Strana 1 z 1

Revizia varnej dosky kvoli zaruke

Napísané: 02 Dec 2019, 06:10
od používateľa spin90
Ahojte,

Stretli ste sa s tým, že by záruka na pevne pripojený spotrebič - varnú dosku, bola podmienená revíznou správou ? Je bežné, že to predajca vyžaduje ?

Re: Revizia varnej dosky kvoli zaruke

Napísané: 02 Dec 2019, 07:30
od používateľa rudko
jedine co moze v tomto pripade predajca vyzadovat je potvrdenie o odbornej montazi, nie reviznu spravu

Re: Revizia varnej dosky kvoli zaruke

Napísané: 02 Dec 2019, 07:42
od používateľa spin90
Aha, v papieroch k indukcke ale nebolo žiadne tlačivo čo by som vyplnil.
Celé je to nejaké čudné. Okrem toho, ja som súkromná osoba, mám síce par. 24., ale nemám firmu v rámci ktorej by som to akože montoval, čiže nemám ani pečiatku. Len na revízie.

Re: Revizia varnej dosky kvoli zaruke

Napísané: 02 Dec 2019, 08:47
od používateľa Merak
spin, aj tá pečiatka ti stačí, keď si revízny technik a spravíš si to sám pre seba
ono tú revíziu vlastne vyžaduje zákon, v tomto našom prípade vyhláška 508/2009
pokiaľ by si to nemal, predajca sa môže odvolať na neodbornú inštaláciu v prípade nejakého poškodenia elektroniky

Re: Revizia varnej dosky kvoli zaruke

Napísané: 02 Dec 2019, 09:01
od používateľa spin90
Dobre, vďaka.
Vypracujem niečo na spôsob RS a hotovo, nech si to kamoš založí a v prípade poruchy to predloží. Len potrebujem ešte skočiť zmerať aspoň Riso a R slučky.
Elektrikár mu to tam pripravil dosť neštandardne a a teraz chce, aby som to zapojil :oops: Jedná sa o 1F rozvod (byt) a pritiahol mi do sporákového vypínača 2 káble CYKY – J 3x2,5 a obe istené na 16A. Na spoločnej fáze samozrejme.
Zatiaľ som mu to dal na jeden kábel a teda na 16A. Ale to bude najskôr vyhadzovať. Včera narýchlo som nevedel v návode vyčítať odporúčané istenie pri 1F (to ma prekvapilo že to nebolo uvedené) ale z výkonu 6,niečo kW to prerobím na istenie 1x20A a káble CYKY zdvojím na 2x3x2,5.
Akurát ten sporákový vypínač je úplne na houby. Plast krehký jak keramika, namontované naopak, no fuj.

Re: Revizia varnej dosky kvoli zaruke

Napísané: 02 Dec 2019, 09:08
od používateľa Milos66
POZOR !!! Sú výrobcovia, čo požadujú zmluvu s montážnou firmou. Ak montáž prevedie ktokoľvek iný, padá ti záruka. Toto si treba overiť.

Re: Revizia varnej dosky kvoli zaruke

Napísané: 02 Dec 2019, 09:20
od používateľa spin90
Vdaka za upozornenie. Ale ako do frasa toto by si mal overit predajca a zakaznika upozornit. Alebo aspon dodat normalnu dokumentaciu a papiere s podmienkami a parametrami. Chcel som v dobrej voli pomoct, nech mozu konecne nieco uvarit a tolko kolo toho problemov :)

Re: Revizia varnej dosky kvoli zaruke

Napísané: 02 Dec 2019, 09:55
od používateľa Merak
Milos66 napísal:POZOR !!! Sú výrobcovia, čo požadujú zmluvu s montážnou firmou. Ak montáž prevedie ktokoľvek iný, padá ti záruka. Toto si treba overiť.
ešte som sa s takýmto čosi nestretol, a to som už revidoval BOSCH, IKEA, ELEKTROLUX, SIEMENS, BEKO, GORENJE, WHIRLPOOL, AMICA a MORA
nanajvýš som sa stretol s tým, že do návodu, kde bola aj knižka záručného servisu som dal pečiatku, dátum a podpis o kontrole po nainštalovaní a pripojení dosky do EI

Re: Revizia varnej dosky kvoli zaruke

Napísané: 02 Dec 2019, 12:31
od používateľa Milos66
Konkrétne môj prípad. Whirpool varná doska. Dodaná spolu s kuchynskou linkou a chlapa s papiermi pre Whirpool som si musel hľadať sám, lebo priamo v zákazníckom centre mi povedali, že je to jedna z podmienok záruky.
Nebavíme sa však o revízii, ale o spustení do prevádzky.

Re: Revizia varnej dosky kvoli zaruke

Napísané: 02 Dec 2019, 12:47
od používateľa spin90
Aha, no fajne, tiež to bol Whirlpool :) Tak kamoš mal zrejme osloviť niekoho úplne iného.

Re: Revizia varnej dosky kvoli zaruke

Napísané: 02 Dec 2019, 13:14
od používateľa Merak
tak to záleží od predajcu

Re: Revizia varnej dosky kvoli zaruke

Napísané: 02 Dec 2019, 14:18
od používateľa Milos66
Asi ano. Ja som mal spotrebice kde bolo razitko predajcu NAY.

