11kW motor po prepnutí z Y do D vyhodí B40A istič
Moderátori: Drakoush, Moderátori
Re: 11kW motor po prepnutí z Y do D vyhodí B40A istič
A dať tam 40A/C?
Soft start, asi len frekventny menic..?
Soft start, asi len frekventny menic..?
0
- pixell
- Pokročilý člen
- Príspevky: 539
- Dátum registrácie: 14 Feb 2012, 06:26
- Bydlisko: Dolny Kubin
- Vek: 41
Re: 11kW motor po prepnutí z Y do D vyhodí B40A istič
40A/C nepovolí SSE. Dovolené sú iba ističe charakteristiky B
0
- pixell
- Pokročilý člen
- Príspevky: 539
- Dátum registrácie: 14 Feb 2012, 06:26
- Bydlisko: Dolny Kubin
- Vek: 41
Re: 11kW motor po prepnutí z Y do D vyhodí B40A istič
Čas je 8 sekúnd ,ale skúšal som aj čas meniť podľa zvuku motora, ale nepomohlo.
0
Re: 11kW motor po prepnutí z Y do D vyhodí B40A istič
Hmm, to prepinanie pred vymenou motora bolo v poriadku ? Vymeneny motor je urcite dobry ? Spominalo sa tu ze SSE nedovolia charakteristiku C, nechapem preco , predpokladam ze je to v nejakom rozvadzaci a nie je to istic do bytovky , asi by som skontroloval aj stykace , ci urcite tam nabehnu tri fazy, nuz nie som "motorar" aj ked nejake skrinky so stykacmi pre rozbeh motora som skladal
0
Re: 11kW motor po prepnutí z Y do D vyhodí B40A istič
Správna pripomienka.Tiež ma napadlo, že môže byť problém na nejakom kontakte prepínača,alebo niečo v ňom zle zapojené, a pri prepnutí do D, nejde jedna fáza.No ak už motor beží,tak mu výpadok jednej fázy až tak nevadí, pokial ide naprázdno,bez záťaže.Ale ak sa rozbieha v záťaži, tak to je horšie, vtedy ak jedna fáza chýba, reaguje jednak tepelná ochrana alebo iný systém výpadku fázy... resp. istič, lebo stúpne prúd.
0
Lenivosť je matka pokroku.Lenivý človek rozmýšla,ako by si robotu uľahčil a tak niečo vynájde.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
- pixell
- Pokročilý člen
- Príspevky: 539
- Dátum registrácie: 14 Feb 2012, 06:26
- Bydlisko: Dolny Kubin
- Vek: 41
Re: 11kW motor po prepnutí z Y do D vyhodí B40A istič
Zapojenie som kontroloval ,meral ,všetko je v poriadku. Proste 15Kw motor a 40A/B istič k sebe nepasujú.
0
-
- Power user
- Príspevky: 11654
- Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
- Bydlisko: Prešporok (BA)
- Vek: 71
Re: 11kW motor po prepnutí z Y do D vyhodí B40A istič
Nechcem tu byť za múdreho ...
No pokým je osadený nejaký istič a hýbať sa s ním nedá, tak jediným riešením je zabezpečiť neprekročenie jeho max. odoberaný prúd.
Priame pripojenie je nepoužiteľné, lebo rozbehový prúd nadobúda až 10-násoboh menovitej hodnoty, (pri menovitých 30 A je to teda poriadny náraz).
Bežne používané prepínanie Y/ D nie je až také nevinné. (Pozrite si priebehy prúdov napríklad tuná: https://www.vonsch.sk/clanky/softstart%20ETM.pdf ). Ak je aj všetko v poriadku, prúdový náraz v okamžiku prepnutia môže byť poriadne vysoký. Podľa tohoto grafu to vypadá, že čím neskôr sa to prepne, tým bude nižšia hodnota pokračujúceho rozbehového prúdu. No nakoľko je motor magnetický obvod, tak tam zrejme pristupuje aj nejaký náhodne veľký magnetizačný prúdový impulz, (viď. napr. pripojenie veľkého trafa naprázdno, ktoré občas vyhodí istič).
No a použitie softštartu, resp. frekvenčného meniča je teda (jediným ?) najvhodnejším riešením. Princípy rozbehu sú síce diametrálne rozdielne, no výsledok je rovnaký. U softštartu sa v podstate reguluje (nabieha) vstupné napätie pre motor. Pri frekvenčnom meniči vstupné napätie a frekvencia. Samozrejme, dajú sa regulovať aj otáčky.
Takže aj ja sa prikláňam k 18,5 kW softštartu, (ako napísal už "ondistef"), nakoľko jedinou požiadavkou je neprekročiť prúd ističa 40 A, char. B.
