobehu, potom či idem po rovine/hore, či dole kopcom ... priemer kolies tiež spravý veľa... jednu trasu -z domu na Kramáre som absolvoval v jednom roku asi 58x... prezul som na zimné gumy a zrazu bola trasa o 16km kratšia .. - je to malá chyba na tú vzdialenosť ale je !! pôvodné pneu boli 55-ky, a zimne 60-tky - tachometer však ukázal svoje
Na Prage S5T som mal ešte aj na spiatočke 2 rýchlosti. Mala prídavnú prevodovku 1:1 a 2:1 Kvaltoval ju vzduchový piest s elektroventilom - to bola iná vychytávka na tú dobu Škoda len, že to už vtedy nemalo "taký indikátor"
Už sa mu z tých našich výlevov vyrovnávajú brčky na hlave
To by asi šlo... len či má jazdec aj taký "vyšpičkovaný" riadiaci systém motora.