Re: Revizia varnej dosky kvoli zaruke

Napísané: 02 Dec 2019, 16:00
od používateľa vosa
Zdravim,
vzdy treba hladat kto z toho co moze mat:

Ak sa zariadenie pokazi v zarucnej dobe (zakonna zaruka), naklady znasa vyrobca (jeho zastupca v krajine). Ten ma motivaciu ukazat na neodbornu instalaciu, alebo inu chybu pri pouzivani zakaznikom. Reklamaciu preto vybavuje autorizovany servis a nie predajca. Servis moze vyzadovat odbornu instalaciu, ale ak zariadenie donesies osobne, je tazko dokazatelne ako bolo zapojene. Antidatovany podpis a peciatku od kompetentnej osoby mozes zohnat aj dodatocne a tazko sa to dokazuje. Nechcem samozrejme na to nikoho nabadat, koniec-koncov ide o vasu bezpecnost.

Podobne funguje aj poistenie tovaru - casovo je to ako zakonna zaruka, ale moze pokryvat aj poskodenia neumyselne sposobene klientom (napr. rozbity telefon). Naklady v pripade uznanie hradi poistovna. Ta ma motivaciu rovnaku ako vyrobca, plus od servisu by rada pocula, ze skoda bola umyselna, alebo ze niekto zabudol na zmluvu napisat seriove cislo tovaru a pod. Taktiez pri tom oslovuju autorizovany servis.

Inou kapitolou je predlzena zaruka (casovo nad ramec tej zakonnej). Ide o samostatny produkt a zmluvu. Tu spravidla nevybavuje autorizovany servis, ale servis zazmluvneny predajcom. Naklady znasa predajca. Tam ma servis motivaciu za co najvyssiu pripustnu cenu opravit vyrobok a predajca sa musi podla analyzy zo servisu rozhodnut do akej miery vybavi reklamaciu v prospech klienta. V tomto pripade zalezi skor na rozsahu poskodenia ako na tom ako bol spotrebic zapojeny. Moze dost aj ku kompromisu - spoluucasti.

Ono asi viac zalezi na tom kedy sa ti to pokazi :)

Re: Revizia varnej dosky kvoli zaruke

Napísané: 02 Dec 2019, 17:01
od používateľa elmara
vosa napísal: Servis moze vyzadovat odbornu instalaciu, ale ak zariadenie donesies osobne, je tazko dokazatelne ako bolo zapojene.
On to většinou jejich technik dokáže, že bylo např. špatné připojení k síti. Už jen třeba vyhořelá vstupní část, bouchlé varistory apod.
Hned mu je jasné, že spotřebič byl špatně připojený a to pak neuhádáš.

Re: Revizia varnej dosky kvoli zaruke

Napísané: 03 Dec 2019, 09:30
od používateľa vosa
Ono ani tieto indicie nemusia znamenat, ze si to klient sposobil sam. Napr. ak doslo k poruche v sieti, tak sa ti dost hodi podpis, ze zariadenie instalovala sposobila osoba. Ak ich vyzves aj k navsteve "na mieste", autorizaku nedas priestor na spekulacie a reklamaciu ti musia uznat. Ked nieco z toho nieje, uz im ten priestor davas...

Re: Revizia varnej dosky kvoli zaruke

Napísané: 03 Dec 2019, 10:22
od používateľa elmara
vosa napísal:Ono ani tieto indicie nemusia znamenat, ze si to klient sposobil sam.
Věř mi, že jak se objeví sebemenší známky přepětí na vstupu, tak to "neukecáš". Oni jsou sakra opatrní, aby nemuseli platit opravu.
vosa napísal: Napr. ak doslo k poruche v sieti
Tohle se taky špatně prokazuje, např. při úderu blesku, spínanému přepětí apod musíš mít navíc většinou další lidi, co mají poškozené spotřebiče.
vosa napísal: ze zariadenie instalovala sposobila osoba.
A tohle je pro servis a prodejce to nejlepší...mají hned na koho shodit vinu. To není o odbornosti toho, kdo to zapojí, ale obětní beránek. Každý ví, že ten "papír" (naše 50 a vaše 518) nic v praxi neznamená a nedělá z člověka chytrého.

Re: Revizia varnej dosky kvoli zaruke

Napísané: 24 Máj 2024, 09:05
od používateľa JuryDeVil
Merak napísal:
02 Dec 2019, 13:14
tak to záleží od predajcu
Merak, prosimta, ked mam par 22 ale som fyzicka osoba bez peciatky bez nicoho, len s platnym opravnenim, tak ako mozem kamaratovi zapojit varnu dosku s potvrdenim o odbornom zapojeni? Ci bez sance? Alebo to cisto zalezi len od zarucnych podmienok predajcu, resp poistovne? Dik

Re: Revizia varnej dosky kvoli zaruke

Napísané: 24 Máj 2024, 09:45
od používateľa Merak
tak zapojiť ju môžeš a môžeš na to vydať vyhlásenie o odbornom zapojení
ale zrevidovať a vydať na to revíziu môže iba RT s §24