No pokým je osadený nejaký istič a hýbať sa s ním nedá, tak jediným riešením je zabezpečiť neprekročenie jeho max. odoberaný prúd.
Priame pripojenie je nepoužiteľné, lebo rozbehový prúd nadobúda až 10-násoboh menovitej hodnoty, (pri menovitých 30 A je to teda poriadny náraz).
Bežne používané prepínanie Y/ D nie je až také nevinné. (Pozrite si priebehy prúdov napríklad tuná: https://www.vonsch.sk/clanky/softstart%20ETM.pdf ). Ak je aj všetko v poriadku, prúdový náraz v okamžiku prepnutia môže byť poriadne vysoký. Podľa tohoto grafu to vypadá, že čím neskôr sa to prepne, tým bude nižšia hodnota pokračujúceho rozbehového prúdu. No nakoľko je motor magnetický obvod, tak tam zrejme pristupuje aj nejaký náhodne veľký magnetizačný prúdový impulz, (viď. napr. pripojenie veľkého trafa naprázdno, ktoré občas vyhodí istič).
No a použitie softštartu, resp. frekvenčného meniča je teda (jediným ?) najvhodnejším riešením. Princípy rozbehu sú síce diametrálne rozdielne, no výsledok je rovnaký. U softštartu sa v podstate reguluje (nabieha) vstupné napätie pre motor. Pri frekvenčnom meniči vstupné napätie a frekvencia. Samozrejme, dajú sa regulovať aj otáčky.
Takže aj ja sa prikláňam k 18,5 kW softštartu, (ako napísal už "ondistef"), nakoľko jedinou požiadavkou je neprekročiť prúd ističa 40 A, char. B.
0
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.
Re: 11kW motor po prepnutí z Y do D vyhodí B40A istič
Nejde mi to do hlavy, žeby 11kW motor vyhadzoval 40A/B istič.
Neviem, čo za motory sa to dnes vyrábajú, alebo žeby ističe?, že nevedia rozbehnúť 11kw.
Mal som doma Triodynku Siemens 250 ,ktorá dokázala prepáliť elektródou kolajnicu pri 300A,kde bol 25kW motor a zapínal som ju cez klasiku Y/D, na 35A hlavných poistkách a vydržali./ iba párkrát vyhodilo aj kuričovi v elektrárni lopatu z ruky /
Ale zrejme tam je pes zakopaný, POISTKY & ISTIČE.
No zrejme to nie je možné použiť, takže len správne nakonfigurovaný frekvenčný menič je riešenie .
Neviem, čo za motory sa to dnes vyrábajú, alebo žeby ističe?, že nevedia rozbehnúť 11kw.
Mal som doma Triodynku Siemens 250 ,ktorá dokázala prepáliť elektródou kolajnicu pri 300A,kde bol 25kW motor a zapínal som ju cez klasiku Y/D, na 35A hlavných poistkách a vydržali./ iba párkrát vyhodilo aj kuričovi v elektrárni lopatu z ruky /
Ale zrejme tam je pes zakopaný, POISTKY & ISTIČE.
No zrejme to nie je možné použiť, takže len správne nakonfigurovaný frekvenčný menič je riešenie .
0
Lenivosť je matka pokroku.Lenivý človek rozmýšla,ako by si robotu uľahčil a tak niečo vynájde.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
-
- Power user
- Príspevky: 11654
- Dátum registrácie: 17 Aug 2008, 00:00
- Bydlisko: Prešporok (BA)
- Vek: 71
Re: 11kW motor po prepnutí z Y do D vyhodí B40A istič
Napadla ma ešte jedna "neštandartnosť". (Aby sme si rozumeli, pozrime sa napríklad sem: https://svetelektro.com/phpbb/?w3=dmlld ... 90PTM5NzA2 ).
Nakoľko rozbeh motora Y/ D vyhadzuje istič pri prepnutí do D, čo tak použiť na pozícii KM2 špeciálny stykač pre pripájanie kompenzačných kondenzátorov, (napr.: https://www.schrack.sk/eshop/kompenzacn ... 1813n.html ), ktorý najskôr spína obvod cez odpory a potom ich vyskratuje.
Nakoľko si nemyslím, že by bol niekto ochotný kúpiť "len tak" taký stykač, dalo by sa to NA SKÚŠKU simulovať povedzme 20 m kábla 3 x 1,5 mm2, (pred alebo za KM2), ktorý vnesie do obvodu odpor asi 300 miliOhm.
Nakoľko rozbeh motora Y/ D vyhadzuje istič pri prepnutí do D, čo tak použiť na pozícii KM2 špeciálny stykač pre pripájanie kompenzačných kondenzátorov, (napr.: https://www.schrack.sk/eshop/kompenzacn ... 1813n.html ), ktorý najskôr spína obvod cez odpory a potom ich vyskratuje.
