Oprava elektrického náradia

El. inštalácie, NN a VN rozvody, El. stroje

Moderátori: Drakoush, Moderátori

Používateľov profilový obrázok
McSmekac
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 137
Dátum registrácie: 16 Sep 2020, 20:10

Oprava elektrického náradia

Príspevok od používateľa McSmekac » 21 Feb 2021, 12:36

Zdravím som zatiaľ amatérsky elektrotechnik mám doma par strojkov na opravu ako uhlové brusky 2x zbýjačka atď.

Jednú brúsku som už opravil (prehorený kábel + nové uhlíky)
Druhú už tiež skoro mám (ložisko, ťiahlo vipínača)
Čo sa tíka zbýjačky tam bolo úplne rosypané ložisko a pri zapnutí to trochu prskalo vnútri. Tak by som sa chcel spýtať ako premerať stator. Dá sa to vobec odmerať obyčajným multimetrom? Skušal som premeravať aj tie lamely na kumutátore ukazovali 0,03 ohmu.A posledna vec pridávam foto rotora v zbýjačke su tam 2 ryhy neviem od čoho. Možná od toho rosypaného ložiska. Druhý rotor je od brúsky.

Dík
Prílohy
20210220_121443.jpg
20210220_121502.jpg
0

Amaterr
Zaslúžilý člen
Zaslúžilý člen
Príspevky: 1373
Dátum registrácie: 08 Jún 2014, 09:17
Bydlisko: Bratislava

Re: Oprava elektrického náradia

Príspevok od používateľa Amaterr » 21 Feb 2021, 12:56

mam pocit , ze tie rýhy su z vyvazovania rotora , uz pri výrobe ...
0

Používateľov profilový obrázok
Jirka84
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 2493
Dátum registrácie: 21 Mar 2012, 20:30
Bydlisko: kousek na sever od Olomouce
Vek: 73

Re: Oprava elektrického náradia

Príspevok od používateľa Jirka84 » 21 Feb 2021, 13:50

Jak psal Amaterr, od vyvažování při výrobě rotoru...to bys neudržel v ruce = nevyvážený nástroj, navíc by se rychle "potkal " se statorem :lol:
PS ve slovenském jazyku je zbýjačka, u nás ale znám jenom nástroj zbíječka..
...nebo mám tak hluboké nedostatky ve vzdělání našich rodných jazyků - nás slovanů ???! ( zbyjem ťa lebo zbijem ťa lopatou?)... to je ASI TÁ distančý víuka ... :applause:
0
LAIK se DIVÍ, odborní žasne nad schopnostmi LAIKA...