Nakoľko si nemyslím, že by bol niekto ochotný kúpiť "len tak" taký stykač, dalo by sa to NA SKÚŠKU simulovať povedzme 20 m kábla 3 x 1,5 mm2, (pred alebo za KM2), ktorý vnesie do obvodu odpor asi 300 miliOhm.
0
Druhotriedny nadriadený si nikdy nevyberie prvotriedneho ale treťotriedneho podriadeného.
Re: 11kW motor po prepnutí z Y do D vyhodí B40A istič
Také hovädiny s Európy prichádzajú (slabé ističe pred elektromerom), vymysleli žeby vám prachy brali na hlúpostiach (soft start), človek sa má cítiť ako že kradne elektrinu.
Aj v Srbsku sú (kto od 1996r si robil nový prívod), len že sa tu dá pripojiť na falošné ističe (napr 63A/C- prefarbený na 16A/B) kto má nejaké stroje...a všetko po "predpisoch"...
P. S. Pokazil som tému
Aj v Srbsku sú (kto od 1996r si robil nový prívod), len že sa tu dá pripojiť na falošné ističe (napr 63A/C- prefarbený na 16A/B) kto má nejaké stroje...a všetko po "predpisoch"...
P. S. Pokazil som tému
0
Re: 11kW motor po prepnutí z Y do D vyhodí B40A istič
Nepokazil si tému...
za chvílu budeme radi, na rozdiel od vás, že vôbec nejakú elektrinu máme, Prognoza je 150% zdraženie plynu, čiže hovorí o všetkom čo nás čaká. Hlavne cez nasledujúce vykurovacie obdobie.
Možno dovtedy už zakážu aj motory nad 5kW,
Ludí je dosť, nebudú mať čo robiť, tak budú krútiť doma pedálmi a vyrábať elektrinu do siete.
Fuj, zase som neodolal komentovať, ospravedlňujem sa za OT.
za chvílu budeme radi, na rozdiel od vás, že vôbec nejakú elektrinu máme, Prognoza je 150% zdraženie plynu, čiže hovorí o všetkom čo nás čaká. Hlavne cez nasledujúce vykurovacie obdobie.
Možno dovtedy už zakážu aj motory nad 5kW,
Ludí je dosť, nebudú mať čo robiť, tak budú krútiť doma pedálmi a vyrábať elektrinu do siete.
Fuj, zase som neodolal komentovať, ospravedlňujem sa za OT.
0
Lenivosť je matka pokroku.Lenivý človek rozmýšla,ako by si robotu uľahčil a tak niečo vynájde.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
- pixell
- Pokročilý člen
- Príspevky: 539
- Dátum registrácie: 14 Feb 2012, 06:26
- Bydlisko: Dolny Kubin
- Vek: 41
Re: 11kW motor po prepnutí z Y do D vyhodí B40A istič
Ten motor má 15KW nie 11.
To bola stará téma, kde som riešil 11KW motor.
Teraz riešim 15KW motor čo pohana lis na pelety
To bola stará téma, kde som riešil 11KW motor.
Teraz riešim 15KW motor čo pohana lis na pelety
0
- pixell
- Pokročilý člen
- Príspevky: 539
- Dátum registrácie: 14 Feb 2012, 06:26
- Bydlisko: Dolny Kubin
- Vek: 41
Re: 11kW motor po prepnutí z Y do D vyhodí B40A istič
Ahojte prosím vás, akým ističom by ste istili motor o výkone 18 Kw.
Kolega ma tu presviedča že tam treba 100A deon.
Ja vravím, že by som tam dal 50A/c
Motor by sa rozbiehal cez stýkače HV/Tr.
Kolega ma tu presviedča že tam treba 100A deon.
Ja vravím, že by som tam dal 50A/c
Motor by sa rozbiehal cez stýkače HV/Tr.
0
Re: 11kW motor po prepnutí z Y do D vyhodí B40A istič
18 kW motor bude mat odber okolo 33 A (mas to na stitku), takze staci istic 40A.
Mam 40A na 22 kW motore zatazenom 4 olejovymi cerpadlami, a je to v pohode.
Mam 40A na 22 kW motore zatazenom 4 olejovymi cerpadlami, a je to v pohode.
0
-
- Podobné témy
- Odpovedí
- Zobrazení
- Posledný príspevok
-
- 5 Odpovedí
- 1343 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa anielikk
-
- 2 Odpovedí
- 1504 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa ondistef
-
- 3 Odpovedí
- 549 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa niktos
-
- 8 Odpovedí
- 971 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa jany+
-
- 8 Odpovedí
- 1512 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa 5ko